Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » tor sep 20, 2007 16:17

Jag såg första avsnittet av Back To You idag, jag hade egentligen inte tänkt se det för det verkade så tråkigt, men det var okej.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » tor sep 20, 2007 20:57

LWes skrev:Jag såg första avsnittet av Back To You idag, jag hade egentligen inte tänkt se det för det verkade så tråkigt, men det var okej.

Jag kollade på grund av Kelsey Grammer och för att Frasier var en av de bästa sit-comsen, men jag tyckte BTY var ett par snäpp under okej. Mycket mer standardstil, gamla använda skämt och det kändes inte som om det finns mycket utrymme för bättring. Synd. Kelsey är en bra skådespelare, riktigt bra, och det hade varit roligare att se honom leda något slags drama istället.

Eller en intelligent komediserie.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » fre sep 21, 2007 0:24

Gossip Girl 1.01

Jag såg piloten igår och den var ändå rätt okej, nu säger jag det på det sättet pga att det är en typisk ungdomsserie, och för en sån serie så var det en bra pilot.
Först gillar jag miljöbilderna från New York, och de karaktärer jag gillade mest var killen och systern (Jenny) och Serena när hon började hänga med dem. Blair gillade jag inte alls, fick hemska OTH-Brooke-bitch-vibbar av henne, speciellt när hon förbjud sin sk pojkvän att inte ens prata med Serena. :rolleyes:
Hade dock väntat mig att vi skulle få se mer av dem i skolan, det kanske kommer, speciellt med tanke på den sista meningen från Gossip Girl, fast det är också intressant att det hålls utanför skolan. Först hade jag svårt att vänja mig vid KB:s voiceover, det är distraherade att ha en "09:e-Veronica", men när du vant dig vid det så använder ändå serien VO på ett bra sätt. Inte bara för de kan (skräckexempel a la OTH) utan den spelar in i berättelsen.

Jag ska nog se något mer avsnitt. Den var inte alls sådär prålig som du först kan föreställa dig och det fanns några mer down to earth-karaktärer också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » fre sep 21, 2007 10:26

Tittarsiffrorna var positiva för Gossip Girl, vilket åtminståne glädjer mig för jag gillade piloten. Bättre än The O.C, One Tree Hill, Gilmore Girls och Buffy, the Vampire Slayer, säger de att dens premiär gjorde (alltså bättre än deras premiärer). Om det är sant så är det väl väldigt positivt. Hoppas serien håller en bra standard och tittarna håller sig kvar, det skulle vara kul att följa denna serien. Framför allt skulle det vara bra om den var kvar eftersom OTH förmodligen läggs ner i år, och vad finns det då kvar för serie av den här typen? FNL finns ju som ungdomsserie, men den har en helt annan känsla än vad man får av den "genre" som Gossip Girl mer lutar åt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » fre sep 21, 2007 10:39

Gossip Girl hade inte överdrivet positiva siffror, men CW har ju inget annat på gång så den lär inte läggas ned.
Over at the CW was the season-premiere of its crown jewel, America’s Next Top Model, at a healthy 5.15 million viewers (#4) and a 2.5/ 8 among adults 18-49 (#3t) from 8-9 p.m. One year earlier (the CW’s first official night), was the two-hour season opener of Top Model at a very similar 5.26 million viewers and a 2.6/ 7 in the demo. But disappointing for the CW was the premiere of lead-out Gossip Girl (a Mr. TV pick) at a last-place 3.65 million viewers and a 1.7/ 4 among adults 18-49 from 9-10 p.m. Comparably, that put retention for Gossip Girl out of Top Model at just 71 percent in total viewers and 68 percent among adults 18-49.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » fre sep 21, 2007 11:51

Illyria skrev:Gossip Girl hade inte överdrivet positiva siffror, men CW har ju inget annat på gång så den lär inte läggas ned.

Den artikeln var ju mindre positiv. Den jag längtade till lät ju som om det var riktigt bra. Men för att vara på The CW så är väl ändå tre och en halv miljon helt okej?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » fre sep 21, 2007 15:04

Bättre än VM i alla fall. Tror jag. Är inte så insatt. Men sen måste man ju räkna med att en del försvinner efter premiären, frågan är bara hur många.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre sep 21, 2007 15:15

Dessutom mindre konkurrens nu också innan alla serier börjat, nästa vecka blir mer intressant. Då börjar Private Practice och sen veckan efter det Criminal Minds. Sen är det väl också en bättre jämförelse med vad OTH hade i den sloten förra året och inte VM som visades på tisdagar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre sep 21, 2007 15:17

Som sagt: inte så insatt så det är säkert så att OTH är en bättre jämförelse. Men tidigare har väl VM följt ANTM och det gick väl inte så bra?

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre sep 21, 2007 15:24

Det var på UPN, nu är det CW och förra året följde OTH efter ANTM. Det är CW som är intressant och om de öht ska klara sig som bolag. Och det var nog väldigt skiftande siffror för OTH, allt från 2 till 4 miljoner.

Ett problem är väl att de precis som förra året satsade all reklam på typ en/två serier och Gossip Girl ska vara deras nya stora serie och den fick inte ens 4 miljoner tittare. Men jag tror som sagt inte den riskerar läggas ned - de har ju inget annat. Ska också bli intressant att se vad övriga CW-serier får när de har premiär.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav carre » fre sep 21, 2007 15:26

jag gillade Gossip Girl. kan bli bra. ja. sen har jag inte så mycket mer att säga om det förutom att Blake Lively är för jävla snygg!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav AKS » fre sep 21, 2007 16:03

Illyria skrev:Det var på UPN, nu är det CW och förra året följde OTH efter ANTM. Det är CW som är intressant och om de öht ska klara sig som bolag. Och det var nog väldigt skiftande siffror för OTH, allt från 2 till 4 miljoner.

Ah, i min besvikelse över S2 och S3 tycks jag ha förträngt allt som har med VM att göra.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön sep 23, 2007 7:24

AKS skrev:Ah, i min besvikelse över S2 och S3 tycks jag ha förträngt allt som har med VM att göra.

Yikes! (Fast jag klarade mig inte ens halvvägs i s2, men så var jag inte rabiat (kan vara positivt, jag lovar) över s1.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön sep 23, 2007 9:43

Mm, jag vet. Hade jag inte varit så förtjust i S1 (okej, fixerad) hade jag inte varit så besviken nu. Då hade jag nog kunna fortsätta se klart hela serien vilket jag inte klarade nu. Jag har sedan S2 började inte ens haft lust att plocka fram DVD-boxen. Det är riktigt sorgligt för S1 har ju inte blivit sämre, men så snart jag ser boxen så drabbas jag ändå av olust.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » sön sep 23, 2007 14:30

Jag gillade säsong 2 av VM. Den var nog till och med jämnare än säsong 1, för säsong 1 var lite smådryg i början. Det enda problemet var att man inte blev lika personligt indragen i säsongsarcen som man blev i säsong 1. Säsong 3 var däremot lite av en besvikelse, den hade alla chanser i världen att bli riktigt bra men tyvärr så blev den inte det. Fortfarande riktigt bra TV iaf.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » sön sep 23, 2007 21:19

Jag har en fråga, om tv, det vill säga en serie, det vill säga är anledningen till att jag har en fråga just här, det vill säga i Tv-serier forumet, det vill säga här i tråden Andra serier, eftersom det vill säga att jag tror inte det finns en tråd om denna serien.

Nej, jag är inte hög på crack, möjligen speed men det är en helt annan historia..

Iaf, en i min klass har hyllat denna serien vid namn Coupling. Det är en brittisk komedi och någon här har säkert hört talats om. Jag undrar om det är någon serie att ge en chans, dels för att jag vill ha en komedi och dels för att det är nog den enda serien jag kan se på vid sidan av alla "nya serier" eftersom den är så pass kort (ifall det nu är denna hon syftar på: http://epguides.com/Coupling/). Men iaf, är det något att ha?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » sön sep 23, 2007 21:20

HeY skrev:Men iaf, är det något att ha?

Nej.

...

JOOO!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » sön sep 23, 2007 21:21

Jag har S1-S3 på DVD hemma så ja, den är nåt att ha. Jag gillar den jättemycket och har precis börjat tänka så smått på en omtitt för det var två-tre år sen sist. Väldigt rolig brittisk komediserie, IMO.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav herdware » sön sep 23, 2007 21:22

adolvsson skrev:
HeY skrev:Men iaf, är det något att ha?

Nej.

...

JOOO!!

Inte skrämmas adolvsson...
Ja, Coupling är (oftast) väldigt rolig.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav HeY » sön sep 23, 2007 21:26

Then I'll give it a chance ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » sön sep 23, 2007 21:27

adolvsson skrev:JOOO!!

Säg någon brittisk komedi som inte är ett stort JOOO!!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav AKS » sön sep 23, 2007 21:29

Keeping Up Appearances?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav herdware » sön sep 23, 2007 21:32

sp1keout skrev:

Two Pints Of Lager (And A Packet Of Crisps) Har iofs bara sett två avsnitt, men det räckte.
Namnet fick mig att prova denna serie (en gammal punklåt).
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav noike » sön sep 23, 2007 21:33

AKS skrev:Keeping Up Appearances?

:eek: You stole my thunder.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön sep 23, 2007 21:34

noike skrev:
AKS skrev:Keeping Up Appearances?

:eek: You stole my thunder.

Great minds think alike! And steal each other's thunder. Because they think alike.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » sön sep 23, 2007 21:35

herdware skrev:
sp1keout skrev:

Two Pints Of Lager (And A Packet Of Crisps) Har iofs bara sett två avsnitt, men det räckte.

Hehe, klasskompisen jag nämnde älskar den serien ännu mer än Coupling ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » sön sep 23, 2007 21:38

AKS skrev:Great minds think alike! And steal each other's thunder. Because they think alike.

Det borde gå att argumentera för att stora hjärnor inte ens skulle kunna sänka sig så lågt som att tänka på Keeping Up Appearances, men det tänker jag inte göra. Great minds!

Two Pints Of Lager (And A Packet Of Crisps) har jag inte sett. Hört en hel del negativt däremot.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav herdware » sön sep 23, 2007 21:39

HeY skrev:
herdware skrev:Two Pints Of Lager (And A Packet Of Crisps) Har iofs bara sett två avsnitt, men det räckte.

Hehe, klasskompisen jag nämnde älskar den serien ännu mer än Coupling ;)

Jaså? Känner mig dock inte motiverad för en omtitt för att se om jag skulle tycka om den bättre nu (vilket jag med största säkerhet inte skulle).
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav AKS » sön sep 23, 2007 21:40

noike skrev:Det borde gå att argumentera för att stora hjärnor inte ens skulle kunna sänka sig så lågt som att tänka på Keeping Up Appearances, men det tänker jag inte göra. Great minds!

Iofs funkar uttrycket med "mediocre minds think alike" också. Men jag vill ju gärna tro att det är storhet på gång då mina kugghjul börjar röra på sig.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav herdware » sön sep 23, 2007 21:43

AKS skrev:Iofs funkar uttrycket med "mediocre minds think alike" också. Men jag vill ju gärna tro att det är storhet på gång då mina kugghjul börjar röra på sig.

Gudinnor kan väl inte ha mediokra hjärnor? So there!
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film