Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » ons aug 22, 2007 23:10

Hittade något att fördriva tiden med samtidigt som jag försöker komma över att hon åkte ut.

Tinwiel skrev:Spoiler topp 14 och utröstningen
AKS: Jag håller nog inte med, jag tyckte att Neils och Laurens nummer var ett av dom bästa. Visst har Neil vissa cheerleaderdrag men han är jävligt duktig dansare, han gjorde jaxzznumret jättebra, och han är rätt så charmig. Han behöver kanske ett nummer där han kan få visa om han har andra kvalitéer, ett dramatisk contemporarynummer. Nej, jag vill ha kvar honom och Lauren, dom är charmiga som partners och jag blir underhållen av dom varje gång. Kameron har inte visat att han har det där lilla extra heller, utan förlitar sig på att Lacey ska fixa biffen. Danny är fantastisk men han håller också tillbaks. Jag tror att han kan mer, men han tror att det räcker med att han kan hoppa högt och inte behöver visa showmanship eller sårbarhet och drama. Jag tror att han är rädd. (så djup jag blev nu... ;)) Hok är så charmig när han får vara i sitt esse och jag gillar honom som person men om han är nån vinnare, nja, nog inte. Men man fattade ju att Cedric skulle åka, han var ju där på lånad tid ändå.

Äsch, Shauna åkte. Hon gjorde ett sånt bra solo, man tror inte att hon ska vara så duktig på akrobatik, hopp och sånt men det är hon. Hon med lockiga håret, Hoks partner, är duktig, speciellt i contemporarynumret från förra avsnittet men ibland stör jag mig på att hon pratar som en high schoolbrud. And then like.. totally... Eller så låter det bara så i mitt huvud.. det är nåt med rösten. Hennes personlighet och utstrålning är inte tillräckligt stark för att vinna.

Jag håller så himla mycket med, typ, liksom. Ba hallå. Tihi.
Blir tokig på det. Skulle kunna rösta ut henne bara på det.

Jag har så svårt att hitta en favorit. Det finns många riktigt bra och ändå ingen som står ut helt klart.
Pasha är fantastisk och dessutom så gullig att jag vill äta upp honom. Vore roligt med en ballroom vinnare i år.
Lacey är riktigt duktig, men jag väntar fortfarande på något så bra som första numret.
Danny är fenomenal men måste våga visa sig mer, undrar om det skulle hjälpa om han fick byta partner.
Kameron har inte hittat fram ur Lacyes skugga än, men ändå stabil.
Dom är extremt lätt att gilla, han är den oskolade som klarar allt, fantastisk!
Sara imponerar när hon regerar i andra stilar än sin egen, men hon är ingen stjärna (speciellt inte i hip-hop lustigt nog)
Lauren skiner till ibland, ett till fall där jag gärna ser att hon får chansen att dansa med en annan partner.
Sabra är lätt att gilla, men hon är för stelt dansskolig för att falla mig på läppen.
Hok är duktig men kommer inte att räcka ända fram, skulle vilja se honom med någon mer karismatisk än Jamie.
Neil är duktig men förmedlar inte sin dans tillräckligt bra.
Anya har inte personligheten och inte solodansen.
Jamie har aldrig lyckats beröra mig än om hon dansar bra, hon kan få åka.

OMG. Jag kan ha läst vem som vinner.
Noooooooooooooooooo
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » tor aug 23, 2007 7:19

brat skrev:Pasha är fantastisk och dessutom så gullig att jag vill äta upp honom.

Visst är han! Han är sjukt söt! :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tis aug 28, 2007 22:31

Så man slår på tvn och så visas där So you think you can dance på femman. Så kul att se en gång till också!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tis aug 28, 2007 22:32

Haha, såg på en gång på Pashas och hans partners kläder vilket avsnitt det var! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tis aug 28, 2007 22:44

Ja, dom var roliga! Jag var inte helt övertygad av numret förra gången, tyckte att det var lite segt, men grejen med hängslena var ju himla fiffig. Och så kul att "se" dom igen. Jag hade saknat dom lite... :oops: (Pathetic much? :rolleyes:)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » ons aug 29, 2007 7:08

Nej, inte patetiskt. Synd att det är nästan ett år till nästa avsnitt...

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav carre » ons aug 29, 2007 10:46

säg inte så! :cry:
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav AKS » ons aug 29, 2007 13:17

Sårri. :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » ons aug 29, 2007 17:40

:(
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav LWes » tis sep 04, 2007 20:36

Svenska Idol 4x01:

Fy fan vilka sjukt dåliga programledare dom har i år. :x
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tis sep 04, 2007 20:55

Äsch, dom var inte så farligt dåliga. Svenska Idol-programledarna brukar vara sådär, det är ju inte Ryan Seacrest direkt...

Fan, vad dryga juryn är. Det var nån gubbe som sjöng, han sjöng inte så dåligt men han var för gammal för tävlingen och han spelade på en sån minigitarr, så det såg fånigt ut. Då reste dom sig bara och gick, en och en, utan ord. Fy fan vad drygt. Det hade inte ens Simon Cowell gjort.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » tis sep 04, 2007 20:58

LWes skrev:Svenska Idol 4x01:

Kan de vara värre än förra året? :eek:
Jag hade tänkt se Idol, men orkar bara inte med det skrålet i kväll... och då menar jag inte sången utan allt runtomkring... dåliga programledare, etc.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » tis sep 04, 2007 21:04

Glorificus skrev:
LWes skrev:Svenska Idol 4x01:

Kan de vara värre än förra året? :eek:

IMO = Absolut! :x Vedervärdigt dåliga.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tis sep 04, 2007 21:24

Jag tycker framförallt Gynning har en sådan självdistans till sig själv. Berg är bra också. Gillar henne. Men jag gillar inte konceptet i Idol, fan, varför kan dem inte göra det seriöst så man kan ta det på allvar. Det är ju det dem lyckas så bra med i American Idol, det är både seriöst och bra samtidigt som det ofta är hysteriskt roligt. Jag tror det hade blivit bättre om Peter Jihde hade fått tagit hand om allting!

På torsdag börjar Survivor på tv4. Jag har inte sett de 2-3 första säsongerna, så jag ser riktigt framemot detta, blir Survivor två gånger i veckan i höst :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis sep 04, 2007 22:27

Jag håller delvis med dig, Tob. American Idol tar det ju hela lite mer seriöst men jag skulle önska att dom tonade ner "tokerierna" lite där också. Jag är måttligt road av alla tondöva freaks som ska porträtteras i varje program. Det räcker med EN per program. Jag vill höra dom som faktiskt har nåt att komma med. Men visst, det är roligare och bättre i American Idol. Svenska reality shows blir av nån anledning alltid bara som en B-kopia av den amerikanska förlagan...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » tis sep 04, 2007 23:21

SYTYCD topp 10
Nu när det närmar sig finalen tänkte jag försöka bestämma min dröm finalfyra.
Pasha & Danny
Lacey & öm... Sara (eller Lauren, hon imponerade idag)

Men... jag är inte så säker på att jag får som jag vill...
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav LWes » ons sep 05, 2007 0:08

Tinwiel skrev:Svenska reality shows blir av nån anledning alltid bara som en B-kopia av den amerikanska förlagan...

Det där håller jag verkligen med om.

Sen finns ju även Australian Idol och Canadian Idol som håller väldigt hög klass. Australian Idol tycker jag t.o.m. är bättre än American Idol. Båda två brukar ha bättre deltagare än American Idol.
Så finns X-Factor, UK's motsvarighet till Idol (Pop Idol gick bara två säsonger)
Det är mycket bra, Simon Cowell är domare där med, och det började nyligen en ny säsong.
Så jag kan absolut rekomendera:
1. Australian Idol
2. Canadian Idol
3 X-Factor
för dom som gillar American Idol och tycker att Svenska Idol inte är så mycket att ha...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » ons sep 05, 2007 0:23

Säsong 4 av IDOL alltså. Vem var det som vann det tredje året nu igen?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tinwiel » ons sep 05, 2007 7:06

Säsong 3 ja, jag tyckte att det var en väldigt svag säsong och såg inte så många avsnitt. Det var väl han Markus som vann? Och "snygg-Erik" kom tvåa. Jag tyckte bättre om tvåan..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » tis sep 18, 2007 22:53

SYTYCD TOPP6

JAG DÖR SÅ BRA DET DÄR VAR. HELT OTROLIGT.
NU LÄGGER VI NED TYCKER JAG. JAG VÄGRAR ATT NÅGON SKA ÅKA UT.
DET BLEV 100% RÄTT MED PAREN OCH DANSERNA VAR FANTASTISKA RAKT IGENOM!

CAPS LOCK BABY! CAPS LOCK!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav noike » tis sep 18, 2007 23:00

brat skrev:CAPS LOCK BABY! CAPS LOCK!

Fniss. Jag tänker använda det uttrycket när något är riktigt bra hädanefter, även när jag inte skrivit med caps lock.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav brat » tis sep 18, 2007 23:12

noike skrev:
brat skrev:CAPS LOCK BABY! CAPS LOCK!

Fniss. Jag tänker använda det uttrycket när något är riktigt bra hädanefter, även när jag inte skrivit med caps lock.

Det tycker jag att du ska göra. Det fungerar nästan bättre utan caps lock. ;)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tob » ons sep 19, 2007 17:05

LWes:

(spoiler BB finalen) Jag hade Dick som favorit. Danielle har varit bra hela vägen, men det känns som att Dick har varit den som har tagit de avgörande strategiska besluten hela tiden. Även om han har betett sig som en jävla idiot. Ganska intressant att en person kan vinna som har gått till personangrepp mot de flesta. Mer eller mindre seriöst.

Hade ju gärna sett Eric och Jessica i finalen. Förbaskat synd att Jessica inte kunde varit lite mer självgående och plockat bort Dick/Danielle när hon var HoH. Jag, som inte har sett något av live sändningarna utan bara redigerade programmen, så kändes det oerhört givet vilken utveckling det skulle bli när dem valde att plocka bort Amber.

Fruktasnvärt underhållande säsong iaf. Americas Player blev en tillgång, synd att dem inte rikigt kan köra det på samma sätt kommande säsonger.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » ons sep 19, 2007 23:58

Tob skrev:LWes:

(spoiler BB finalen) Jag hade Dick som favorit. Danielle har varit bra hela vägen, men det känns som att Dick har varit den som har tagit de avgörande strategiska besluten hela tiden. Även om han har betett sig som en jävla idiot. Ganska intressant att en person kan vinna som har gått till personangrepp mot de flesta. Mer eller mindre seriöst.

Hade ju gärna sett Eric och Jessica i finalen. Förbaskat synd att Jessica inte kunde varit lite mer självgående och plockat bort Dick/Danielle när hon var HoH. Jag, som inte har sett något av live sändningarna utan bara redigerade programmen, så kändes det oerhört givet vilken utveckling det skulle bli när dem valde att plocka bort Amber.

Fruktasnvärt underhållande säsong iaf. Americas Player blev en tillgång, synd att dem inte rikigt kan köra det på samma sätt kommande säsonger.

Jag tycker att säsongen har varit helt superb. Mycket underhållande rakt igenom men det känns så synd när det tar slut. All tid man investerat i det (speciellt om man sett live feeds som jag gjorde i början (men slutade en bit in när det var färre kvar och inte så mycket action)) och sen är det bara slut. I slutet av avsnittet ville jag bara att att det skulle fortsätta i någon timme till och låta dom få prata om sommaren och så. Jag hade sett fram emot avslöjandet av America's Player väldigt mycket, och det var riktigt bra, men det också tog slut så snabbt med inte så mycket reaktion från deltagarna. Men man vill liksom se deras reaktioner på när dom får se serien också. Jag skulle vilja se varje person se igenom alla avsnitt. Amber hur hon tror att hon kommer bli model och att hon är jättepopulär när hon i verkligheten är ganksa hatad, och det var värsta kontroversiellt med någonting hon sa om judar som hon själv inte lär veta alls att någon tänkte på på det sättet.
Så det är det enda som är synd, att finalerna alltid känns jäktade, men det var ganska okej med det i just den här finalen.

Så nu är det bara ett par dagar kvar till Survivor: China! Jag är helt redo för det, jag ser så klart fram emot det jättemycket. Det enda som är synd är att man inte kan köpa Survivor: China-buffs förns om typ någon vecka, en av dom är röd och jag har ingen rös, så jag bör så klart köpa en röd från den här säsongen, men det bäste hade ju varit om man hade kunnat ha det till säsongspremiären.

Såg just på säsongspremiären av Beauty and the Geek och det var jättebra det med.

Hoppas att Kid Nation kommer finnas att ladda hem imorgon, det är typ den serien jag ser fram emot mest av alla nya höstserier.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » tor sep 20, 2007 0:15

LWes: Beauty and the Geek? Vilka säsong? Gamla avsnitt? Vilket land?

Survivor-China, på engelska?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » tor sep 20, 2007 11:32

Beauty and the Geek säsong 4 av den amerikanska versionen har just börjat.

Survivor: China är den 15:e säsongen av Survivor, så det är alltså inte en kinesisk version utav Survivor, det är bara Survivor i Kina.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » tor sep 20, 2007 11:47

LWes skrev:Beauty and the Geek säsong 4 av den amerikanska versionen har just börjat.

Survivor: China är den 15:e säsongen av Survivor, så det är alltså inte en kinesisk version utav Survivor, det är bara Survivor i Kina.

wow tror ja bara saåg de första 2 säsongerna av beauty.
survivor e din favvoserie ye?

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » tor sep 20, 2007 12:03

Ja, det är det nog. Om man bortser från One Piece d.v.s.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » tor sep 20, 2007 15:04

Wow jag såg just första avsnittet av Kid Nation... Jag hade inte fel som såg fram emot det mest av alla nya serier i höst, för jag tror inte att någon annan serie kommer vara så här jävla bra. Jag blev alldeles tårög vid flera tillfällen för att det var så fint att se alla barnen vara så duktiga. Sjukt bra serie :cry:

:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » tor sep 20, 2007 16:07

Kitchen Nightmares 1x01 var också mycket bra. Väldigt underhållande.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film