The Wire

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » sön sep 23, 2007 22:37

3.11 :eek: :eek: :eek:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav RalfiParpa » mån sep 24, 2007 0:21

A bear skrev:3.11 :eek: :eek: :eek:

(spoiler The Wire 3.11) Well, get on with it, motherfu...

Det är en arg serie, den där Wire.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » mån sep 24, 2007 9:37

A bear skrev:3.11 :eek: :eek: :eek:

Told ya.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » mån sep 24, 2007 22:46

Försöka samla tankar om s3 då.

Känns lite grann som repris på s1, men bättre. Allt det där stolpiga klichésnacket mellan gatusnutarna och politikerna är utbytt till en härlig alla-skyddar-sina-egna-intressensoppa, där den som verkligen vill göra skillnad är den som till slut får lägga huvudet på huggkubben.

Stringer. :cry: Scenen med Mcnulty och Bunk i hans lägenhet... Men förutom det blir det ju... jag ska inte säga ett lyckligt slut, men det lyckligaste hittills. McNulty försöker få ordning på sig, Avon i kurran, och... tja, sen är ju resten inte så lyckligt. Allt går vidare, politikerna sköter sitt och folket på gatorna tar smällen. Visste de när de gjorde detta att det skulle bli en s4? Känns lite som en serieavslutning.

Episkt.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav RalfiParpa » mån sep 24, 2007 22:57

A bear skrev:Visste de när de gjorde detta att det skulle bli en s4? Känns lite som en serieavslutning.

Simon visste aldrig om han skulle få fler säsonger, men jag tror inte att det har påverkat hans skrivande på nåt sätt. The Wire har, om jag inte missminner mig, förnyats av HBO fyra gånger trots ganska futtiga tittarsiffror. Med andra ord har seriens framtid alltid varit osäker, så det är väl bara att tacka de sympatiska farbröderna på HBO för att de vågat satsa på serien.

EDIT: Behövs ingen spoilermarkering där.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav RalfiParpa » ons sep 26, 2007 23:19

Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav A bear » mån okt 01, 2007 23:45

S4

Ja jävlar.

Sista scenen där med Donut som kör iväg med stereon på högsta volym... jag vill gärna tro att han fortsatte långt, långt bort från Baltimore. Men det är väl önsketänkande.

Hur ska man överleva till s5 nu då?

Bodie. :cry:

Stevie som kommer tillbaka för att hjälpa Bubbles...

Bunny och Namond som tar hand om varann...

Carver som misslyckas med allt...

Etc etc. Fy helvite.

<-avatar.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » mån okt 01, 2007 23:54

A bear skrev:S4

Sista scenen där med Donut som kör iväg med stereon på högsta volym... jag vill gärna tro att han fortsatte långt, långt bort från Baltimore. Men det är väl önsketänkande.

Det var ett tag sedan jag såg avsnitten nu, men Lester sa väl i en tidigare säsong om någon annan "He might talk about leavin, but he ain't gonna." Simon gör inte lätta saker och han tror definitivt inte på att ge tittarna vad de vill ha.

Nu måste jag leta efter en annan avatar till s5 börjar. Hade också tänkt ha Cool Lester Smooth.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tis okt 02, 2007 0:17

noike skrev:
A bear skrev:S4

Det var ett tag sedan jag såg avsnitten nu, men Lester sa väl i en tidigare säsong om någon annan "He might talk about leavin, but he ain't gonna." Simon gör inte lätta saker och han tror definitivt inte på att ge tittarna vad de vill ha.

Jo, det är så jag tänker också. (Och detsamma gäller väl tyvärr/förhoppningsvis Omar också.) Men... fan. Slutmontaget... fuck.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tis okt 02, 2007 0:22

A bear skrev: (spoiler s4) Jo, det är så jag tänker också. (Och detsamma gäller väl tyvärr/förhoppningsvis Omar också.) Men... fan. Slutmontaget... fuck.

Stora delar av sista avsnittet krossade mitt hjärta när jag såg det. Sedan såg jag om det och då brast det ännu mer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tis okt 02, 2007 0:29

noike skrev:
A bear skrev: (spoiler s4) Jo, det är så jag tänker också. (Och detsamma gäller väl tyvärr/förhoppningsvis Omar också.) Men... fan. Slutmontaget... fuck.

Stora delar av sista avsnittet krossade mitt hjärta när jag såg det. Sedan såg jag om det och då brast det ännu mer.

"SNITCH BITCH" :cry:

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » mån okt 15, 2007 19:03

http://www.newyorker.com/reporting/2007 ... ntPage=all

“It was like a frat house the other day, with all your newspaper pals around here,” Johnson told Simon. “What, you think somebody in Iowa’s gonna be watching and go, ‘Look, honey, it’s Bill Zorzi!’?” Warming to his riff, he added, “You ever try playing off these people who’ve never acted before? Somebody yells ‘Action,’ and they stand here like this”—he made a blank fish face.

Edit: Det var vissa småspoilers om säsongsöppningen som jag inte läste. Så varning varning om man är känslig för sådant, och man kanske borde vänta till februari med att läsa. Eller, så kan man scrolla ner snabbt till man se "The Wire débuted in June, 2002" och läsa därifrån.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » lör okt 27, 2007 21:08

Wo-hoh! Jag hade helt missat att avsnittstitlarna och datumen för S5 finns upplagda på IMDB. Min katt kan visserligen redigera IMDB om han så vill så det kanske är falskt. Å andra sidan kanske det inte är det. Titlarna verkar passa bra med media/journalism-temat. Bara tre månader kvar nu. Ieee!
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav noike » lör okt 27, 2007 21:12

RalfiParpa skrev:Wo-hoh! Jag hade helt missat att avsnittstitlarna och datumen för S5 finns upplagda på IMDB. Min katt kan visserligen redigera IMDB om han så vill så det kanske är falskt. Å andra sidan kanske det inte är det.

Man kan hoppas. Jag tar det till en nypa salt fram tills castingen är uppdaterad. De har glömt skriva dit Clark.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » sön okt 28, 2007 13:13

WTF! 10 avsnitt!?!? This will not do! Sopranos-esque avslutande 20-avsnittssäsong PLIIIIX!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tor nov 08, 2007 0:33

S5-promo! CLARK!
http://www.youtube.com/watch?v=q24T3-GRIsQ

Januariiiiiii!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Buffster » tor nov 08, 2007 1:15

noike skrev:CLARK!

:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav XY » ons nov 14, 2007 23:05

Så, finns det några fans av The Wire här? När jag beställde andra säsongen av The Office så blev jag övermannad av en mystisk kraft som tvingade mig att också köpa första säsongen av The Wire.

Normalt är jag inte så förtjust i kriminalserier (tror jag!), men det där med dubbla berättarperspektiv låter onekligen intressant, och jag har hört att The Wire är något av bäst i klassen i sin genre.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav caffeineaddict » ons nov 14, 2007 23:07

Jo, vi är en bunt här som skulle hävda det som något av det bästa som gått på TV. a bear har sett det rätt nyligen, så jag tror han skrev en del S1-kommentarer då.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » ons nov 14, 2007 23:10

The Wire är liiite mer än en kriminalserie. Det är en kärleksförklaring till Baltimore.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » tor nov 15, 2007 0:06

The Wire är så långt ifrån att vara en vanlig police procedural att det inte ens är roligt. Beroende på vilka förväntningar du har och hur mottaglig du är för en serie som The Wire kommer kanske din hjärna att flyga ut som en champagnekork när första säsongens slutscen har rullat färdigt. Och då har det bara börjat.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » tor nov 15, 2007 0:25

Och även om något till skillnad från The Wire "bara" "handlar om poliser" betyder det inte ett skit ändå.

Och ja, det är som sagt något av bästa som gått på TV, definitivt, och det bästa som går nu.

Jag ska också se (om) snart, när jag är färdig med Firefly. Förutom säsong 4 förra hösten så är det över två år sedan jag såg något.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav XY » tor nov 15, 2007 0:50

För protokollet så menade jag inget allmänt nedsättande med att kalla den för en kriminalserie. Självklart kan tv-serier inom den kategorin variera en hel del, och ha massor av icke-traditionella element. Men trots den möjliga bredden så kanske kategorin är fel, svårt att ha en säker uppfattning om innan jag sett den. Utgick bara från vad jag läst.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav RalfiParpa » tis nov 27, 2007 13:30

Bild
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tis nov 27, 2007 13:32

Men! Jag bytte ju precis skrivbordsunderlägg! Damnit!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav RalfiParpa » lör dec 01, 2007 19:56

Jag satt och lyssnade på soundtracket. Eller rättare sagt, på de låtar som går att hitta på soulseek som kommer vara med på soundtracket. Traditionell filmmusik används som ni vet rätt sällan i serien men när den väl gör det märks det att David Simon valt låtarna med stor eftertanke.

Första versen av Jesse Winchesters "Step by Step," som spelas över slutmontaget i S1, summerar ganska snyggt hela serien:

"Step by step
All the happy Saints go marching in
And if one of those Saints step out of line
He'll have to start again
Cause Jacob's golden ladder
Gets slippery at the top
And many a happy-go-lucky saint
Has made that long, long drop"
(Lester och McNulty i bild ungefär här)

Inte så viktigt kanske men vadsomhelst för att hålla tråden på första sidan till januari.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav noike » lör dec 01, 2007 20:04

Det finns några promon på youtube, men jag vill inte länka. Såg lite på en och det kändes skitspoilerigt. Antagligen bara taget från avsnitt ett men ändå. Jag vill inte se något substansiellt förrän januari.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » tor dec 06, 2007 13:26

(spoiler skådespelare säsong 5) Eh, jag insåg precis att Clark ska spela i säsong 5, trodde det bara handlade om regi innan. Fan vad coolt!

Bara en månad kvar nu...
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » tor dec 06, 2007 13:29

CheeseGuy skrev: (spoiler skådespelare säsong 5) Eh, jag insåg precis att Clark ska spela i säsong 5, trodde det bara handlade om regi innan. Fan vad coolt!
Så du har missat att jag sprungit runt ock utropat CLAAAAARK! i tid och otid? :D
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » tor dec 06, 2007 13:39

noike skrev:
CheeseGuy skrev: (spoiler skådespelare säsong 5) Eh, jag insåg precis att Clark ska spela i säsong 5, trodde det bara handlade om regi innan. Fan vad coolt!
Så du har missat att jag sprungit runt ock utropat CLAAAAARK! i tid och otid? :D

Alltså, det var något som inte riktigt gick ihop...
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film