LauraP skrev:jag som har lagt den åt sidan och inte haft nån abstinens... och så kommmer ni här och skriver att det är jättebra säsongsstart osv... då blir man ju sugen. Nåja, jag ska försöka hålla mig...
Sorry, min vän, men jag planerar inte göra det enklare för dig.
2x02
Mästerligt. Verkligen, mästerligt. Vad Ralfi utrycker om bästa avsnittet hittils kan mycket väl stämma. Serien har byggt vidare, utvecklats, både gällande story och kvalité. Det här är, i alla avseenden, det logiska nästa steget i historien om Dexter.
Jag var påväg att bli en aning orolig när Rudy började dyka upp igen. Bara en aning, för jag gillar konceptet med fantasifosterversioner av döda människor som diskuterar med karaktärerna, Six Feet Under är ju ett utmärkt exempel på det där, men samtidigt vill jag ju att det ska göras rätt och bra och inte på samma sätt som så många gånger förr. Dessutom gillade jag skådespelaren. Samtidigt, om Rudy vore en ständigt närvarande del av hela säsongen, hade risken för samma gamla vanliga visa varit väl stor. Ingen ora, Team Dexter svek mig inte, för det hanterades perfekt, och det var ingen långvarig grej.
Ett par tankar om kvinnorna i hans liv;
Debra. Kan folk fortfarande ha svårt att acceptera henne efter det här? Om någon förtjänar en Emmy nästa år, då är det Jennifer Carpenter, och det enbart baserat på de här två första avsnitten. Jakten efter ungen, att dra pistolen mot honom, oerhört intesivt.
Rita. Julie Benz har aldrig varit bättre. Aldrig. Hennes karaktärs utveckling har varit en fascinerande resa, vi har sett hur hon med Dexters hjälp blivit allt starkare, allt mer självständig, lyckats slita sig från Paul. Ska hon nu - som Ralfi är inne på en bit upp här - försätta sig i samma sits igen fast med Dexter? Är det kanske hennes sätta att söka botgöring för vad som hände med Paul? Julie gör ett enastående jobb i att skildra den oerhört komplexa Rita.
För den som inte sett de läckta episoderna än, kan jag skvallra om att det döljer sig en hel del hyllningar här under.
Väntan på nya avsnitt blir förstås svår, inget snack, men det vore lögn att påstå att jag ångrar ha dom här sedda nu.