Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HippieSpellan » ons jan 02, 2008 19:37

The Ultimate Gift Jag ger den fem tårar av åtta möjliga. Tårfaktorn ligger på Extreme home makeovernivå, fast lite längre än 40 minuter. Vissa scener fungerade VERKLIGEN INTE, men i övrigt en ok tårdrypare. Jag kan nog tänka mig se den igen och blunda de gånger det blir för mkt dåligt skådespel/manus

Bild
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav madskellig » ons jan 02, 2008 20:20

Jag såg Dead End igår. Riktig kuslig liten film som var mycket bättre än jag trodde att den skulle vara. Och ett extra plus i kanten för att det var en skräckfilm vars huvudpersoner inte var en grupp ungdomar för en gångs skull.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » ons jan 02, 2008 20:28

wyndham skrev:Såg reklam för Alien vs. Predator 2. En Alien föds ur en Predator. Fyfan va grymt. Den kommer liksom vara Alidator. Eller en... Pralin. Hursomhelst, asgrymt. Måste ses.

Jag faktiskt lite nyfiken på den. Inte så att jag förväntar mig en bra film, men till skillnad från föregångaren har den tydligen ordentligt våld och ovårdat språk och allt det där, och Steven Pasquale (!).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav HeY » ons jan 02, 2008 21:47

HippieSpellan skrev:The Ultimate Gift Jag ger den fem tårar av åtta möjliga. Tårfaktorn ligger på Extreme home makeovernivå, fast lite längre än 40 minuter. Vissa scener fungerade VERKLIGEN INTE, men i övrigt en ok tårdrypare. Jag kan nog tänka mig se den igen och blunda de gånger det blir för mkt dåligt skådespel/manus

Den filmen har jag viljat se en gång i tiden, tack för påminnelsen! Jag förväntar mig inget storartat men Drew Fuller gillar jag ju från Charmed, James Garner är en ganska kul man och den dära lilla flickan med konstigt namn var väl oscarnominerad förra året?
Ja, måla mig måttligt intressant.

Dawson kicks aaassss i den scenen! Maken till skådespelartalang har jag alldrig sett tidigare. Om inte det avsnittet vann en Emmy, Golden Globe och Oscar-opps-det-är-inte-en-film-men-du-är-så-bra-att-vi-nominerar-dig-ändå så vet jag inte var jag ska ta mig till.

Bild

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HippieSpellan » ons jan 02, 2008 22:02

:D hihi
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor jan 03, 2008 6:27

caffeineaddict skrev:No Country for Old Men DVDSCR XviD-DoNE :eek:

Egentligen vill jag väl se den på bio, eller åtminstone riktig DVDRIP... men fan vet om jag kan hålla mig!

EDIT: Fudgesicle, blurrat watermark, ett av dem rätt högt upp i bilden. Och hela tiden, om det hade varit var tionde minut eller så hade jag nog överlevt, men nu väntar jag nog en liten stund till och håller tummarna för en ny release, en DVDRIP eller att den går upp på bio. Eller ger upp och ser den ändå.

NU JÄVLAR! :) :drool:

No Country For Old Men READNFO DVDScr XViD-BaLD

this new dvd screener from p2p source offers a way better quality than the first one from DoNE, contains zero watermarks and the image is much more colourful.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tor jan 03, 2008 23:43

Charlie Wilson's War

Konstant underhållande och på det stora hela en bra film, bara det att man kanske väntar sig mer med tanke på allt inblandat folk. Ofta rolig, men jag hade väntat mig något ännu mer ordentligt bitande och svidande kanske. Men ändå, få saker är så njutbara som att höra Philip Seymour Hoffman hantera Aaron Sorkin-dialog pepprad med "fucks".

Och för er som skyggar vid blotta nämnandet av namnet "Julia Roberts" (jag var länge en av er, men förra Mike Nichols/Roberts-kombon Closer fick mig att inse att hon kanske inte är helt godawful precis hela tiden) så kan jag meddela att hon är med väldigt mycket mindre än vad postern/trailern skulle vilja få folk att tro.

Fint folk som man känner igen i många biroller också: Amy Adams, Ned Beatty, Peter Gerety, Rachel Nichols...

3,5 / 5

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HeY » tor jan 03, 2008 23:48

caffeineaddict skrev:Och för er som skyggar vid blotta nämnandet av namnet "Julia Roberts" (jag var länge en av er, men förra Mike Nichols/Roberts-kombon Closer fick mig att inse att hon kanske inte är helt godawful precis hela tiden) så kan jag meddela att hon är med väldigt mycket mindre än vad postern/trailern skulle vilja få folk att tro.

Me like Julia Roberts.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » fre jan 04, 2008 0:04

Såg på Dirty nyss, åh vad bra den var. Åh, så där perfekt snut-gangster mysig. Fick goosebumps mest varje scen. What scenery! Missade lite i början, men kommer ihåg scenen när de ska stoppa bilen, den fick mig att tänka på Crash. Den filmen är ju ännu bättre... För att inte tala om den där scenen med ryskrolett i slutet, och när det bara forsar tårar från Sanshos kinder...

Sen kan ju Cuba Gooding Jr vara min absoluta favoritskådis också. Fan vad jag älskar han.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Rombat » fre jan 04, 2008 0:05

Ja, Snow Dogs och Pearl Harbor är stora minnesmärken i filmhistorien. :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Crashdummie » fre jan 04, 2008 0:24

Rombat skrev:Ja, Snow Dogs och Pearl Harbor är stora minnesmärken i filmhistorien. :D

Cool runnings da? huh huh?

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav noike » fre jan 04, 2008 0:27

Crashdummie skrev:
Rombat skrev:Ja, Snow Dogs och Pearl Harbor är stora minnesmärken i filmhistorien. :D

Cool runnings da? huh huh?

Nu har du blandat ihop honom med John Candy.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » fre jan 04, 2008 0:36

Jag var tvungen att se om Million Dollar Baby efter den där Clintandokumentären.

Det är bara allergi. Och något i ögat. :cry:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » fre jan 04, 2008 0:38

Att skala lök framför tv:n är inte så bra det heller.

Clintandokumentären? När missade jag den här?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » fre jan 04, 2008 0:41

noike skrev:Clintandokumentären? När missade jag den här?

Nyår.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » fre jan 04, 2008 0:44

Det förklarar en hel del.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Crashdummie » fre jan 04, 2008 0:44

A bear skrev:Jag var tvungen att se om Million Dollar Baby efter den där Clintandokumentären.

Det är bara allergi. Och något i ögat. :cry:

Million dollar baby har jag haft liggande hemma i ett halvar utan att se. so du menar att den e sapass bra huh.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Rombat » fre jan 04, 2008 0:45

Ja. *snyft*

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav caffeineaddict » fre jan 04, 2008 1:28

Åh, jag älskar Million Dollar Baby, har köpt den nyligen men inte hunnit se om den. Och så har jag lånat hem Flags of Our Fathers/Letters From Iwo Jima från föräldrarna också, de har jag inte sett alls. Så det blir nog Clintan-helg när jag litar på att jag har en DVD-spelare där de inte kommer hacka...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » fre jan 04, 2008 1:45

caffeineaddict skrev:Åh, jag älskar Million Dollar Baby, har köpt den nyligen men inte hunnit se om den. Och så har jag lånat hem Flags of Our Fathers/Letters From Iwo Jima från föräldrarna också, de har jag inte sett alls. Så det blir nog Clintan-helg när jag litar på att jag har en DVD-spelare där de inte kommer hacka...

Börja med Flags. Så knockar Letters desto hårdare.

Jag börjar fundera på om man inte borde ta någon Clintanretro och glo igenom alla de där äldre filmerna som man inte sett på ett tag, Play Misty For Me, Outlaw Josey Wales, Honky Tonk Man...

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » fre jan 04, 2008 1:58

A bear skrev:Jag börjar fundera på om man inte borde ta någon Clintanretro och glo igenom alla de där äldre filmerna som man inte sett på ett tag, Play Misty For Me, Outlaw Josey Wales, Honky Tonk Man...

Every Which Way But Loose?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre jan 04, 2008 2:00

Haha, jag har insett varför jag nästan inte postar i denna tråd längre... För att inte leda in noike och Illyria på filmer jag sett och som alltså kan dyka upp i filmtävlings-tråden på Tv-land. Undras om jag tar den tävlingen lite för seriöst? ;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » fre jan 04, 2008 2:04

noike skrev:
A bear skrev:Jag börjar fundera på om man inte borde ta någon Clintanretro och glo igenom alla de där äldre filmerna som man inte sett på ett tag, Play Misty For Me, Outlaw Josey Wales, Honky Tonk Man...

Every Which Way But Loose?

Bild

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » fre jan 04, 2008 2:09

AKS: ja, och det är dumt. Jag vill läsa åsikter om filmer. Jag tror jag klarar filmerna utan ledtrådar härifrån.

a bear: jag sa i varje fall inte den ännu sämre uppföljaren.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre jan 04, 2008 2:10

noike skrev:AKS: ja, och det är dumt. Jag vill läsa åsikter om filmer. Jag tror jag klarar filmerna utan ledtrådar härifrån.

Now don't get cocky, mah boy.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre jan 04, 2008 2:15

AKS skrev:
noike skrev:AKS: ja, och det är dumt. Jag vill läsa åsikter om filmer. Jag tror jag klarar filmerna utan ledtrådar härifrån.

"Come at the king, you best not miss."
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » fre jan 04, 2008 2:16

noike skrev:a bear: jag sa i varje fall inte den ännu sämre uppföljaren.

Redan det faktum att du tydligen kan hålla i sär de två apfilmerna är oroande.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » fre jan 04, 2008 2:17

A bear skrev:
noike skrev:a bear: jag sa i varje fall inte den ännu sämre uppföljaren.

Redan det faktum att du tydligen kan hålla i sär de två apfilmerna är oroande.

Jag imdb:ade. Teknologi är fantastiskt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre jan 04, 2008 2:17

noike skrev:
AKS skrev:

"Come at the king, you best not miss."

"Come at the queen, you best not miss."

Ja, jag är medveten om vilken lam repartee det var. Inte ens en repartee faktiskt. Snarare bara en parafrasering av ditt Omar-citat (kände igen det och var tvungen att kolla upp var det kom ifrån). Men det går inte att begära så mycket mer eftersom klockan är efter ett och jag inte sov så mycket inatt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre jan 04, 2008 2:20

Okej då. Som Dee sa två gånger: "The queen ain't no bitch."
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film