Weeds

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » ons jul 25, 2007 15:40

A bear skrev:Jo, det var väl ungefär så jag menade också fast jag inte SA så.

Förstod det. Jag utvecklade bara, det är en public service-grej. Redan vid väldigt ung ålder var jag ett stort fan av Anslagstavlan på SVT och det har satt sina spår, den där tecknade gubben i början är fortfarande en förebild för mig. Fantastiska lungor hade han också.

3x03
Ju större dom är, desto hårdare faller dom, och jag tror U-Turn förbereds för ett rejält fall. Det skulle vara en väldigt tillfredsställande avslutning på hans karaktärsarc, längre fram. Kanske kan vi se fram emot ett samarbete mellan Heylia, Guillermo och Nancy (eller två av dom i någon slags kombination). Att lyckas sänka en knarkkung skulle kunna gå lång väg för att rädda Nancy moraliskt och, om DEA fått/får upp hennes spår, även ur lagens långa järnfasta grepp.

Andy. Hur fan ska han klara sig ur det här då? Oavsett om han åker till Irak eller Kanada är han ju ute ur serien,

Långt ifrån nödvändigtvis. Det går ju alldeles utmärkt att skildra hans liv där nere i sin egen, fristående (bortsett från eventuella permissioner, storyline. Bör ju finnas liknande exempel från andra serier, men framför allt har ju mycket av Celias storyline varit fristående från Nancys. Kanske inte en optimal lösning, att förlora samspelet mellan Andy och övriga familjemedlemmar, men det går och just nu ser jag fram emot Andys äventyr i Irak väldigt mycket.

Och då kommer Peter in i bilden igen.

Och nu är det lite småjobbigt att vara ikapp. Frågorna rusar i mitt huvud. Har dom hittat hans kropp? Har dom inte hittat hans kropp och undrar var tusan han håller hus? Har dom hittat hans kropp och den lever? Vet DEA någonting om Nancys arbete? Vet DEA ingenting om Nancys arbete och dom vill bara veta var Peter håller hus? Vet DEA ingenting? Vet dom allt? Vet dom nåt? Vet dom någonting i någon sorts kombination av alla exempel här? Vem vet, inte jag, vem vet, inte du...

Kort sagt skitbra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » ons jul 25, 2007 15:48

HeY skrev:men inte kan Showtime göra det samma, eller är det de som läcker ut dem?

Skulle inte förvåna mig allra minsta. Det finns väl, vill jag minnas, indikationer på bolag läcker ut, för dom vet att det gör gott i långa loppet, samtidigt som dom inte kan säga något om det öppet.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » ons jul 25, 2007 17:38

Om det är Showtime som läcker ut så säger jag bara: bring it on! Inte mig emot, alls!

3x03
Ja, jag är svag. Tror ni jag kan hålla mig till det blir mörkt med avsnittet som bara ligger där i min "New Shit" mapp och frestar mig med sina dirty words. :rolleyes:

Jag försätter att bli tillfredstäld. Weeds sviker aldrig!

Nancy dansar! Silas skämms, med mer än goda skäl. Skäms byxorna av dig säger jag bara! Heylia röker och smider planer. Andy åker till Irak med en väldigt skrikig ?general?. Celia förlorar sin dotter. De har aldrig haft ett bra förhållande och dottern får säkert en mycket bättre uppväxt hos Doug men jag tycker att Doug är lite väl spydig mot henne. Har han helt glömt bort sin egen otrohet? Celia ska förlåta honom, men han kan inte göra det samma? Celia förtjänar dock lite mental stryk, hon behöver reflektera lite över hur hon behandlar folk i sin omgivning skulle jag tro.
Och till sist så kommer Peter in i bilden igen. Adolvsson har nog tagit upp alla de frågor man kan ha om det ;)

Ännu ingen M-KO i serien. Håll dig borta så länge du kan!

Fantastiskt! Weeds är nog bland det bästa i produktion nu! Hoppas innerligt att Mary-Louise Parker vinner den där emmyn, hon var väl nominerad för Weeds eller minns jag fel?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » lör jul 28, 2007 4:45

Avsnitt 3.04 finns ute nu också!

Men sen är det nog slut. Förra året var det väl också fyra avsnitt som läckte ut.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör jul 28, 2007 8:02

Men! Här är man borta några korta dagar och så finns det nya Weeds-avsnitt när man kommer hem! :eek: Heaven!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » lör jul 28, 2007 11:25

3.01. Herre-fucking-jävlar så underbart!

Skallningen. Alla musikval. "We've taken too many drugs." "I thought the car was going to blow up."

Sorgligt att Zooey försvann dock, hon var verkligen precis underbar.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » lör jul 28, 2007 13:14

3.04

Her-re-gud vilken slempäls Nancys nya chef är då. Men det verkar kunna öppna upp för en del kul satir - Majestic med sitt house of worship lär kunna få Agrestic att framstå som Babylon.

Silas tar faktiskt ansvar. Eller om han nu bara vill vara cool.

Doug tillbaka på sin plats. "Na zdrovje!" Sannerligen.

Ångestnivån har skruvats ner lite grann, vilket väl var nödvändigt för att det ska hålla. Fortfarande sjuhelvetes bra dock.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » lör jul 28, 2007 21:58

Måste uppgradera till "Herre-motherfucking-jävlar" efter de fyra första S3-avsnitten. Vilken öppning på säsongen. Weeds klev precis upp några snäpp på listan över bästa serierna.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Ankh » mån jul 30, 2007 3:08

Bådar smågott den här serien. Sett första avsnitte bara. Men det blir npg mer.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » mån jul 30, 2007 14:20

The Ankh skrev:Bådar smågott den här serien. Sett första avsnitte bara. Men det blir npg mer.

BLIR INTE MER :eek:

Weeds är fantastiskt! Något av det bästa nu, se mer!!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » mån jul 30, 2007 14:22

Hon säger att det blir nog mer, inte inte mer. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » mån jul 30, 2007 14:24

Jag är nog konstig i hjärnan. Var fick jag "inte" ifrån. Jag måste ha läst något annat samtidigt :?
Senast redigerad av HeY mån jul 30, 2007 17:03, redigerad totalt 2 gånger.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » mån jul 30, 2007 16:36

=) haha. Ja jag ska se mer. I'm at least a bit intruiged!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » mån jul 30, 2007 23:43

Nu har jag sett om säsong 2. Weeds är bäst på TV just nu helt enkelt och sista avsnittet var till och med bättre än vad jag kunde komma ihåg! Ja, det finns inte så mycket att säga helt enkelt.

Weeds :lovebunny:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » sön aug 05, 2007 21:42

301-302 var bra avsnitt. Spännande och fullt med svart humor. Jag gillade. Hur ska dom ta sig ur det här nu? Indierns diskussion om att han var gay var hemskt rolig och "snälla" skurken tillsammans med Nancy var också guld. Hushållerskan är alltid rolig, som när hon sa till snälla skurken att han skulle använda tallrik. :D

Hur i hela friden ska dom ta sig ur det här nu? Och vad händer med Conrad och Nancy?

Jag kan inte fatta att en karaktär kan vara så dum som Silas (eller vad han nu hette, jag kopplade namnet till Sylar hela tiden). Förbannade unge, jag. Nej. Att sno cannabis från sin mamma, och sen åka fast. Alltså... :angry:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » sön aug 05, 2007 22:48

Jag läste nåt i tråden om (spoiler framtida gästskådis) Mary-Kate Olsen och var tvungen att googla. Hon ska alltså, (spoiler) spela en kristen tjej, som blir love interest för Silas. Haha. Silas, det puckot.. Ska han inte få göra nåt vettigt överhuvudtaget?!

http://fjarrkontrollen.blogspot.com/200 ... weeds.html

Edit: Dom måste alltså få henne att se kristen och oskyldig ut. Är inte Mary-Kate den knarkande, anorexidrabbade av dom tvillingarna? Jag tycker faktiskt att det ska bli intressant att se vad det blir av det här. Hon kan ju inte vara lika dålig som Paris Hilton i Veronica Mars, det var ju bara ett bottennapp. Men av någon anledning så har jag lite större förtroende för dom som står bakom Weeds, så att det kanske kan bli nåt av det hela. Eller om hon gör bort sig, så tar skriver dom förhoppningsvis bort henne illa kvickt från serien.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » mån aug 20, 2007 0:04

Weeds har börjat på riktigt nu va? Om tre veckor får man alltså ett nytt avsnitt?I så fall, yay!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LauraP » tor aug 23, 2007 23:29

åh, nu har jag sett de tre första... jag vill ha meeeeer! ( ja, ja- fjärde är på gång om nån halvtimme eller så... men sen då?)

spoiler 3.03 Det KAN ju vara så att DEA ska meddela att de hittat kroppen och bladibla OCH att han har en livförsäkring som tillfaller henne i egenskap av maka.... som då skulle täcka delar av skulden. DET vore ju bra. för henne.
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav eriked » tor aug 30, 2007 11:17

2x10 Åh! YEY!Det börjar dra ihop sig med DEA agenten. Riktigt spännande faktiskt. Just det: Huskerooo

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav sfinx » fre aug 31, 2007 11:25

Grym säsongs avslutning på tv i förrgår. :eek:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav eriked » lör sep 01, 2007 11:13

2x12 alltså.. jag fattar inte hur ni har klarat av att vänta i typ ett år på fortsättningen :o

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » lör sep 01, 2007 13:50

eriked skrev:2x12 alltså.. jag fattar inte hur ni har klarat av att vänta i typ ett år på fortsättningen :o

You get by. One day at a time.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tis sep 11, 2007 14:33

(spoiler 3.05) - Hi Marvin.
- H-hi Nancy.

- I'm not Jewish. Shane's father was... a Jewish.
- Did he pass?
- Most people thought he was Italian.

- The ayes have it. Moment of silence for the dirt shrew... motion's passed.

- WWVMD!
- What would Vic Mackey do?

Och så Silas skola... och Nancys paket... och Andy vs militären... och... och...

I LOVE WEEDS! :lovebunnier:

Fast det stör mig att de envisas med att lyfta fram Mary Kate Olsen som en BRA sak. Hur jävla höga är de?

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tis sep 11, 2007 18:17

Instämmer i kärlekssången.

(spoiler 3.05) - You bought a Prius?
- I bought 7 of them. Got the whole crew drivin' em. Real quiet, good for sneakin up on motherfuckers.

Och mordet de skulle lösa på Shanes skola. Och Dougs "powerplay" där han säljer sig alldeles för billigt.

Och angående promon så måste de vara rejält pårökta. De kanske tullade lite på nancys paket när de ändå höll på.

Helt underbart.
Senast redigerad av noike tis sep 11, 2007 18:28, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tis sep 11, 2007 18:25

3x05

Fan vad bra! Weeds äger sönder allt. Jag kan inte säga mer än det.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tis sep 11, 2007 18:57

Det låter ju väldigt lovande inför ikväll. De första avsnitten var något ojämna, vartannat var lysande, de andra två mindre lysande.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » tis sep 11, 2007 21:14

(spoiler 3.05) What would Vic Mackey do?

BÄST!

Älskar Weeds så fruktansvärt mycket.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav A bear » tis sep 11, 2007 22:30

noikes avatar! :D

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HeY » tis sep 11, 2007 22:36

Den är underbar! Make me one :rolleyes:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav CheeseGuy » tis sep 11, 2007 22:43

(spoiler 3.05) Som sagt: WWVMD :lovebunny:

Håller med lite om ojämnheten, men det här avsnitten var rätt lysande från början till slut.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film