eriked skrev: (spoiler 4x02) Desperate Housewifes? Va fan? Ingen höjdare. Detta hör inte till vanligheterna när det gäller The Wire. För mycket politik. Ingen (nästan) McNulty heller. Nä.. Nu var jag inte ens tvungen att titta på nästa direkt. Men det händer nog saker snart.
Jo det är ju en viktig del av serien men det blev lite för mycket i detta avsnitt. De brukar kunna visa hur det smutsar ner samhället utan att göra det så här koncentrerat. Mycket av det känns väldigt förutsägbart också. Ungarnas del var mer intressant tycker jag.noike skrev:eriked skrev: (spoiler 4x02) Desperate Housewifes? Va fan? Ingen höjdare. Detta hör inte till vanligheterna när det gäller The Wire. För mycket politik. Ingen (nästan) McNulty heller. Nä.. Nu var jag inte ens tvungen att titta på nästa direkt. Men det händer nog saker snart.
Verkligen? Att de vågar ta ut svängarna och faktiskt dyka djupt ner i politiken och hur det skitar ner samhället är en sådan sak som gör att jag sitter som på en nåldyna.
A bear skrev:Men samtidigt... jag ser inte var det blir den bästa TV-serien någonsin. Det är fortfarande i första hand en serie om poliser och bovar
As for other returning favorites, Plepler noted that "The Wire" will come back for its final season in first-quarter 2008.
Actors wandered in with their families, while Andre Royo, who played Bubbles, ran around, dressed like a newspaper peddler, handing out copies of a fake newspaper, "The Wire," with a giant headline: "HBO SERIES WRAPS PRODUCTION: Fifth season concludes in Baltimore; Emmy voters will be given one last shot to get it right."
Their separate stories of decline into drugs and violence are nationally known: Mr. Andrews was the inspiration for the character Omar Little, a ruthless thug who stalks dealers on the HBO series “The Wire.” Ms. Boyd was the protagonist of “The Corner,” an HBO miniseries that chronicled her fall into addiction. But the story of their shared redemption is less widely known.
DAVID SIMON: My standard for verisimilitude is simple and I came to it when I started to write prose narrative: fuck the average reader. I was always told to write for the average reader in my newspaper life. The average reader, as they meant it, was some suburban white subscriber with two-point-whatever kids and three-point-whatever cars and a dog and a cat and lawn furniture. He knows nothing and he needs everything explained to him right away, so that exposition becomes this incredible, story-killing burden. Fuck him. Fuck him to hell.
A bear skrev:Men var är Bubs? Han fick ingen egen spinoff eller så som jag missat? Tre korta cameos på hela säsongen...?
noike skrev:A bear skrev:Men var är Bubs? Han fick ingen egen spinoff eller så som jag missat? Tre korta cameos på hela säsongen...?
Hamnen är inte Bubs element. Svårare än så är det inte.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare