One Tree Hill

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Eisa » lör nov 10, 2007 23:01

Va? Hur ska det funka? Jag är skeptisk, men hoppfull.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav HeY » sön nov 11, 2007 0:46

Jag läste en intervju med Mark Schwahn och han säger att alla som sett de hittils inspelade avsnitten av säsong 5 "absolutely loves it". Det låter ju bra, man får hoppas att den gamla OTH känslan fortfarande ligger kvar i serien.

För den som inte har märkt det så håller cwtv.com på att lägga upp "Character Flash Forwards", där man får se var som har hänt med karaktärerna desas fyra åren och var de kommer vara när säsong 5 kör igång. De ska lägga upp en karaktär i veckan om jag har förstått rätt och hittils finns endast Brooke uppe. Men det är bara att gå in och titta, det var ganska intressant.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Reunion » lör nov 17, 2007 13:51

HIT DRAMA ‘ONE TREE HILL’ RETURNS FOR SEASON FIVE ON
TUESDAY, JANUARY 8 WITH A
TWO-HOUR PREMIERE FROM 8:00-10:00PM

SERIES STORYLINE WILL FLASH-FORWARD FOUR YEARS, SIX MONTHS
AND TWO DAYS AHEAD OF LAST SEASON’S FINALE

November 19, 2007 (Burbank, California) - The CW Network’s hit drama “One
Tree Hill” returns for season five with a special two-hour premiere on Tuesday, January 8
(8:00-10:00 p.m. ET). Subsequent episodes will take over the 9:00-10:00 p.m. ET
timeslot beginning Tuesday, January 15, following an encore presentation of “Crowned:
The Mother of All Pageants.” “Reaper” will return to the schedule with original episodes
later in the season.

The fifth season of “One Tree Hill” will be unprecedented in the annals of
television drama, as the show leaps forward four years. Season four ended as the young
characters graduated high school and season five begins, post-college, four years later.
Some of the characters have found success while others have failed. Some are the same,
some are very different. And while their storylines will actively move forward, the show
will also dip into the past, returning to incidents and events of the last four years,
sometimes for a moment or a scene, other times for an entire episode.
“One Tree Hill” was created by Mark Schwahn and is executive produced by
Schwahn, Mike Tollin, Brian Robbins and Joe Davola. “One Tree Hill” is a
Tollin/Robbins Production in association with Warner Bros.
Reunion
Demon Fodder

Inläggav HeY » lör nov 17, 2007 16:46

Can't wait!
Men ärligt talat vet jag inte vad jag kommer göra om "sista" säsongen bara får 12 avsnitt. Det har väl egentligen inte sagts att det är absolut sista, det är väl bara vad vi antar. Att de gör en sån här stor förändring måste väl ändå syfta på att de vill locka nya tittare och kunna fortsätta längre? Det är ju som en helt ny serie - en nystart. Första avsnittet kommer förmodligen vara som en pilot.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » lör nov 17, 2007 17:56

OTH! :lovebunnier:

Nej, det är ju ingen som har sagt att det här är sista säsongen. Redan fjärde säsongen var ju nära att inte bli av, så jag är bara tacksam för varje avsnitt vi får. Hur som helst ska det bli helt fantastiskt att se vad de hittar på med den här säsongen... de har ju redan tidigare experimenterat mycket med formatet, så det är extra kul att de får chansen att göra nåt såhär stort.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Reunion » lör nov 17, 2007 19:38

Avsnitt 12 är förövrigt avsnitt 100. :o
Reunion
Demon Fodder

Inläggav The Ankh » sön nov 18, 2007 18:25

Vaaaaaa!??! bara 12 avsnitt! Jag dör :( Jag har ju plats för minst 100 till!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » sön nov 18, 2007 18:32

12 avsnitt är bättre än inga, men jag är fortfarande nere. Jag vill ha 22, nej 23! S4 hade ju bara 21, alltså ska S5 ha 23 för att "even the score".

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Eisa » mån nov 19, 2007 15:28

Va? Men så kan de väl inte göra? 12 avsnitt, det är ju ingenting.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav Reunion » tis dec 11, 2007 15:24

För några dagar sen firade de 100 avsnitt!

Bild

Mysigt va? För mer Joicyposie kommer det komma på CW Source sidan.

:)
Reunion
Demon Fodder

Inläggav The Ankh » tis dec 11, 2007 15:48

Va+ 100? men de har ju bara visat 88?

menar de att de spelat in de 100:ade?
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » tis dec 11, 2007 16:38

The Ankh skrev:Va+ 100? men de har ju bara visat 88?

menar de att de spelat in de 100:ade?

Ja precis. Avsnitt 5x12 är 100:e.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » tis dec 11, 2007 17:20

Åh, OTH! Det är plågsamt att vänta på nya säsongen.

Men om exakt fyra veckor har den premiär, med dubbla avsnitt! :lovebunnier:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav carre » tis dec 11, 2007 18:17

!!!

!
!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!
!!!!

OTH!

:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav The Ankh » ons dec 12, 2007 18:05

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!

Jag är i Indien då, men det är ett I-landsproblemn jag kan leva med =) En anledning att komma hem oxå!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » lör dec 22, 2007 0:04

Promo för 5x01! I'm so exited!!! :D

SHIT! Nathan! :eek:
Scenen fanns också - vad har hänt!? Beth var skitbra i scenen - underskattad skådespelerska. Kändes ännu såpigare än vanligt kanske, hmm, men det har alltid funkat förrut - så länge som det inte blir som DOOL så är jag nöjd ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » lör dec 22, 2007 21:05

Har börjat kolla nu - är på andra avsnittet. Jag säger 4 ord: What is it not to like?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tob » sön dec 23, 2007 17:14

Friday Night Lights lyser med sin frånvaro hos mig. One tree hill skall ju vara bra. I alla fall de senare säsongerna, eller en bra bit in i serien. Jag är 16 avsnitt in i första säsongen.

(spoiler svaga spoilers tom 1.16) Ibland känns i princip allting meh, men ofta blir det lättsamt, engagerande och rent allmänt rätt trevligt. Väldigt lättsett att se. Vilket också är lite av problemet. Man skall ju ta vad som händer på allvar också, en balansgång som känns lite halvlyckad. Enda karaktären som jag egentligen tar på riktigt allvar är Peyton. Kanske Karen och Keith också. Annars är det tamt. Önskar att det fanns mer vardagskänsla i serien.

Men skall absolut se färdigt första säsongen. Sen får vi se.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » sön dec 23, 2007 17:31

Tob: Allvaret tycker jag kommer. I början kände jag precis som du och Peyton har alltid varit den karaktären som känts mest "seriöst" hos mig. Men de andra börjar skina längre in i serien.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » sön dec 23, 2007 17:58

Har sett 3 avsnitt nu. Gilla läget! Shoohoo Shooohej!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » mån dec 24, 2007 2:24

Wow. I slutet av femte avsnittet började allting verkligen få form. Allting som har indikerat på att gå någonstans - har börjat röra på sig. Ska bli helt sjukt intressant hur det här artar sig - och hur säsongen slutar.

Wow. One Tree Hill :lovebunnier:

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » mån dec 24, 2007 2:43

Jaaaa! One Tree Hill :lovebunnier:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » tis dec 25, 2007 21:57

Sett ytterligare några avsnitt... 9 tror jag bestämt.
... och om jag ska vara ärlig tycker jag att detta är långt ifrån de första 11 avsnittena som OC bjöd på (t.o.m thanks giving alltså)

men det finns riktigt många saker jag älskar med den här serien. det är så... nej, jag kan inte uttrycka det mer än "jag gillar vart den här serien är på väg"-stuket. MEN det känns fortfarande inte förutsägbart, och karaktärerna är mysiga, och jag kan inte sluta älska DANE!!! (bara för att han var med i beverly hills) --- ska bli kul att se vart han hamnar snart? han om ngn är ju exakt som de var innan..

några karaktärer påminner alldeles för mkt om personer från o.c., är väl mitt eget fel kanske... jag antar att jag hjälper till med associationerna... men trist...

jag har fortfarande ett par avsnitt kvar till avsnitt 11, men jag gillar den här serien. thats for sure...

angående tatueringen som "HOST" visade i avsnitt 9... betyder VÅR ifall någon undrade :) den som pjukas skaffade betyder "ATT VARA", Är, existerar typ... bara så ni vet!! att kunna japanska kan hjälpa en med OTH också tydligen

shoohoooooo :lovebunnier:

Edit: Ändrade avsnittsnumrena.
Senast redigerad av sp1keout ons dec 26, 2007 1:30, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » ons dec 26, 2007 0:57

sp1keout skrev:
några karaktärer påminner alldeles för mkt om personer från o.c., är väl mitt eget fel kanske... jag antar att jag hjälper till med associationerna... men trist...

Det håller jag inte med om alls. Sedan så började de två serierna samma år så de är inte kopierade på ngt sätt.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » ons dec 26, 2007 1:04

Sa inte att något var kopierat. Och jag påstår inte att personer av denna karaktär inte existerar i mänskligheten, tycker bara det är ironiskt hur lika de.

Brooke skulle väl lika väl kunna vara Valerie i 90210... om vi ändå talar likheter, men faktum kvarstår att:

Inte nog med att de har samma hårfärg...
Brookes bitchighet påminner ganska mycket om Summer, lika med deras go getting attityd. Sen anar jag att Brooke kommer bli snällare, och snällare, precis samma öde som Summer verkade gå i vid samma tidning.

Lukas, outcast och outrageous? Och när jag hörde "Oh, did Lukas just smile?", och liknande piks tänkte jag bara. De har också samma personlighet. Helt otroligt. Samt att han spöade upp killen för Marissas skull... oj förlåt, jag menar Peyton

Hur kan du ens påstå att det inte finns likheter? Och tänk första halvan, första säsongen. Inte vart du är i handlingen nu, jämfört med hur O.C, slutade.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » ons dec 26, 2007 1:15

sp1keout skrev:Hur kan du ens påstå att det inte finns likheter? Och tänk första halvan, första säsongen. Inte vart du är i handlingen nu, jämfört med hur O.C, slutade.

Lucas och Ryan tycker jag inte alls är lika - alls. Okej, tänk början av säsongen. Ryan = badboy som gillar att slå ner rika.... Lucas = Litteraturälskare, skrivare och vill spela basket. Nej, jag ser det inte.

Brooke och Summer är lite lika, men jag tycker att de utvecklas till olika karkatärer. Peyton och Marissa är inte alls lika.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » ons dec 26, 2007 1:29

'ever. Gör mig ingen skillnad. Just an observation.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tob » ons dec 26, 2007 2:38

(spoiler 1.22) Sådär. Första säsongen avslutat. Kan nog i princip upprepa vad jag sade efter 16 avsnitt. Jag tycker det är orväckande att i princip dem enda karaktärerna jag tar på något vidare allvar är dem vuxna. Till och med Dan, som var helt out of the blue för mig under i princip hela säsongen har börjat förändra sig. Nu verkar ju det faktiskt som han inte är ett as riktigt rakt igenom. Förvisso en ganska tjock yta, men liväl yta. Karen och Keith gillar jag. Visst, over the top med Deb incidenten, men slutscenen då Keith lämnar kvar en tavla på väggen var rätt tragisk. Peyton, fortfarande i princip den enda av dem yngre jag känner mig riktigt engagerad i och tar på riktigt allvar. Haley/Nathan har varit rätt tröttsamma, och detta med giftermålet, va, känns tokfel.

Men, det är riktigt trevligt, lättittat och lite halvt beroendeframkallande, S2...står på tur :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav sp1keout » ons dec 26, 2007 4:22

(spoiler 1x11) Man skulle kunna tro att triangeldramat som pågått här är samma som Seth, Summer och Anna. Men varför störa sig? Det är bara sammanträffanden... det är bara att uppskatta serien för den där.

Och karaktärerna är verkligen underbara. Läste någonstans där Hey sa att mest Peyton verkade seriös till en början, och att alla andra skulle växa. Den punkten har serien definitit nått nu.

Brooke som är kär. Nathan som är helt förvirrad och inte alls lik sin farsa längre. Dane som börjar känna regret (verkar så iaf, äntligen)

Wow. Underbart är kort säger de. Jag undrar hur länge One Tree Hill kommer vara för mig. :lovebunnier: :lovebunny: Hur kan jag har missat denna serie, all these years?

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav MissKittyFantastico » ons dec 26, 2007 11:01

Brorsan har tjatat sig till att jag ska leta reda på den här serien åt honom. Kanske ska ta och titta på den själv när jag ändå har den.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film