Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » tis jul 24, 2007 21:16

Californication: Fan ännu en skitbra serie. Jag har inte tiiiiiiiiiid!

Edit: Såhär bra!

Bild
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav CheeseGuy » tis jul 24, 2007 22:56

Ja, Californication-piloten var jäkligt trevlig.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav HeY » tis jul 24, 2007 23:03

Har tänkt att vänta med Californication tills den börjar på riktigt, men nu fick ni mig att bli nyfiken! Jag trodde inte det skulle vara så många bra serier i år men de börjar ju byggas höga staplar.

Jag har bara sett fyra hittils och topplistan blir:

1. The Sarah Connor Chronicles
2. Pushing Daises
3. Reaper
4. Aliens in America

AIA ser jag mig själv strunta i. Den var inte så lysande direkt, men jag vill se om riktiga piloten är mer engagerande då pappan blivigt utbytt till Scott Patterson.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav CheeseGuy » ons jul 25, 2007 0:20

Jag gillade Chuck också. Till skillnad från alla andra mer komediinriktade serier jag ser så hade den dessutom kul action.

Nu får det nog räcka med piloter, och listan blir:

1. Pushing Daisies (långt före resten)
2. Californication
3. The Sarah Connor Chronicles
4. Chuck
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

And I ain't talking about no fucking airplane reality show!

Inläggav adolvsson » ons jul 25, 2007 4:27

Pilotlistan

1. Pushing Daisies
2. The Sarah Connor Chronicles
3. Californication.
4. Reaper
5. Chuck.

Om Mad Men passat in på listan hade den nog hamnat... jag vet inte. För eller efter Reaper. Antagligen före. Jag tyckte första avsnittet var bra, men det allra bästa med den var ytan. Sjukt snyggt filmad och dom hade verkligen lyckats med att placera den rakt in i 60-talet. Rekvisitan (tänkte ni på fotot på sin fru som en av karaktärena höll upp?), rökandet, hur all förde sig. Inte för att jag var med när det begav sig, men det kändes verkligen rätt.

Däremot lämnade den en del att önska under ytan. Det saknades något, något som kunde sträcka den över okej-strecket. Enligt noike ska dom som sett mer sagt att serien höjer sig rejält efter några avsnitt och det låter bra. Mad Men var tillräckligt bra, tillräckligt lovande och mer än tillräckligt snygg för att några fler avsnitt ska kunna offras.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » ons jul 25, 2007 6:07

Off skrev:Varför skriver inte alla här hur bra de tyckte Mad Men var?

För det var inte så överdrivet bra, finns dock potential att bli bättre, piloten lyckades inte förmedla någon större spark/det där lilla extra, men jag ska ge det några fler avsnitt.

Läckta piloter so far:
1. Överlägset bäst: Pushing Daisies
2. Väldigt underhållande: Chuck
3. Långt bättre än jag trodde: Californication
4. Okej: Sarah Connor Chronicles
666. Nej tack: Reaper
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » ons jul 25, 2007 6:47

Bionic Woman finns nu att ladda hem.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » ons jul 25, 2007 8:26

1.Californication
2. Mad Men
3. the SCC
4. Pushing daisies
5. Chuck
6. Reaper

Hmm glömmer jag något nu..
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » ons jul 25, 2007 9:17

Aliens in America? Mer har inte läckt ut. Mad Men är en serie som börjat nu, ingen läckt pilot inför hösten.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » ons jul 25, 2007 9:43

Tänkte inte riktigt på det som en pilotlista utan mer en lista över nya serier. Listklassificering är inte min starka sida.

Aliens in America har jag inget intresse av. Bionic får man väl se idag.

Om det är sant att MM blir mycket bättre kommande avsnitten kommer jag bli helt till mig. Det verkar inte vara någon större hype här på forumet men jag blev helt störtkär i serien.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » ons jul 25, 2007 10:15

Jag tyckte inte MM var speciellt intressant. Californication var bra däremot.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » ons jul 25, 2007 11:00

Nä men vafan vet du. I kill you!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » ons jul 25, 2007 13:03

Illyria skrev:Bionic Woman finns nu att ladda hem.

Yes. En av dom jag sett mest fram emot.

Dessutom, Damages är här.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » ons jul 25, 2007 15:31

adolvsson skrev:Dessutom, Damages är här.

Inte hört om, vad är detta?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » ons jul 25, 2007 15:46

Damages är legal drama (har vi nåt bra svenskt uttryck för det där som jag tappat) från F/X, med Glenn Close i huvudrollen. Folk från bland annat Sopranos ligger bakom. Fast för mig är det framför allt F/X och Close som lockar.

http://www.tvrage.com/Damages

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » ons jul 25, 2007 16:02

Någon som sett Bionic Woman ännu?

Jag blev inte det minsta imponerad och ställer mig frågade till vad ploten med serien öht är. Något som tom huvudkaraktären frågar sig. "Whatever this is" för vad det är framgår inte i piloten.

Nu är jag inte alls bekant med originalserien, skulle det hjälpa till att förstå ploten?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons jul 25, 2007 18:58

The Bionic Woman
Jag håller inte med om att piloten var svår att förstå. Grundploten, ung kvinna i svår olycka får diverse kroppsdelar ersatta med bioniska bitar som ger henne superkrafter, kändes tydligt, att hon kommer använda krafterna till att göra gott och/eller springa ärenden åt militären är något man får anta, men jag gissar att det görs klart när/om (vet inte hur det ser ut på den punkten) serien kommer igång på riktigt. Att dom håller på information kan jag gå med på, och jag har ingenting emot det, men inte att det skulle vara speciellt otydligt.

Däremot var piloten ända en besvikelse. Extra synd med tanke på den här pilotsäsongens höga standard i övrigt, och med tanke på folket bakom. Problemen jag hade var till största delen manusbaserade. Klichéer, onaturlig dialog, saker som hände för snabbt. Förhoppningsvis är det bara bara pilotproblem. Jag gillar verkligen skådespelarna, flera av dom åtminstone, och koncpetet, så det vore extra trist om TBW visar sig bli en rutten serie.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » ons jul 25, 2007 19:11

Det är såklart tydligt, men allt runt om är det jag pratar om. Förväntar mig lite mer grundläggande om även det i en pilot. Sitter du med negativa frågetecken efter en pilot är det inte bra, och det har jag flera. Piloten led av mer än vanliga pilotproblem.

Tror Bionic Woman kan bli first off the chopping block bland NBC-serierna i höst, ivarjefall baserat på det vi hittills fått se. Iofs har de den där serien Life också, som inte verkar alls lovande.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons jul 25, 2007 19:23

Illyria skrev:Förväntar mig lite mer grundläggande om även det i en pilot. Sitter du med negativa frågetecken efter en pilot är det inte bra, och det har jag flera.

Yeah okey, I'm with ya. Fast jag håller inte, med. Som jag var inne på, vad vi inte fick veta lär antingen bli uppenbart väldigt fort eller avslöjas med tiden ändå.

Däremot håller jag med om att den kan ligga risigt till, vilket vore synd, för jag tror den har all möjlighet att bättra sig.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » ons jul 25, 2007 19:32

Kanske inte problemet är att det gavs för lite info utan snarare hur den gavs - otydligt. Setupen för huvudkaraktären fungerar, men de har glömt bort det övriga känns det som. Platta karaktärer, speciellt det militära, som jag också tyckte var väldigt luddigt, pojkvännen och sen fann jag sidostoryn med han i fängelset förvirrande också, liksom själva grunden för hämnd som "Starbuck" har, eller den där andre mannen som hämtade han från fängelset. See, I'm confused. Negativa frågetecken.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » ons jul 25, 2007 20:14

Chuck var mycket bra! Den vill jag se mer utav.
Captain Awesome var rolig. Och scenerna i början med Bryce var ashäftiga. Dock förstod jag inte en del saker, som varför dom försökte ta (döda?) Chuck och tjejen skyddade honom och sen hjälptes dom åt för att stoppa bomben, och sen i slutet när dom var i affären förstod jag inte heller, eller varför han skjöt Bryce i början.
Om det var meningen att man skulle förstå dom sakerna så misslyckades jag!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons jul 25, 2007 21:23

Illyria skrev:See, I'm confused. Negativa frågetecken.

Nej, jag kände mig faktiskt inte förvirrad inför någon av sakerna du nämner, vare sig jag kände att det fanns förklarat eller det inte behövdes. Däremot är det ju möjligt att vi båda har samma typ av problem med manuset, fast det tar sig uttryck på olika sätt. Typ. Fan vet, vi kan vara överrens om att det inte var bra, i alla fall :)

Okej, nya listor!

Piloter:
1. Pushing Daisies
2. The Sarah Connor Chronicles
3. Californication
4. Reaper
5. Chuck
6. The Bionic Woman

Anmärkning: Jag ser mer intresserad av TBW än av Chuck, eller till och med Reaper, fast Chuck och Reapers piloter var enormt mycket bättre gjorde. Synd. Mer Michelle Ryan är precis vad världen behöver (fast hon var bättre i Jekyll, det ska också erkännas).

Nya serier:
1. Damages
2. Mad Men

Glenn Close! Och hon sparkade rumpa med männen från reklamindustrin. Att bara beskriva Damages som lagdrama känns fel, det är mer en dramathriller. Stämningen var intensiv, spännande. Skådespelarna var riktigt bra, förutom Close glänste Tate Donovan, Ted Danson (jag lovar) och framför allt hon tjejen från Sunshine, som inte hade några problem att stå sig mot Glenn Close hårdknackade karaktär.

Jag är enormt nyfiken på att se hur historien utvecklar sig. F/X har gjort det igen.

Kombinerad lista (för att jag kan):
1. Pushing Daisies
2. Damages
3. The Sarah Connor Chronicles
4. Californication
5. Mad Men
6. Reaper
7. Chuck
8. The Bionic Woman

I do enjoy my dramas.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » ons jul 25, 2007 21:31

Inte så mycket att uppdatera egentligen, men:

1. Överlägset bäst: Pushing Daisies
2. Väldigt underhållande: Chuck
3. Långt bättre än jag trodde: Californication
4. Okej (bra): The Sarah Connor Chronicles
5. Nja: Bionic Woman
666. Nej tack: Reaper

Jag kommer se andra avsnittet av Bionic Woman, kanske måste se om piloten också för de har ju bytt ut systern, och så kanske jag kan få några frågetecken uppklarade.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons jul 25, 2007 21:46

Illyria skrev:Jag kommer se andra avsnittet av Bionic Woman, kanske måste se om piloten också för de har ju bytt ut systern, och så kanske jag kan få några frågetecken uppklarade.

Jag är emot bytet. EGG!

För övrigt var historien i TBW mycket mer intressant än Chuck och Reaper sammanlagt. Men som sagt, manusmässigt ar det i övrigt sådär utan att någon fick möjlighet att lyfta det.

Om det blir för mycket serier så att jag måste sålla i höst så faller Chuck och Reaper bort. Även om jag tyckte deras piloter var bättre gjorda, i varje fall Reapers. Chuck kommer jag som bekant inte ihåg mycket av.

edit: det jag läste om revampen av systern och saker runt om lät inte så jävla kul. Väldigt dumt faktiskt. Väldigt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » ons jul 25, 2007 22:29

Jag vill bara säga, Damages WOOP WOOP.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » ons jul 25, 2007 22:50

Damages.

På pappret, om man bortser från detaljer och ser till serien, så verkar det tråkigt. Men det är inte tråkigt för en sekund.

FX! Glenn Close! Zeljko Ivanek (Homicides "Ed Danvers")! Rose Byrne (trots efternamnet)! Soundtracket! Både det organiska och musiken!

Damages. Fantastiskt! :D
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » ons jul 25, 2007 22:59

Ja, jag satte igång och tänkte att fyfan, det här kommer vara tråkigt. Det var det verkligen inte. F/X levererar!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav gaspode » ons jul 25, 2007 23:22

:eek: noike-smilien gör att jag måste ladda ner Damages på en gång.

Jag var inte heller särskilt tagen av Mad Men. Ganska småkul här och där, men inget särskilt. kanske ger serien ett avsnitt till iaf.

Gillade Reaper betydligt mer, även om det inte känns fantastiskt fräscht precis ändå. Skall ge mig på Californication nu tror jag.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav The Buffster » tor jul 26, 2007 1:07

Åh, jag vill också göra listor, listor är roliga. Älskar att jag är ledig nu så att jag faktiskt har tid att se lite (eller snarare mycket) tv.

Jag gör en kombinerad lista jag också, för det kändes roligast.

1. Pushing Daisies. Jag älskade det. Åh, vad jag älskade det.
2. Damages. Glenn Close! FX!
3. The Sarah Connor Chronicles. Mycket mer spännande än jag hade trott och Summer Glau!
4. Chuck. Jag gillade faktiskt, en hel del. Tycker att det var charmigt. Dessutom, Adam Baldwin! Har en serie Adam Baldwin spelar inte mycket annat någon roll.
5. Californication. Jag borde gilla mer än jag gjorde, det är definitivt min typ av serie. Men jag tyckte att någonting saknades. Eller så var jag bara trött... jag var nog bara trött. Hade jag varit pigg hade den troligtvis varit högre upp.
6. Mad Men. Imponerade inte direkt, men jag anar potential, så jag kommer nog att se något fler avsnitt om tiden finns.
7. Reaper. Ray Wise, yay, men annars rätt mycket nja.
8. The Bionic Woman. Nej. Tråkigt. Kunde inte bry mig ens lite om någon av karaktärerna.

Däremot kommer jag ju tyvärr inte ha tid att se alla serier jag vill.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav HeY » tor jul 26, 2007 14:56

Ny pilot idag, Lipstick Jungle: http://www.mininova.org/tor/809221

Aldrig hört talats om, men någon annan kanske har längtat ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film