av Tinwiel » lör sep 08, 2007 14:01
Nu har jag sett dom första 4 avsnitten.
Jag har inga problem med den här "moralismen" som ni pratar om. Det behöver inte göra karaktärer icke-trovärdiga för det, dom flesta människor har egna moraluppfattningar. Hanks är att han inte har några problem med att göra kinky stuff hit och dit, men han tycker inte att det är ok när ena, eller båda parterna är gifta. Jag gillar att han är, som adolvsson beskrev, "en dekadent karaktär med negativ självbild som egentligen är en riktigt fin kille inombords". Ja, familjen är i centrum, men det är ju det som är viktigt för karaktären, och jag tycker att han och dotterns relation är fin. Karaktären Hank och David Duchovny är seriens stora behållning, men den har andra bra bikaraktärer som det ska bli intressant att följa. Det enda som jag har problem med hittills är att Hank ska sätta på kvinnor hela tiden. Visst, det är hans karaktär, han är sex-beroende, eller whatever, men det blir lite tröttsamt ibland. Man vill ha annan handling också, som inte är vart och hur ofta Hank får doppa liksom... alla kvinnor verkar finna honom oemotståndlig uppenbarligen. Det är många nakna kvinnor, mycket boobs and ass, men inte så mycket man-ass.. Det blir lite, ja jag vet inte. Jag får bilden av producenterna som hormonstinna tonåringar som undrar hur mycket boobs dom kan få in i ett avsnitt. Lite som i Nip/Tuck, där dom kunde slänga in kinky sex-grejer och nakenhet bara för att chockera, istället för att göra andra bra storys också och jag kände, särskilt på slutet, att den serien gick på tomgång. Dom kunde chockera allt dom ville men det vara bara tråkigt. Det finns inget självändamål i att chockera, om man inte har nåt nytt att komma med, eller vill poängtera en gammal sak. Tycker jag.
Men jag gillar ju Californication hittills, tycker att den är en skön serie och Hanks bitchiga repliker är väldigt roliga (tänkte skriva hans tunga men insåg att det kunde misstolkas..)Man måste ju få kritisera lite. Jag fortsätter att titta.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human