The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » mån okt 08, 2007 21:27

Eftersom Joss inte skrivit avsnittet är det mindre intressant, men det är ändå Joss. Fast jag var mer intresserad av spoiler-delen här, inga teorier om den? Om det är ett Halloween-avsnitt så lär det ju passa Joss perfekt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tis okt 09, 2007 1:08

noike skrev:Jag har lite svårt att arbeta upp någon skillnad i entusiasmen. Han är trots allt bara en inhyrd regissör i en serie han inte kan påverka. Visst, de kanske skriver lite personligare och närmare hans stil än vanligt, men i slutändan är det ett Office-avsnitt och på tv betyder regissörer oerhört lite om de inte skrivit avsnittet.

Efter att ha läst intervjuer med skådespelarna är jag beredd att ändra uppfattning. Dom jämförde Joss och någon annan, och det verkar ändå som om det kan göra skillnader. Åtminstone med rätt regissör. Däremot är det väl inte säkert att det syns tydligt för oss, åtminstone - gissar jag - om det är en bra regissör.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » fre okt 12, 2007 15:17

4.03

Prank on Dwight! Tänkande dator! Underbart. Äntligen! Jag kom att tänka på uttrycket "all is fun in games until someone gets hurt" när Angela gick upp till Pam och undrade ifall hon kände någon ledig man och Dwights ansikte kollapsade. Givetvis hans fel alltihop och han förtjänar det, men ändå. Det var som om han förlorat allt.

Andy som inte vet ifall Kim driver med honom eller inte var charmigt, vilket han naturligtvis förstörde med sin uppvakning av Angela mot slutet.

JAM på taket var väldigt sött, men samtidigt är jag lite skeptisk till att de var avskärmade från de andra under hela festen.

Teasern med skärmsläckaren och synkningen till Michaels tal gav lite fniss. Jag gillade också hur hans idoldyrkan av Ryan äntligen håller på att släppa. Bitter kamp mot överheten att vänta?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » lör okt 13, 2007 1:34

Det där de gör i början. Jag gör alltid samma sak.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav gaspode » lör okt 13, 2007 3:19

många riktiga gapskratt den här veckan!

(spoiler 4x03) Underbart med ett Dwight-prank, fantastiskt dessutom, och jättefint av Pam att ge honom segern på slutet för att det var synd om honom.

Som vanligt var väl Michaels delar de svagaste, men det var ändå bra när han kom på att han hade kidnappat ungen. Tokigt.
Men står det inte annat på kupongen så ska de fan ha halva priset på allt! :D

Mys-scen på taket också, jag hade inget emot att de var borta från festen. det var fint.

Vet inte vad jag skall säga om Andys försök med Angela, eller att de lägger upp för Kelly och Darryl. Det kan väl bli skojigt antar jag.

Var var Toby i det här avsnittet?

jag :lovebunny: :lovebunnier: Office

Rombat: ja, det där har jag pratat med nån om väldigt nyligen. undrar vem och när...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » lör okt 13, 2007 9:01

Jag tycker att detta avsnitt var lite utdraget. Precis som jag tror jag sagt förut: 40 minuter är för långt för TOUS, 20 minuter för kort. Synd att den perfekta längden för denna serie, 30 minuter, inte funkar på amerikanska tv.

Så, vissa delar här var lite utdragna, men det var fortfarande mycket bättre än Fun Run.

(spoiler 4.03) Saker jag gillade var t ex cold open, Ryan utslängd från ett större kontorsrum, att Jim och Pam fungerar bra som par och att jag därmed slipper att de är det serien går ut på.

Jag gillade också Andy i detta avsnitt. Karaktären är verkligen en tillgång för serien så tur att han blev kvar (tänk att de inte visste om han skulle vara kvar då karaktären försvann för lite anger management). Jag gillade hans serenad till Angela. Svensk låt nummer två i denna serie. :) Ett tag funderade jag på att klippa ihop alla sångnummer i serien till ett musikalavsnitt av TOUS, men nu då man inte får ha nåt på YouTube så har jag lagt det på hyllan. Förresten orkar jag inte tänka ut ett manus heller och det roliga skulle ju vara att klippa ihop det till en story om det går. Ja, ja...

Men som sagt: avsnittet som helhet är jag inte riktigt nöjd med. Så här skulle jag ranka avsnitten hittills denna säsong:

1. Dunder Mifflin Infinity
2. Launch Party
3. Fun Run

Alla dessa avsnitt hade fungerat bättre som kortare avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav RalfiParpa » lör okt 13, 2007 10:47

AKS skrev:Svensk låt nummer två i denna serie. :)

Jag gillar hans Cardigans mer än hans ABBA. Dessutom: Andys "whatever happened to those guys?" i S3 var guld. Jag antar att Cardigans inte har haft en mainstreamhit i USA på ett tag. Eller så håller sig Andy (och/eller författarna) inte sig uppdaterade; det är ju inte som om Cardigans helt fallit i glömska.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav AKS » lör okt 13, 2007 11:07

I USA tror jag nog att de gjort det faktiskt.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör okt 13, 2007 11:37

1. Dunder Mifflin Infinity
2. Launch Party
3. Fun Run

Håller med om ordningen, men Launch Party var inte långt bakom. Tyckte inte det blev uttdraget och fokuset på mer drama och karaktärer har jag inget emot när det görs bra på det här sättet.

Det verkar som de efter premiären kommit på mer hur 40 minuter fungerar, för båda senaste avsnitten är långt mer enhetliga och fungerar i det formatet än Fun Run var/gjorde.

Det enda jag saknar är mer Jim/Dwight. Pranket var riktigt bra, men mer interaktion vill jag också se. Andy/Dwight fungerar också, men på ett helt annat sätt.

Gillar hur de hittills hanterat Jam.

Tycker s4 har börjat bättre än s3 också, vilket mycket har att göra med var alla karaktärer befinner sig. På Scranton-kontoret dvs.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör okt 13, 2007 11:40

Illyria skrev:Tyckte inte det blev uttdraget och fokuset på mer drama och karaktärer har jag inget emot när det görs bra på det här sättet.

Inte jag heller. Iofs var det inget jag ö.h.t. tänkte på i detta avsnitt. Att det var annorlunda jämfört med hur det brukar vara alltså.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » lör okt 13, 2007 11:45

Jag tänkte runt mitten på att det kändes som att avsnittet skulle ta slut där, så det var lite av en two-parter i ett svep, men det var inget som störde direkt. 40 minuter är mer Office än 20, så I'm happy.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » mån okt 15, 2007 22:13

DVR-tittarsiffror:

"The Office," which airs opposite "CSI" and "Grey's," added the highest percentage of viewers. The NBC comedy saw its viewership rise 10.9 percent from the same-day figures to the weekly numbers, finishing at 10.84 million viewers.

http://www.zap2it.com/tv/news/zap-premi ... -headlines

Inte dåligt!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån okt 15, 2007 22:17

Hurra! Blir att fira under nästa avsnitt då.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor okt 18, 2007 23:31

Imorgon! Det är väl sista heltimmesavsnittet också, vilket känns tråkig. Hur ska jag klara mig på enbart 20 minuter Office per vecka efter det?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor okt 18, 2007 23:37

Det måste givetvis betyda att de där 20 minuterna blir dubbelt så bra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre okt 19, 2007 7:08

Jag tror faktiskt att det kan bli så också...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre okt 19, 2007 15:37

4.04 Tyngre på dramat än vad det brukar.

"He's watching Millon Dollar Baby! ...he's gonna try to kill me...

Dwight har en B&B! (Permit pending.) Fast hans kusin eller vad det nu var är lite Deliverence-skrämmande. Som ett sätt att ha Dwight med på JAMs "romantiska" helgresa var det rätt inspirerat. "I always imagined less manure. I mean some manure -- just less."

Jag tycker väldigt synd om Michael som måste ta ett extrajobb. Och Dwight.

Darryl! Sättet han utan att ens blinka säger "my daughter" på Kellys försök till ultimatum visar att han till skillnad från de andra faktiskt har rätt prioriteringar.

Kanske lite balansproblem med allt humor i början och dramat i andra halvan. Men jag tänker inte klaga även om jag skulle kunna. The Office, för satan.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre okt 19, 2007 16:02

4.04: Nej, detta gillade jag inte. Får The Initiation att se ut som ett mästerverk. Naturligtvis (eftersom det är The Office) finns det bra bitar, men överlag... nej.

EDIT: Hade som vanligt lyckats skriva fel säsongsnummer...
Senast redigerad av AKS lör jan 12, 2008 23:35, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav RalfiParpa » fre okt 19, 2007 19:12

4.04: Ett lika fantastiskt avsnitt som 4.02, dock på ett helt annat sätt. Det är bara ytterligare sak jag gillar med TOUS, att den klarar av sådana här avsnitt, där dramat är mer framskjutet, utan att det känns episodiskt eller opassande. Det här var nästan en tearjerker.

(spoiler The Office 4.02) Bästa dramat:
Jans "so where's this train taking us?" där mot slutet...aww!
Bästa humorn:
Michaels Die Hard-analys...hah!
(snygg återknytning till Threat Level: Midnight också)
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Tinwiel » fre okt 19, 2007 19:48

404
Mycket drama, inte så mycket roligt kanske men det gör inget. Vi vet att vi kan få roligt ibland, men jag älskar att vi kan få sånt här drama också.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » fre okt 19, 2007 19:57

Tinwiel skrev:404
Mycket drama, inte så mycket roligt kanske men det gör inget. Vi vet att vi kan få roligt ibland, men jag älskar att vi kan få sånt här drama också.

Exakt, och nu när vi vet att vi går tillbaka till 20 minuter nästa vecka så kändes det här bra att utforska också - och jag tycker de klarar av det galant. Mycket hänger på att vi känner och älskar karaktärerna och därför fungerar det för TOUS. Håller inte alls med om att det påminde om Initiation. Inte det minsta faktiskt.

Men nästa vecka ser jag fram emot mer roligheter också. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Rombat » fre okt 19, 2007 21:11

Lätt ett av mina favoritavsnitt någonsin. Så mycket blandade känslor hela tiden. :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

Fuckit, jag är officiellt mer för TOUS än TOUK.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » fre okt 19, 2007 21:22

Rombat skrev:Lätt ett av mina favoritavsnitt någonsin. Så mycket blandade känslor hela tiden. :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

Jag citerar. Tyckte det behövdes inget mer.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör okt 20, 2007 0:04

Illyria skrev:Håller inte alls med om att det påminde om Initiation. Inte det minsta faktiskt.

Läs om mitt inlägg.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » lör okt 20, 2007 1:40

Rombat skrev:Lätt ett av mina favoritavsnitt någonsin. Så mycket blandade känslor hela tiden. :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » lör okt 20, 2007 2:23

Ja, fantastiskt dramatiskt. Ändå en del rejäla gapskratt, särskilt i början av avsnittet.

(spoiler 4x04) Dwight! när han vände sig mot Jim för att ta emot hans tröst och Jim redan hade gått! :unlove:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Rombat » lör okt 20, 2007 2:29

4.04 När Dwight läser Harry Potter och ska göra röster! :D

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » lör okt 20, 2007 9:28

Jag vill återigen betona att anledningen till att jag inte tyckte om detta avsnitt inte är att jag har nåt emot drama i denna serie. Det är därför jag älskar TOUS. Det var snarare så att jag inte fann det underhållande alls (och då menar jag inte "underhållande" som att man måste skratta för att en tv-serie eller film ska vara underhållande att se). Manus var för mig extremt otajt och ojämt och avsnittet kändes därför utdraget för mig.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör okt 20, 2007 15:05

AKS skrev:
Illyria skrev:Håller inte alls med om att det påminde om Initiation. Inte det minsta faktiskt.

Läs om mitt inlägg.

Jag skrev mitt inlägg väldigt snabbt och fick visst inte riktigt fram vad jag menade: det var menat som en kommentar om kvaliteten och inget annat. Jag tänkte inte alls på Initiation i samband med det här avsnittet, men jag gillade ju å andra sidan avsnittet också och jämför det därför inte, på en kvalitetsnivå, med avsnitt jag inte tyckt varit speciellt bra (där Initiation är ett bra exempel).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör okt 20, 2007 17:44

Okej, och det var därför jag jämförde den med The Initiation som fram till detta avsnitt var det avsnitt av TOUS som jag gillat minst. Then we're on the same page. Inte då det gäller avsnittet, men då det gällre det andra.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film