Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tam » fre dec 07, 2007 2:43

Peppe skrev:http://thepiratebay.org/tor/3924360/Crash_Commentary_(Cronenberg)

Oj! Tack!

Kommer den här passa att spela parallellt till R1-dvd? Eller laddar man ner nån annan?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » fre dec 07, 2007 2:46

Ja.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » fre dec 07, 2007 8:26

noike skrev:
Peppe skrev:137mb. Min uploadspeed är rutten så det kanske tar lite tid
Är inte det jobbigt att kombinera karagarga med taskig upload?

Tack som fan.

Dito!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » lör dec 08, 2007 17:13

Transformers
Nu, det här är vad jag kallar underhållning - dum, exploderande (Bay måste ha legat i konstant orgasm filminspelningen igenom), rolig, fartfylld, robotfylld, underhållning.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav herdware » lör dec 08, 2007 17:33

adolvsson skrev:Transformers
Nu, det här är vad jag kallar underhållning - dum, exploderande (Bay måste ha legat i konstant orgasm filminspelningen igenom), rolig, fartfylld, robotfylld, underhållning.

Jotack... som jag ser det så var det största problemet med den att transformersarna(vilket ord!) kändes "opersonliga". Kan nog inte riktigt förklara.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav adolvsson » lör dec 08, 2007 17:45

herdware skrev:Jotack... som jag ser det så var det största problemet med den att transformersarna(vilket ord!) kändes "opersonliga". Kan nog inte riktigt förklara.

Jag förstår, och håller med, men å andra sidan hade inte människorkaraktärerna heller mycket personlighet att komma med. Det här är en film av ren yta, till och med en ynka vattenpöl har mer djup. Det hade definitivt varit ett mycket större problem, för mig, om inte det som fanns varit sjukt kul att uppleva.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav herdware » lör dec 08, 2007 18:03

adolvsson skrev:
herdware skrev:Jotack... som jag ser det så var det största problemet med den att transformersarna(vilket ord!) kändes "opersonliga". Kan nog inte riktigt förklara.

Jag förstår, och håller med, men å andra sidan hade inte människorkaraktärerna heller mycket personlighet att komma med. Det här är en film av ren yta, till och med en ynka vattenpöl har mer djup. Det hade definitivt varit ett mycket större problem, för mig, om inte det som fanns varit sjukt kul att uppleva.

Jo, det är sant. Det blir väl så eftersom man läste serietidningarna som liten parvel, och de var faktiskt djupare än man kan tro...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav noike » sön dec 09, 2007 2:21

Såg dokumentärfilm här idag. Alla närvarande verkar inte riktigt ha uppskattat Grizzly Man fullt ut -- the bastard, men vad kan man vänta sig av icke-forum-folk? -- adolvsson däremot verkade uppskattande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön dec 09, 2007 2:31

Det är ju en suverän dokumentär!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön dec 09, 2007 2:32

AKS skrev:Det är ju en suverän dokumentär!

Exakt!

Tokiga människor. Tokiga. Ska bli eremit.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön dec 09, 2007 3:07

noike skrev:adolvsson däremot verkade uppskattande.

Väldigt uppskattande, älskande till och med, men så gillar jag knäppa människor. Lätt att relatera till. Vem har inte klappat bajs i sina dar, liksom?

Alla närvarande verkar inte riktigt ha uppskattat Grizzly Man fullt ut -- the bastard, men vad kan man vänta sig av icke-forum-folk?

Det finns en anledning till varför han kallas Jävla Ola. Hans underliga smak är visserligen ingen av dom, jag har för den delen inga problem med att lägga till den orsaken retroaktivt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön dec 09, 2007 3:08

Bra så. Jag är glad att jag i ett enda slag inte behöver byta ut 2/3 av min umgängeskrets här omkring.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » sön dec 09, 2007 3:08

noike skrev:
AKS skrev:Det är ju en suverän dokumentär!

Exakt!

Tokiga människor. Tokiga. Ska bli eremit.
Eremit med sprit.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » sön dec 09, 2007 3:10

Rombat skrev:Eremit med sprit.

Vad bra det hade varit om jag inte gått och blivit lite småkänslopjunkig, som det är nu behöver jag träffa folk ibland för att inte förlora förståndet.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » sön dec 09, 2007 3:11

noike skrev:
Rombat skrev:Eremit med sprit.

Vad bra det hade varit om jag inte gått och blivit lite småkänslopjunkig, som det är nu behöver jag träffa folk ibland för att inte förlora förståndet.
Ah, precis som i The Sims.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » sön dec 09, 2007 3:15

Ungefär, fast jag springer inte in på toaletten för en skitpaus när jag är på väg att släcka elden i köket.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » sön dec 09, 2007 20:29

Inland Empire då.

Mest av allt kände jag mig bortkommen. Men på ett bra sätt. För det kändes ok att vara det. Inland Empire kommer nog aldrig bli något av Lynch bästa, men det gör inget, den räcker gott och väl ändå.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » sön dec 09, 2007 20:38

Jag tyckte IE växte en hel del redan under andra omtitten.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » sön dec 09, 2007 22:14

noike skrev:Jag tyckte IE växte en hel del redan under andra omtitten.

Japp. Det tvivlar jag inte på alls. Men det gäller å andra sida det mesta som Lynch gjort. Kanske inte Dune, den blev bara ännu segare.

Appopå se om, så sporrade detta mig att äntligen beställa Twin Peaks - Complete. Det kändes bra.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön dec 09, 2007 23:36

The Conversation. För kanske fjärde (femte?) gången, men den första på flera år. Fortfarande en sjuhelsikes film, och mer och mer saker dyker upp varje gång man ser om den. Som karaktärsstudie är den nästan oöverträffad i hur varje detalj, varje replik, hjälper till att skapa en bild av denna ohyggligt tragiske man. Som "thriller" älskar jag hur så gott som inget slås i ansiktet på tittaren, utan man får sitta och pussla en del själv. Långsam är den, men jag trivs bra med det. 5 av 5 för mig, en av de allra bästa.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » mån dec 10, 2007 0:12

3:10 to Yuma (2007)
Ah, jag älskar mig en bra western emellanåt. Det här är en sådan. Stort fan av James Mangold, han gör mig inte besviken, leverar en ruskigt snygg och skitig film. Fast skitigast av alla är nog Christian Bale. Han, Russel Crowe, Ben Foster, är ett rent nöje att se. Vilka killar.

Fast, det ska säga, hela vägen tycker jag inte den håller. Mitt problem är med slutet, och att jag har svårt att köpa Wades motivation att inte bara hjälpa Evans utan dessutom döda sina kumpaner. Jag kan se det, kanske lite, efter att ha läst till på IMDb:s forum, men det framkommer långt ifrån tillräckligt tydligt i filmen och förvirrar mest.

Skamligt nog har jag inte sett originalet än, men den är på väg ner. Ska bli kul att göra jämförelsen, om mina invändningar kommer därifrån. Vilket inte skulle förvåna mig, för nog känns det som något som kan ha kommit från den tidsperioden i filmhistorien.

3:10 to Yuma känns som en traditionell hollywoodwestern, mer myt än realism, och det är faktiskt riktigt befriande att se. Schyssta shoot-outs också. Synd bara att slutet skulle dra neråt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tob » mån dec 10, 2007 22:24

Funny Games (Hanekes tyska orginal)

Jävligt obehaglig film. Subtilt. Så jävla närgånget på något vis, trots att kameran aldrig visar vad som händer, klassiskt knep, men väl använt. Haneke står ju själv bakom den ameriknaska remaken som kommer nästa år, enligt trailern så verkar det ju vara mer eller mindre en scen-för-scen remake. Till och med scenografin ser ut att vara identisk. Är detta bara ett billigt knep för Haneke att slå sig in i Hollywood, eller är det ett skämt från Hanekes sida där han driver remake konceptet till sin spets eller helt enkelt så att han vill förbättra sitt orginal på något sätt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Rombat » tis dec 11, 2007 21:06

Ju mer jag funderar över saken desto mer negativt inställd blir jag till att göra The Colour of Magic som nästa Discworld-film.

Det är den första boken, långt innan Pratchett verkligen hittade rätt i sin typ av humor och berättande. CoM kan i princip kallas Douglas Adams fast fantasy, vilket är ljusår från den underfundiga humor som man hittar inom Discworld så småningom. Det underbara med Pratchett, enligt mig, är just hans karaktärer och hans i slutändan väldigt allvarliga budskap. Detta saknas i stort i CoM. Att göra en film av en bok om Rincewind, som är den absolut mest intetsägande karaktären (Han uppgift är ju att möta andra intressanta karaktärer) känns inte rätt alls. Samma sak gäller Twoflower. Ingen av dessa karaktärer blev intressanta förren i senare böcker (Rincewind i slutet av Sourcery och Twoflower i Interesting Times). Innan detta var Twoflower bara korkad och godtrogen och Rincewind en källa av roliga kommentarer. Det enda jag verkligen ser fram emot med CoM är Cohen. Men inte ens Cohen blev särskilt intressant förren Interesting Times.

Någon som vet om det helt enkelt ska inkludera The Light Fantastic i denna filmen eller om den kommer som uppföljare? De sitter ju i princip ihop.

(spoiler Sourcery och Interesting Times) Det jag pratar om när jag menar att karaktärerna blev intressanta är Rincewinds plötsliga belsut om att offra en evighet (nåja han trodde det iaf) i the Dungeon Dimensions för att skona sina vänners liv och att när Twoflower lite tankspritt sorgset berättar om sin mördade fru.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » tis dec 11, 2007 21:12

Dök inte Cohen upp först i LF?

Men jo, jag är inte negativ -- det vore bara dumt innan jag fått se något av resultatet, och jag tror att historien blivit behövligt omgjord här -- men det är inte den optimala boken att filma. Mort, Small Gods eller Guards! Guards! hade passat bättre.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tis dec 11, 2007 21:17

Jag hade definitivt hoppats på Lords and Ladies, Interesting Times eller Monstrous Regiment.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » tis dec 11, 2007 21:20

Jag har lite svårt att se IT fungera utan en massa backstory från CoM.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tis dec 11, 2007 21:25

Njae, Hogfather funkade utmärkt utan backstoryn från Mort och Soul Music.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » tis dec 11, 2007 21:29

Rombat skrev:Njae, Hogfather funkade utmärkt utan backstoryn från Mort och Soul Music.
Poäng, men jag är rätt avigt inställd till de flesta Rincewind numera -- han är för substanslös.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tis dec 11, 2007 21:36

noike skrev:
Rombat skrev:Njae, Hogfather funkade utmärkt utan backstoryn från Mort och Soul Music.
Poäng, men jag är rätt avigt inställd till de flesta Rincewind numera -- han är för substanslös.
Det är därför jag vill ha Interesting Times. Det är fan den enda boken där han är en riktig karaktär.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav sfinx » ons dec 12, 2007 5:55

Rombat skrev:
noike skrev:
Det är därför jag vill ha Interesting Times. Det är fan den enda boken där han är en riktig karaktär.

Jag håller med i viss mån, IT skulle fungera just därför, men jag är så sentimentalt förtjust i CoM och LF att jag kan tänka mig dem som två filmer. Just för att de är enklare, utan underfundigheter som skulle gått förlorade, än att göra film på än tex min absoluta favorit Small Gods som i fel händer skulle kunna krossa mitt hjärta.
Guards Guards absolut som film och Equal(med en ursäkt om stavningen? Sena timmar)rites skulle fungera bra.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film