Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LauraP » sön sep 02, 2007 11:52

noike skrev:Så ett år efter alla andra har jag sett Grizzly Man. Riktigt ruskigt bra. Treadwell känns välvilligt galen -- vilket görs värre av en besatthet kombinerat med en alldeles för stor dos naivitet. (Kolla bar på bilderna från hans skolföreläsningar.) Hans "I love you"-mantra i tid och otid, vilket kommer i samma scener i kontrast till hans nervösa sätt att se över axelen. Först trodde jag han bara var besatt, men det hade inte förklarat hälften av hans beteende.

Samtidigt är det en intressant inblick i geurilla naturfilming. Omtagningar, självmytologiseringar, undvika kontakt med människor, och medveten påverkan av naturen. Materialet Treadwell filmade känns redan det som en Herzog-produktion.

Och han helikopterpiloten i början var en bra mycket sämre människa än Treadwell. Att tycka att någon man inte riktigt förstår eller håller med förtjänar att bli uppäten är trångsynt och idiotiskt.

filmen är helt underbar! Jag älskar den lilla räven och biten med humlan. Och att få ta del av Treadwell- hela hans galenskap, och logiken i det. Ja, det är faktiskt en film man kan se om!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » sön sep 02, 2007 12:34

Lost and Delirious. Oj. Är jag ett Mischa Barton-fan nu? Den dagen trodde jag aldrig skulle komma.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » sön sep 02, 2007 12:42

caffeineaddict skrev:Lost and Delirious.

Underbar film. Och säkert en av anledningarna till varför jag aldrig hade minsta svårt för Mischa i O.C.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tinwiel » sön sep 02, 2007 13:31

Jag gillade Lost and delirious, nu blev jag sugen på att se om den. Piper är väl med i den? Hon var skitsöt och jag har för mig att Mischa var bra i den också. Dock har jag ändå svårt för henne i OC. Det var för mycket "jag går omkring med rådjursögon och är olycklig"-skådespel. Det hjälpte ju inte att hon ofta skulle spela mot tråkmånsen som spelade Ryan. Tur att serien hade Rachel Bilson och Adam Brody.

Japp, jag fick tag på filmen, så omtitt inom en snar framtid är inte helt omöjlig. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » sön sep 02, 2007 16:29

Tinwiel skrev:Piper är väl med i den? Hon var skitsöt och

Ja och ja. Det första jag såg med Piper var Coyote Ugly, så en lång period levde jag i villfarelsen att den där tösen var inte mycket att ha. Tji fick mig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » mån sep 03, 2007 18:44

Såg Remember the Titans igår igen. Sett den typ fyra gånger den senaste veckan. Fy fan vad jag älskar den filmen till vanvett.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav sp1keout » mån sep 03, 2007 23:18

Rombat skrev:Såg Remember the Titans igår igen. Sett den typ fyra gånger den senaste veckan. Fy fan vad jag älskar den filmen till vanvett.

4 times, pa kort tajd! Hoppsan! Men bra film, det ar nagonting som den ar.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav A bear » ons sep 05, 2007 0:30

Zodiac.

Sent omsider. Jag är inte heller fullt så impad.av den som en del. Missförstå mig rätt, det är enormt snyggt gjort, det är lysande skådespelarinsatser, Fincher ska ha en eloge för att han håller sig ifrån att göra När Lammen Tystnar V, men det påminner mig också om varför jag får allergiska utslag av det mesta som är "baserat på en sann historia"; jag ser inte på film, jag läser inte romaner för att få SANNA historier utan för att få BRA historier. Fokusen på Graysmith och Toschi är kanon; scenen där Graysmith slutligen söker upp Allen... gåshud.

- Can I help you?
- ...No.

Sättet Graysmith - som får en sympatisk, om kanske inte smickrande, tolkning, och jag gillar ju verkligen Gyllenhaal - faller sönder, går upp helt i jakten när alla andra ger upp och faller vid sidan är smärtsamt att se. Men det känns ändå som om Fincher inte riktigt vågar släppa jakten och fokusera på jägaren; många av de klassiska seriemördarfilmsklichéerna är med, men de leder ingen annanstans än tillbaka till Graysmiths besatthet. Wyndham nämnde sorgligt bortglömda The Pledge (och Friedrich Dürrenmatts roman Kommisariens löfte som den bygger på är faktiskt ännu bättre) som ett exempel på en film som gör något liknande och gör det bättre, och jag är böjd att hålla med - Fincher verkar vilja göra BÅDE en seriemördarfilm och en film om besatthet, och det är där spretandet kommer in när minuterna tickar iväg; vi tappar liksom bort trådar längs vägen, för att sedan behöva plocka upp dem någon timma senare, medan andra bara försvinner... Downey Jr, likaså Anthony Edwards (peruk!), och det känns lite kymigt att först få en karaktär som vi verkligen bryr oss om och sedan bara kasta bort den. Det kanske är realistiskt, men det ger inte nödvändigtvis en fantastisk film.

Nu är jag gnällig igen. Jag kan inte ge nog med beröm åt de individuella insatserna, åt scenografin, åt musik och foto och allt sånt där man använder för att berätta historien; det är själva historien de ska berätta som inte riktigt håller streck. Den kan få 4/5; väldigt bra, men vi vet att Fincher kan bättre.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav gaspode » tor sep 06, 2007 0:34

Såg Knocked Up idag.

Inte alls lika rolig som Superbad, men ändå, bitvis, riktigt kul.

Gillade verkligen inte skådespelarinsatsen av hon som spelade Debbie, men Paul Rudd var som vanligt fantastisk.

Alan Tudyk fick väl inte glänsa precis, hans scener stals istället av hans underbart roliga kvinnliga motpart.

Kul med inte mindre än tre Office-bekantingar (av de "stora" Office-karaktärerna) och Jessica Alba! (noike, var är den drägglande kaninen?)

Allt som allt en kul film, men inte WOW. vad gav jag Superbad? det här är ett snäpp sämre. 6/10.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tor sep 06, 2007 0:38

gaspode skrev:(noike, var är den drägglande kaninen?)

Dräggelsmiley görs imorgon.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tor sep 06, 2007 0:55

noike skrev:
gaspode skrev:(noike, var är den drägglande kaninen?)

Dräggelsmiley görs imorgon.
:lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sp1keout » tor sep 06, 2007 1:52

gaspode skrev:Såg Knocked Up idag...

Jag vill se! Trots att det är Paltrow...

... är det Paltrow?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav noike » tor sep 06, 2007 1:57

Paltrow? Nej, APATOW!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor sep 06, 2007 7:28

Apatow? Nej, BATMAN! POW! WOW! PA-TOW!!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » tor sep 06, 2007 8:46

Du är sämst gaspode. That movie kicked ass.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav sp1keout » tor sep 06, 2007 12:14

noike skrev:Paltrow? Nej, APATOW!

Jag kom poooh majj sjelv :D

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav A bear » tor sep 06, 2007 16:06

Hatchet.

Ett gäng ungdomar ute i ett träsk som jagas av en vanställd man som trotts varit död i åratal, och som hackar dem i bitar en efter en... jo, det är inte bara Kane Hodder som gör att man drar paralleller till Fridayfilmerna. Och då inte ens de första, utan typ femman-sexan. OK, med lite mera medveten humor kanske.
- He's still alive!
- Nah, man, he looks dead as shit!
- Not him.

Det här marknadsförs som en gammal hederlig amerikansk slasher, och det är det också - tyvärr inte en av de bra, utan en av de där ostiga uppföljarna som gjorde att Scream behövdes. Visst, man kan se den för alla halvbekanta skådisar som är med - Richard Riehle, Joel Murray, Mercedes McNab (som i princip gör Harmonys dummare och naknare tvillingsyrra), även om ingen av dem får göra så mycket mer än att bära sig korkat åt och bli hackad i bitar... Robert Englund är med i 30 sekunder, och Kane Hodder är i vanlig ordning så hårt mejkad att han kunde varit vem som helst. Visst slafsas det på rätt friskt och den har lite granna charm, men har man redan sett hela Fridayserien finns det just inget större skäl att se detta. Det enda som gör att jag ger den 2/5 är att det gjorts många skräckisar på sistone som är ÄNNU sämre.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Rombat » fre sep 07, 2007 0:54

Såg precis The Host, som heter något med en massa komplicerade tecken på koreanska. Rätt schysst, om än ganska segdragen monsterfilm. Den har helt klart ambitionen att vara ömsom vacker, ömsom grotesk, men den är inte något av det särskilt mycket. Fast de lyckades få till det groteska då och då. Jag hade nog helt skrivit av denna filmen om det inte var för den första monsterscenen, som är helt fantastisk. Jävligt intensiv helt enkelt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » fre sep 07, 2007 7:09

Ömsom vacker, ömsom grotesk, ömsom laugh out loud funny. Jag gillade den och tyckte inte alls att den var segdragen även om den helt klart har ett typiskt koreanskt tempo till skillnad från amerikanska actionfilmer.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » fre sep 07, 2007 9:41

INLAND EMPIRE har fått svensk distribution. Går troligtvis upp i oktober.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » fre sep 07, 2007 12:04

A bear skrev:INLAND EMPIRE har fått svensk distribution. Går troligtvis upp i oktober.

Hurra. Fast jag fick min DVD idag, men den ska fan ses på bion också.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre sep 07, 2007 23:21

Är de seriösa? Är detta framsidan till den svenska utgåvan av Ichi the Killer?

http://www.lovefilm.se/browse.do?show=movie&id=48455

Undras om jag nånsin kommer mig för att se den...

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » fre sep 07, 2007 23:46

det verkar vara på riktigt ja.
enligt dvdforums tråd.

Bild

den här utgåvan var lite tokig:
http://www.prisjakt.nu/produktbild/205379
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav wyndham » lör sep 08, 2007 1:06

Nu fick jag lust att skriva om min älsklingsfilm The American Astronaut.

Möt Samuel Curtis. En man som tar dom jobb han kan få, oavsett om det gäller transport av katter, smuggling av människor eller en danstävling på ett hak. Han är Malcom Reynolds polisongprydde kusin, även om det är i vårt eget solsystem han hankar sig fram. Jorden finns kvar, men pengar finns att tjäna på stenar och planeter runt omkring.

Det är nu fem år sen jag bläddrade i programmet till Umeå filmfestival och läste något om en svartvit rymdwesternmusikal. Numera är jag också stolt ägare av en DVD innehållande ett kommentatorspår inspelat framför en publik på en bar i brooklyn.

Werewolf Hunters of the Midwest är nästa planerade film av Cory McAbee. Jag längtar.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav wyndham » lör sep 08, 2007 1:09

gaspode skrev:den här utgåvan var lite tokig:
http://www.prisjakt.nu/produktbild/205379

Det här är vad jag kallar omslag. Ska kanske sno modellen till en blandskiva nån gång.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav A bear » lör sep 08, 2007 1:43

AKS skrev:Är de seriösa? Är detta framsidan till den svenska utgåvan av Ichi the Killer?

Någon marknadsförare har tänkt ett extra varv. Korkade svenska designers ändrar inte att det är en lysande film. Se den.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tob » lör sep 08, 2007 9:43

A bear skrev:
AKS skrev:Är de seriösa? Är detta framsidan till den svenska utgåvan av Ichi the Killer?

Någon marknadsförare har tänkt ett extra varv. Korkade svenska designers ändrar inte att det är en lysande film. Se den.

Som sagt så jävla korkat är det inte. Är det något som kan locka tittare (utöver porr då) så är det sinnesjukt våld. Men faktum kvarstår, fodral skall inte behöva se ut så, känns mest bara hånfullt både mot publiken och filmen.

Lysande film. Nja. Bra, men smaklös.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » lör sep 08, 2007 9:55

Jag skulle *aldrig* köpa en utgåva som ser ut så. De får väl hinta att den är våldsam i texten på baksidan eller lita på att människor kan hitta stop-knappen om det är för våldsamt för dem. Det märker man väl? Ja, jag vet att det är ett säljknep, men utgåvan är så ful att jag inte kan tänka mig att nån vill köpa den.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » lör sep 08, 2007 10:19

Inland Empire! :?: = :D = :lovebunny:

Just nu känns den inte som någon av Lynchs allra bästa, men det kan ändras vid en omtitt (och den SKA ses om!). Hypnotiskt fascinerande. Har nog mer att skriva egentligen, men inte just nu. 4/5

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör sep 08, 2007 14:13

AKS skrev:Ja, jag vet att det är ett säljknep, men utgåvan är så ful att jag inte kan tänka mig att nån vill köpa den.

Speciellt inte som den brittiska treskivorsutgåvan är rätt snygg.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film