Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » fre dec 07, 2007 1:03

“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » fre dec 07, 2007 1:07

caffeineaddict skrev:Fast jag är ganska dålig på att hålla koll på vilken serie som går var, finns det nån enkel masterlist man kan använda sig av?

Detta var det närmaste jag kunde hitta: http://www.zap2it.com/tv/zap-falltvprev ... .htmlstory

Tryck på en kanal så står deras schema. Ja du har säkert varit inne där förrut om du är inne på zap2it mycket.

EDIT: noike hann före.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » fre dec 07, 2007 1:11

Grazie, ni båda. :)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » fre dec 07, 2007 3:34

Reaper är fortfarande tillräckligt charmig för att jag skall fortsätta se, utan att vara fantastisk på nåt sätt.

1x10:
När djävulen låtsas vara Katie i telefonen! "I like to bite the heads off of live chickens." :D
Att Katie verkligen verkar vara djävulens dotter kan ju bli jobbigt.
Lite för lite av Andi i det här avsnittet, hon hade väl inte ens en scen med Sam?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » lör dec 08, 2007 4:13

CSI 8x09
Jag tyckte väl något kändes annorlunda i början av avsnittet. Kameran, regin. Vilket i sig inte är ovanligt, inte första gången. Visar sig att William Friedkin regisserat det här. Kul. Bra jobb, centrerat kring Warrick. Jag måste, måste, ta och se om To Live and Die in L.A. snart.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav A bear » lör dec 08, 2007 14:13

adolvsson skrev:CSI 8x09
Jag måste, måste, ta och se The Wire snart.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Buffster » lör dec 08, 2007 14:47

Björn: :lovebunny:

Fredrik: SE THE WIRE!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » lör dec 08, 2007 15:41

Hm. Jag tror någon försöker säga mig någonting. Är inte helt säker, jag är rätt dålig på att uppfatta sublima vibbar.

(Björn :lovebunny: )
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » sön dec 09, 2007 2:41

Tin Man (del 1 och 2):

Har inte så mycket insiktsfullt att säga, men jag gillar! man känner igen spåren av originalhistorien lagom mycket. Effekterna är lite b, men det funkar. Zooey Deschanel är supergullig och Clare från 90210 har sin urringning som vapen.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » tis dec 11, 2007 23:09

wyndham skrev:Fassbinder maraton på SVT om en halvtimme. Who's with me?

"Berlin Alexanderplatz", tydligen nåt slags mästerverk.

wyndham skrev:Jaha, jag sprang iväg för ett toabesök och nu är jag helt borta i handlingen. Sevärt verkar det vara, men Fassbinder får bli en annan dag för mig.

caffeineaddict skrev:För de som jag som kanske har misslyckats med att följa Fassbinders "Berlin Alexanderplatz" nu på SVT så har Criterion hintat i sitt nyhetsbrev mot att de ska släppa den inom kort. Kommer väl kosta många många kronor att köpa, men måhända dyker det upp lite vettiga rippar då också...

De där vettiga ripparna är på väg ner här hos mig nu, om wyndham (eller nån annan) vill ge det ett försök. Jag ser fram emot det, även om det säkert tar ett tag innan jag får tid att se den.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » tor dec 13, 2007 10:09

Heh. Will Arnett ska göra rösten till KITT i nya Knight Rider-serien. Bara att få höra bilen säga Come on! skulle ge projektet fullgott existensberättigande.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Reunion » tor dec 13, 2007 17:31

Golden Globe nomineringar

Californication, David Duchovny, MCH och Kevin Dillon får man ju hoppas vinner.

Heh, Grey's Anatomy blir fortfarande nominerad till såna här "Stora" galor medans FNL och Dexter inte blir det :rolleyes:
Reunion
Demon Fodder

Inläggav noike » tor dec 13, 2007 17:34

Om det inte är något riktigt "chockerande" eller en rejäl tittarsuccé så brukar det dröja tills efter minst två säsonger innan man blir nominerad.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tor dec 13, 2007 19:32

Så här tycker jag det ska bli:

BEST TV DRAMA
Big Love

BEST TV COMEDY OR MUSICAL
Californication

BEST ACTRESS IN A TV DRAMA
Minnie Driver, The Riches

BEST ACTOR IN A TV DRAMA
Michael C. Hall, Dexter

BEST ACTOR IN A TV COMEDY
David Duchovny, Californication

BEST ACTRESS IN A TV COMEDY
Mary-Louise Parker, Weeds

BEST SUPPORTING ACTRESS / TV
(Rachel Griffith, Brothers & Sisters) - Jag vet inte då jag aldrig sett B&S så det är helt baserat på SFU.
Katherine Heigl, Grey's Anatomy

BEST SUPPORTING ACTOR / TV
William Shatner, Boston Legal

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tor dec 13, 2007 19:47

Best TV drama: "Damages" (2007)
Best TV comedy: "Californication" (2007)
Actor mini-series: James Nesbitt for "Jekyll" (2007)
TV-Actor comedy: David Duchovny for "Californication" (2007)
TV-acress comedy: Mary-Louise Parker for "Weeds" (2005)
TV-actor drama: Michael C. Hall for "Dexter" (2006)
TV-acress drama: Glenn Close for "Damages" (2007)
TV supporing actor :Ted Danson for "Damages" (2007)
TV supporing actress: eh, Rose Byrne for "Damages" (2007) antar jag för MNIE har inte varit så bra i år.

Slutsats: DAMAGES!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tor dec 13, 2007 19:56

noike skrev:Slutsats: DAMAGES!

Me not seen.
Dock så tycker jag att Big Love är riktigt underskattad och näst på min lista blir GA som redan har vunnit för bästa dramaserie - därav tycker jag att Big Love kan få sin chans.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tor dec 13, 2007 20:03

Best Television Series - Drama: Mad Men (annars Big Love)
Best Television Series - Musical or Comedy: Pushing Daisies (annars Califonication)
Best Performance by an Actor in a Television Series - Musical or Comedy: Carell, Duchovny eller Pace, alla skulle förtjäna det.
Best Performance by an Actress in a Television Series - Musical or Comedy: Mary-Louise Parker
Best Performance by an Actor in a Television Series - Drama: Michael C. Hall (eller Jon Hamm!)
Best Performance by an Actress in a Television Series - Drama: trista nomineringar
Best Performance by an Actor in a Supporting Role in a Series, Mini-Series or Motion Picture Made for Television: trista nomineringar
Best Performance by an Actress in a Supporting Role in a Series, Mini-Series or Motion Picture Made for Television: trista nomineringar

Damages är inget.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor dec 13, 2007 20:06

Alltså, vänta!?!? De nominerar Edie Falco för Sopranos?! Betyder det att de KUNDE ha nominerat Sopranos sista säsong i alla de andra kategorierna men bara valde att inte göra det?! :eek:

Det är isf så jävla sanslöst att jag vägrar göra en lista.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav lilith » tor dec 13, 2007 20:07

HeY skrev:BEST SUPPORTING ACTRESS / TV
(Rachel Griffith, Brothers & Sisters) - Jag vet inte då jag aldrig sett B&S så det är helt baserat på SFU.

Det går på 5an på tisdagar, repris söndagar. Jag tittar lite ibland. Tycker det är ganska bra men följer det inte (jag följer väldigt lite serier, ska jag väl tillägga). Kanske är det för mycket politik och intriger för att jag ska gilla. Men generellt är det bra skådespel.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » tor dec 13, 2007 20:11

lilith skrev:
HeY skrev:BEST SUPPORTING ACTRESS / TV

Det går på 5an på tisdagar, repris söndagar. Jag tittar lite ibland. Tycker det är ganska bra men följer det inte (jag följer väldigt lite serier, ska jag väl tillägga). Kanske är det för mycket politik och intriger för att jag ska gilla. Men generellt är det bra skådespel.

Isf förtjänar hon att ta hem en till GG, mer än Kathy iaf. Det är ingen tvekan om att Rachel är den mest talangfulla av dem i vanliga fall.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tor dec 13, 2007 20:15

B&S är en väldigt generell/vanlig serie, inget speciellt, och Rachel Griffiths är otroligt underanvänd i den serien.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » tor dec 13, 2007 20:41

Illyria skrev:B&S är en väldigt generell/vanlig serie, inget speciellt, och Rachel Griffiths är otroligt underanvänd i den serien.

Tråkigt.
Jag kan ju säga att jag blev väldigt chockad över att hon skulle spela under Calissa Flockheart (heter hon så?) då jag absolut tycker att Rachel Griffiths är kapabel nog att bära en serie själv och hon är förmodligen är bättre skådespelare än Calissa, baserat på vad jag har sett av henne i Ally McBeal då.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav lilith » tor dec 13, 2007 21:10

HeY skrev:
Illyria skrev:B&S är en väldigt generell/vanlig serie, inget speciellt, och Rachel Griffiths är otroligt underanvänd i den serien.

Tråkigt.
Jag kan ju säga att jag blev väldigt chockad över att hon skulle spela under Calissa Flockheart (heter hon så?) då jag absolut tycker att Rachel Griffiths är kapabel nog att bära en serie själv och hon är förmodligen är bättre skådespelare än Calissa, baserat på vad jag har sett av henne i Ally McBeal då.
Jag tycker mest det är roligt att se Sally Fields i den serien.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav LWes » fre dec 14, 2007 16:54

Jag tycker att det är jätteroligt att dom gör en ny Knight Rider-serie och att David Hasselhoff kommer dyka upp som sin karaktär.
Borde jag se orginalserien, eller är det kanske bättre att vänta tills man vet om det blir en serie utav den här tv-filmen?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » fre dec 14, 2007 17:32

Roligt att Diablo Cody nominerats för Best Motion Picture Screenplay för Juno. Hon arbetade som strippa när hon kom på att hon skulle skriva ett filmmanus och på den vägen är det... :D

Annars blev jag mest glad över Marion Cotillards nominering för Best Actress in a Motion Picture. Jag har fortfarande inte sett La Môme, men hon är helt fantastisk i det mesta hon gör.

Det går riktigt bra för rumänsk film nu. 4 luni, 3 saptamani si 2 zile har ju bl.a. vunnit Guldpalmen i Cannes också.

Vad gäller tv-nomineringarna så blir jag bara irriterad på icke-logiken bakom nomineringarna och kategorierna. Visst, glad över framför allt Katie Heigls nominering, men den kategorin är ju enbart konstig.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » fre dec 14, 2007 18:06

Idag gjorde jag misstaget att se på piloten till Without a Trace, ärligt talat: what was I thinking? Förolämpande tråkig, klichéfylld och inte det minsta trovärdig. Den fick Criminal Minds att se ut som ett mästerverk!
Men seriöst, hur kan den här serien vara inne på sin sjätte säsong? Vem ser på den här skiten? WHAT's WRONG WITH PEOPLE? Och varför visar SVT den här serien? Pinsamt.

Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » fre dec 14, 2007 18:17

Glorificus skrev:Diablo Cody

Jag gillar henne redan. Inte för namnet, och jag har inte sett Juno än, men efter att ha googlat henne fick jag fram den här ett och ett halvt år gamla intervjun från David Lettermans show. Rolig och charmig. Nyfiken på boken blev jag nu också.
Diablo Cody skrev:If this writing stuff doesn't pan out, I'm getting right back on the pole.

Tja, det verkar ju dröja innan hon behöver hoppa på pålen igen.

Och här är hennes blogg.

Och här är bloggen hon hushöll tidigare. Större arkiv där. Jag kollade in första inlägget av nyfikenhet, hittade:
Hobbies: singing karaoke, watching Firefly on DVD, banging my husband, banging my vibrator, drinking to excess, writing for hours on end like the graphomaniac I am.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » fre dec 14, 2007 18:33

Illyria: Hur kom du ens på idén? :eek:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre dec 14, 2007 18:35

Inget nytt på tv kan få alla att överväga de allra farligaste substitut.

adolvsson: a browncoat! One of us! One of us! Hon måste vara bra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre dec 14, 2007 18:47

AKS skrev:Illyria: Hur kom du ens på idén? :eek:

Något åt det här hållet:

noike skrev:Inget nytt på tv kan få alla att överväga de allra farligaste substitut.

Men jag borde verkligen vetat bättre, det är trots allt CBS. Shame on me. Det finns ju dock undantag även från CBS, Numb3rs, och kombinationen av brist på nya avsnitt och att jag nyligen såg ifatt Life måste ha gett mig något slags falskt hopp om att det fanns mer bra krim där ute.

Nu vet jag bättre och har återgått till att se på Enterprise. Ingen direkt höjdarserie men senaste avsnittet var väldigt trevligt i jämförelse med WaT.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film