Boston Legal / The Practice

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav MrBrun » tis maj 01, 2007 2:35

Såg precis det fjärde avsnittet i säsong fyra, Legacy.
(spoiler 4.04) Måste bara säga att slutscenen när Harland Bassett lämnar rättssalen rörde mig till tårar. Det är sällan. Sjukt stark scen.

Spoilermarkerade. /caffe
Användarvisningsbild
MrBrun
Demon Fodder

Inläggav caffeineaddict » tis maj 01, 2007 9:20

MrBrun: Jättekul att någon vill tala om The Practice, särskilt eftersom jag inom kort (vilket iofs i mitt fall kan ta upp till ett år...) tänkte börja se den från början. Men snälla, var försiktig och använd spoilermarkeringar när du skriver såna detaljer om ett avsnitt.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav MrBrun » tis maj 01, 2007 16:23

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Har talar vi en äkta nybörjare :oops:

Nu vet jag hur man gör :>
Användarvisningsbild
MrBrun
Demon Fodder

Inläggav caffeineaddict » tis maj 01, 2007 16:30

MrBrun skrev:Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Har talar vi en äkta nybörjare :oops:

Det är helt okej, det är lätt att göra misstag i början. :) Men det uppskattas om du gör på det viset i alla serietrådar som inte är Buffy/Angel/Firefly där man får skriva öppet om alla avsnitt fram t.o.m. det avsnittet som tråden handlar om utan spoilermarkeringar. Däremot saker om senare avsnitt, om de behöver diskuteras i den tråden, bör spoilermarkeras. Skriver du den första taggen som (spoiler Practice avsnittsnummer) så kommer det dessutom bli tydligt markerat vilket avsnitt det gäller jämt, på följande vis:

[spoiler="Practice avsnittsnummer"]blabla

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav MrBrun » tis maj 01, 2007 18:14

caffeineaddict skrev:
MrBrun skrev:Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Har talar vi en äkta nybörjare :oops:

Det är helt okej, det är lätt att göra misstag i början. :) Men det uppskattas om du gör på det viset i alla serietrådar som inte är Buffy/Angel/Firefly där man får skriva öppet om alla avsnitt fram t.o.m. det avsnittet som tråden handlar om utan spoilermarkeringar. Däremot saker om senare avsnitt, om de behöver diskuteras i den tråden, bör spoilermarkeras. Skriver du den första taggen som (spoiler Practice avsnittsnummer) så kommer det dessutom bli tydligt markerat vilket avsnitt det gäller jämt, på följande vis:

[spoiler="Practice avsnittsnummer"]blabla

Tack för tillrättavisningen. Jag tror vi är på samma sida nu :)
Användarvisningsbild
MrBrun
Demon Fodder

Inläggav eriked » ons jun 13, 2007 18:20

JAAA! Jag har just precis tagit tag i mitt BL-tittande!! Det är såå bra! Just sett 2x21. Word Salad Day. :D Jag är så lycklig. Man blir så glad. Ååh...

Alan Shore: Denny's my friend. He takes me places, buys me nice things. We like to dress up.
Denny Crane: Like flamingoes.
:lovebunnier:
Senast redigerad av eriked tor jun 28, 2007 0:02, redigerad totalt 1 gång.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav LWes » tor jun 14, 2007 14:07

När man tror att det inte blir bättre: JOHN LARROQUETTE JOINS THE CAST OF ABC'S "BOSTON LEGAL"
Han är ju bäst! :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » tor jun 14, 2007 14:14

LWes skrev:När man tror att det inte blir bättre: JOHN LARROQUETTE JOINS THE CAST OF ABC'S "BOSTON LEGAL"
Han är ju bäst! :o

Lionel Tribbey! Det här kommer bli kul.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor jun 14, 2007 14:17

I LÖVS IT!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

S3

Inläggav adolvsson » ons jun 27, 2007 23:35

:lovebunnier:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav eriked » fre jun 29, 2007 2:17

Holy! 3x08 :lovebunnier:
Älskar när han..ehm.. ja.. säger, eller vad han nu sa, till Shirley på slutet. "Going out for dinner, Shirley?". Underbar röst. Mörk och är det nu också, mysigt. "Always look to the left and right for midgets", typ som Denny sa. Åhh...

Tjejen som Jerry och Alan representerar verkar rätt galan. Undrar hur det ska sluta. Fast nu måsta jag gå och jobba..ärsch

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » fre jun 29, 2007 2:34

3.22 Introt. Jag har sett det fem gånger nu. Lika bra fortfarande. BAH-UW! BAH-UW! BAH-BAH-BADA-BA-HUW! WUW!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » mån jul 23, 2007 20:06

Måste man ha sett The Practise för att se Boston Legal? Jag har nämligen tagit hem säsong 1 av BL men om TP är relevant så tror jag att jag skippar båda då jag inte orkar se 8 + 3 säsonger, eller jag har iaf inte tid med det men orka skulle jag säkert göra :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » mån jul 23, 2007 20:11

HeY skrev:Måste man ha sett The Practise för att se Boston Legal?

Nej. Det går utmärkt ändå. Några av oss såg s8 av the Practice efter halva s1 av Boston Legal, mest för att få mer av Alan Shore och Denny Crane men det är inget krav. (tP är dessutom en bra mycket allvarligare serie.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » mån jul 23, 2007 20:22

Bostol Legal är en av dom bästa serierna på tv helt klart. En av mina absolut favoriter bland manusbaserade serier.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » lör jul 28, 2007 7:52

noike skrev:
HeY skrev:Måste man ha sett The Practise för att se Boston Legal?

Nej. Det går utmärkt ändå. Några av oss såg s8 av the Practice efter halva s1 av Boston Legal, mest för att få mer av Alan Shore och Denny Crane men det är inget krav. (tP är dessutom en bra mycket allvarligare serie.)

Om du VILL se The Practice däremot (och jag tänkte börja från början "snart" (parentes i parentesen: jag märker att mina "snart" blir längre och längre...)) så har jag hela på hårddisken nu.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » lör jul 28, 2007 12:11

caffeineaddict skrev:Om du VILL se The Practice däremot (och jag tänkte börja från början "snart" (parentes i parentesen: jag märker att mina "snart" blir längre och längre...)) så har jag hela på hårddisken nu.

Ohhhh. Bra kvalle?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » lör jul 28, 2007 12:56

Off skrev:
caffeineaddict skrev:Om du VILL se The Practice däremot (och jag tänkte börja från början "snart" (parentes i parentesen: jag märker att mina "snart" blir längre och längre...)) så har jag hela på hårddisken nu.

Ohhhh. Bra kvalle?

Helt okej, med några undantag. Inte HDTV förrän i S8 dock.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HeY » ons aug 01, 2007 17:33

Åh, jag håller på att se 1x09 nu och innan jag glömmer detta så måste jag ge massor av kärlek till Alan Shore och hans juldekaration :D :lovebunnier: :monsterhug:

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » fre aug 03, 2007 20:37

Jag måste säga att jag har blivigt totalt förälskad i Boston Legal. Jag har tittat fram till 2x02 nu och jag sitter bara och ler hela tiden. Spader och Shatner är helt otroligt bra, jag har fått en man-crush :D
Ja jag förstår inte varför jag inte sett tidigare, eller jag tittade ju ett tag på TV3, men de slutade så då glömde jag totalt bort det. Men nu när jag verkligen "följer" det så kan jag inte vara annat än förbaskat tacksam över en sådan här glädjeserie!

Dramedi på bästa nivå :lovebunny:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » tor aug 16, 2007 17:44

2x15

Alan är inte den enda som kan avsluta majestätiskt bra!
Shirley är verkligen en riktigt bra karaktär hon också. Denny, Alan och Shirley är det som gör hela serien och även om serien funkade utan Shirley så vill jag verkligen inte att hon skulle försvinna. Inte för att jag har hört något om att hon ska det, men ändå.
Hennes avslutning på after-day-pill fallet var riktigt starkt. Hon får mig inte att rysa som Alan ofta gjort, men hon är på väg dit!

Boston Legal är nog på min topp 5 över bästa serier som fortfarande produceras. Riktigt jäkla kick-ass serie :D

DENNY CRANE!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » sön aug 19, 2007 21:48

Jag har två avsnitt kvar av säsong 2 nu och säsong 3 är på nedgång och jag börjar bli lite nervös så jag måste fråga: tappar serien något i säsong 3? Jag hoppas verkligen inte den gör det för som det är nu är det ju fantastiskt!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » sön aug 19, 2007 21:57

Säsong tre slår säsong två lätt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » sön aug 19, 2007 22:00

Phew! Det låter underbart :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » ons aug 22, 2007 16:58

3x02
Meta-humor i högsta nivå!!
Jäklar vilket avsnitt. Jag har inte skrattat så här på länge känns det som, men då jag precis sett även hela säsong 1 och 2 så måste jag väl ha gjort det :D ;)

Boston Legal :lovebunnier:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » fre aug 24, 2007 19:10

3x08
Oj, oj, oj, vad spännande det är nu! :eek:

Kollade precis upp Candice Bergen på imdb och såg att hon vunnit 5 Emmys och 2 Golden Globe, imponerande! Denna serien, Murphy Brown, har jag faktiskt inte sett. Är det någon som har? Är den bra?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » fre aug 24, 2007 19:42

Murphy Brown gick ju, typ, jämt på nån kanal (fyran?) när man var liten. Kan inte på något sätt bedöma den eftersom jag var nio-tio vid tillfället, men jag vet att den var stor. Och DÅ tyckte jag den var rätt rolig vid tillfälle.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HeY » fre aug 24, 2007 20:01

Jag ska nog kolla in den någon gång då jag blivigt ett stort fan av Candance Bergen så en Emmy5x + Golden Globe2x serie med henne lockar ganska mycket.
Jag kan inte minnas att jag såg den när jag var liten, men sedan så var jag 3 när du var tio så jag såg nog mer på typ teletubbies då ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LauraP » ons aug 29, 2007 20:14

har precis nyss börjat kolla på boston legal. Älskar !!!!!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav noike » ons aug 29, 2007 20:20

Yay! Och serien blir bara bättre och bättre. (25:e september!)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film