Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » ons dec 19, 2007 1:20

Okej, jag tror att meta-trailers och viral marketing och allt vad det är börjar gå helt överstyr nu, but this was still fucking funny! :D

The Apatow backlash begins!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons dec 19, 2007 1:40

eriked skrev:Man ska väl inte dömma.

I do. I judge hard. God damn hard.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons dec 19, 2007 8:30

caffeineaddict skrev:A Face in the Crowd

Ojojoj. En sån sablans höjdare. Som mediasatir känns den skrämmande aktuell, till en sån där grad att man nästan måste dubbelkolla vilket år den är ifrån innan man faktiskt fattar att det står 1957!?! Men bara att vara före sin tid är ju inte nog att göra en film bra. Men bra, det är den. Humorn och hjärtat i den här filmen är kolsvart, den är en nära släkting till lika suveräna Sweet Smell of Success (från samma år) och tjugo år senare skulle Network åter igen peka på samma saker, om än på sitt eget briljanta vis (Aaron Sorkin försökte få in några liknande smällar, om än lite mer utspädda och utspridda sådana, med Studio 60). Tre suveräna filmer, både lika och olika, som alla pekar på att inget är nytt under solen och att vi uppenbarligen inte har lärt oss våra läxor på femtio år, utan snarare sprungit rätt in i den vägg som den här filmen säger finns precis framför näsan på oss. Fy på oss.

Jag känner att jag behöver se den där.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » ons dec 19, 2007 9:23

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:A Face in the Crowd

Ojojoj. En sån sablans höjdare. Som mediasatir känns den skrämmande aktuell, till en sån där grad att man nästan måste dubbelkolla vilket år den är ifrån innan man faktiskt fattar att det står 1957!?! Men bara att vara före sin tid är ju inte nog att göra en film bra. Men bra, det är den. Humorn och hjärtat i den här filmen är kolsvart, den är en nära släkting till lika suveräna Sweet Smell of Success (från samma år) och tjugo år senare skulle Network åter igen peka på samma saker, om än på sitt eget briljanta vis (Aaron Sorkin försökte få in några liknande smällar, om än lite mer utspädda och utspridda sådana, med Studio 60). Tre suveräna filmer, både lika och olika, som alla pekar på att inget är nytt under solen och att vi uppenbarligen inte har lärt oss våra läxor på femtio år, utan snarare sprungit rätt in i den vägg som den här filmen säger finns precis framför näsan på oss. Fy på oss.

Jag känner att jag behöver se den där.

Den kommer finnas i Nicklas mapp i min share på hubben under dagens/kvällens gång. Han behövde också se den.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » ons dec 19, 2007 10:16

adolvsson skrev:Jag känner att jag behöver se den där.

Vilket påminner mig. Innan nästa dokumentärkväll har du och den andre lite läxor att göra: se Fitzcarraldo.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tor dec 20, 2007 22:43

Nu har jag med sett I'm Not There. Jag ska inte låtsas att jag begrep hela men jag tyckte om den väldigt mycket. En sån film man bara kan ligga och tänka på.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » tor dec 20, 2007 23:01

Stinsen brinner
... filmen alltså.

IRLG! Åh, så tramsigt trams. Tunn story, en massa omotiverade sångscener som aldrig gör något för att föra historien framåt och en uppsjö av dåliga skämt, såväl verbala som visade. Underbart.

Jag lämnar din nye bror och en halv löjromstoast.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor dec 20, 2007 23:32

Once.

Jättecharmig och rätt bitterljuv sak. Väldigt enkel också: gatumusikant möter flicka, han lagar dammsugare, de gör musik. Jag gillar massor, tryckte på precis rätt knappar vid rätt tillfällen. Klumpig hals nu, jag måste skaffa dvdn.

[REKOMMENDERAS]
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre dec 21, 2007 0:39

Åh, Once ska jag se i morgon hade jag tänkt. Tillsammans med (ja, at long last...) Eastern Promises.

Såg om The Last Detail ikväll för första gången på många, många år. Fin film. Rolig, charmig, sorgsen. Tycker jag säger det om ganska många filmer på sistone iofs, men faktiskt... det kanske säger mer om hur jag mår och vilka filmer jag väljer att se än att det på något sätt är ett orättvist bedömande av filmerna. 4 / 5

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » fre dec 21, 2007 10:29

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » fre dec 21, 2007 10:32

...

...

... wow...

Jag hade hoppats att vi, mänskligheten som en ras eller art eller vad vi än är, för alla våra fel och brister och kulturella pinsamheter, åtminstone hade kommit över sådana filmer. Jävligt naivt tänkt, det inser jag nu.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » fre dec 21, 2007 19:35

noike skrev:Once.

Jättecharmig och rätt bitterljuv sak. Väldigt enkel också: gatumusikant möter flicka, han lagar dammsugare, de gör musik. Jag gillar massor, tryckte på precis rätt knappar vid rätt tillfällen. Klumpig hals nu, jag måste skaffa dvdn.

[REKOMMENDERAS]

Jag har inget alls att tillägga. Precis vad han sa. 4 / 5

EDIT: Jo, förresten, ett litet tillägg: Cillian Murphy hade varit HELT fel för den här rollen. Jag gillar Cillian, men dels tror jag att Glen Hansard gjorde ett så starkt intryck i rollen för att jag aldrig hört talas om karln innan, och dels vore Cillian faktiskt på tok för snygg för den här rollen. Även om de försökte "fula till honom". Och bara ett försök att "fula till" Cillian vore fel i sig, eftersom en stor del av filmen är hur genuin den känns.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » fre dec 21, 2007 19:46

caffeineaddict skrev:EDIT: Jo, förresten, ett litet tillägg: Cillian Murphy hade varit HELT fel för den här rollen. Jag gillar Cillian, men dels tror jag att Glen Hansard gjorde ett så starkt intryck i rollen för att jag aldrig hört talas om karln innan, och dels vore Cillian faktiskt på tok för snygg för den här rollen.

Inte bara det, jag tror filmen hade blivit rätt mycket annorlunda med bra mycket mindre musik. Glen och Marketa spelade in några av låtarna innan de var med i filmen. Det känns verkligen som rätt beslut, men å andra sidan vet vi inte exakt hur filmen hade sett ut med Cillian.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tomas » fre dec 21, 2007 22:30

Trailer till Hellboy II: The Golden Army http://ie.youtube.com/watch?v=fWvpuwatbJM :twisted:
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Rombat » fre dec 21, 2007 23:39

Tomas skrev:Trailer till Hellboy II: The Golden Army http://ie.youtube.com/watch?v=fWvpuwatbJM :twisted:
Me like. Me like alot.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » lör dec 22, 2007 1:04

Jag tror på den.

Hoppas på en till Jack Kirby-hyllning som i hissschaktet i första filmen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör dec 22, 2007 19:02

Jag tror jag ska se Misery på TV3 ikväll. Jag har inte sett den sen VHS-premiären och det är ju alltför längesedan.

Jag minns att jag gillade den i de tidigare tonåren, men också att jag fann den något långsam. Jag vill också minnas att jag saknade ett eller annat från boken som jag läste nån gång innan filmen. Jag tror att jag kommer att uppskatta filmen mer nu. Hoppas det i alla fall.

Iofs har jag tänkt inleda Dexter S2-maratonet ikväll också så Misery kan bli bortglömd, men hoppas inte det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör dec 22, 2007 19:10

Tomas skrev:Trailer till Hellboy II: The Golden Army http://ie.youtube.com/watch?v=fWvpuwatbJM :twisted:

Nice.

Men det gör ont i mig att inte komma på musiken som startar runt 1.25? Det känns som att jag har den låten liggande nånstans hemma. Nåt får mig att säga Puff Daddy/P.Diddy/whatever, men är det nån som vet säkert?

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör dec 22, 2007 19:26

AKS skrev:Nåt får mig att säga Puff Daddy/P.Diddy/whatever, men är det nån som vet säkert?
Ja. En sökning på "puff kashmir" gav sidan "Kashmir by Led Zeppelin Songfacts" där låten ska vara Come With Me.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör dec 22, 2007 19:59

Ah! Där har vi det. Danke.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eriked » lör dec 22, 2007 20:21

Men det där är ju inte Kashmir / Come With Me. Fast det påminner en del om den.
Senast redigerad av eriked lör dec 22, 2007 21:38, redigerad totalt 1 gång.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav AKS » lör dec 22, 2007 20:38

Come with Me måste ju ha samplat en annan låt i så fall? Jag menar, annars måste det vara plagiat.

Eller nej, kanske inte Come with Me... Men jag vet att jag hört precis den här låten förut! GAH!
Senast redigerad av AKS lör dec 22, 2007 20:42, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » lör dec 22, 2007 20:40

AKS skrev:Come with Me måste ju ha samplat en annan låt i så fall? Jag menar, annars måste det vara plagiat.

Come With Me är en Kashmir-cover, fast Robert Plant-sången är utbytt mot Pappa Puff-rap. Jag tycker "sampling" är för snällt när det faktiskt handlar om hela låten och inte bara en bit av exempelvis refrängen.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » lör dec 22, 2007 20:42

Eller är det Mein Hertz Brent?!?! Eller hur det stavas?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör dec 22, 2007 20:44

caffeineaddict skrev:Come With Me är en Kashmir-cover, fast Robert Plant-sången är utbytt mot Pappa Puff-rap. Jag tycker "sampling" är för snällt när det faktiskt handlar om hela låten och inte bara en bit av exempelvis refrängen.

Så länge de fått det godkänt och originalartisten får betalt kunde jag, ärligt talat, inte bry mig mindre och eftersom jag inte har en aning om originallåten så antog jag att det var sampling. Jag försökte inte vara snäll.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » lör dec 22, 2007 20:46

Nej nej, det var ingen irritation mot dig. Det var viss irritation mot Pappa Puff, möjligen. :)

Men det är Led Zeppelins "Kashmir" i grund och botten iaf.

Och, hmm, Mein Herz Brennt kanske låter lite som Kashmir!? Känns fullt möjligt, fast det var åratal sedan jag hörde någon av låtarna senast. För jävla bra båda två, MHB är den enda Rammstein-låt jag verkligen tycker om.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Rombat » lör dec 22, 2007 22:49

Det är inte come with me. Det är Rammstein. De är lika, men inte lika.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » lör dec 22, 2007 22:55

Nej, nu efter att jag kommit på det känns det självklart. Men då man famlar i mörkret så finns det vissa likheter i stil mellan dessa låtar.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » lör dec 22, 2007 22:59

Det känns faktiskt helt rätt att han där Puffpappan gjorde musiken till Godzilla. De passar varnadra.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » lör dec 22, 2007 23:01

DET VAR INTE EN GODZILLAFILM!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film