Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » tis okt 09, 2007 19:04

:eek: :chock: :popcorn: :lovebunnier:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » tis okt 09, 2007 19:54

AKS skrev:What?! Galna människor!!

Jag orkar inte googla adressen, så jag hoppas du kan enkelt och ledigt klickity-klicka fram hur det går för FNL? Jag behöver veta för säsongsöppningen kan ha varit det bästa höstavsnittet i någon serie i år.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis okt 09, 2007 20:00

FNL:

Week two of CBS’ Moonlight was the most-watched show at 9 p.m., but it tied the season-premiere of NBC’s Friday Night Lights for first among adults 18-49. Take a look:

Friday 9 p.m.
Moonlight (CBS)
Viewers: 8.25 million (#1), A18-49: 2.2/ 7 (#1t)

Friday Night Lights (NBC)
Viewers: 6.48 million (#2), A18-49: 2.2/ 7 (#1t)

The positive news for Moonlight was retention out of the compatible Ghost Whisperer of 95 percent in total viewers and 92 percent among adults 18-49, and a loss of just 290,000 viewers and 12 percent in the demo from its debut one week earlier (Viewers: 8.54 million; A18-49: 2.5/ 8 on Sept. 28). Friday Night Lights, meanwhile, deserves accolades for holding 96 percent of the adult 18-49 rating out of the 8:30 p.m. portion of Deal or No Deal (2.3/ 8).

http://pifeedback.com/eve/forums/a/tpc/ ... m/94110757
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis okt 09, 2007 20:01

En och en halv miljoner mindre tittare än Moonlight? Nu vill jag gråta.

EDIT: hur är det ens möjligt? Tittar folk med röven? Jag är inte gråtfärdig längre, jag är förbannad. Och arg.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis okt 09, 2007 20:05

Mm. inte för att jag börjat se FNL än, men det där är skamligt.

Eller ja, piloten har jag ju sett och gillat rejält mycket, men jag hade ju tänkt se S1 denna sommar, men Whedonverse-omtitten tog upp all tv-tid.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » tis okt 09, 2007 20:07

Fan bedrövligt detta. Säsongpremiär var så här med lite perspektiv helt sinnesjukt bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » tis okt 09, 2007 20:15

Den var å andra sidan på delad förstaplats så helt uselt var det inte. Instinktivt känns det som att det enda som kommer att slå FNL den här säsongen -- kvalitetmässigt -- är sista säsongerna av the Wire och the Shield i vår. Jag älskar serier som vågar stampa tittarna på fötterna och sedan hugga dem med en kniv i magen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis okt 09, 2007 22:11

Trevliga nyheter för er som gillar GosG/GoG. Det är klart med back nine nu och GoG har därmed 22 avsnitt säkrade:
http://www.eonline.com/gossip/kristin/d ... 79b5820e29

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis okt 09, 2007 22:16

Då behöver vi inte oroa oss för GG. Som jag sagt tidigare: även om serien inte har bra siffror har CW inget annat, så jag förväntade mig faktiskt inget annat.

Life is Wild förväntar jag mig dock fortfarande att den ryker snabbt. Nu när vi sett premiärsiffrorna borde det vara klart snart också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » tis okt 09, 2007 22:16

Ja, det låter bra! Jag vet inte vad back-nine är, men 22 avsnitt = yay!

Har de sagt ngt om hur många avsnitt OTH kommer få i sin femte(/sista) säsong?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tis okt 09, 2007 22:21

Standardorder för en ny serie (nätverksserier) är pilot + 12 = 13. Lägg till back 9 för en hel säsong på 22 avsnitt. Back 9 är det alla serier strävar efter när de plockats upp till serie.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » tis okt 09, 2007 22:24

13+9=22. Det borde jag ju kunnat räkna ut själv, men tack ;)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » ons okt 10, 2007 1:29

Bör jag se om säsong 7 av CSI?

Svara ja eller nej eller puss!

kramar från osäker
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » ons okt 10, 2007 1:31

sp1keout skrev:Bör jag se om säsong 7 av CSI?

Svara ja eller nej eller puss!

kramar från osäker

Nej! Se ngt nytt istället, puss :lovebunny:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav poser » ons okt 10, 2007 19:47

Damages är helt off the hook.

Det var allt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav adolvsson » ons okt 10, 2007 20:13

poser skrev:Damages är helt off the hook.

Du ljuger inte.

1x11
You're a baptist. Right, Ray? Repent.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav poser » ons okt 10, 2007 20:38

adolvsson skrev:

Du ljuger inte.

1x11

1x11
När Ray sköt sig och det blev fade to black, sen fade:ar det in igen för att visa Patty. Mäktigt.

Damages är något av en sleeper hit för mig, längtar inte direkt efter det i veckorna men jag är oftast väldigt imponerad efter varje avsnitt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav The Ankh » tor okt 11, 2007 0:05

Nån som sett nåt av Kyle XY?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav eriked » tor okt 11, 2007 0:20

The Ankh skrev:Nån som sett nåt av Kyle XY?
nja.. jag har sett ett par avsnitt lite här och där. Jag är inte helt övertygad. Den verkar ganska bra men allt går sååå långsamt.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Glorificus » tor okt 11, 2007 2:05

The Ankh skrev:Nån som sett nåt av Kyle XY?

Ja, jag tycker det stundtals är riktigt bra! Speciellt andra säsongen. Det är en av de serier som jag hela tiden längtar till nästa avsnitt av. Det är ju inte så många avsnitt heller, så det går rätt fort att se allt som visats hittills.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » tor okt 11, 2007 20:34

Illyria skrev:Jag fick för mig att se även avsnitt 102 av Moonlight och det var... så dåligt att jag inte kunde sluta skratta i fem minuter efter det slutade.

Vampyren ser väldigt vampyrig ut: Don't look at me!
Den blonda tjejen: *gasp* *gasp* *gasp*
Vampyren förklarar läget: I'm a vampire.

Fast så var det ju inte riktigt, hon sade ju "What are you?" och han svarade. Hade det bara var *gasp*gasp*gasp* hade jag nog också skrattat. Jag tycker Moonlight är helt okej, inget fantastiskt men inte så dåligt som ni tycker heller. Jag ska nog se några avsnitt till.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » tor okt 11, 2007 20:45

Illyria skrev:Jag skrev scenen ur minnet, inte exakt dialog, men den biten dialog var ju lika överflödig och skrattretande dålig som I'm a vampire. Nej, Moonliggt är inte okej.

Jag har nog bara sett så mycket skit att jag slutat få perspektiv :D
Jag tycker åtminstånde serien verkar vara bättre än GW, men om den kommer bli långvarig vet jag inte. Kommer iaf se några avsnitt till.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » tor okt 11, 2007 22:04

Illyria skrev:Du skrev avsnitt, därför min kommentar.

Jag vet det också.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » tor okt 11, 2007 23:31

Gossip Girl 1x04:

Alla "hippa" Internetförkortningar och sms-ord börjar störa mig lite...

som i slutet när Kristen sa "BFF can make you go WTF"...

Jag vet fortfarande inte om jag gillar den här serien, men det känns som den måste rycka upp sig snart nu.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav CheeseGuy » tor okt 11, 2007 23:43

poser skrev:
adolvsson skrev:

Du ljuger inte.

1x11

1x11
När Ray sköt sig och det blev fade to black, sen fade:ar det in igen för att visa Patty. Mäktigt.

Damages är något av en sleeper hit för mig, längtar inte direkt efter det i veckorna men jag är oftast väldigt imponerad efter varje avsnitt.

Ja, håller med. Jag hade lyckats halka efter med de fem senaste avsnitten och såg dem igår och idag. Skitbra serie ju.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Glorificus » fre okt 12, 2007 3:10

Nu har jag också sett Moonlight 1x02. Mon dieu! Jag skrattar fortfarande åt slutet.

Och repliken om att skurken hade haft 25 år på sig att planera sin hämnd och att det var omöjligt att förutse vad han skulle göra. Varför lägger man ens in en sån replik?! Åh, det är så pinsamt.

Och hela grejen med att vad-hon-nu-heter undrade varför tjejen alltid ska vänta i bilen. Eh... i teen slasher-filmer kanske... men det har ju hänt en del de senaste tio åren eller så, åtminstone i tv-serier, som man måste förhålla sig till. Skulle det vara något stort att hon gick in dit och sköt skurken istället för att vänta utanför? Varför inte göra som andra serier och bara låta de kvinnliga karaktärerna vara handlingskraftiga, istället för att göra det till något värt att kommentera när de är det..? :rolleyes:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » fre okt 12, 2007 11:44

Illyria skrev:Någon här som brukar titta på Law & Order (SVU)? Såg veckans avsnitt av den serien, första avsnittet jag någonsin sett av serien, och jag undrar om det var ett normalavsnitt av serien. För om serien är så varje vecka kan jag inte förstå varför någon tittar på den och hur den överlevt 6 säsonger.

Den överlever och blir tittad på för att den heter Law & Order. Jag önskar det vore ett skämt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre okt 12, 2007 11:57

Är någon Law & Order bra? Jag hade förväntat mig en procedural, men den här var riktigt skrämmande dålig. Nu känner jag mig manad att kolla upp vad den har för bra tittarsiffror också, för det lär den ju ha.

Hemskt vad många ggr jag skrev serien i det inlägget ovan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Murnau » fre okt 12, 2007 19:19

Illyria skrev:Är någon Law & Order bra?

Om du tittar ut genom fönstret och himlen inte har trillat ner så har det antagligen inte kommit något bra Law & Order ännu.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav noike » fre okt 12, 2007 19:26

Murnau skrev:
Illyria skrev:Är någon Law & Order bra?

Om du tittar ut genom fönstret och himlen inte har trillat ner så har det antagligen inte kommit något bra Law & Order ännu.

Några avsnitt av den första L&O-serien var bra, i varje fall de bitarna som hade inlånade Homicide-karaktärer på grund av crossover. (Ej att förväxlas med de nyare där Munch är en fast L&O-karaktär. Det är ett stort fiasko av sällan skådade mått.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film