caffeineaddict skrev:Fast jag är ganska dålig på att hålla koll på vilken serie som går var, finns det nån enkel masterlist man kan använda sig av?
adolvsson skrev:CSI 8x09
Jag måste, måste, ta och se The Wire snart.
wyndham skrev:Fassbinder maraton på SVT om en halvtimme. Who's with me?
"Berlin Alexanderplatz", tydligen nåt slags mästerverk.
wyndham skrev:Jaha, jag sprang iväg för ett toabesök och nu är jag helt borta i handlingen. Sevärt verkar det vara, men Fassbinder får bli en annan dag för mig.
caffeineaddict skrev:För de som jag som kanske har misslyckats med att följa Fassbinders "Berlin Alexanderplatz" nu på SVT så har Criterion hintat i sitt nyhetsbrev mot att de ska släppa den inom kort. Kommer väl kosta många många kronor att köpa, men måhända dyker det upp lite vettiga rippar då också...
noike skrev:Slutsats: DAMAGES!
HeY skrev:BEST SUPPORTING ACTRESS / TV
(Rachel Griffith, Brothers & Sisters) - Jag vet inte då jag aldrig sett B&S så det är helt baserat på SFU.
lilith skrev:HeY skrev:BEST SUPPORTING ACTRESS / TV
(Rachel Griffith, Brothers & Sisters) - Jag vet inte då jag aldrig sett B&S så det är helt baserat på SFU.
Det går på 5an på tisdagar, repris söndagar. Jag tittar lite ibland. Tycker det är ganska bra men följer det inte (jag följer väldigt lite serier, ska jag väl tillägga). Kanske är det för mycket politik och intriger för att jag ska gilla. Men generellt är det bra skådespel.
Illyria skrev:B&S är en väldigt generell/vanlig serie, inget speciellt, och Rachel Griffiths är otroligt underanvänd i den serien.
Jag tycker mest det är roligt att se Sally Fields i den serien.HeY skrev:Illyria skrev:B&S är en väldigt generell/vanlig serie, inget speciellt, och Rachel Griffiths är otroligt underanvänd i den serien.
Tråkigt.
Jag kan ju säga att jag blev väldigt chockad över att hon skulle spela under Calissa Flockheart (heter hon så?) då jag absolut tycker att Rachel Griffiths är kapabel nog att bära en serie själv och hon är förmodligen är bättre skådespelare än Calissa, baserat på vad jag har sett av henne i Ally McBeal då.
Reunion skrev:Golden Globe nomineringar
Glorificus skrev:Diablo Cody
Diablo Cody skrev:If this writing stuff doesn't pan out, I'm getting right back on the pole.
Hobbies: singing karaoke, watching Firefly on DVD, banging my husband, banging my vibrator, drinking to excess, writing for hours on end like the graphomaniac I am.
AKS skrev:Illyria: Hur kom du ens på idén?
noike skrev:Inget nytt på tv kan få alla att överväga de allra farligaste substitut.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare