Tyvärr tror jag inte att jag kan rekomendera någon serie till dig heller - jag tror att du har sett allt som jag har sett/ser på.
HeY skrev:Jag såg för övrigt för första gången ett avsnitt av Cold Case på TV för några dagar sedan. Det var faktiskt en helt okej kriminalserie, fast inte heller något jag skulle kunna följa.
Illyria skrev:Vill du se en annorlunda sorts krimserie finns The Wire, den är inte procedural alls.
lilith skrev:Och apropå kriminalserier gillar jag också The Closer. Kyra Sedgwick är väldigt cool.
Illyria skrev:Homicide försökte jag mig på första avsnittet men kom inte speciellt långt, den kändes rätt dated
DRAMATIC SERIES
DEXTER, Written by Scott Buck, Daniel Cerone, Drew Z. Greenberg, Lauren Gussis, Kevin Maynard, Clyde Phillips, Scott Reynolds, Melissa Rosenberg, Tim Schlattman; Showtime
FRIDAY NIGHT LIGHTS, Written by Bridget Carpenter, Kerry Ehrin, Carter Harris, Elizabeth Heldens, David Hudgins, Jason Katims, Patrick Massett, Andy Miller, Aaron Rahsaan Thomas, John Zinman; NBC
MAD MEN, Written by Lisa Albert, Bridget Bedard, Andre Jacquemetton, Maria Jacquemetton, Tom Palmer, Chris Provenzano, Robin Veith, Matthew Weiner; AMC
THE SOPRANOS, Written by David Chase, Diane Frolov, Andrew Schneider, Matthew Weiner, Terence Winter; HBO
THE WIRE, Written by Ed Burns, Chris Collins, Dennis Lehane, David Mills, George Pelecanos, Richard Price, David Simon, William F. Zorzi; HBO
CheeseGuy skrev:Jag brukar inte hänga upp mig på dumma nomineringar och priser som delas ut till filmer och tv-serier på diverse galor och sånt, men jag råkade snubbla över Writers Guild Awards-nomineringarna, och det här är... så jävla vackert:DRAMATIC SERIES
DEXTER, Written by Scott Buck, Daniel Cerone, Drew Z. Greenberg, Lauren Gussis, Kevin Maynard, Clyde Phillips, Scott Reynolds, Melissa Rosenberg, Tim Schlattman; Showtime
FRIDAY NIGHT LIGHTS, Written by Bridget Carpenter, Kerry Ehrin, Carter Harris, Elizabeth Heldens, David Hudgins, Jason Katims, Patrick Massett, Andy Miller, Aaron Rahsaan Thomas, John Zinman; NBC
MAD MEN, Written by Lisa Albert, Bridget Bedard, Andre Jacquemetton, Maria Jacquemetton, Tom Palmer, Chris Provenzano, Robin Veith, Matthew Weiner; AMC
THE SOPRANOS, Written by David Chase, Diane Frolov, Andrew Schneider, Matthew Weiner, Terence Winter; HBO
THE WIRE, Written by Ed Burns, Chris Collins, Dennis Lehane, David Mills, George Pelecanos, Richard Price, David Simon, William F. Zorzi; HBO
Peppe skrev:CheeseGuy skrev:Jag brukar inte hänga upp mig på dumma nomineringar och priser som delas ut till filmer och tv-serier på diverse galor och sånt, men jag råkade snubbla över Writers Guild Awards-nomineringarna, och det här är... så jävla vackert:DRAMATIC SERIES
The Sopranos kommer att vinna. Det satsar jag min högra pungkula på.
EPISODIC DRAMA - any length - one airing time
Final Grades (The Wire), Teleplay by David Simon; Story by David Simon & Ed Burns; HBO
noike skrev:Okej då'rå. Men jag hoppas du inte trycker på delete innan helgen eller så.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare