Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tor nov 01, 2007 22:41

Det lilla jag såg av JD i Moonlight... Han var riktigt dålig. Och jag *älskade* honom i VM.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Lipton » tor nov 01, 2007 22:45

OK jag litar på er, behöver inte lägga tid på att se den med andra ord.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav HeY » tor nov 01, 2007 23:43

Jag ser på Moonlight! And I won't be afraid to say it!

Please don't kill me!
Senast redigerad av HeY fre nov 02, 2007 0:27, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » tor nov 01, 2007 23:47

HeY skrev:Please don't kill me!

Don't need to, you're dead to me anyways.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » tor nov 01, 2007 23:48

I have decided to shun you for the next three years... which I'm looking forward to. It's an Amish technique; it's like slapping someone with silence.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » fre nov 02, 2007 0:28

No! I TAKE IT BACK! I TAKE IT BACK! :emo:

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinder » fre nov 02, 2007 2:28

Sett de 4a första avsnitten av moonlight tillsammans med en kompis. Visst det är ingen superserie men tycker att den är långt ifrån så dålig som de flesta här tycker. Den är bara lite medelmåttig. Visst den har haft några ganska dåliga scener men inget som fått mig att vrida mig i plågor över.
Får se ifall man fortsätter titta på den, kommer nog följa den ett par avsnitt till i alla fall, många bra serier har haft tveksamma öppningar för att sedan bara bli bättre och bättre och vem vet, kanske börjar serien engagera mig mer om nått avsnitt. Om inte så är det bara sluta titta.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav HeY » fre nov 02, 2007 3:02

Ja men det är precis den uppfattningen jag har också. Inte en fantastiskt bra serie, men inte så jag sitter och vrider på mig i plågor heller. Den är ett tidsfördriv som håller mig måttligt intresserad och underhållen.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav CheeseGuy » fre nov 02, 2007 10:26

Ni vet att det finns bra (eller mer underhållande) serier man se istället va?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Rombat » fre nov 02, 2007 11:21

Jag brukar säga samma sak till mig själv varje gång jag sett ett värdelöst Smallville-avsnitt. Men Smallville har iaf gett mig underbara avsnitt då och då iaf. Moonlight däremot... Fast det kanske hade varit roligt att kolla på fyllan med folk någon gång. :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav makane » fre nov 02, 2007 12:14

Huh har bara sett piloten till Moonlight men det var hiskeligt tråkigt och dåligt. Jason Dohring som jag fullkomligt avgudar i VM är stel och missanpassad. Kommer nog aldrig ge mig tid att se resten. Finns alltför mycket annat bra att se nu.
Användarvisningsbild
makane
Minion

Inläggav AKS » fre nov 02, 2007 21:32

noike skrev:Bild

Hrm, man vet att de lyckats skapa en fantastisk karaktär (spelad av en fantastisk skådespelare) då jag börjar googla bilder på mannen ovan. Alltså, jag ser ju att han inte har klassiskt stilrena drag direkt, men vad hjälper det då karaktären är så förbaskat bra och Martin Clunes en så förbaskat bra skådespelare? :lovebunny:

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre nov 02, 2007 21:36

Så du är rätt beroende? (spoiler Doc Martin s3) Du kommer sluta som Pauline, fast med googles bildsök istället för spelsiter.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre nov 02, 2007 21:37

Haha, ja, jag är ganska beroende. Och crushar på mannen ovan. Hrm...

(spoiler Doc Martin S3) Hoppas Doc Martin kommer och befaller mig att ta tag i mitt problem också... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » lör nov 03, 2007 12:29

noike skrev:Bild

Såg honom som ung aristokratisk misstänkt i Kommisarie Morse igår natt.
Jag gillar honom också.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » lör nov 03, 2007 12:33

Åh, det avsnittet måste jag se!! Hoppas jag kan hitta det nånstans.

EDIT: Hittat och nere om nån minut. Ska bli kul att se. Har nog sett det avsnittet nån gång för för 10-15 år sen brukade jag se Inspector Morse.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör nov 03, 2007 12:47

Clunes är med i Dr Who: Snakedance också. Kanske lite mindre än man skulle vilja, men han är med hyfsat mycket ändå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör nov 03, 2007 12:51

Det finns ett par klipp här:
http://www.youtube.com/watch?v=pFvNzaKFXv8

:D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » lör nov 03, 2007 12:57

AKS skrev:Åh, det avsnittet måste jag se!! Hoppas jag kan hitta det nånstans.

EDIT: Hittat och nere om nån minut. Ska bli kul att se. Har nog sett det avsnittet nån gång för för 10-15 år sen brukade jag se Inspector Morse.

Jag tror att det finns ganska så billiga boxar i affärerna nu också med många av de bra brittiska (nya och gamla)deckarserierna. Jag gillar Morse och Lewis, perfekt lagarbete. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav adolvsson » lör nov 03, 2007 13:05

sfinx skrev:Jag gillar Morse och Lewis

Jag fick för mig att kolla in första avsnittet av Lewis, hans egna serie som visades för... nåt år eller så? Det var trevligt. Ungefär precis vad man hade kunnat förvänta sig. Inget jag hade lust att fortsätta med, men gillar man den sortens sak känns det som en rekommendation värd att göra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sfinx » lör nov 03, 2007 13:09

adolvsson skrev:
sfinx skrev:Jag gillar Morse och Lewis

Jag fick för mig att kolla in första avsnittet av Lewis, hans egna serie som visades för... nåt år eller så? Det var trevligt. Ungefär precis vad man hade kunnat förvänta sig. Inget jag hade lust att fortsätta med, men gillar man den sortens sak känns det som en rekommendation värd att göra.

Visste inte ens att den fanns, låter liksom trevlig på nåt vis. :)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » sön nov 04, 2007 21:40

Jag har börjat se Men Behaving Badly nu. Eftersom jag inte kunde få ner S1 började jag med S3 där BBC tydligen började producera. Det känns inte som att jag missat så mycket då jag inte sett de två första säsongerna, men det känns ganska typiskt sitcom iofs.

Så, det första avsnittet slog jag igång igårkväll då jag satt vid datorn för jag hade inte tänkt se hela avsnittet, bara kolla hur kläder och sånt såg ut. Men jag blev fast och såg hela avsnittet sittandes ganska obekvämt framför datorn. :) Jag tyckte att det var riktigt kul. Alldeles nyss såg jag avsnitt två och det fanns några laugh out loud-scener/repliker där med.

Jag tycker personligen att Gary är roligast hittills, följd av hans flickvän. De andra två karaktärerna Deborah och Tony (tror jag de heter) är jag hittills inte särskilt förtjust i.

Martin Clunes är nästan lika bra i denna serie som i Doc Martin. Riktigt jäkla bra alltså. Med åldern har han nästan växt i sina öron för här är de mer sticky-outy än i DM. Känns det som i alla fall. :)

Så, jag kommer definitivt att fortsätta titta på denna serie. Hoppas kvalitén håller i sig.

Har serien sänts på svensk tv förresten? Känne rigen temat hur väl som helst, men inte karaktärerna. Mer än kanske Martin Clunes karaktär, men jag vet iofs inte om det är från denna serie eller jag kommer ihåg Clunes från nåt annat för han har så speciellt utseende så man kommer ihåg honom.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön nov 04, 2007 21:52

AKS: :monsterhug: Jag blev lite orolig att du skulle ogilla den.

Säsong ett är ojämn och tråkigare, Gary och Dorothy är stora behållningen även om scenerna på Garys jobb är bra de också. Han har en annan rumskamrat i s1 och skådespelaren känns hela tiden som om att han inte vill vara där.

Men från och med säsong 3 tycker jag den är jämn hela vägen, men när jag läser avsnittslistan på s2 så bör det finnas några riktigt bra avsnitt där med.

Den gick på Kanal5 runt 2000 på en konstig tid så det måste ha varit repriser. (Den gick precis lagom till att man skulle hinna se avsnittet till frukost för att sedan ta sig in till föreläsningen.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön nov 04, 2007 21:56

noike skrev:AKS: :monsterhug: Jag blev lite orolig att du skulle ogilla den.

You and me both. :) Med tanke på de konnotationer jag fick av titeln.

Den gick på Kanal5 runt 2000 på en konstig tid så det måste ha varit repriser. (Den gick precis lagom till att man skulle hinna se avsnittet till frukost för att sedan ta sig in till föreläsningen.)

Jag pluggade då så det är möjligt att jag haft det på i bakgrunden då - i alla fall förtexterna. Men jag kan inte ha sett ett enda avsnitt eftersom 2000 inte var så länge sen. Jag skulle definitivt ha kommit ihåg det.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön nov 04, 2007 22:08

Det var Kanal5 under den tiden då de krampaktigt höll tag i allt och visade gamla Hammer-filmer på nätterna (vad jag saknar den tiden). Deras premiärvisning kan ju ha varit flera år tidigare.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » mån nov 05, 2007 0:07

AKS skrev:
noike skrev:Den gick på Kanal5 runt 2000 på en konstig tid så det måste ha varit repriser. (Den gick precis lagom till att man skulle hinna se avsnittet till frukost för att sedan ta sig in till föreläsningen.)

Jag pluggade då så det är möjligt att jag haft det på i bakgrunden då - i alla fall förtexterna. Men jag kan inte ha sett ett enda avsnitt eftersom 2000 inte var så länge sen. Jag skulle definitivt ha kommit ihåg det.

Hmm, jag vet ju att jag sett lite av den på tv. Jag såg aldrig på tv innan föreläsning, så den kan nog ha gått på tv vid andra klockslag eller andra kanaler också tror jag.
Väldigt rolig hur som helst! :D

Vad kallades den på svenska?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav gaspode » mån nov 05, 2007 0:53

Reaper 1x05:
Hela hemlighetsmakeribiten med Andi är rätt jobbig, och cementerades tyvärr lite extra i det här avsnittet..

Serien är gullig, jag gillar och vill se Andi och Sam ihop.

och jag kom på det nu, det är ju Delores Herbig som är Gladys! As in her big brown eyes! Hon går från Reaper till Reaper.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » mån nov 05, 2007 0:56

lilith skrev:Vad kallades den på svenska?

Ingen aning.

Martin... Det tog fem avsnitt?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » mån nov 05, 2007 0:59

Vissa dagar är Monk en riktig trevlig serie, som idag.
Edit: dessutom är veronicas marss pappa med nu.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav adolvsson » mån nov 05, 2007 1:03

Men Behaving Badly hette enligt svenska DVD-sidor Hopplösa typer. Kan det vara så? Jag tycker inte det låter bekant.

I polen kallades den Niegrzeczni faceci.

sfinx skrev:Vissa dagar är Monk en riktig trevlig serie, som idag.
Edit: dessutom är veronicas marss pappa med nu.

Åh, jag önskar jag kunde lita på dig, men när Monk gick ner sig gick den verkligen ner sig och inte ens hon den supersöta från Two Guys and a Girl kunde hålla kvar mitt intresse.

Men Enrico kanske skulle kunna. Var det ett gästinhopp eller är han fast?

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film