Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » sön aug 12, 2007 21:52

Topp 12
Dominic och Sabra blir charmigare för varje vecka. Första veckan ville jag bara att dom skulle åka ut, men inte nu.

Nej, jag tycker att dom var orättvisa mot Hok och Jamie, jag gillade deras nummer skarpt, det var vackert och Hok gjorde rätt så bra ifrån sig.

Pascha och Saras jazznummer skulle kanske ha varit coolt och det var några roliga inslag, tex hängslen (looove them!) men det var lite för segt och för lite rörelse.

Neils och Laurens nummer var kul och dom gjorde det bra. Kanske inte det stora dramanummer som jag hade hoppats på, men jaja... Jag gillar dom.

Jag vill se mer av Danny, så jag hoppas att han inte åker ut. Han har nog haft en tuff uppväxt, det syns ju på honom att han inte vågar släppa ner garden för då kanske det blir bara kaos och därför gömmer han sig bakom tekniken. Så hobbypsykologen Hanna, moi, är nyfiken av vad han har att komma med, och vill ha honom kvar. Plix?

Lacey och Kameron. Nja, jag vet inte. Lacey har alltid attityd, men det kändes inte lika roligt som det brukar göra. Kameron är för tråkig. Han är duktig men jag är inte nyfiken på vad han ska göra härnäst.

Wade... är det bara för att han är lik Chris Daughtry som jag tycker att jag känner igen honom? och är det bara därför jag tycker att han är söt? Eller har jag sett honom i nåt annat tv-program tro?

Par som borde vara i bottom 3: Pascha/Sarah, Lacey/Kameron och... sen blir det svårare...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » sön aug 12, 2007 21:54

Visas So you think you can dance på svensk tv? Mamma undrar för hon vill också se, men hon kan ju inte ladda hem avsnitten. Nån som vet?

Edit: Det verkar som att det sänds på kanal 5, på väldigt konstiga sändningstider..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » sön aug 12, 2007 22:42

Topp 12 Utröstningen Men vafaaaaaan!
Lacey och Kameron var sämre än Neil och Lauren, jag blir så less. Folk röstar på dom fastän dom gjorde ett halvdant nummer. Skärp er! (röstarna alltså). Jag hade hoppats på att Kameron skulle få solodansa. Det är som vanligt väldigt orättvist, när bra dansare och bra uppträdanden hamnar i bottom 3, och andra som har gjort sämre ifrån sig klarar sig.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » sön aug 12, 2007 22:51

(spoiler samma som Tinwiel ovan) Kameron förtjänar definitivt att dansa för sitt liv, men Lacey har aldrig gjort det. Kommer inte ihåg dansnumren så här i efterhand, men jag vet att jag tyckte att det var bra att Neil och Lauren hamnade i botten. Neil måste bestraffas för sitt jävla tricksande. ;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » sön aug 12, 2007 23:01

AKS skrev: (spoiler samma som Tinwiel ovan) Kameron förtjänar definitivt att dansa för sitt liv, men Lacey har aldrig gjort det. Kommer inte ihåg dansnumren så här i efterhand, men jag vet att jag tyckte att det var bra att Neil och Lauren hamnade i botten. Neil måste bestraffas för sitt jävla tricksande. ;)

Jag gillar tricksande! I alla fall om personen som tricksar är söööt. ;)

Noooo! Nej, Lacey förtjänar det inte, men jag tror att hon skulle klara sig i att dansa för sitt liv, domarna har sett hur bra hon är. Däremot kanske vi skulle bli av med Kameron.

Ok, avsnittet slut: Anya åkte, jag är inte heartbroken. Jag gillade henne ok men hon var ingen som jag höll på som vinnare.

Att Hok åkte känns ok också. Han var duktig, charmig och hade skön stil, men jag ser fram emot att Danny och Jamie blir nytt par. Nej... just ja, nu blir det helt andra par va? Äsch.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » sön aug 12, 2007 23:07

Har du redan hunnit så långt att det blir nya par vecka för vecka? Känns som att de nyss började med det, men det var nog ett tag sen.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » mån aug 13, 2007 9:50

I avsnittet som jag började titta på i morse så hade dom bytt partners och varje dansare gjorde ett solo.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » mån aug 13, 2007 9:58

Ah, det var så tidigt det hände alltså. Känns dock som att du väldigt snart är ikapp.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » mån aug 13, 2007 10:03

Jodå, ge mig en kväll eller två till bara så är jag ifatt! Det var avsnittnummer 15 eller 16 på det jag ska se klart när jag kommer hem. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Rombat » mån aug 13, 2007 12:50

Någon, jag ska inte nämna namn, är smått beroende av dans. :D :lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav carre » mån aug 13, 2007 15:45

hallå, hur långt bak är ni? jag är uppe i top 6, nästa vecka är det final. åh jag dör, det är så spännande just nu och jag vill inte att NÅGON ska åka hem. och så sköt de upp utröstningen till IDAG, jag har dött av väntatn. imorgon smäller det!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav AKS » mån aug 13, 2007 16:32

Jag är där du är, ey. Jag har sett alla avsnitt som visats och imorgon laddar jag ner resultatshowen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav carre » mån aug 13, 2007 16:45

åh det är så spännande!!
(spoiler senaste avsnittet, jag minns inte vad det hette. typ... top 6 var det. bra var det också, om ni minns... ja. känns lite döfött den här spoilerförklaringen..) jag hoppas på Danny, hans solo förra veckan var så jävla fint och han är så sjukt duktig. om några måste åka ut är det niel och lauren, för jag gillar de andra för mycket. mest Danny såklart, jag vill gifta mig med honom så kan han dansa för mig varje dag :D
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav AKS » mån aug 13, 2007 16:49

(spoiler samma som ey) Jag hoppas verkligen att Danny klarar sig, men han ligger till eftersom folk verkar entusiastiska över Neil och Pasha. Gah! Han får bara inte åka ut. Skulle vara ett skämt om Neil var kvar och inte Danny.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav carre » mån aug 13, 2007 16:52

AKS skrev: (spoiler samma som ey) Jag hoppas verkligen att Danny klarar sig, men han ligger till eftersom folk verkar entusiastiska över Neil och Pasha. Gah! Han får bara inte åka ut. Skulle vara ett skämt om Neil var kvar och inte Danny.

verkligen. visst, neil kan hoppa och studsa men han dansar inte som Danny, det är trist om folk inte fattar det. domarna har ju sagt flera gånger att han dansar helt otroligt och att han har potetial att bli en av De Bästa inom dans. åker han ut imorgon kommer jag bomba ett torn i USA. eller nja, kanske inte men ändå. jag blir lite ledsen iaf och gråter blod.
Pasha vill jag också att han ska stanna, han är så fin!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Tinwiel » mån aug 13, 2007 17:10

En kompis till mig hade fribiljett till bio ikväll så jag hinner nog inte helt ifatt, men några avsnitt till i alla fall. Jag blir galen av svarta fält som jag inte får läsa!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » mån aug 13, 2007 17:44

Gud vad jag blev sugen på att se Fame nu när jag såg Debbie Allen. Filmen har jag sett massor med gånger, men tv-serien har jag bara sett på 80-talet.. det var längesen. Jag kom mest bara ihåg Debbie Allen och han som spelade Leroy. Jag kan tänka mig att serien inte har åldrats med behag men det skulle vara kul att se några avsnitt.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » mån aug 13, 2007 18:14

Rombat skrev:Någon, jag ska inte nämna namn, är smått beroende av dans. :D :lovebunny:

Du ja! Vi kan maila dom med ett förslag att nästa år kan dom ta med "The Rombat Dance" och så får dom dansa sådär med handflatorna ihop och göra coola moves till. The Rombat Dance!
:lovebunny: !

Spoiler utröstningen 317, topp 10
Kameron åkte, yay, det var rätt. Han var för tråkig och hans solo gav inte så mycket heller.

Att Jamie åkte var väl lite tråkigare, men jag är inte alltför upprörd. Jag har ingen riktig favorit bland tjejerna, tror jag. Sarah och Lacey är roliga performers, och Lacey är svinduktig på pardans men jag saknar ibland att dom inte kan göra coola fristående piruetter, hopp och sånt som contemporary-dansarna kan.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » mån aug 13, 2007 23:22

Tinwiel skrev:Visas So you think you can dance på svensk tv? Mamma undrar för hon vill också se, men hon kan ju inte ladda hem avsnitten. Nån som vet?

Edit: Det verkar som att det sänds på kanal 5, på väldigt konstiga sändningstider..

Tin - du speedar. Och jag får så problem att motivera varför jag inte ska göra det... så många svarta fält... jobbigt...

So You Think You Can Dance visas som sagt på kanal 5. Vid 22-22:30 på tisdagar och onsdagar (utröstning). Imorgon dansar topp 16.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » mån aug 13, 2007 23:27

brat skrev:
Tinwiel skrev:Visas So you think you can dance på svensk tv? Mamma undrar för hon vill också se, men hon kan ju inte ladda hem avsnitten. Nån som vet?

Tin - du speedar. Och jag får så problem att motivera varför jag inte ska göra det... så många svarta fält... jobbigt...

So You Think You Can Dance visas som sagt på kanal 5. Vid 22-22:30 på tisdagar och onsdagar (utröstning). Imorgon dansar topp 16.

Ja, det hade varit jättebra för mamma om det inte vore för att dom inte har femman. Dom har en sån viasatbox och där ingår inte femman. Osis.. :?

Sorry brat, att jag gör det svårare för dig. ;) Det här var ingen svår serie att speeda framåt med dock...
Senast redigerad av Tinwiel tis aug 14, 2007 7:26, redigerad totalt 1 gång.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » tis aug 14, 2007 0:45

ey skrev:verkligen. visst, neil kan hoppa och studsa men han dansar inte som Danny, det är trist om folk inte fattar det.

Jepp. Väldigt jepp.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis aug 14, 2007 11:14

SYTYCD resultatshow (6 blir 4)

Jag måster erkänna att jag sträckte händerna i luften och sa "JA!" då Danny gick vidare. Yay! Men sen chockades jag då Neil gick vidare. Neil?! Han har, precis som Lauren, förbättrats rejält de senaste två veckorna, men Pasha och Danny hade för mig varit det perfekta finalparet för herrarna.

Sen blev det ett "JA!" igen då Lauren åkte ut. Äntligen! Hon borde ha åkt ut då hon lade 15 sekunder av 30 på att klä av sig i en dance for your life och det är skandal att hon var kvar efter det. Men precis som Neil har hon förbättrats nu, men både Lacey och Sabra förtjänade att gå vidare.

Så så här ser min önskelista ut för finalen:

1. Danny
2. Sabra
3. Lacey
4. Neil

Jag tror det var Tin som sa att Wade-snubben är lik Chris Doughtry, tror jag. I så fall håller jag med då jag såg honom idag. De har i alla fall en liknande ansiktsform och markerade ögonbryn.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav carre » tis aug 14, 2007 15:46

IH JAG HITTAR INTE DEN?! VART ÄR DEN?=!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav AKS » tis aug 14, 2007 16:49

Här tror jag:
http://www.mininova.org/tor/839075

Jag laddade ner den från BitMeTv.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tis aug 14, 2007 18:14

Utröstning topp 8
Ok, bäst solon gjorde Sabra, Danny och Dominic. Resten var sådär. Lacey gick mest bara omkring, Neil gjorde hopp och sånt men gav oss inte så mycket dans eller känsla, Sarahs för medelmåttigt, och Laurens var inte heller nåt speciellt. Paschas också. Kul idé med capen men borde man inte kunna hitta på några fler roliga moves, även om man är ballroom dancer?

Lauren och Sarah i botton 2, inte förvånande. Sabra har ägt de senaste avsnitten, jag har också blivit mer och mer förtjust i henne. Hon var anonym i början och jag trodde att hon skulle åka ut, men jag får väl erkänna att jag hade fel. Sarah är en bra performer men kanske inte så tekniskt duktig? Hon har gjort jävligt bra ifrån sig med sina förutsättningar. Cudos!

Hade Danny på sig lite kajal? Heeeett! 8) Han är för vacker alltså. Damn. Neil kanske är söt men Danny är vacker. Dominic är bara goofball. Sen har ju Pascha glugg mellan framtänderna och det älskar jag. Men Danny är vackrast.

Ok, fjortisfasonerna över! För tillfället, bara för tillfället. ;)

Danstävling? Just ja.

Neil och Dominic i botton 2. Inte så förvånande, eller kanske lite förvånad över Neil. Han gjorde ju den där Mia Michaels-koreografin och verkar ju vara populär bland tjejerna så...

Sarah och Dominic. B-girl och B-boy. Jag vet inte om det ska vara gulligt att han klänger på Cat sådär men jag tycker att det är lite pinsamt...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » tis aug 14, 2007 18:22

Hear, hear till det sista, Tinwiel. Så överdrivet.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav carre » tis aug 14, 2007 18:48

AKS skrev:SYTYCD resultatshow (6 blir 4)

Jag måster erkänna att jag sträckte händerna i luften och sa "JA!" då Danny gick vidare. Yay! Men sen chockades jag då Neil gick vidare. Neil?! Han har, precis som Lauren, förbättrats rejält de senaste två veckorna, men Pasha och Danny hade för mig varit det perfekta finalparet för herrarna.

Sen blev det ett "JA!" igen då Lauren åkte ut. Äntligen! Hon borde ha åkt ut då hon lade 15 sekunder av 30 på att klä av sig i en dance for your life och det är skandal att hon var kvar efter det. Men precis som Neil har hon förbättrats nu, men både Lacey och Sabra förtjänade att gå vidare.

Så så här ser min önskelista ut för finalen:

1. Danny
2. Sabra
3. Lacey
4. Neil

oh, jag gjorde lika dant, fast jag skrek när jag sa JA!!!! men händerna var uppe i luften, åh Danny jag älskar honom! men Neil... näe... fast, han är ganska rolig bara för han är en sån ohygglig tönt. fast det gör inte saknaden av Pasha bättre, åh han är så fin :/

av tjejerna var jag glad att Lauren åkte, hon var min minsta favvo av dessa 6. tjarå bruden!

min önskelista ser ut som AKS så inte så lönt att göra om den. längtar tills finalen!!!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Tinwiel » tis aug 14, 2007 19:01

Topp 6
Pascha och Laceys hiphopnummer var kul! Tokigt!

Åh så fint Danny och Lauren dansade till Mia Michaels contemporary koreografi. Jag blev totalt trollbunden och fick nästan en liten tår i ögat. Jag tror att jag avgudar Mia Michaels litegrann. Eller inte lite. Danny dansade underbart, Lauren också, men Danny glänste lite mer.

Åh , dans till Eurythmics! Dansen var bra, dom gjorde sitt bästa men det är inte lätt att dansa efter Dannys och Laurens vackra, magiska nummer. Lite kliniskt var det, fast det var väl meningen också eftersom dom var businessmen/women. Fast visst var det coolt ändå, och snyggt.

Åh vals är så vackert, i love it. Det var jättefint men fortfarande klår ingen valsen som Danny och Anya gjorde för några program sen.

Laurens discoklänning var underbar, i want it!! Giiieef pliix! Numret var snyggt, inte lika roligt som Neils och Sarahs... men så kul att se ändå.

Ok, klänningskommentar igen, men Sabras rödsvarta paso doble-klänning var skitsnygg! Sabra överglänste Neil. Kanske för att hon hade en sån cool klänning på sig, men jag tror inte det var bara därför. Men jag gillade numret, det var intensivt och lyftet var jättecoolt. Alla verkar vara i sitt esse ikväll.

Jag tror att jag hoppas på Danny och Sabra som dom två som är kvar sist, jag gillar dom mest.

Snart är jag ifatt!
Senast redigerad av Tinwiel tis aug 14, 2007 19:03, redigerad totalt 1 gång.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » tis aug 14, 2007 19:01

(spoiler Hells Kitchen 3.11) Det hade varit lite tufft om Bonnie hade vunnit, från början, nära på defintionen av en underdog. Men Rock var värd det, har han blivit utskälld en enda gång av Gordon? jag tror inte det.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis aug 14, 2007 20:04

Utröstningen topp 4
Yay Danny och Sabra! :lovebunny: Lacey... och Neil också. Men mest Danny! Och... Sabra! och.. Danny! Men synd på Pascha.. han är så himla charmig.. och Lauren..

Edit: Haha, min önskelista ser ut exakt som din också, AKS. :D

Jag skrek också JAAA och klappade händerna när Danny kom i final. Anna sa "gör du så när du är själv också?" Självklart!! Jag blev så glad!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film