Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » mån okt 08, 2007 0:40

adolvsson skrev:
gaspode skrev:Jag älskade Prästen

Prästen! Han är så bra. Skriker, är aggresiv och taskig mot små barn.

jag spoilermarkerade det där, men ja.
Det var kärlek redan när han sa "I hate you." i kyrkan :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sp1keout » mån okt 08, 2007 2:16

Fucking Sorgligt!!!

Cold.Case.S03E20.Death.Penalty.Final.Appeal.

Andre Tibbs (Eller The Shield: Officer Julien Lowe) spelar en ex-con som nu sitter på death row för mordet på en 16 årig flicka.

3 dagar före hans rättegång, 12 år senare, framkommer det att en snut varit mutad under utredningen.

Skulle han bli mördad för ett mord han (påstår sig) inte ha begått.
Ska de hinna lösa det tragiska fallet av denna 16-årig flicka?

Slutet var bara... :lovebunnier: :unlove: Blandade känslor som fan.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav AKS » mån okt 08, 2007 6:31

Nu måste jag se Moonlight 1.02 också. Om än bara för slutet. Piloten klarade jag mig ju inte igenom ens så jag kan tänka mig att jag måste hoppa till slutet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » mån okt 08, 2007 7:31

gaspode skrev:jag spoilermarkerade det där, men ja.

Medvetet val, tyckte det var så allmänt, men hellre säker än lessen är också något jag stödjer. Och medhåll med resterande del av inlägget.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » mån okt 08, 2007 11:35

AKS skrev:Nu måste jag se Moonlight 1.02 också. Om än bara för slutet. Piloten klarade jag mig ju inte igenom ens så jag kan tänka mig att jag måste hoppa till slutet.

Nu har jag tagit bort filen men scenen där huvudpersonen blir avbruten mitt i maten är också skitkul. Någon annan kanske kan hjälpa till med tiden så du slipper titta igenom allt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » mån okt 08, 2007 14:41

What?! ABC och Rob Thomas återuppväcker Cupid?!!! Utan Jeremy Piven? Crazy!

http://www.variety.com/article/VR111797 ... id=14&cs=1

Så en remake av en serie som lades ned efter 15 avsnitt. Förstår de inte att det var Jeremy Piven som gjorde den bra? Visst, annat också, men han var definitivt det bästa med serien.

Men det andra med originalserien känns dessutom väldigt 90-tals-serie (duh), så en uppdaterad version anpassas förhoppningsvis till dagens tv-klimat. Så man får väl ge den samma chans som en helt ny serie. Men jag är tveksam till beslutet... "det här var en bra och kritikerrosad serie, den gör vi en remake av, fast vi kan inte ha med det folk gillade mest". :?
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » mån okt 08, 2007 15:12

Dagens Robot Chicken var riktigt tråkigt. Vad håller de på med?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Spuffy » mån okt 08, 2007 18:39

Har en kompis hos mig och tänkte se på någon serie, något tips för vad vi kan se? Funderar på chuck, är det vettigt?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav noike » mån okt 08, 2007 18:45

Chuck är helt okej om man inte vill ha något djupare än ren underhållning.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Spuffy » mån okt 08, 2007 18:47

Det är precis vad vi känner för. Om vi hade velat ha något mer än det, vad hade du tipsat om då?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav noike » mån okt 08, 2007 18:49

Friday Night Lights. Eller the Wire.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Spuffy » mån okt 08, 2007 18:52

Hm Friday Night Lights är ett alternativ det med iofs. The Wire är ett Alma-projekt, tror inte Ida är sugen på det.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav adolvsson » mån okt 08, 2007 19:08

FNL! FNL! FNEEEELLL!!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » mån okt 08, 2007 19:19

Chuck är som nämnt mest underhållning, men underhållande är den och den rekommenderas. Annars för den som gillat Bryan Fuller tidigare (Dead Like Me och Wonderfalls) finns Pushing Daisies.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Spuffy » mån okt 08, 2007 19:22

Pushing Daisies har jag dock sett, annars hade det varit förstahandsvalet. För visst finns det inte fler än ett avsnitt än så länge?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Illyria » mån okt 08, 2007 19:27

Nej det är sant, bara ett avsnitt. Men det finns två av Chuck, tre imorgon. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » mån okt 08, 2007 19:30

Två av Reaper, också! Jag gillade andra avsnittet också, det var trevligt. Än så länge diggar jag den mer än Chuck. Fast då har jag Chuck 2 kvar. I'll let y'all know how that one goes, mmm-bop.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » mån okt 08, 2007 19:36

Jag avskydde Reaper-piloten, då rekommenderar jag hellre Gossip Girl, som det finns tre avsnitt av. Akta er för Moonlight bara.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » mån okt 08, 2007 19:39

Moonlight! Tänk om den bara hade varit underhållande usel istället för bara uselt usel.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » mån okt 08, 2007 21:35

Illyria skrev:Jag avskydde Reaper-piloten, då rekommenderar jag hellre Gossip Girl, som det finns tre avsnitt av. Akta er för Moonlight bara.

Gossip Girl rekomenderar jag mycket! Jättetrevlig serien tycker jag att det är. Jag gillar iofs Reaper också, men GG rekomenderar jag mer. Känns lite underligt att kalla Gossip Girl för GG - GG har ju alltid varit Gilmore Girls :(

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » tis okt 09, 2007 0:12

En säsongsavslutning som hade det mesta, plus ett bra soundtrack, är någonting jag kan lova.

Keane - Somewhere only we know
Hoobastank - The Reason
Ceasers (Palace) - Jerk it out
Howie Day - Collide

Säsong 3 av Cold Case är exempel på bra TV. KYSS! :lovebunnier:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav adolvsson » tis okt 09, 2007 1:19

Glorificus skrev:Chris Kane i en ny serie! Yay! Timothy Hutton (Kidnapped) har huvudrollen, enligt zap2it. 8)

Bra folk. Måla mig intresserad.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HippieSpellan » tis okt 09, 2007 6:35

HeY skrev:
Illyria skrev:Jag avskydde Reaper-piloten, då rekommenderar jag hellre Gossip Girl, som det finns tre avsnitt av. Akta er för Moonlight bara.

Gossip Girl rekomenderar jag mycket! Jättetrevlig serien tycker jag att det är. Jag gillar iofs Reaper också, men GG rekomenderar jag mer. Känns lite underligt att kalla Gossip Girl för GG - GG har ju alltid varit Gilmore Girls :(

Kanske vi kan säga GoG eller något istället... vi kan ju inte börja använda samma saker som gilmore!
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav sp1keout » tis okt 09, 2007 11:09

HippieSpellan skrev:Kanske vi kan säga GoG eller något istället... vi kan ju inte börja använda samma saker som gilmore!

kan kan du väl.
det är nånting du e kapabel till, väl? :p

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav noike » tis okt 09, 2007 11:48

HippieSpellan skrev:Kanske vi kan säga GoG eller något istället... vi kan ju inte börja använda samma saker som gilmore!

Tänkte också på det. GG är strängt upptaget.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » tis okt 09, 2007 11:57

GpG röstar jag på.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav HeY » tis okt 09, 2007 15:23

GosG, det låter kul :rolleyes:

Men GpG låter bra.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tis okt 09, 2007 15:27

Gossip Girl is the new GG.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » tis okt 09, 2007 15:32

Illyria skrev:Gossip Girl is the new GG.

WOOOOT! :eek:
Never! Nothing can become the "new" GG!!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tis okt 09, 2007 18:39

En bild på hur hela nya MSCL-boxen ser ut, snart är den här!

Bild
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film