One Tree Hill

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » ons dec 26, 2007 13:19

MissKittyFantastico skrev:Brorsan har tjatat sig till att jag ska leta reda på den här serien åt honom. Kanske ska ta och titta på den själv när jag ändå har den.

Ja! :) Det tar ett tag innan den blir riktigt, riktigt bra, men vägen dit är också underhållande. Min bror har precis sett s3-4 och han blev direkt totalt OTH-beroende.

Exakt två veckor tills säsong 5 nu..!!!! :drool: :chock:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » ons dec 26, 2007 20:02

Jo, jag kommer ihåg när ni bara höjde OTH till skyarna under Säsong 4. :) Vad najs.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » ons dec 26, 2007 20:13

Vad många som börjar se på OTH nu. Strejkens tack? Trevligt att läsa allas kommentarer iaf, jag bli så sugen på att se om allt :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » tor dec 27, 2007 1:19

Kanske. Man kan nog säga att strejken gjort det mer aktuellt att ta sig an lite större serieprojekt. Sen när man är helt ledig nu så är det lättvindigt och det går fort. På gott och ont.

(spoiler tom 2.05) Jävligt synd att man har fuckat upp och accelererat Dans karaktärsutveckling, jag gillar verkligen vart man har tagit det hela men med den hastigheten så är det lite väl svårt att ta det hela på allvar. En olycka så kan ju få vem som helst att öppna upp ögonen, men nja, känns lite trist. Haley/Nathan som gifta par tycker jag är jättefel. Fungerar inte alls för mig. Over the top alldeles. 2.05 var bra. Mouth som sjunger karoke. Peyton i kyrkan. Karen och läraren. Finns en hel del jag gillar ändå.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » tor dec 27, 2007 1:24

Tob skrev: (spoiler tom 2.05) Haley/Nathan som gifta par tycker jag är jättefel. Fungerar inte alls för mig. Over the top alldeles.

Nja, fast det händer ju. Det finns ett par i denna "staden" där tjejen är 15 och killen 17. Så over the top tycker jag inte det är.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » tor dec 27, 2007 1:32

HeY skrev:
Tob skrev: (spoiler tom 2.05) Haley/Nathan som gifta par tycker jag är jättefel. Fungerar inte alls för mig. Over the top alldeles.

Nja, fast det händer ju. Det finns ett par i denna "staden" där tjejen är 15 och killen 17. Så over the top tycker jag inte det är.

Fast tycker inte det har med hurvida saker kan hända i verkligheten eller inte att göra. Utan hur det behandlas i serien. Haley skall vara förståndig. Som i 2.01 (tror jag) poängteras det hur hon alltid har gjort så genomtänkta beslut. På något sätt känns allting bara som en enda stor reaktion på Dan/Debs problem. Eller något extremt sätt för Nathan att distansera sig.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » tor dec 27, 2007 1:45

Tob skrev:Fast tycker inte det har med hurvida saker kan hända i verkligheten eller inte att göra. Utan hur det behandlas i serien. Haley skall vara förståndig. Som i 2.01 (tror jag) poängteras det hur hon alltid har gjort så genomtänkta beslut. På något sätt känns allting bara som en enda stor reaktion på Dan/Debs problem. Eller något extremt sätt för Nathan att distansera sig.

Jag förstår hur du menar. Jag tror att det var ett problem för mig också i början nu när jag tänker på det. Men tydligen så försvann det eftersom jag senare älskade Naley. Jag hoppas att det ordnar sig för dig också ;)
Senast redigerad av HeY tor dec 27, 2007 1:50, redigerad totalt 2 gånger.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » tor dec 27, 2007 1:48

HeY skrev:
Tob skrev:Fast tycker inte det har med hurvida saker kan hända i verkligheten eller inte att göra. Utan hur det behandlas i serien. Haley skall vara förståndig. Som i 2.01 (tror jag) poängteras det hur hon alltid har gjort så genomtänkta beslut. På något sätt känns allting bara som en enda stor reaktion på Dan/Debs problem. Eller något extremt sätt för Nathan att distansera sig.

Jag förstår hur du menar. Jag tror att det var ett problem för mig också i början nu när jag tänker på det. Men tydligen så försvann det eftersom jag senare älskade Naley. Jag hoppas att det ordnar sig för dig också ;)

Det hoppas inte jag. ;)
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » tor dec 27, 2007 1:50

Tob skrev:Det hoppas inte jag. ;)

Inte?

Nu han du svara före min EDIT, attans! Lägger in den här istället:

Bör också kanske tilläggas att säsong 2 nog - enligt de flesta - är den garanterat svagaste säsongen. Jag kommer ihåg att det var många saker som jag kände var en aning OOC, men det rättades till och S3-4 är båda jättestarka säsonger. Serien har varit i sin starkaste sträcka i drygt två säsonger känns det som.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » tor dec 27, 2007 1:55

Det jag menade var att även om jag kommer att uppskatta Haley/Nathan längre fram så hoppas jag verkligen inte att jag tycker sånt här taffligt hanterande är ok.

Ja. Det låter ju bra. Jag vill ha hjärteskärande drama. Med karaktärer som går rakt igenom tv rutan. Än så länge är det bara Peyton och kanske Karen.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » tor dec 27, 2007 2:01

Tob skrev:Det jag menade var att även om jag kommer att uppskatta Haley/Nathan längre fram så hoppas jag verkligen inte att jag tycker sånt här taffligt hanterande är ok.

Aha, jag syftade mer på uppskattande av karaktärena.

Tob skrev:Ja. Det låter ju bra. Jag vill ha hjärteskärande drama. Med karaktärer som går rakt igenom tv rutan. Än så länge är det bara Peyton och kanske Karen.

Peyton har alltid varit min favorit och är fortfarande. De andra lyser till ibland och det finns ingen jag ogillar utav orginal esemblen.
Jag skulle kunna hypa de största dramaavsnitten, men orka. Eynosh har dessutom gjort det mer än nog i tråden så om du vill ha något sånt så är det bara att gå tillbaka några sidor :)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » fre dec 28, 2007 2:08

(spoiler 2.09-2.10) Åhh...Peyton.

Kanske dags att ta tillbaka det där om Dan nudå. Klassa det hela som ett spel från hans sida. Frågan är ju om han har individuella planer för fler personer än Keith. Karens utspel på Lucas. Sen hoppas jag nästan att Haley får ihop det på ett eller annat sätt med Chris, bara för att betona hur jävla dumt detta med giftermålet var. Sen Jake! Och detta med Brooke. Jäklar vad mycket som hände i 2.10.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » fre dec 28, 2007 20:40

(spoiler 2.13) Keith/Jules/Dan trinageln ogillar jag skarpt. Nu skall det bli giftermål dessutom. Sen skall Lucas flytta in till Dan. Det är ju ändå en storyline som hade kunnat bli riktigt bra, men känns bara meh nu iom att allt bygger på hot och lögn. Karens bit i det hela gillar jag dock. Det är bra det. Karen!

Haley....suck...snark.

Peyton....! :)

Vart har basketen tagit vägen. Även jag som inte är vidare sportintresserad saknar det, för just det var ju en grundstomme i serien, nu är den borta....inte undra på att S2 känns sämre än S1.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav sp1keout » fre dec 28, 2007 21:15

Apropå frosseri liksom ;)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » fre dec 28, 2007 23:59

Tob skrev: (spoiler 2.13) Vart har basketen tagit vägen. Även jag som inte är vidare sportintresserad saknar det, för just det var ju en grundstomme i serien, nu är den borta....inte undra på att S2 känns sämre än S1.

(spoiler senare av serien) Ett utav s2's problem, men basketen återkommer.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » lör dec 29, 2007 2:21

1x13

- Are you his legal gaurdian?
- He's my son

ÅH!!! Rysningar. Han är bäst, bäst, bäst, bäst!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » lör dec 29, 2007 3:23

1x14
Att Lukas skulle vakna upp i slutet av avsnittet kändes ganska uppenbart... men, de sista slutscenerna i det här avsnittet var riktigt jävla bra de med.

Jag ryser, vad är det för känsla jag känner. Kärlek kanske?
Nu börjar jag oroa mig hur snabbt det går att se ikapp serien, för sen kommer det ju vara slut... på riktigt, och det är ju inte kul.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » lör dec 29, 2007 3:28

sp1keout skrev:Jag ryser, vad är det för känsla jag känner. Kärlek kanske?
Nu börjar jag oroa mig hur snabbt det går att se ikapp serien, för sen kommer det ju vara slut... på riktigt, och det är ju inte kul.

Vådå slut på riktigt? Serien är ju inte nerlagd. Säsong 5 börjar i Januari.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » lör dec 29, 2007 4:55

HeY skrev:

Ja, och efter säsong fem då?

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Peppe » lör dec 29, 2007 11:38

sp1keout skrev:
HeY skrev:

Då får du sitta och skaka i ett hörn.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Reunion » lör dec 29, 2007 14:04

sp1keout skrev:

Kommer väll en säsong 6. Jag är väll ungefär 90% säker på att serien kommer få en sjätte säsong tack vare strejken.
Reunion
Demon Fodder

Inläggav sp1keout » lör dec 29, 2007 17:10

Reunion skrev:Kommer väll en säsong 6. Jag är väll ungefär 90% säker på att serien kommer få en sjätte säsong tack vare strejken.

Tack för att jag får veta vad du tror. Kommer ju antagligen fortfarande kännas tomt och idiotiskt att man plöjt flera års TV alldeles för snabbt :) Men det är väl det som är det vackra kanske.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tob » lör dec 29, 2007 21:34

(spoiler 2.17) Hela Haley är upprörande.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » lör dec 29, 2007 21:45

Tob skrev: (spoiler 2.17) Hela Haley är upprörande.

Me löövs her.
Kommer dock inte ihåg om jag irriterade mig på henne i säsong 2 eller inte. Annars så tycker jag att sötare människa får man leta efter :lovebunnier:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » tis jan 01, 2008 17:37

(spoiler S.2) Överlag sämre än första säsongen. Jag hoppas verkligen att Dan är död. Det är väl tveksamt i för sig. Jag tycker han har spelat ut sin roll i serien. Enbart tröttsamt. Peyton är fortfarande min favorit i serien. Hon känns mest jordnära och mest trovärdig. Brooke och Nathan är nog dem som har växt mest sen S1. Andy vill jag verkligen ha kvar i serien.

Säsong 3 nudå, det är nu serien skall bli bra på riktigt, eller? ;)
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » tis jan 01, 2008 17:38

Men hallå, har ni inte roligare ställen att posta inlägg på?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tob » tis jan 01, 2008 17:38

adolvsson skrev:Men hallå, har ni inte roligare ställen att posta inlägg på?

NEJ.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » tis jan 01, 2008 17:39

Touché. Touché...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis jan 01, 2008 17:40

noike skrev:Touché. Touché...

Do NOT touché in the bathing suit area!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tis jan 01, 2008 17:44

Bild + Bild ?

Rita mustasch på döda? Fuck, jag är fölr, uttråkad som jag är.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film