Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » tor sep 13, 2007 0:57

Uwe Boll har tydligen bestämt sig: kan man inte göra bra filmer får man göra uppseendeväckande såna i stället. (Även om jag tycker detta är småkul.)

Öppningsscenen från Postal The Movie
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tor sep 13, 2007 1:12

AKS skrev:Inte hundra än, men man kan ju hoppas. Helst Billy Crystal för mig, men Jon Stewart är nog andrahandsvalet.

Crystal var lite för trött mot slutet -- nu kan det vara så enkelt att han bara behövde vila upp sig lite, men det kändes verkligen som om att han ville vara någon annanstans. Jag gillade Stewart väldigt mycket sist, nu hoppas jag att de går med på återkommande saker av Stephen Colbert under galan också, då kommer min lycka var... Inte komplett, men jag kommer vara lite gladare. Och det vill vi.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tor sep 13, 2007 1:17

A bear skrev:Uwe Boll har tydligen bestämt sig: kan man inte göra bra filmer får man göra uppseendeväckande såna i stället. (Även om jag tycker detta är småkul.)

:D grymt ju

"Fine, but security takes forever, you know..."
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tor sep 13, 2007 1:32

28 Weeks Later

Tillbaks från bion just i detta nu. Jag tyckte om den, en hel del. Av trailern kunde man få intrycket att den skulle vara som första filmen som uppföljare så slappt brukar vara. Men nej, den kändes mer som en egen film.

Rejäla spoilers under här (jag skojar inte, superstora, som en man i en Godzilla-dräkt i gummi i förhållande till ett Tokyo i papp):
Ibland kändes det som om att den ville ta klichéer och ställa dem på huvudet, men det lyckades inte riktigt. Lite segt berättande i vissa fal, eftersom de försökte få till chockögonblick trots att det inte behövdes. Kameran var också ett litet problem ibland, visa mycket men med skakig handkamera känns fullständigt meningslöst, och mörkersiktescenen i tunnelbanan fick mig att fnissa av fel skäl. Visa mycket eller visa lite, man behöver inte förstöra för sig själv på det där viset. Det intressanta är dels att militären är kompetent även om de som designade "isoleringen" borde få rejäl bakläxa. Och så då att jag blev överraskad av att folk dog som jag inte förväntade mig dö.

Och sedan då det lyckliga slutet för syskonen. Vi, min henchman från Yttran av Repressiv Tolerans (även kallad adolvsson) och jag, diskuterade olika sätt att se slutet, och så som jag tolkade det låter deras gener dem fatta beslut och fungera "rationellt" trots viruset. Rationellt på ett sociopatiskt vis alltså, för att ha ihjäl piloten när de landat är lite för tillrättalagt för att det bara ska sakta ner raserizombiefierande. Och som sagt, jag vill ha ett lyckligt slut. (Allt ligger i perspektivet.)

Vi hamnade i fel salong först också, men vi missade inget av 28WL och hann se inledningen på fel film. Den recenseras här.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Fucking Easterbunny » tor sep 13, 2007 1:41

A bear skrev:Uwe Boll har tydligen bestämt sig: kan man inte göra bra filmer får man göra uppseendeväckande såna i stället. (Även om jag tycker detta är småkul.)

fuck yeah!
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!

Inläggav noike » tor sep 13, 2007 7:02

De visar Bio-Dome på canal plus. Jag ska aldrig, aldrig någonsin stiga upp tidigt mer.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor sep 13, 2007 7:24

noike skrev:De visar Bio-Dome på canal plus. Jag ska aldrig, aldrig någonsin stiga upp tidigt mer.

Det finns så många fel (2) i det inlägget att hälften vore nog.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tor sep 13, 2007 7:28

adolvsson skrev:
noike skrev:De visar Bio-Dome på canal plus. Jag ska aldrig, aldrig någonsin stiga upp tidigt mer.

Det finns så många fel (2) i det inlägget att hälften vore nog.

Jag ändrade över till Nickelodeon istället. Det var några datoranimerade djur (älg, pingvin och en rosa insekt) i fuskplysch som gillade att hoppa och dansa twist. Ingen aning om vad det handlade om. Nu ä'r det lerkaniner som ser döda ut, eller åtminstone som om någon sytt ihop munnen på dem. Dora the Explorer vid halv.

Edit: jag är alldeles för nykter för det här.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » tor sep 13, 2007 20:34

Jag sms:ar nu med storkamp som är i Lund och ska se Stardust om en halvtimme. Med Neil i salongen och q&a efteråt. Jag inväntar rapport. :popcorn:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » tor sep 13, 2007 21:27

Glorificus skrev:Jag sms:ar nu med storkamp som är i Lund och ska se Stardust om en halvtimme. Med Neil i salongen och q&a efteråt. Jag inväntar rapport. :popcorn:

Åh! Där vill jag också vara.

Dagens filmer. Jag såg trailern för Resident Evil: Extinction igår och det gjorde att jag var tvungen att se Resident Evil: Apocalypse. Vilken jävla soppa. Länge sedan jag såg något där allt negativt jag hört faktiskt stämde och det var ändå inte nog. Detta kommer hädanefter klassificeras som Misstag Nummer #844. Jag tror jag kanske möjligen vill se trean fortfarande, men jag är osäkrare än osäkrast.

Men jag var förberedd, så efteråt sköljde jag ner med This Is England. Det är så här agerande ska vara. Han i huvudrollen är den bästa barnskådespelaren jag sett sedan Ratcatcher. Fenomenal. Hoppas bara han gör mer filmer och inte bara den här. Väldigt bra film.

Shoot Em Up-trailern. Paul Giamatti stjäl och tuggar scener. Jag vill se. http://www.youtube.com/watch?v=jlx4n_ibNZE
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor sep 13, 2007 21:32

Ska försöka hinna se This Is England till veckan. Den har jag längtat efter.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav wyndham » sön sep 16, 2007 0:45

Såg Unbreakable. Det var en film om att vara en dålig pappa. Och så var ungen bland det äckligaste jag sett. Och så var den ett skräckexempel på hur dåligt det är med "vad hände sen"-text på slutet.En spännande historia fanns nånstans i bakgrunden. Så en tvåa.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav noike » sön sep 16, 2007 0:48

wyndham skrev:Och så var ungen bland det äckligaste jag sett.

Fniss. Jag kommer inte ihåg ungen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön sep 16, 2007 1:23

wyndham skrev: Och så var den ett skräckexempel på hur dåligt det är med "vad hände sen"-text på slutet.

Det du nämner här är nåt av det sämsta jag upplevt i en film. Det förstörde allt och då gillade jag filmen innan detta. Fy f-n alltså.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön sep 16, 2007 19:51

Happy Feet
För det första, HD verkar ju som skapat för dataanimerade filmer. Detaljrikedom, känslan, hur levande karakterna blir, det är makalöst. Sanslöst. Sinnesjukt.

För det andra, vilken enormt underbar film Happy Feet är. Lite dåligt flyt över akterna och en aning för lång, men det är bara smågrus i maskineriet. En bra, spännande story, humor, mycket musik och perfekt val av röstskådespelare väger över allt annat. Underbart. Pingviner regerar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LauraP » sön sep 16, 2007 19:55

adolvsson skrev:Happy Feet
För det första, HD verkar ju som skapat för dataanimerade filmer. Detaljrikedom, känslan, hur levande karakterna blir, det är makalöst. Sanslöst. Sinnesjukt.

För det andra, vilken enormt underbar film Happy Feet är. Lite dåligt flyt över akterna och en aning för lång, men det är bara smågrus i maskineriet. En bra, spännande story, humor, mycket musik och perfekt val av röstskådespelare väger över allt annat. Underbart. Pingviner regerar.

förutom den läskiga leopardsälen... den var lite för mycket för en liten hajrädd flicka...
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav sp1keout » sön sep 16, 2007 20:11

Andra filmen om Bourne klockan 21! :)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav noike » sön sep 16, 2007 20:12

sp1keout skrev:Andra filmen om Bourne klockan 21! :)

I tv3 alltså. Och det är den bästa av dem imo.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sp1keout » sön sep 16, 2007 23:10

noike skrev:
sp1keout skrev:Andra filmen om Bourne klockan 21! :)

I tv3 alltså. Och det är den bästa av dem imo.

Oh fan

(spoiler hela filmen) Jag tyckte story linen var förbannat klen. Men utöver det var det en underhållande "katt-o-råtta"-actionfilm, som tack vare slutet fick en att sukta för mer Jason Bourne, eller ska jag säga, James Webb!

Nu ska jag se klart första säsongen av Weeds, snygg avatar Noike! -klappa-

:monsterhug:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav adolvsson » sön sep 16, 2007 23:18

sp1keout skrev: (spoiler hela filmen) eller ska jag säga, James Webb!

Nej, det ska du inte.

David Webb, däremot. Stämmer bättre.

/hr von van der Besservisser.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sp1keout » sön sep 16, 2007 23:19

adolvsson skrev:
sp1keout skrev: (spoiler hela filmen) eller ska jag säga, James Webb!

Nej, det ska du inte.

David Webb, däremot. Stämmer bättre.

/hr von van der Besservisser.

HON LJÖG! Jag vet bättre

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav adolvsson » mån sep 17, 2007 0:00

sp1keout skrev:HON LJÖG! Jag vet bättre

Hörrudu! Det enda hon ljög om var att hon ljög, och inte ens det var sant.

Knocked Up
- I'm pregnant.
- With... emotion?

Rolig film.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sp1keout » mån sep 17, 2007 0:14

adolvsson skrev:Hörrudu! Det enda hon ljög om var att hon ljög, och inte ens det var sant.

Nu ljuger du om att hon ljög, eller menar du att jag ljuger? Vem är den lögnaktiga lögnhalsen som ljuger här egentligen?

Knocked Up

Knocked up? Jag har den på datorn, drog hem den för några dagar sedan tror jag. (de gjorde reklamn om den filmen i Japan för länge sedan... verkade intressant)

Berätta lite mer om den! Dramakomedi? :)

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav adolvsson » mån sep 17, 2007 0:19

sp1keout skrev:Vem är den lögnaktiga lögnhalsen som ljuger här egentligen?

Kalle.

Berätta lite mer om den! Dramakomedi? :)

Mer komedi än drama, av mannen som gjorde The 40 Year Old Virgin. Och Freaks and Geeks. Och den är rolig. Rolig! Vad mer behöver du veta?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sp1keout » mån sep 17, 2007 0:56

adolvsson skrev:Vad mer behöver du veta?

Varför Kalle ljuger =) :roadkill:

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav adolvsson » mån sep 17, 2007 1:00

sp1keout skrev:

Mången är vi som gråtit oss till sömns om nättera, ställandes samma fråga om och om och om igen.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sp1keout » mån sep 17, 2007 1:11

adolvsson skrev:
sp1keout skrev:

Mången är vi som gråtit oss till sömns om nättera, ställandes samma fråga om och om och om igen.

En gång föll jag till söms tillsammans med Kalle, det är fortfarande en erövring jag skryter om

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav caffeineaddict » mån sep 17, 2007 7:05

sp1keout skrev:
adolvsson skrev:
sp1keout skrev:

En gång föll jag till söms tillsammans med Kalle, det är fortfarande en erövring jag skryter om

Fast sen var det DU som ljög om när vi skulle vakna, vilket på något sätt ledde till att jag satt och googlade "dvärggränsen" klockan 06:45 på morgonen.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » mån sep 17, 2007 11:32

LauraP skrev:
adolvsson skrev:Happy Feet

förutom den läskiga leopardsälen... den var lite för mycket för en liten hajrädd flicka...

I see. Fast eftersom det trots allt inte var en haj, skulle det inte fungera att tänka på den som... ett stort, ulligt, härligt mysdjur med dåligt morgonhumör?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav wyndham » tis sep 18, 2007 0:45

UMEÅ FILMFESTIVAL inleddes idag. Och hur vet jag det? För att jag var den som invigde den! Nästan, iaf. Jag uppträdde (i bakgrunden) med en eldcirkus på invigningsfesten. För besväret får jag se hur mycket film jag vill. Drar dock till Norrköping snart så det blir inte mycket av den varan.

Nåja, idag hann jag med Eternal Summer. En tailändsk "Jules et Jim" skulle jag beskriva den som. Handlingen är som följer: Jonathan tycker om Shane. Shane tycker om Carrie. Carrie tycker om Jonathan. Men Jonathan tycker kanske om Carrie och Carrie tycker kanske om Shane och Shane tycker kanske om Jonathan. Triangeldrama. (Shane är en kille, för folk som tänker l-word.)

En jättefin historia med många saker som kändes riktiga och viktiga. Den tar i så den spricker på sina håll, vilket blir lite knepigt om man inte dras med, men ibland så gör man det.

Kanske en trea. Men jag hade fått gratis vin, så vi säger fyra. Den visas en gång till om det finns Umebor som vill se bra queer-drama långt ifrån Babylon.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film