Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » lör okt 20, 2007 0:13

Michael Rooker på SVT1 nu (Rosewood)! Han borde få roller i större filmer tycker jag.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sp1keout » lör okt 20, 2007 15:35

AKS skrev:Wedding Singer...

Underligt. Vi diskuterade den på fyllan igår :D
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » lör okt 20, 2007 17:50

Jag såg om American Beauty igår. Fantastiskt film, en utav de allra bästa, förmodligen min personliga favorit. Fantastisk film.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav lilith » lör okt 20, 2007 20:20

Är det nån som sett Sunshine? Är den bra? Underhållande?
http://www.imdb.com/title/tt0448134/

Jag är sugen på att se nåt världskatastrof-apokalyptiskt. Gärna med massa woow-specialeffekter samtidigt som det inte gör nåt om det finns fina ögonblick av oavsiktliga skratt. Typ Day After Tomorrow (aarrgh jagad av permafrosten!).
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Rombat » lör okt 20, 2007 20:21

lilith skrev:Är det nån som sett Sunshine? Är den bra? Underhållande?
http://www.imdb.com/title/tt0448134/

Jag är sugen på att se nåt världskatastrof-apokalyptiskt. Gärna med massa woow-specialeffekter samtidigt som det inte gör nåt om det finns fina ögonblick av oavsiktliga skratt. Typ Day After Tomorrow (aarrgh jagad av permafrosten!).
Deep Impact! Morgan Freeman!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » lör okt 20, 2007 20:24

lilith: Jag har skrivit om den här (väldigt kort):
viewtopic.php?p=365728&highlight=sunshine#365728

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav lilith » lör okt 20, 2007 20:25

Rombat skrev:Deep Impact! Morgan Freeman!
:D
Sett fler gånger redan!
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav lilith » lör okt 20, 2007 20:27

AKS skrev:lilith: Jag har skrivit om den här (väldigt kort):
viewtopic.php?p=365728&highlight=sunshine#365728

Åh tack! Hmm, man ska kanske söka först innan man frågar...Jaja. Men det lät ju lovande. :)
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav CheeseGuy » lör okt 20, 2007 20:29

lilith skrev:Är det nån som sett Sunshine? Är den bra? Underhållande?
Ja, ja och ja. Den ligger dock på en helt annan nivå än Day After Tomorrow (som sagt: den är bra, och riktigt bra till och med tycker jag), om det är något i den stilen du är ute efter.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » lör okt 20, 2007 20:29

lilith: Hee, men det var absolut inte menat som en pik. Bara jag som inte orkade skriva igen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav lilith » lör okt 20, 2007 20:35

Inte säkert att Sunshine är vad jag egenligen var sugen på. Men efter alla positiva omdömen här så är jag mer sugen på Sunshine nu än nån Day After Tomorrow-film.
Hoppas man kan hyra den på statoil. Jag har en gratisfilm att hyra där och min dator är inte kopplad till tv:n än.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav AKS » lör okt 20, 2007 23:04

The Illusionist

Ganska lustigt att denna och The Prestige kom ut ungefär samtidigt. Båda är bra filmer med en härlig ton och känsla, men jag föredrar The Prestige.

Jag är ett stort fan av Edward Norton och det är alltid kul att se honom i en film. Jag har väl sett allt han varit med utom i Death to Smoochie/y vad jag kan komma ihåg och ännu har han inte gjort mig besviken. Dessutom ser han ju bra ut så dubbelt upp liksom! :)

Så, förutom Edward så gillade jag känslan i filmen och det faktum att man väl aldrig får någon förklaring till det där med "andarna". Most impressive, Mr Illusionist.

En sak tyckte jag dock inte om: att det var så uppenbart att hertiginnan lever hela tiden. Av någon anledning trodde jag aldrig att hon var död så det blev ju inte direkt "spännande". En annan underlig grej är ju att en hel del tid tycks gå mellan mordet på hertiginnan och då polisen hittar halsbandet. De hinner arrestera och fälla en man, Eisenheim hinner köpa en teater, komma på ett nytt trick, köra några föreställningar... Det var ju inte hertiginnans stall heller så andra hästar lär ha stått i båset och höet ser fräscht ut, men ändå har ingen mockat ur boxen riktigt? Dubbel-hm. Att fundera på det tog mig tyvärr ur filmen lite trots att jag inte brukar hänga upp mig på detaljer.

Bra film dock: 7 av 10.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tam » sön okt 21, 2007 3:22

(spoiler Sunshine) Inte konstigt solen blev varm när Cillian for in i den. Han är ju så jävla HET!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » sön okt 21, 2007 3:41

AKS skrev:The Illusionist
Ganska lustigt att denna och The Prestige kom ut ungefär samtidigt. Båda är bra filmer med en härlig ton och känsla, men jag föredrar The Prestige.

Jag med. The Illusionist är vackert filmad men mot slutet är det ändå bara en söt liten film där allt är lite för linjärt och enkelt. Finns ingen direkt spänning, för det känns aldrig som om att någon är i någon egentlig fara och Sewells hertig är bara så äckligt trög.

edit: sedan måsta jag inflika att jag gillar Death to Smoochie -- kanske inte den mest visuella filmen jag sett, den är lite för säkert filmad. Men jag gillar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » sön okt 21, 2007 4:19

lilith skrev:Typ Day After Tomorrow (aarrgh jagad av permafrosten!).

Den saknade en galen vetenskapsman som kontrollerade the Ice Beam of Death tyckte jag.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » sön okt 21, 2007 15:37

noike skrev:
lilith skrev:Typ Day After Tomorrow (aarrgh jagad av permafrosten!).

Den saknade en galen vetenskapsman som kontrollerade the Ice Beam of Death tyckte jag.

Jag kan delvis instämma, men samtidigt hade det rimm(frost!)at illa med filmens budskap att vi ska lyssna på vetenskapens varningar. Galna vetenskapsmän-filmer är ju så gott som alltid fantastiska som filmer sett, men deras budskap angående forsking är rent farligt faktiskt. Så jag är kluven.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » sön okt 21, 2007 15:45

En galen Greenpeace-aktivist då?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » sön okt 21, 2007 16:42

noike skrev:En galen Greenpeace-aktivist då?
JA!

Sunshine
Gillade jättemycket! Bra sci-fi! Tankeväckande och välgjort. Mycket action och död. Den kunde fått vara längre. Jag hade nog gillat om man stoppat in de bortklippta scenerna, så man fått se lite mer av vardagen på skeppet t ex. Sällan har väl morötter sett så delikata ut.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Crashdummie » mån okt 22, 2007 10:29

AKS skrev:The Illusionist

Har ännu inte hunnit se the Prestige... alltid ngt att se framemot! :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav caffeineaddict » tis okt 23, 2007 20:56

Sicko

Nog sjuttsingen är det vinklat och, well, propaganda. Men så länge det är så pass upprörande och samtidigt underhållande propaganda (som jag samtidigt inte har fått uppfattningen att den direkt LJUGER någonstans) så tänker jag inte klaga för mycket. Åt helvete för få människor (inkl. jag) gör någonting alls för att förbättra världen ens lite, Michael Moore FÖRSÖKER åtminstone. Och han gör det som sagt på ett förbaskat intressant och underhållande sätt. Det är värt en hel, hel del. Bra film!

Men med det sagt vill jag samtidigt påpeka hur mycket jag började störa mig på Moores schtick under filmens gång. Det där när han ska spela den "dumme medelamerikanen" som inte kan troooooo sina ögon och öron när han hör och ser hur bra de har det i Frankrike eller Storbritannien eller Kuba fast det är så jäkla uppenbart att han naturligtvis vet det. Nån enstaka gång hade det kanske varit roligt, men efter en stund blir det bara fånigt.

Dock fick filmen mig att vilja flytta till Frankrike...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis okt 23, 2007 21:03

caffeineaddict skrev:Dock fick filmen mig att vilja flytta till Frankrike...

De har mer och bättre ost i Italien.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis okt 23, 2007 21:05

OST!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » tis okt 23, 2007 21:08

James McAvoy FTW! Jag och min mor var och såg Becoming Jane på bio igår och Jamesan regerar i filmen. Föga förvånande iom att han är mer än en halvbra skådespelare. Anne Hathaway var också bra förresten. Och filmen var bra om man gillar såna filmer.

Dags att se Stolthet och fördom (serien) snart. Precis som Aliens så brukar jag se den serien en gång per år.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav herdware » tis okt 23, 2007 21:20

AKS skrev:James McAvoy FTW! Jag och min mor var och såg Becoming Jane på bio igår och Jamesan regerar i filmen. Föga förvånande iom att han är mer än en halvbra skådespelare. Anne Hathaway var också bra förresten. Och filmen var bra om man gillar såna filmer.

Dags att se Stolthet och fördom (serien) snart. Precis som Aliens så brukar jag se den serien en gång per år.

Den med Colin Firth och Jennifer Ehle? Mycket bra version...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav AKS » tis okt 23, 2007 22:28

Densamma. Helt suverän serie!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav MissKittyFantastico » ons okt 24, 2007 7:41

Jag störde mig en del på Jane-filmen. Eftersom jag en gång gjort ett skolarbete om hennes liv så hade jag rätt bra koll på vad som skulle hända i stora drag och började inte snyfta hejdlöst som vissa andra i publiken gjorde. Sedan gillar jag inte att de plockat saker från böckerna och petade in det i Austens liv och liksom låtsades att det var därifrån sakerna kom från början. Vissa dramatiska bitar känns inte så "Austen:iga". Jag vill att det ska vara som det var på riktigt. Tror jag hade föredragit en Austen-dokumentär istället.

Känns som om jag sagt/skrivit det här förut. Kan finnas ett inlägg som ser ut som det här redan. Jaja... Jag tyckte att det var en hyfsat trevlig film som nog uppskattas mer om man inte redan vet vad som ska hända på ett ungefär.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav AKS » ons okt 24, 2007 17:50

Jag hade inga problem med det. Jag vet inte om det skulle bli så intressant med en Jane Austen-film om det bara fick vara precis det man vet. Då hade inte filmen kunnat göras eftersom ingen har en aning om hur kär Lefroy och Jane var i varandra. Två omnämningar i brev... Det är allt. Plus att Lefroy kanske döpte sin dotter efter Jane Austen, men det fanns ju en annan Jane som det antagligen var troligare att dottern fick namnet efter.

Så nej, inga problem alls med det och jag tyckte bara att det var charmigt att de lagt in repliker från böckerna.

Kanske också ska tillägga att jag visste precis hur landet låg då jag såg filmen, men gillade den ändå en hel del.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eriked » ons okt 24, 2007 20:21

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Dock fick filmen mig att vilja flytta till Frankrike...
De har mer och bättre ost i Italien.
Snicksnack. Frankrike har Saint Agur :chock: :drool: :lovebunny:

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav adolvsson » ons okt 24, 2007 21:24

OST!

Käkade på Bröderna Bloms Plåt (gotta dig that name) innan filmen, kebabtallrik med en imponerande mängd riktigt god fetaost. Det stället får Mycket Väl Godkänt av mig. Samtidigt, vid bordet bredvid, hade en kvinna lassat av all sina feta från tallriken och bara dumpat. Sjukt. Vissa människor borde inte få vistas i offentliga lokaler.

Och filmen?

This Is England
Skitbra. Trodde jag skulle ha ett par storyrelaterade invändninger, fast de verkar vara bortblåsta såhär efter filmen. Fantastiskt snyggt filmad, vissa scener kändes rent poetiska, utan att för den sakens skull ta något från den smutsiga realismen. Stark. Skitbra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » ons okt 24, 2007 22:01

Apropå ost och mat: Ratatouille! Myyyyyyys. :) Man blev glad. Och hungrig.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film