Weeds

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eriked » ons okt 03, 2007 17:43

(spoiler 3x08) Vad håller Nancy på med? Eller varför åminstone. Taskigt läge att bli upptäckt (fast hon var ju redan det förstås men...).

Andy!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav lilith » fre okt 05, 2007 20:32

Sett ikapp hela Weeds nu! Det är så bra! Hela tiden!

3.08
Noooo! Sitta fast i mammografiapparaten! Hon kan ju stå där och röntga på ett bra tag. INTE bra för brösten. Usch vilken mardröm, jag fick lite panik. Och varför detta stalkande av henne?

Enda storyn jag hittils inte gillat (vad jag minns) är Andy och porrfilmandet. Fy fan. Det var för äckligt för att jag skulle tycka det var roligt och underhållande. Kanske inte logiskt alls, men det är så jag känner
.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav A bear » tis okt 09, 2007 19:31

3.09 Stackars Dean.

- Animals peed on him?
- Apparently, several.

Och stackars stackars Conrad som måste stå ut med den allt mer irriterande Silas. Vad hände med Nancys idé om att Silas aldrig någonsin skulle bli en droglangare? Nu ska han alltså i stället bli en BRA droglangare? Vilket känns ganska osannolikt. Dumpa Silas och adoptera Sanjay i stället, Nancy.

- Because all black men like a little bling-bling?
- Yes.

Talet vid invigningen - fullt med Reaganismer. Haha. Go Doug!

Men vi vet fortfarande inte va katten Nancy vill med Peters ex... besynnerlig storyline.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tis okt 09, 2007 20:44

A bear skrev:3.09 Och stackars stackars Conrad som måste stå ut med den allt mer irriterande Silas. Vad hände med Nancys idé om att Silas aldrig någonsin skulle bli en droglangare? Nu ska han alltså i stället bli en BRA droglangare? Vilket känns ganska osannolikt. Dumpa Silas och adoptera Sanjay i stället, Nancy.

Men vi vet fortfarande inte va katten Nancy vill med Peters ex... besynnerlig storyline.

Jag är övertygad om att planen med Silas är att få en person som kan tillräckligt om allt för att sedan ifall det behövs använda honom som syndabock. Han kommer framstå som som fullt trolig. Kanske lite väl trög men ingen är perfekt. Men ja, synd om Conrad.

Peters ex, Nancy kanske känner att hon behöver mer vänner som inte är inblandade i droger eller hatar henne. Sedan har hon inte riktigt världen bästa omdöme, men vad fan. Det erkänner hon ju i efterhand.

Dean. Poor bitch.

DOUG 4 president!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » ons okt 10, 2007 0:36

3x09
More trashing of the christians! Gooda love that...no offense intended :rolleyes:
"The good christian people of Majestic like to get baked."
"That explain so much"

Förstår inte heller riktigt Nancys fiksering av Peters ex. Men det där med att hon vill ha fler vänner låter väl ganska logiskt, även om det är ett litet konstigt sätt att få det på.

Silas är fortfarande en idiot, hoppas Conrad verkligen gör honom till sin bitch - mycket skit ska ungen få!
MKO är jag fortfarande mer eller mindre likgiltlig till. Hon har fortfarande haft i princip två repliker i varje avsnitt, hennes största avsnitt måste ha varit hennes första.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » ons okt 10, 2007 0:54

Hur många avsnitt ska denna säsong bli?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » ons okt 10, 2007 0:56

sp1keout skrev:Hur många avsnitt ska denna säsong bli?

15 har jag för mig.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » ons okt 10, 2007 0:57

HeY skrev:
sp1keout skrev:Hur många avsnitt ska denna säsong bli?

15 har jag för mig.

Ojsan, håller nästan på fram till jul då.
Tack.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HippieSpellan » tor okt 11, 2007 2:51

haha s03eo9 sanjins minimonolog om varför han kan säga fagott
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav noike » tis okt 16, 2007 15:09

3.10 Det är ett Weeds-avsnitt.

Som de sa i en film jag såg för flera år sedan: "I've told him before that bourbon and water go together, not bourbon and radiation!" Att ha lite över en minuter lång previously on när man bara har 25 minuters avsnitt i en serie som hade mått bra av att vara åtminstone fem minuter längre är nästan samma sak. Det är slöseri med bourbon.

Äntligen kommer Peter-historien in lite mer, det känns också lite slöseri med bourbon att den inte fått växa under säsongen utan istället bara fått småsaker här och där. Det är inget fel i sig att de bjudit på öl, öl är gott också. Och lite mättande, men man blir inte full av en öl i veckan. Jag gillar poliskaptenen. Han har en hel del om bakfoten när han "utpressar" Nancy att hålla tyst. Jag hade däremot hoppats att han skulle komma in i historien lite mer än bara ge henne pengar och sedan knuffa ut henne.

Jag hade också hoppats Conrad skulle ha drillat Silas ordentligt i plantskolan, lite åt "This is my weed. There are many like it but this one is mine. My weed is my best friend. It is my life." hållet. Men det kanske kommer. Eller så kanske det händer något med honom, det är inte en direkt förlåtande bransch.

Dean i garderoben! Doug som återigen visar sig vara precis lika bra på att ta sig ur knipor som att hamna i dem. (Återigen, lte klagomål. I previously on visade de långa klipp från Dougs Majestic-dispyt. Varför?) Och Celia på slutet. Nu borde även hon verkligen förstå att allt Sullivan gör är att rövknulla alla han möter. Fast jag är lite rädd att hon ska för för sig att Nancy försöker stjäla hennes "pojkvän".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tis okt 16, 2007 21:54

3.10

Jag har kommit fram till en sak: jag gillar inte Nancy just nu.

Och det stör mig, för det har jag alltid gjort förut. Och jag hade inget problem första gången hon hoppade i säng... eller ja, upp på skrivbordet med Mr Christian. Men... alltså, nu stalkar hon Peters exfru, hon förskingrar hennes pengar, hon kastar sig utan några betänkligheter in i mer gräsdealande trots att hon kunde varit ute, hon beter sig som en allmän skitstövel... jag gillar inte Nancy just nu.

Vilket är lite av ett problem när serien ändå hänger så mycket på henne. Men jag har nog med kvardröjande gill för henne för att tolerera det tills vidare, och det är mycket annat här som är så jävla bra ändå. Doug! Dean i garderoben (jo, jag väntar fortfarande på Dean/Doug)! Celia som brister i gråt vid matbordet! etc. Det byggs upp en hel del, men något måste spåra ur lite grann också.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » tis okt 16, 2007 21:57

Bra poäng, Björn. Jag undrar om jag inte håller med dig mer än vad jag vill erkänna för mig själv.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis okt 16, 2007 22:00

Jag håller med men jag måste inte gilla huvudpersonen så länge det är intressant. Och vad konsekvenserna av hennes agerande kommer att vara är onekligen intressant.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tis okt 16, 2007 22:03

noike skrev:Jag håller med men jag måste inte gilla huvudpersonen så länge det är intressant. Och vad konsekvenserna av hennes agerande kommer att vara är onekligen intressant.

Absolut, men... jag har alltid haft sån jävla sympati för Nancy när hon sprungit runt i 2 1/2 säsong och bara försökt hålla huvudet över vattnet. Och så fort hon kommer upp på det torra blir hon en rätt otrevlig typ, bara sådär? Nåja. Det är inget som får mig att sluta titta eller så, men jag hoppas det är på väg nånstans.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HeY » ons okt 17, 2007 0:03

caffeineaddict skrev:Bra poäng, Björn. Jag undrar om jag inte håller med dig mer än vad jag vill erkänna för mig själv.

Det ligger säkert något i det, men jag vågar inte heller erkänna det.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » ons okt 17, 2007 2:02

Undra vad ni menar :oops:

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » ons okt 17, 2007 6:31

sp1keout skrev:Undra vad ni menar :oops:

Vi pratar om DIG :twisted:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tam » ons okt 17, 2007 12:24

Håler med Bear. Har sällan problem att erkänna att jag håller med Bear. Har känt så sen 3x08. Du var ju ute, Nancy! Du kom undan! Inte börja om nu igen!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav HeY » ons okt 17, 2007 19:35

Men om Nancy inte skulle in igen så skulle vi inte ha någon serie. Så det är inte just det som får mig att känna att hon är dum, snarare hur hon beteér sig mot alla nu.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » ons okt 17, 2007 20:51

HeY skrev:Men om Nancy inte skulle in igen så skulle vi inte ha någon serie.

Det köper jag inte, finns alltid intressanta vägar serien skulle kunna ta utan förlora varken serien eller poängen med titeln. Å andra sidan håller jag inte heller med om...
A bear skrev:Absolut, men... jag har alltid haft sån jävla sympati för Nancy när hon sprungit runt i 2 1/2 säsong och bara försökt hålla huvudet över vattnet. Och så fort hon kommer upp på det torra blir hon en rätt otrevlig typ, bara sådär?

... att det skulle vara bara sådär. Inte utan bra orsak, i vilket fall. Jag tycker det är ruskigt intressant att se Nancy, som du säger, ha sprungit runt och försökt hålla huvud över, intalat sig själv att hon gjorde det för att hon var tvungen och sen ändå välja samma liv när hon har ett val. Nej, jag tycker inte alls det var bara sådär, snarare en utveckling som pågått hela tiden, men vi har antingen varit för blinda eller hon en för bra lögnare, eller både och. Troligen både och.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » tis okt 23, 2007 20:20

A bear skrev:men jag hoppas det är på väg nånstans.

(spoiler 3x11) Två scener. Den där Silas pratar med Nancy om flickvännen och hon sätter sig som hans chef för att vara hans mamma, dels den mot slutet där hon säger till narkotikasnutens exfru att hon minsann inte behöver någon vän. Dom två scenerna antyder för mig att det absolut är på väg någonstans.

I övrigt har jag ohälsosamt lite problem med Olsen-flickan. Inte som i tycka mycket om, men hon passar snuskigt bra som pårökt högerkristen amerikansk ungdom.

Väntalite. Avsnitt 11? Det måste betyda att det inte är mycket kvar nu. Fan också...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav lilith » tis okt 23, 2007 21:47

3.11
Bästa på länge! Och ändå. Det var roligare förut?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Illyria » tis okt 23, 2007 21:57

Inte sett 311 ännu, men hittills är jag väldigt besviken på den här säsongen och jag prioriterar inte ens längre Weeds. Tråkigt men sant.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » tis okt 23, 2007 22:42

Jag håller inte med dig alls, jag tycker Weeds har varit extremt stark denna säsongen.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tis okt 23, 2007 22:49

Tvärtom, speciellt jämfört med tidigare säsonger som varit väldigt starka, engagernade och sammanhängande. Det här känns mest rörigt och inte alls engagerande, dvs motsatsen till hur en stark säsong av Weeds kan se ut.

Jag hoppas ändå serien får en fjärde säsong, så kan vi glömma allt det här efter författarna tagit en lång funderare på vad som gick fel och sen starta från något nytt ställe (där s3 slutar, men göra något bra av det).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons okt 24, 2007 9:17

Illyria skrev:Tvärtom, speciellt jämfört med tidigare säsonger som varit väldigt starka, engagernade och sammanhängande. Det här känns mest rörigt och inte alls engagerande, dvs motsatsen till hur en stark säsong av Weeds kan se ut.

Det måste jag tyvärr hålla med om. Men det är fortfarande en bra serie även om den inte fantastisk längre. Förutom 3.07, det var ett av de bästa Weeds-avsnitten hittils.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav HeY » tis okt 30, 2007 17:46

3x12
Hmm, jag vet inte riktigt vad jag tycker.
Slutet var mest äckligt tycker jag. Så långt som sexscener kan gå så tycker jag att denna gick lite för långt, jag hade viljat se *mycket* mindre av Conrad. Urgh, jag kan inte få bort bilden av Conrads rumpa åka fram och..................... Gaah, sluta!

Nancy var inte alls en älskvärd karaktär här. Hon har verkligen blivigt ett svin, mot alla.

Ja, jag vet inte alls vad jag verkligen tyckte om detta avsnittet. Måste ha lite mer distans till det.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Peppe » tis okt 30, 2007 18:17

Sexige Conrad.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav A bear » ons okt 31, 2007 1:50

(spoiler 3.12) And WE HAVE NANRAD! Det var väl på tiden.

Jag tycker tvärtom mot HeY, och det säger jag efter att i flera avsnitt verkligen inte gillat Nancy. Äntligen spricker Nancys pansar lite här, och det är fanimig en av de mest rörande scenerna på länge i en ganska meh arc. Scenen med Celia i början gör det rätt tydligt: något slog över i skallen på henne där i mitten av säsongen, och jag ser verkligen fram emot att se om detta och följa Nancys utveckling med facit i hand; tänk på Nancy som tvättar ur bilen efter drivebyen, tänk på Nancy som dansar för knark, tänk på Nancy som sliter kläderna av sig och hoppar i poolen... alla de där grejerna har verkligen tagit på henne, och i det här avsnittet inser hon det själv.

NANCY: How's Silas doing?
CONRAD: Boy's gifted. Got a future if he chooses to go this way.
NANCY: ...Do you think I'm a bad person?
CONRAD: I don't think you're a bad person.
NANCY: No?

Inte ett fantastiskt avsnitt, men en vändpunkt, skulle jag tro. Weeds "Wrecked" eller möjligen "Dead Things".

Ja, och så Dean som spelar rullstolsbasket och Doug som stjäl kyrkans kors. :D

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HeY » ons okt 31, 2007 2:24

Jag kan nog har varit på dåligt humör när jag tittade på Weeds, ditt inlägg lät övertygande. Jag ska se om avsnittet imorgon tror jag.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film