Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » tis dec 11, 2007 19:07

LUCKA 11: YouTube madness!
Om ni haft en lika energilös dag som jag så kan ni behöva det här!

Gummie Bears

Team Jensen vs. Team Jared

The Sammy Song

Dean the Candyman

Dude

Fun with real audio

Supernatural faces

Och ja, det finns några matklipp där i :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » tis dec 11, 2007 19:49

Jag älskade när Jared dansade :D

Kristen Bell är så söt :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tis dec 11, 2007 20:35

brat skrev:Och ja, det finns några matklipp där i :)

SPOOOOON!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav MissKittyFantastico » tis dec 11, 2007 23:25

Jättekul brat! Precis vad jag behövde idag. :D

Här kommer en liten julbonus. Spoiler för 3.03.

Batman and Boy Blunder
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav noike » tis dec 11, 2007 23:31

Bämelie! BÄST! Skulle bara haft riktiga in-picture-texteffekter men annars var den alldeles fantastisk.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav brat » tis dec 11, 2007 23:59

MissKittyFantastico skrev:Spoiler för 3.03.

Batman and Boy Blunder

Haha, fangirls är fantastiska. Att skapa det där från de två bästa replikerna i avsnittet, love it! :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav chanda » ons dec 12, 2007 17:05

MissKittyFantastico skrev:Jättekul brat! Precis vad jag behövde idag. :D

Här kommer en liten julbonus. Spoiler för 3.03.

Batman and Boy Blunder

:D :D
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav chanda » ons dec 12, 2007 18:50

lucka 12

Spolier upp till 3X04
roliga texter till utvalda episode bilder
Ten Expressions from Sin City

http://kroki-refur.livejournal.com/168381.html#cutid1
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav brat » ons dec 12, 2007 23:07

Jag har inte sett tre scener från 308 på tv.com men om någon annan vill det så kan ni veta att de finns där.
Och om jag nu hade sett dem, vilket jag naturligtvis inte har, så skulle jag kunna berätta för er att det är åtminstone en scen att se tokmycket fram emot. (spoiler 308) Dean, Sammy och jultomten sjunger julsånger. O.M.G.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » ons dec 12, 2007 23:17

brat skrev:Jag har inte sett tre scener från 308 på tv.com men om någon annan vill det så kan ni veta att de finns där.
Och om jag nu hade sett dem, vilket jag naturligtvis inte har, så skulle jag kunna berätta för er att det är åtminstone en scen att se tokmycket fram emot. (spoiler 308) Dean, Sammy och jultomten sjunger julsånger. O.M.G.

Det är så bra att du står för dina principer. Det är ju så svårt idag med allt grupptryck och what-not ;)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav madskellig » tor dec 13, 2007 0:27

brat skrev:Jag har inte sett tre scener från 308 på tv.com men om någon annan vill det så kan ni veta att de finns där.

I shall resist!

Kanske.

(förmodligen inte)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » tor dec 13, 2007 0:37

De tre scenerna finns på YouTube också, en och en, så bättre.
Jag rekommenderar inte att man ser dem eftersom de är spoilriga.
Men om man ändå ska se någon, vilket jag inte rekommenderar, så rekommenderar jag den här: SPOILER 308

Helst rekommenderar jag att någon ser den SNABBT så att de kan kommentera innan jag lägger mig, för Glory är tråkig och principfast och vill inte leka med mig, hur mycket jag än försöker. :P
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » tor dec 13, 2007 0:43

Jag tror att jag kan hålla mig i 2 dagar, så jag tittar nog inte. Även om jag aldrig brukar ha något emot att se på scener från avsnitt - brukar alltid att göra det - men detta är julspecial och känns lite speciellt. Därför vill jag vänta, precis som att jag inte vill veta någonting om Doctor Who's julspecial heller.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav chanda » tor dec 13, 2007 9:45

brat skrev:D

Helst rekommenderar jag att någon ser den SNABBT så at gt de kan kommentera innan jag lägger mig, för Glory är tråkig och principfast och vill inte leka med mig, hur my.cket jag än försöker. :P

welcome to the darkside. såg den för ett par dar sen. allt kan säga nu om själva klippet är :( ..nah just kidding :lovebunny:

i väntan på den riktiga luckan ger jag

Spoiler upp till 3x03
12 Day of Winchester Christmas
både för team Jensen och team Jared.
http://www.youtube.com/watch?v=0xpatmxI2Ew
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav Glorificus » tor dec 13, 2007 14:29

chanda skrev:i väntan på den riktiga luckan

:D Vi är bäst på att göra det mesta av den här julkalendern.

chanda skrev:Spoiler upp till 3x03
12 Day of Winchester Christmas
både för team Jensen och team Jared.
http://www.youtube.com/watch?v=0xpatmxI2Ew

:D :D
:lovebunnier: :lovebunny: :lovebunnier: :lovebunny:

brat skrev:Helst rekommenderar jag att någon ser den SNABBT så att de kan kommentera innan jag lägger mig, för Glory är tråkig och principfast och vill inte leka med mig, hur mycket jag än försöker. :P

Vojne vojne.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » tor dec 13, 2007 17:09

LUCKA 13: Sista scenen från 307

Och om inte den duger som slutuppladdning inför imorgon så får ni den här lilla grejen från 307 också: The JJ's gör stunts!
Så söta när de rullar ihop sig i små bollar. Och så söta när de står där lite handfallna efteråt. :)

Så många bra luckor vi haft i den här julkalendern. Hur många serier har en egen julkalender egentligen? Visst vet ni vad som väntar i den stora luckan imorgon, ett nytt avsnitt! :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav noike » tor dec 13, 2007 17:19

brat skrev:Visst vet ni vad som väntar i den stora luckan imorgon, ett nytt avsnitt! :D

Tomorrow, it's bananas! B-A-N-A-N-A-S!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » fre dec 14, 2007 8:23

LUCKA 14

AVSNITTET! :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » fre dec 14, 2007 23:13

3.8 HAH!

"And suddenly this Jesus guy is the hotest name in town!" Jag gillade det här, det lyckades göra ett jul-julavsnitt. Imponerad för baserat på andra serier verkar det vara skitsvårt att få bra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » lör dec 15, 2007 5:18

3x08
:lovebunnier:
Jättebra julavsnitt! Jag blev rädd för tomten (ha, det var ett tag sen det hände senast!), fick skratta åt en massa saker ("We're just here to watch." "Eww!"; den fina versionen av Silent Night :D; "Fudge!"; m.m.) och julstämningen gjorde att man kunde aww:a åt det smöriga. Flashbacksen till när de var små var lite klumpigt inklippta i avsnittet, men de var ändå bra och speciellt när Dean fick halsbandet. :lovebunny: Äntligen fick det sin betydelse! Kul att det varit en massa spekulationer bland fansen om vilken koppling det där halsbandet kan ha till demonen, mamman eller nåt sånt... och så var det en present från Sam. Perfekt lösning! :)

Igen: Jag älskar hur blodig och rå den här säsongen är. Tortyr i ett julavsnitt! Underbart!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinder » lör dec 15, 2007 6:15

3x08
Väldigt fint julavsnitt, gillade det. Kan ibland kännas lite opassande när serier gör så här pass säsongsknutna avnitt men de lyckades bra här, var både charmigt och passande till seriens stil. Tycker att denna säsong har varit väldigt bra än så länge, kanske bättre än säsong 2 tom.

Vet inte om det är pga att man efter allt man fått höra om Sam eller om de faktiskt blivit blodtörstigare av sig. Måste se igenom säsong 1-2 snart men känns som de dödar på blodigare sätt nuförtiden. Är det för att Sam förrändrats som endel säger eller är det bara slumpen eller inbillar jag mig?

Haha förresten såg några avsnitt med en kompis nyligen samtidigt som vi drack några öl. Vi skapa ganska snart några drickes regler, typ vi dricker varje gång Dean äter nått, varje gång Dean stöter på en tjej, varje gång deras bil visas, varje gång en demon dör, varje gång de nämner sin far, varje gång Sam tycker Dean är okänslig osv. Farlig lek, man kan riskera huvudvärk dan efteråt...
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav madskellig » lör dec 15, 2007 9:01

(spoiler 3x08) Jupp, bra julavsnitt. Med blod, tortyr, äckliga tomtar och falsksång som balanserar ut det smöriga :lovebunnier:

Bra flashbacks, roliga ögonblick... ett medelavsnitt egentligen, men jag känner julstämmning så det blev lite extra bra :)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav MissKittyFantastico » lör dec 15, 2007 15:30

3.08

Jag kunde inte hålla mig tills det blev mörkt, så jag var tvungen att titta redan nu. Älskade det!

Det är det jag säger, människor som är sådär glada hela tiden är det något konstigt med. När jag var liten så hade vi ingen tomte för jag var så rädd. Inser nu att det kanske fanns en bra förklaring till min skräck. Ska hänvisa till det här SPN-avsnittet när brorsan traditionsenligt på julafton anklagar mig för att han minsann aldrig fick någon tomte när han var liten.

Fanns så många bra scener i det här avsnittet, julsången för fylletomten, "I´ll fudging kill you" och de söta scenerna med mini-Sam och mini-Dean. När mini-Sam började gråta så började jag nästan gråta också.

När lille Sam räckte över paketet och Dean började öppna det så slog det mig precis innan han fått upp paketet, HALSBANDET, och det var det ju. Ropade JA jättehögt! Håller med Glory om att det känns som en bra lösning på halsbandsmysteriet.

Den lille grabben som spelade Dean kände jag igen så väl men jag har inte orkat googla honom tidigare, alternativt förträngt att jag gjort det, men nu kollade jag upp honom i alla fall. Det var som jag trodde, han spelade Johnny Cashs bror i Walk the Line. Sedan så har han ju varit med i Angel-avsnittet Smile Time också. Kan varit därför han verkade bekant när jag såg om Walk the Line för att tag sedan. :D

Får väl säga att halsbandsscenen nog var favoriten i det här avsnittet.

Bild
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav brat » lör dec 15, 2007 16:20

308 :lovebunny:
Jag älskade det kanske för mycket för att skriva inatt?
Inte för att det var världens bästa avsnitt, men det var så lätt att älska!
Det var rått.
Det var roligt.
Det var gulligt.
Det var juligt.
Och det hade flashbackscener med HALSBANDET!!!

MKF - Om det hjälper alls så är det mörkt i Umeå klockan 14:30...
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav chanda » sön dec 16, 2007 12:52

Jag gillade det,som ny och solo lyckades Jermey craver
riktigt bra.

3x08
Pojken, tomten och säcken sätter jag som den 2:a mest obehagligaste scenen i en tv serie. (Bob/jake bakom fåtöljen/stolen ligger som fortfarande som 1:a i twin Peaks). Kommer nog inte kunna lyssnas på stilla natt utan att tänka på denna scen. Sam`s "couse I cant" om julen och Dean uppgivenhet över att att sam inte vill eller kan se att det kan .Jensen ansiktutryck och kropp språk,riktig sålde den scenen. Den manen är så bra på att inte säga någonting och ändå säga allt.
favorit
"Aren’t you the fuzzy one?"
"He`s is"
*Bitchface*
"Some one should get that,
I think you should get that"

plus allt som redan har nämnts
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav HeY » sön dec 16, 2007 16:12

3x08
Detta gillade jag, bra julspecial!
"You fudging touch me again I fudging kill you!" :D
Och sedan Sams nagel, aaaaaj! Jag satt och höll för mina fingrar! Don't fudging touch my nails!!!

Den blodiga tomten, sjukt läskig scen! Jättesnyggt gjord hela scenen, musiken, hur de filmade, allt!

Jag gillade bakotblickarna. Unga Sam var verkligen lik Sam, hur han grät och allt!

Är det bara jag som har tänkt på hur dåligt gjorde "nu skär jag med kniv i armen" scenerna ofta är gjorda i SPN. Alltså blodet kommer runt om från där såret borde vara och det är inget sår. Det syns jättetydligt i scenen då think-positive-tanten skär i Deans arm. Aja, dagens i-lands problem ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav madskellig » sön dec 16, 2007 16:16

HeY skrev:Är det bara jag som har tänkt på hur dåligt gjorde "nu skär jag med kniv i armen" scenerna ofta är gjorda i SPN. Alltså blodet kommer runt om från där såret borde vara och det är inget sår. Det syns jättetydligt i scenen då think-positive-tanten skär i Deans arm. Aja, dagens i-lands problem ;)

Jo, jag tänkte också på det! Konstigt att det är så dåligt, då man sedan hade dra-ut-nageln scenen som såg riktigt äkta ut.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav noike » sön dec 16, 2007 16:17

Jag har alltid trott att det varit medvetet charmdåligt från deras sida.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tomas » sön dec 16, 2007 16:59

madskellig skrev:
HeY skrev:Är det bara jag som har tänkt på hur dåligt gjorde "nu skär jag med kniv i armen" scenerna ofta är gjorda i SPN. Alltså blodet kommer runt om från där såret borde vara och det är inget sår. Det syns jättetydligt i scenen då think-positive-tanten skär i Deans arm. Aja, dagens i-lands problem ;)

Jo, jag tänkte också på det! Konstigt att det är så dåligt, då man sedan hade dra-ut-nageln scenen som såg riktigt äkta ut.

Tror att skålen de skulle samla upp blodet i gjorde scenen mycket svårare. I vanliga fall rinner det lite blod från ett rör på knivens baksida men nu var de tvungna att överdriva för att få blodet att rinna ner i skålen. Dessutom håller den skärande ljudeffekten på lite för länge vilket förstör då man på slutet ser att kniven inte lämnar något sår efter sig
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav brat » sön dec 16, 2007 18:47

Tomas skrev:
madskellig skrev:

Tror att skålen de skulle samla upp blodet i gjorde scenen mycket svårare. I vanliga fall rinner det lite blod från ett rör på knivens baksida men nu var de tvungna att överdriva för att få blodet att rinna ner i skålen. Dessutom håller den skärande ljudeffekten på lite för länge vilket förstör då man på slutet ser att kniven inte lämnar något sår efter sig

Bara jag som blundar när de skär med kniv då. Hahahahaah
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film