Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » tor dec 27, 2007 15:00

sfinx skrev:Som vi alla känner till. Må hända jag var lite burdus?

Nej nej, jag kan hantera det, återhämtningen tar bara lite längre tid. Men, ärlligt talat, vem vill återhämta sig från den här typen av burdusering?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav sfinx » tor dec 27, 2007 15:06

adolvsson skrev:
sfinx skrev:Som vi alla känner till. Må hända jag var lite burdus?

Nej nej, jag kan hantera det, återhämtningen tar bara lite längre tid. Men, ärlligt talat, vem vill återhämta sig från den här typen av burdusering?

:)
Det behöver man inte här, det är ett burdust ställe.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav caffeineaddict » ons jan 02, 2008 13:07

Två första avsnitten av Action. Tokigt roligt, även om en hel del påminner om Entourage (men Action var FÖRST!). Måste se vidare fort! Även om det betyder att jag har tre komediserier att se ikapp/se färdigt parallellt...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » ons jan 02, 2008 15:44

Jag började se Californication igår. Såg 9 avsnitt.
Det var bra.
Mycket bröst. Det är bra.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav HeY » ons jan 02, 2008 17:10

Matt skrev:Jag började se Californication igår. Såg 9 avsnitt.
Det var bra.
Mycket bröst. Det är bra.

Det finns en tråd, om det intresserar.

Californication :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » ons jan 02, 2008 19:06

gaspode skrev:ASH? Hugh Laurie?
ge mig!

You damn well should be given!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sp1keout » fre jan 04, 2008 0:06

Såg precis Dirty med Cuba Gooding Jr och Clifton Collins Jr. (Vilket radarpar)

Såg sedan att Clifton var med i den där serien Thief, som jag tycker verkar jättebra... men ble den stallad efter 6 avsnitt? Någon som någonsin kollade på den?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav noike » fre jan 04, 2008 0:09

Thief var helt okej, och det var bara en miniserie.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » fre jan 04, 2008 0:09

sp1keout skrev:Såg sedan att Clifton var med i den där serien Thief, som jag tycker verkar jättebra... men ble den stallad efter 6 avsnitt? Någon som någonsin kollade på den?

Japp. Gillade mycket.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav sp1keout » fre jan 04, 2008 0:11

Good. Då har jag bestämt mig för att se den, eller ni bestämde åt mig. Men vad gör det för skillnad.

Vi gillar bra serier!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Lillie » fre jan 04, 2008 0:37

Någon här som följde "Kevin Hill" ? Den gick för... jag kommer inte ihåg de kanske till och med var två år sen. Bara nåt som två säsonger skulle jag tro och sen så slutade den plötsligt, stackars mig. Jag höll ju på att falla för den precis då...
"Great. That's just what my reputation needs... that I did it with the entire swimteam."
http://www.youtube.com/lillio
http://www.myspace.com/loojjs
Användarvisningsbild
Lillie
Minion

Inläggav Crashdummie » fre jan 04, 2008 0:41

Lillie skrev:Någon här som följde "Kevin Hill" ? Den gick för... jag kommer inte ihåg de kanske till och med var två år sen. Bara nåt som två säsonger skulle jag tro och sen så slutade den plötsligt, stackars mig. Jag höll ju på att falla för den precis då...

yupp, jag sag nagra avsnitt. verkade ju riktig bra, snyftare i slutet med bebisen o allt...

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav eriked » fre jan 04, 2008 2:26

Såg de två första avsnitten av Damage idag. I dig it. Spännande start. But:Jag förstår inte poängen med upplägget av serien. Nutidsdelen har, än så länge, ingen nytta alls förutom lite nyfikenhetsväckning. Det känns lite billigt om så är fallet.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav sp1keout » fre jan 04, 2008 5:59

Shit. CSI 8.01-8.02, börjat väldigt starkt.

Och slutet på 8.02 gav en väldigt dålig magkänsla... i takt med att Placebo - Running Up That Hill spelades. Samma som spelades i första scenen av the oc säsong 4. och det var också mkt bra. mums. puss.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » fre jan 04, 2008 23:45

sp1keout skrev:Placebo - Running Up That Hill spelades. Samma som spelades i första scenen av the oc säsong 4. och det var också mkt bra. mums. puss.

:lovebunny: :lovebunnier:

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » lör jan 05, 2008 1:19

HeY skrev:
sp1keout skrev:Placebo - Running Up That Hill spelades. Samma som spelades i första scenen av the oc säsong 4. och det var också mkt bra. mums. puss.

:lovebunny: :lovebunnier:

't doesnt hurt me. :lovebunny:

And if I only could, make a deal with God. :lovebunnier:

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » lör jan 05, 2008 12:56

adolvsson skrev:CSI 8x04
Den där scenen, just den, den där Grissom friar. Han friade. Till Sara. Hon sa ja. Jag gapade. Hade inte väntat mig det.

Och slutet såg potentiellt väldigt intressant ut, med sin antydan om start på arc.

S8 hittils har inte varit lika starkt som de två föregående, men härifrån känns det som den kan gå rätt snabbt uppåt.

Hur har säsongen fortsatt tycker du!?
Ska jag vara ärlig kommer jag inte ihåg speciellt mkt från säsong6 förutom sista scenen, då gapade man. Det gjorde man nu också.

Apropå slutet, Jag tror, Willows har nog alltid varit min favorit... Hon och Warrick. Jag är Warrick.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav adolvsson » lör jan 05, 2008 16:21

sp1keout skrev:Hur har säsongen fortsatt tycker du!?

Jodå, stabilt. Fortfarande inte lika stark som då, men om jag inte minns tokigt gillade jag t ex sista avsnittet innan uppehållet en hel del. Det går inte neråt, i alla fall.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » lör jan 05, 2008 19:48

Fy fan va Robin Hood är bra! Helt sjukt.
Jag minns att jag älskade första avsnittet av serien, men sen dess har det varit lite si och så. Fortfarande bra, men ofta inte så jättebra.
Slutet av säsong 2 därimot var många väldigt bra avsnitt och säsongsavslutningen var helt spektakulär. Jag älskade det i alla fall.
Väldigt glad att det blir en till säsong och jag vill att den ska komma så fort som möjligt!!! :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör jan 05, 2008 20:46

Roliga gäster på Parkinson om en kvart: Billie Piper och James MacAvoy. Jennifer Lopez ska tydligen sjunga.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » lör jan 05, 2008 22:19

AKS skrev:Roliga gäster på Parkinson om en kvart: Billie Piper och James MacAvoy. Jennifer Lopez ska tydligen sjunga.

Får väl ta reda på om man kan reprisen, jag vaknade nästan precis då... :oops:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav caffeineaddict » sön jan 06, 2008 2:56

Redan slut på Action. Sadness now.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön jan 06, 2008 2:59

caffeineaddict skrev:Redan slut på Action. Sadness now.

Usch. Ja. Hemskt med så få avsnitt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sp1keout » sön jan 06, 2008 10:54

Cold Case e så ruskigt bra. Säsong 1, here I come, again.
Och den har börjat bra som fan, ska inte säga mycket mer än:

1x02 Walt Riggins <3

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav AKS » sön jan 06, 2008 15:25

För oss Jane Austen-fans: BBC ska i vinter/vår visa Sense and Sensibility -- en miniserie i tre avsnitt! Igår då jag sett Persuasion (ITV) satt jag och tänkte på att BBC borde ta tag i JA-böckerna igen och göra en miniserie av Sense and Sensibility. :eek: Konstigt att få en färdig serie serverad precis då man önskat sig den.

Jag håller tummarna på att den håller lika hög kvalitet som pride and Prejudice även om den knappast kan bli lika bra överlag (S&S är inte en lika bra berättelse som P&P enligt mig).

http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressr ... e_pw.shtml

EDIT: Eller har den redan visats? Den har fått röster på IMDb, men bara fem stycken. Konstigt...

EDIT2: Ah! Den visas just nu! Andra avsnittet idag. Giddy!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Fucking Easterbunny » sön jan 06, 2008 15:31

nån som kollar på trailer park boys? min nya favvoserie.. streckkollade alla sju säsonger i helgen mellan inspelningarna
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!

Inläggav AKS » sön jan 06, 2008 22:40

Sense and Sensibility del 1:

Så här ska en slipsten dras! Hittills en mycket bra version av S&S. Precis som jag anade så kan den inte bli lika bra som P&P, men som sagt: grundmaterialet ger den inte samma förutsättningar. Och Mr Darcy är Mr Darcy. *swoon*

Bra skådespelare i denna (han från Blackpool är med i samma roll som Alan Rickman hade i Ang Lees film). Det enda jag känner mig lite konfunderad inför är att Willoughby inte är så snygg som jag förväntat mig. Hm. Inte för att jag tycker att Greg Wise är så snygg heller (filmversionen), men han har ändå den sortens utseende jag kan tänka mig att Willoughby har.

Nu längtar jag efter nästa avsnitt trots att jag läst boken och sedan sett filmen tre-fyra gånger också.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eriked » sön jan 06, 2008 23:18

Är de någon som sett en sån där brittisk jaga-mördare-serie?
Jag sett andra säsongen av Waking the Dead. Jag är rätt förtjust. Den är av stand-alone stuk. Handlar om en liten polisavdelning (eller vad det heter) som fixar gamla fall av en eller annan anledning. Chefen är av "do as I say, not as I do"-stuk.

Den är pågående och har gått länge så det kanske är nån som sett den. Den går på SVT också. Men jag vet inte hur mycket de har visat.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav chanda » mån jan 07, 2008 13:10

AKS skrev:För oss Jane Austen-fans: BBC ska i vinter/vår visa Sense and Sensibility -- en miniserie i tre avsnitt! Igår då jag sett Persuasion (ITV) satt jag och tänkte på att BBC borde ta tag i JA-böckerna igen och göra en miniserie av Sense and Sensibility. :eek: Konstigt att få en färdig serie serverad precis då man önskat sig den.

Jag håller tummarna på att den håller lika hög kvalitet som pride and Prejudice även om den knappast kan bli lika bra överlag (S&S är inte en lika bra berättelse som P&P enligt mig).

http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressr ... e_pw.shtml

EDIT: Eller har den redan visats? Den har fått röster på IMDb, men bara fem stycken. Konstigt...

EDIT2: Ah! Den visas just nu! Andra avsnittet idag. Giddy!

Underbart att dom gör en ny serie, Hoppas att någon köper in den .
BBC P&P är enligt min mening det bästa dom har gjort. Tyvärr förstörde Paltrow Emma så jag tittade aldrig på deras verson.Lustigt min vän och jag pratade om S&S nu i helgen vilket vi båda gillar.så det kommer nog bli roligt för henna att höra detta om hon nu inte har gjort det.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav HeY » tis jan 08, 2008 15:05

Är det någon mer som har sett piloten till Cashmere Maffia? Jag vet inte riktigt vad jag tyckte. Den var helt okej, inte speciellt bra men inte dålig heller - vad ska man kalla det, mediokert? Jag tror inte att det kommer att vara en långvarig serie av Darren Star som handlar om fyra kvinnor i Manhattan som har sex- och kärleksproblem. Nyskapande, verkligen, men Sex and the City it ain't.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film