Californication

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » fre sep 07, 2007 19:35

Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre sep 07, 2007 19:43

Gaaah! Har sett halva första avsnittet nu och måste bara säga en sak.

Tjejen från bokhandeln! Kände igen henne såväl och kom sen på att det är ju lilltjejen från the Nanny. Ni vet, den yngsta, hon som gick hos terapeuter jämt. Shit, jag var nästan tvungen att blunda när dom hade sex sen och hon var naken, det är ju meningen att hon ska vara liten ju, kändes väldigt konstigt. Nog för att hon är jättesnygg men det kommer nog ta ett tag att vänja sig...
Hittills gillar jag avsnittet. David Duchovny är bra i huvudrollen. Nu ska jag se vidare.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » fre sep 07, 2007 19:56

Tinwiel skrev:Gaaah! Har sett halva första avsnittet nu och måste bara säga en sak.

Tjejen från bokhandeln! Kände igen henne såväl och kom sen på att det är ju lilltjejen från the Nanny. Ni vet, den yngsta, hon som gick hos terapeuter jämt. Shit, jag var nästan tvungen att blunda när dom hade sex sen och hon var naken, det är ju meningen att hon ska vara liten ju, kändes väldigt konstigt. Nog för att hon är jättesnygg men det kommer nog ta ett tag att vänja sig...
Hittills gillar jag avsnittet. David Duchovny är bra i huvudrollen. Nu ska jag se vidare.

Gracie/Grace hette hon i The Nanny - bara så att alla kan sätta ett namn på henne och slippa kalla henne "lilltjejen i The Nanny" ;)
Jag insåg inte det förräns i avsnitt 2 och visst blev det en liten Eew faktor. Men jag den släppte snabbt för mig för hon är verkligen snygg. Jag såg henne i någon film, tror det var "Ella Enchanted" med Anne Hathway eller något sånt - hon spelade iaf ond tvillingsyster - och då tycker jag inte alls att hon väst upp och blivigt speciellt snygg. Hon ska ju vara lilla söta Gracie. Men jag tar verkligen tillbaka den reaktionen för här är hon verkligen skitsnygg!

Illyria skrev:Klart för en andra säsong

Tack Showtime!

WOOHOO!! :D
90% av Weeds tittarna och förbättrat sig sedan premiären som ändå hade väldigt bra. Kul att läsa för jag gillar verkligen denna serien och nu har vi (nästan) hela säsong 1 + 12 avsnitt!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » lör sep 08, 2007 9:46

Bill... Bobby, Billy Bobs dotter. Nanny? Grace? JAHA! Är det på det viset, hon blev just accepterad som en av mina framtida erövringar
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tinwiel » lör sep 08, 2007 14:01

Nu har jag sett dom första 4 avsnitten.

Jag har inga problem med den här "moralismen" som ni pratar om. Det behöver inte göra karaktärer icke-trovärdiga för det, dom flesta människor har egna moraluppfattningar. Hanks är att han inte har några problem med att göra kinky stuff hit och dit, men han tycker inte att det är ok när ena, eller båda parterna är gifta. Jag gillar att han är, som adolvsson beskrev, "en dekadent karaktär med negativ självbild som egentligen är en riktigt fin kille inombords". Ja, familjen är i centrum, men det är ju det som är viktigt för karaktären, och jag tycker att han och dotterns relation är fin. Karaktären Hank och David Duchovny är seriens stora behållning, men den har andra bra bikaraktärer som det ska bli intressant att följa. Det enda som jag har problem med hittills är att Hank ska sätta på kvinnor hela tiden. Visst, det är hans karaktär, han är sex-beroende, eller whatever, men det blir lite tröttsamt ibland. Man vill ha annan handling också, som inte är vart och hur ofta Hank får doppa liksom... alla kvinnor verkar finna honom oemotståndlig uppenbarligen. Det är många nakna kvinnor, mycket boobs and ass, men inte så mycket man-ass.. Det blir lite, ja jag vet inte. Jag får bilden av producenterna som hormonstinna tonåringar som undrar hur mycket boobs dom kan få in i ett avsnitt. Lite som i Nip/Tuck, där dom kunde slänga in kinky sex-grejer och nakenhet bara för att chockera, istället för att göra andra bra storys också och jag kände, särskilt på slutet, att den serien gick på tomgång. Dom kunde chockera allt dom ville men det vara bara tråkigt. Det finns inget självändamål i att chockera, om man inte har nåt nytt att komma med, eller vill poängtera en gammal sak. Tycker jag.

Men jag gillar ju Californication hittills, tycker att den är en skön serie och Hanks bitchiga repliker är väldigt roliga (tänkte skriva hans tunga men insåg att det kunde misstolkas..)Man måste ju få kritisera lite. Jag fortsätter att titta.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » lör sep 08, 2007 14:37

jag såg de tre senaste igår, och jag gillar fortfarande. I övrigt orkar jag inte skriva så mycket, så jag hänvisar till Hanna ovanför som skrev mer eller mindre precis vad jag tycker. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » sön sep 09, 2007 8:54

Hanna: Apropå den kvinnliga nakenheten (och vem är, egentligen, jag att protestera mot kvinnlig nakenhet? ;) ), så höll jag med dig under piloten. Där var det nästan överdrivet mycket bröst och sex. Men jag tycker det har lugnat ner sig ordentligt, har det varit en naken kvinna i de två senaste avsnitten? Och det menar jag nu alltså inte som ett klagomål, utan som ett steg i rätt riktning. Även om det oavsett är en detalj.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » sön sep 09, 2007 12:05

Jo, du har säkert rätt, caffe. Det var väl mindre av det i senaste avsnittet i alla fall.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Rombat » sön sep 09, 2007 12:29

QaF-nörden klagar på att det är naket... :P

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tinwiel » sön sep 09, 2007 15:19

Haha, vem? *ser oskyldig ut* :D

Nakenheten i QaF hade väl sin funktion att skaparna ville synliggöra den manliga homosexuella sexualiteten, och inte bara göra bögarna till ett gäng roliga, gulliga bög-sidekicks, som aldrig får ligga, i allafall inte on camera. Men visst kunde det bli tröttsamt där med, eller tröttsamt, mera "vardagsmat" kanske.

Jag har faktiskt inget emot nakenhet! :) Och som caffe sa, det var ju mest i första avsnittet och det blev fokus på andra saker sen. Det ska bli spännande, jag ser fram emot säsongen. Men, Showtime, då är det kortare säsonger va? 12 avsnitt?

Doh, jag kan kolla myepisodes själv ju..

12 avsnitt ja. Äsch.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav A bear » tis sep 11, 2007 13:53

(spoiler 1.05) HENRY FUCKING ROLLINS!

BOB FUCKING DYLAN!

Undrar fortfarande lite grann vart detta är på väg. Många enskilda fantastiska bitar här (drömmen! Föreläsningen! Och så framför allt då radiointervjun...) men handlingen småputtrar liksom fortfarande lite grann på "ska familjen bli ihop igen". Skitkul, men det vore kul om serien som helhet vore lika skarp som Hanks tunga.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sp1keout » lör sep 15, 2007 0:52

1o5
Känns som att serien, som Björn sa, småputtrar lite. Undrar om de redan försöker att små-smyga med utvecklingen för att i slutet av säsongen twista rejält. Jag tyckte nämligen det inte hända så mycket i avsnitt 4 heller.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tinwiel » lör sep 15, 2007 2:31

Jag gillar faktiskt småputtrigheten lite tror jag. :) Det känns som så just nu i alla fall.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Rombat » lör sep 15, 2007 2:32

Skönt med en serie som inte kastar sig in i handlingen utan tar det lugnt och utforskar sina karaktärer lite grann.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav LauraP » lör sep 15, 2007 8:14

ja, jag håller med. Än så länge är det bara bra- bara det inte segar till sig...
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » lör sep 15, 2007 9:45

Hm. Har inte ens tänkt på det som segt. Är det kanske jag som är seg?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav sp1keout » lör sep 15, 2007 10:10

caffeineaddict skrev:Hm. Har inte ens tänkt på det som segt. Är det kanske jag som är seg?

Den e seg - men mysig!

Inte fucking much fucking activities typ =)

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tob » lör sep 15, 2007 11:10

Visst. Rent aktivitetsmässigt eller av typen rena storylines så händer det inte mycket. Tycker inte det gör något. Det är ju dialoger hela tiden. Ofta både underhållande och intressanta. Så...så länge det är så IMO får det gärna vara småputtrigt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör sep 15, 2007 12:58

Jag tycker inte alls att det är segt. Det är ju som Rombat sa. Det blir mindre hysteriskt också. Jag tänkte faktiskt på det när jag såg senaste avsnittet, att det var skönt med en serie där det hände saker, som var karaktärscentrerad , bra dialog osv men inte är så uppskruvad hela tiden.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav gaspode » lör sep 15, 2007 13:07

men det är väl ingen som egentligen sagt att det är segt? :)
Jag håller med om att det är alldeles utmärkt som det är. sen kan det ju inte hålla på såhär i evighet kanske, men än så länge har jag inga invändningar mot tempo eller nåt alls egentligen.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » mån sep 17, 2007 18:15

erikeds inlägg i Lyssnar på-tråden påminde mig om nästan den roligaste popkultur-referensen i 1.05. Och ingen verkar ha nämnt den här hittills.

Alla titlarna på Hanks böcker är egentligen titlar på Slayer-skivor. :D Hårdrock FTW!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » tis sep 18, 2007 12:28

(spoiler 1.06) Mycket om Hank, Karen och deras dotter. Tycker det blev väldigt tydligt att det är vad jag verkligen tycker om med Californication. Det är verkligen seriens själ. Hur dem tre förhåller sig till varandra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav A bear » tis sep 18, 2007 13:53

(spoiler 1.06) Så inom en minut har vi både en Ozzyreferens och en till Zevonreferens. Me likey.

Ett väldigt bra avsnitt, tycker jag. Möjligen det bästa hittills. Hank står i centrum, men det är Mias monolog mot slutet som sammanfattar det. Sånt gillar jag, när de utifrån Hank och hans "familjs" problem gör något mer allmängiltigt av det. Mer samhälls- och kulturkommentar yay.

Och så avslutar vi på Zevons "Don't Let Us Get Sick" också. Någon på produktionsbolaget gillar VERKLIGEN Warren.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Fucking Easterbunny » tis sep 18, 2007 13:58

björn, tror inte att du kan gömma dej här, du förväntas vara i norrköpiingstråden!
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!

Inläggav sp1keout » tor sep 27, 2007 0:05

1o7 var inte om inte annat sjukt intressant. Vilken utveckling
Senast redigerad av sp1keout tor sep 27, 2007 22:02, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » tor sep 27, 2007 21:57

1x07 var sjukt bra, hela serien är sjukt bra. Death Cab For Cutiesom avslutningslåt dessutom :lovebunny:
Senast redigerad av HeY tor sep 27, 2007 22:19, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav CheeseGuy » tor sep 27, 2007 22:04

HeY skrev:(That's not spoiler is it?)

Klart det är. Inte för att det är en jättespoiler, eller att jag hade brytt mig särskilt mycket i det här fallet, men ändå.

Jag gillade också avsnittet en massa, men "sjukt bra" vore lite att ta i.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav HeY » tor sep 27, 2007 22:18

Då markerar jag. Var lite osäker eftersom jag aldrig skulle se musik som en spoiler ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » tor sep 27, 2007 22:26

Sjukt!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Illyria » tor sep 27, 2007 22:56

Jag skulle säga en del av avsnittet var "sjukt bra", men den andra delen not so much.

1.07 Delarna med Hank och familjen är fortsatt härliga, det är vad jag verkligen gillar med serien, men sen Charlie & co gillar jag verkligen inte.

Hoppas på att den dåliga delen fasas ut till nästa säsong, det räcker mer än väl att Charlie är Hanks publicist.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film