A bear skrev:Jo, det var väl ungefär så jag menade också fast jag inte SA så.
Förstod det. Jag utvecklade bara, det är en public service-grej. Redan vid väldigt ung ålder var jag ett stort fan av Anslagstavlan på SVT och det har satt sina spår, den där tecknade gubben i början är fortfarande en förebild för mig. Fantastiska lungor hade han också.
3x03
Ju större dom är, desto hårdare faller dom, och jag tror U-Turn förbereds för ett rejält fall. Det skulle vara en väldigt tillfredsställande avslutning på hans karaktärsarc, längre fram. Kanske kan vi se fram emot ett samarbete mellan Heylia, Guillermo och Nancy (eller två av dom i någon slags kombination). Att lyckas sänka en knarkkung skulle kunna gå lång väg för att rädda Nancy moraliskt och, om DEA fått/får upp hennes spår, även ur lagens långa järnfasta grepp.
Andy. Hur fan ska han klara sig ur det här då? Oavsett om han åker till Irak eller Kanada är han ju ute ur serien,
Långt ifrån nödvändigtvis. Det går ju alldeles utmärkt att skildra hans liv där nere i sin egen, fristående (bortsett från eventuella permissioner, storyline. Bör ju finnas liknande exempel från andra serier, men framför allt har ju mycket av Celias storyline varit fristående från Nancys. Kanske inte en optimal lösning, att förlora samspelet mellan Andy och övriga familjemedlemmar, men det går och just nu ser jag fram emot Andys äventyr i Irak väldigt mycket.
Och då kommer Peter in i bilden igen.
Och nu är det lite småjobbigt att vara ikapp. Frågorna rusar i mitt huvud. Har dom hittat hans kropp? Har dom inte hittat hans kropp och undrar var tusan han håller hus? Har dom hittat hans kropp och den lever? Vet DEA någonting om Nancys arbete? Vet DEA ingenting om Nancys arbete och dom vill bara veta var Peter håller hus? Vet DEA ingenting? Vet dom allt? Vet dom nåt? Vet dom någonting i någon sorts kombination av alla exempel här? Vem vet, inte jag, vem vet, inte du...
Kort sagt skitbra.