The Apatow backlash begins!
eriked skrev:Man ska väl inte dömma.
caffeineaddict skrev:A Face in the Crowd
Ojojoj. En sån sablans höjdare. Som mediasatir känns den skrämmande aktuell, till en sån där grad att man nästan måste dubbelkolla vilket år den är ifrån innan man faktiskt fattar att det står 1957!?! Men bara att vara före sin tid är ju inte nog att göra en film bra. Men bra, det är den. Humorn och hjärtat i den här filmen är kolsvart, den är en nära släkting till lika suveräna Sweet Smell of Success (från samma år) och tjugo år senare skulle Network åter igen peka på samma saker, om än på sitt eget briljanta vis (Aaron Sorkin försökte få in några liknande smällar, om än lite mer utspädda och utspridda sådana, med Studio 60). Tre suveräna filmer, både lika och olika, som alla pekar på att inget är nytt under solen och att vi uppenbarligen inte har lärt oss våra läxor på femtio år, utan snarare sprungit rätt in i den vägg som den här filmen säger finns precis framför näsan på oss. Fy på oss.
adolvsson skrev:caffeineaddict skrev:A Face in the Crowd
Ojojoj. En sån sablans höjdare. Som mediasatir känns den skrämmande aktuell, till en sån där grad att man nästan måste dubbelkolla vilket år den är ifrån innan man faktiskt fattar att det står 1957!?! Men bara att vara före sin tid är ju inte nog att göra en film bra. Men bra, det är den. Humorn och hjärtat i den här filmen är kolsvart, den är en nära släkting till lika suveräna Sweet Smell of Success (från samma år) och tjugo år senare skulle Network åter igen peka på samma saker, om än på sitt eget briljanta vis (Aaron Sorkin försökte få in några liknande smällar, om än lite mer utspädda och utspridda sådana, med Studio 60). Tre suveräna filmer, både lika och olika, som alla pekar på att inget är nytt under solen och att vi uppenbarligen inte har lärt oss våra läxor på femtio år, utan snarare sprungit rätt in i den vägg som den här filmen säger finns precis framför näsan på oss. Fy på oss.
Jag känner att jag behöver se den där.
adolvsson skrev:Jag känner att jag behöver se den där.
A bear skrev:Nästa års stora Oscarkandidat?
noike skrev:Once.
Jättecharmig och rätt bitterljuv sak. Väldigt enkel också: gatumusikant möter flicka, han lagar dammsugare, de gör musik. Jag gillar massor, tryckte på precis rätt knappar vid rätt tillfällen. Klumpig hals nu, jag måste skaffa dvdn.
[REKOMMENDERAS]
caffeineaddict skrev:EDIT: Jo, förresten, ett litet tillägg: Cillian Murphy hade varit HELT fel för den här rollen. Jag gillar Cillian, men dels tror jag att Glen Hansard gjorde ett så starkt intryck i rollen för att jag aldrig hört talas om karln innan, och dels vore Cillian faktiskt på tok för snygg för den här rollen.
Me like. Me like alot.Tomas skrev:Trailer till Hellboy II: The Golden Army http://ie.youtube.com/watch?v=fWvpuwatbJM
Tomas skrev:Trailer till Hellboy II: The Golden Army http://ie.youtube.com/watch?v=fWvpuwatbJM
Ja. En sökning på "puff kashmir" gav sidan "Kashmir by Led Zeppelin Songfacts" där låten ska vara Come With Me.AKS skrev:Nåt får mig att säga Puff Daddy/P.Diddy/whatever, men är det nån som vet säkert?
AKS skrev:Come with Me måste ju ha samplat en annan låt i så fall? Jag menar, annars måste det vara plagiat.
caffeineaddict skrev:Come With Me är en Kashmir-cover, fast Robert Plant-sången är utbytt mot Pappa Puff-rap. Jag tycker "sampling" är för snällt när det faktiskt handlar om hela låten och inte bara en bit av exempelvis refrängen.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare