Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » sön sep 23, 2007 21:43

Låten Two Pints Of Lager (And A Packet Of Crisps) är rätt kass den med. Splodgenessabounds, som gör den, är inte direkt ett särskilt bra band.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » sön sep 23, 2007 21:44

herdware skrev:Gudinnor kan väl inte ha mediokra hjärnor? So there!

Så sant sagt! Yay me! YAY ME!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav herdware » sön sep 23, 2007 21:45

Rombat skrev:Låten Two Pints Of Lager (And A Packet Of Crisps) är rätt kass den med. Splodgenessabounds, som gör den, är inte direkt ett särskilt bra band.

Nä, iofs. Jag har också hört låten, men titeln är bra.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav noike » sön sep 23, 2007 21:45

Absolut. "Mediocre minds think alike" har alldeles för mycket får-effekt för att det ska känns bra. Och känns det fel -- speciellt av den magnituden -- så är det fel. Och det kan inte vara dåliga hjärnor heller, för de tänker inte alls. Så logiskt och bevisligen är det great minds.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » sön sep 23, 2007 21:54

HeY ska du se någon komedi ska du se TOUS!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön sep 23, 2007 21:54

Ja, det tycker jag också. Men har man tidsbrist så är det ju lite att "beta av".
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » sön sep 23, 2007 22:07

Jag har tänkt att se TOUS men det får vänta. Som AKS säger så är det lite att beta av och det har jag inte tid med, speciellt inte då allt börjar nu i veckan och går före alla andra projekt. Coupling har korta avsnitt och det är endast 28 avsnitt, det är nog så mycket jag har tid med vid sidan om. Sedan så har ju TOUS en väldigt speciell stil så jag tror den behöver min fulla koncentration för att verkligen kunna komma in i den. Men jag vill att skolan ska gå före serier i år så att jag inte kommer in i samma dåliga cirkel som förra året. Eller det var ju en trevlig cirkel då jag gillar TV-serier, men akademiskt sett så var det inget bra år.

Men TOUS är absolut i mitt TV-limbo, vissa serier kommer inte ens så långt ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » sön sep 23, 2007 22:10

Låter klokt, TOUS var för mig gravt beroendeframkallande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » sön sep 23, 2007 22:15

Jag har sett 5 avsnitt av American Gothic nu och det är en väldigt intressant serie. Stämmningen och stilen är väldigt som en blandning av Carnivale, Twin Peaks och Eerie Indiana.
Jag gillar det väldigt mycket, det är speciellt. Jag har försökt hitta en serie som är så mycket som Twin Peaks som möjligt, och den här är nog så nära jag kommit.
Det är synd att det bara är en säsong (känns som ett tema för sånna här serier). Point Pleasant är också en serie som den känns som en del, men den serien var inte så bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » sön sep 23, 2007 23:58

Okej, Coupling 1x01 då:

Riktigt roligt och charmigt. Alla karaktärena var roliga och dialogen var riktigt bra. Jag tror att jag kan komma till och tycka om denna serien väldigt mycket. Ser fram emot nästa avsnitt men nu ska jag gå och lägga mig!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » mån sep 24, 2007 8:19

HeY skrev:Okej, Coupling 1x01 då:

Riktigt roligt och charmigt. Alla karaktärena var roliga och dialogen var riktigt bra. Jag tror att jag kan komma till och tycka om denna serien väldigt mycket. Ser fram emot nästa avsnitt men nu ska jag gå och lägga mig!

UK?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav noike » mån sep 24, 2007 9:04

The Ankh skrev:
HeY skrev:Okej, Coupling 1x01

UK?

Trots Colin Ferguson så vill jag å det bestämdaste hävda att Coupling US inte finns.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav wyndham » mån sep 24, 2007 13:09

noike skrev:
The Ankh skrev:
HeY skrev:Okej, Coupling 1x01

UK?

Trots Colin Ferguson så vill jag å det bestämdaste hävda att Coupling US inte finns.

Trots att Sarah Alexander var hetast i hemisfären när jag var fjorton, har jag aldrig förstått mig på Coupling. Minns den som rätt medelmåttig.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav The Ankh » mån sep 24, 2007 13:48

noikie: håller med.

wyndham: när såg du den och har du sett hela?
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav wyndham » mån sep 24, 2007 14:41

jag såg den när jag var såhäääääääääääääääär liten.

nåja, så gammal är den ju inte. jag såg den när den gick på tv för ett par år sen. kanske orkade jag bara se säsong ett.
som jag minns det var det inte så kul. en kille sa "breasts hehehehe" hela tiden och publiken skrattade. en annan hade stor snopp och det skrattades mycket åt det. och den tredje killen skulle framstå som mognare men hade kalla fötter hela tiden. har för mig att den mörkhåriga tjejen var rolig. men att det mesta skulle bygga på att killgänget och tjejgänget var på varsinn sida av rummet och försökte förstå varandra. inte så jättefräscht, men det enda riktiga problemet var väl att skämten inte var jätteroliga.

men sen har jag ju hört att den var skriven av Steven Moffat, så den borde ju vara fantastisk. antingen minns jag fel om dom första avsnitten, eller så blev den bättre sen.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav The Ankh » mån sep 24, 2007 15:00

Hmm.. kanske dax för en omtitt? Eller inte. Du beskriver den ganska bra. jag älskar den, Sjukt rolig.
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Tinwiel » mån sep 24, 2007 15:20

Du beskrev den rätt wyndham, och visst borde den inte vara rolig, om det inte vore för hö hö-killen, Jeff. Han är rolig. :D Han har en lite speciell hjärna.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Fucking Easterbunny » mån sep 24, 2007 15:24

Jeff kan va den roligaste karaktären i en serie nånisn!
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!

Inläggav caffeineaddict » mån sep 24, 2007 16:47

Jeff och Jane gör serien nio av gånger av tio, men trots en lite FÖR välbekant och platt struktur så skrattade jag rätt gott väldigt ofta åt den. Fram till sista säsongen vill säga... :?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » mån sep 24, 2007 17:05

Ibland känner jag mig en bit ensam med mina åsikter. Men så finns där Staffan. Han har alltid så rätt.

Försöker kolla Coupling på nian där det går vardagkvällar kring 23, och försöker se storheten, för Moffat har visat att han kan skriva, men jag tycker inte så mycket om det.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav gaspode » mån sep 24, 2007 17:54

jag köpte S1 och trodde verkligen att jag skulle gilla, men jag kom inte så många avsnitt. Tror att jag tyckte som staffan faktiskt. nån dag skall jag ge serien en andra chans.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » mån sep 24, 2007 18:02

Jag tycker det är lite skrämmande att jag håller med de som äger hela Vänner på dvd i Couplingfrågan.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinder » mån sep 24, 2007 18:52

LWes skrev:Jag har sett 5 avsnitt av American Gothic nu och det är en väldigt intressant serie. Stämmningen och stilen är väldigt som en blandning av Carnivale, Twin Peaks och Eerie Indiana.
Jag gillar det väldigt mycket, det är speciellt. Jag har försökt hitta en serie som är så mycket som Twin Peaks som möjligt, och den här är nog så nära jag kommit.
Det är synd att det bara är en säsong (känns som ett tema för sånna här serier). Point Pleasant är också en serie som den känns som en del, men den serien var inte så bra.

ååh American Gothic, en favoritserie när den gick på tv. Tyvärr tyckte jag den hade åldrats lite (eller så är det jag som har det) när jag såg om första avsnittet tidigare i år. Kändes inte lika otäck och stämningen kändes inte riktigt lika tät som jag mindes från när man var yngre. Fast säg gärna till vad du tycker när du sett igenom hela serien LWes så kanske man kan lockas att se om den igen. Fast då jag har så jättefina minnen av den är jag lite rädd att grusa dem genom att se om serien och bli besviken.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav HeY » mån sep 24, 2007 19:20

noike skrev:Jag tycker det är lite skrämmande att jag håller med de som äger hela Vänner på dvd i Couplingfrågan.

Vad säger de då?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » mån sep 24, 2007 19:39

HeY skrev:
noike skrev:Jag tycker det är lite skrämmande att jag håller med de som äger hela Vänner på dvd i Couplingfrågan.

Vad säger de då?

Ankh och Easterbunny var ju jätteför.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » mån sep 24, 2007 19:40

Menar du att de har hela Vänner på dvd och därför är de för serien? Gaah, jag är för trött för att förstå. Slutade skolan 17 idag och kom hem vid 18:30 *yawn*.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » mån sep 24, 2007 19:43

Nej, men de gillar Vänner och har därför lite suspekt smak.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » mån sep 24, 2007 19:48

Jaaa okej, nu är jag med :D
Men då stämmer det nog för jag ääälskar Vänner och tyckte att Coupling var kul. Skulle gärna ha hela Vänner på DVD men får nöja mig med de två säsonger jag har än så länge för jag är fattig :(

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » mån sep 24, 2007 19:51

Förklarar inte riktigt mig däremot. Jag gillar Coupling. Vänner gillade jag när det gick på tv:n första gången, men nu när jag ser om något slumpmässigt avsnitt kan jag inte förstå varför jag tyckte det var kul. Jag förmodar att det känns lite som att vid vuxen ålder upptäcka att ens favoritfarbror utnyttjade en sexuellt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » mån sep 24, 2007 19:53

Haha, ja så kan det ju gå. Älskar din analogi ;)

Eller heter det analogi?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film