Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Garim » mån aug 13, 2007 18:32

Jag såg just piloten för Chuck. Den var ju skitbra :D
Vad heter låten som de spelade genom flera delar av avsnittet?

Adam Baldwin! Så cool. Stämningen så skön. "Don't puke on the C5" Priceless.

När startar serien?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Tomas » mån aug 13, 2007 18:51

24 september
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav noike » mån aug 13, 2007 21:12

Dudes and dudettes. It's aliiiiiive! Robot Chicken 3.01. (Det går lite segt här att får ner den däremot.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » mån aug 13, 2007 21:20

noike skrev:Dudes and dudettes. It's aliiiiiive! Robot Chicken 3.01. (Det går lite segt här att får ner den däremot.)
13 minuter kvar till man får storkna av skratt igen. Jag är så uppspelt att om jag sovit hade jag kissat i sängen.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Rombat » mån aug 13, 2007 22:04

Ap ap and avay!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav eriked » mån aug 13, 2007 22:42

noike skrev:Dudes and dudettes. It's aliiiiiive! Robot Chicken 3.01. (Det går lite segt här att får ner den däremot.)
OMFG!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav caffeineaddict » mån aug 13, 2007 23:08

JA!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Glorificus » tis aug 14, 2007 14:58

Kyle XY 2x10
Jag borde ha räknat antalet piip och iih jag gjorde under det här avsnittet. :D

Kyle XY är riktigt bra den här säsongen! Jag gillar verkligen alla nya karaktärer också... Jaimie Alexander som Jessi... och Emily Hollander (Leah Cairns från BSG!). Kul att Nicholas Lea (Krycek!!) (spoiler s2) fått större utrymme för sin karaktär också. Foss och hans motiv och relationen till Kyle är en fascinerande utveckling att följa. Och självklart Andy, som gör att Josh utvecklas utan att hon för den delen känns som bara ett verktyg. Starka bikaraktärer kan göra mycket för en serie. 8) Och med det i åtanke hoppas jag att Amanda får växa lite mer nu...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » tis aug 14, 2007 21:07

Såg avsnitt 2 och 3 av Damages tidigare. Fan vad bra det är. Så lågmält på något sätt men ändå så intressant och spännande.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tis aug 14, 2007 22:15

Glorificus skrev:Kyle XY 2x10
Jag borde ha räknat antalet piip och iih jag gjorde under det här avsnittet. :D

Kyle XY är riktigt bra den här säsongen! Jag gillar verkligen alla nya karaktärer också... Jaimie Alexander som Jessi... och Emily Hollander (Leah Cairns från BSG!). Kul att Nicholas Lea (Krycek!!) (spoiler s2) fått större utrymme för sin karaktär också. Foss och hans motiv och relationen till Kyle är en fascinerande utveckling att följa. Och självklart Andy, som gör att Josh utvecklas utan att hon för den delen känns som bara ett verktyg. Starka bikaraktärer kan göra mycket för en serie. 8) Och med det i åtanke hoppas jag att Amanda får växa lite mer nu...

Idag har jag sett dom 4 senaste avsnitten, och jag tycker att säsongen var väldigt bra i början, segt i mitten, men nu har den blivit bra igen. Jag håller med om att det är mycket intressanta saker med karaktärerna och hur dom utvecklas, men jag måste säga att själv huvudmysterierna inte är så spännande som dom vill att man ska tycka.
Slutet av avsnitt 10 skulle typ vara " :o :o :o ", men jag tyckte mer att det var " :? :| "
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » fre aug 17, 2007 23:25

Nu har jag äntligen sett ifatt i CSI NY. Jag såg andra och halva tredje säsongen tidigare under sommaren och har nu sett dom sista avsnitten, och jag är glad över det för säsongsfinalen var väldigt bra och jag ser fram emot färska nya avsnitt. Criminal Minds såg jag också igenom tidigare i sommar och tycker likadant om. Ingen av sererina är så där jättebra och beroendeframkallande som jag vill att serier ska vara, med båda är underhållande och trevliga.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » fre aug 17, 2007 23:49

Var är veckans avsnitt av Mad Men? Finns ingenstans vad jag kan hitta...

LWes har du sett Numb3rs?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » lör aug 18, 2007 0:16

Jag såg hela första säsongen av Numb3rs faktiskt men fortsatte inte sen. Jag tyckte ju att det var helt OK och skulle kunna tänka mig att se ifatt om jag får tid, har det blivit bättre eller?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » lör aug 18, 2007 1:12

Jag tycker Numb3rs är en av de bästa procedurals som går nu, riktiga karaktärer i procedurals är sällsynta annars, men här finns det flera. Överlag bättre fall också.

Hur är Law & Order-serierna, något att ha?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » lör aug 18, 2007 10:01

Illyria skrev:Hur är Law & Order-serierna, något att ha?

Jag tänkte för ett tag sen om det skulle gå att se igenom alla Law & Order, men det är för mycket. och jag är inte mycket för att se spin-offs från serier jag inte sett, så jag kan inte uttala mig om dom är bra eller inte, bara att det vore ett MASSIVT projket om man ville se allt, men likaså vore det nog en häftig upplevelse!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » lör aug 18, 2007 13:27

Illyria skrev:Det ska komma ett nytt avsnitt på fredagar, femte avsnittet den här veckan.

Ah okej, fredagar noterat. Jag kan för övrigt inte heller hitta 1x05.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » sön aug 19, 2007 10:36

Var det inget avsnitt av Flash Gordon i fredags? :( Det står i kalendern, men det finns ju inte att ladda hem :(
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » sön aug 19, 2007 11:13

LWes skrev:Var det inget avsnitt av Flash Gordon i fredags? :( Det står i kalendern, men det finns ju inte att ladda hem :(

Verkar inte som att den är uppe än, nej.
Min laddning på FNL går dålig, har fortfarande inte sett de 4 sista avsnittena. Det är någonting jag vill göra.

Idag ska jag börja se på "Nobuta wo Produce", japanska serier är mums!

Edit, verkar som att Andra Serier: 3: Grandchild Edition borde komma upp snart :)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav poser » sön aug 19, 2007 12:13

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav HeY » sön aug 19, 2007 12:28

sp1keout skrev:Edit, verkar som att Andra Serier: 3: Grandchild Edition borde komma upp snart :)

A new era of BF!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Föregående

Återgå till TV-serier och film