Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » sön jul 22, 2007 22:35

Tinwiel skrev:Shit, vad svårt det blev att förklara sig när det blev väldigt många negationer i samma mening, jag fattar inte heller vad jag nyss skrev, om det inte vore för att jag faktiskt vet vad jag menade, men det vet ju inte ni... :rolleyes: ;)

Folk ska lära sig förstå vad man menar, inte antar man menar vad man säger. Det handlar om respekt! R-e-s-p-e-k-t.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tob » sön jul 22, 2007 22:40

Det viktigaste är betydelsen av sammanhanget, inte hur man komponerar ihop orden, jag tyckte inte du var otydlig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » mån jul 23, 2007 1:07

Nu kan vi tjuvkika på Chuck också. Keep 'em coming.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » mån jul 23, 2007 1:14

Följt av att vi även kan få tag på Californication, med David Duchovny, som har premiär på Showtime i mitten på augusti.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » mån jul 23, 2007 2:08

Illyria skrev:Följt av att vi även kan få tag på Californication, med David Duchovny, som har premiär på Showtime i mitten på augusti.

Woohoo! Chuck i all ära, men jag kan inte riktigt musta upp samma intressenivå till den som till Californication. Jag gillar Duchovny en hel del, tycker han tenderar få oförtjänt dålig kritik, och konceptet för serien lät intressant.
TVRage.com skrev:David Duchovny stars as Hank Moody, a drug and sex addicted writer juggling a 16-year-old daughter, an ex-wife whom he still cares for, and an insatiable appetite for beautiful women.

... okej, jag läste något någon annanstans som fick serien låta intressant.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » mån jul 23, 2007 2:17

Chuck har intresserat mig ett tag, det är ju Schwartz nya serie! Se vad killen kan utanför O.C!
Är extremt smått intresserad av Gossip Girl, inte mycket, men jääättelite!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » mån jul 23, 2007 2:20

Duchovny i all ära, men Chuck har Adam Baldwin. Den må låta som en Jake 2.0-klon, den kan vara hemsk, men Adam Baldwin.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån jul 23, 2007 2:27

Reaper 1x01
(spoiler den första kvarten) The Dad: Before you were born... your mom and I... sold your soul to the devil
adolvsson: *gapskrattar*

Det där tog mig med bästa sortens överraskning. Jag hade väntat mig att han kanske var adopterad, eftersom det snabbt gjordes tydligt att föräldrarna visste någonting, eller att det kanske var något som låg i släkten. Jag hade inte väntat mig att dom skulle ha sålt hans själv och jag älskar det. Älskar! Så jävla bra.

Dessutom - Ray Wise? Skitbra val.

Nu fortsätter jag.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav lilith » mån jul 23, 2007 2:55

Tinwiel skrev:
HippieSpellan skrev:
Tinwiel skrev:Emmyfolket kanske inte är pretto, men Hiro? Jag tål inte honom och jag är INTE pretto. Nån slags någorlunda godkänd skådespelarprestation måste man väl ändå göra..
.

nu läste du inte =D jag sa att folk HÄR :lovebunny: är pretto, och att emmy INTE är pretto :lovebunnier: :lovebunny:

Ja, det läste ja, men min förklaring kanske var otydlig.

Nej, Tin, du var inte otydlig alls tycker jag.
För övrigt håller jag med. Hiro är comic relief i Heroes, inte nån som förtjänar en Emmy för sin outstanding skådespelarinsats.
Folk har väldigt olika smak här. Det är högt i tak. :lovebunny:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav noike » mån jul 23, 2007 3:11

Det är egentligen väldigt lågt i tak här. Men samtidigt delar vi ut trehjulingar vid dörren så alla får plats att cykla runt bland åsikterna ändå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » mån jul 23, 2007 7:25

Den korta versionen: Reaper var riktigt crap, Chuck var fantastiskt underhållande.

Det är en intressant jämförelse också, för serierna har vissa grundläggande likheter, men oj vilken skillnad på utförandet. Chuck smyger upp som en ny liten underhållande favorit inför hösten.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HippieSpellan » mån jul 23, 2007 8:48

Nä jag gillar inte heller hiro, förstår inte den delen heller. men vissa andra saker =D

:monsterhug:
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån jul 23, 2007 12:47

noike skrev:Det är egentligen väldigt lågt i tak här. Men samtidigt delar vi ut trehjulingar vid dörren så alla får plats att cykla runt bland åsikterna ändå.

Kan jag få en som är motordriven? Vrrrrooooom.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Rombat » mån jul 23, 2007 16:19

Tinwiel skrev:
noike skrev:Det är egentligen väldigt lågt i tak här. Men samtidigt delar vi ut trehjulingar vid dörren så alla får plats att cykla runt bland åsikterna ändå.

Kan jag få en som är motordriven? Vrrrrooooom.
Go-cart-permobil! Me neeeeeds it! gief plixx!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » mån jul 23, 2007 19:10

Piloten till Chuck var rätt bra också. Duglig action med en del småskratt.

Rangordning av piloterna:

1. Pushing Daisies
2. The Sarah Connor Chronicles
3. Californication.
4. Reaper
5. Chuck. Inte dålig, men vid tidpunkten av editeringen kommer jag knappt ihåg något av avsnittet.

Edit: tog bort Mad Men -- det är ju en pågående serie och hör inte hemma i listan.
Senast redigerad av noike mån jul 23, 2007 23:29, redigerad totalt 1 gång.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » mån jul 23, 2007 19:48

Lite info om Star Wars serien. Låter nästan för lovande för att vara sant.

The Live Action Series:

* McCallum and Lucas were recently in London meeting writers for the Star Wars live action TV series.
* “We want to be able to take all this technology we’ve developed over the years and make it accessible to everybody and try to make each one of the episodes [of the live-action TV series] look like a major feature film with all the production values and visual effects that you would expect in a feature but do it for a television budget.”
* “We’ve met a whole bunch of writers from literally all over the world – we have Australia left, that’s the last place we’re going to meet some people – we’re hoping to get a group of six or seven writers ready sometime between September and December to make the final choice and then we’ll start doing story outlines. As I said before, it’s a much darker, much more character-based series, much more adult, and we’re hoping that it will go on for up to 400 episodes.”
* “I think if we can get [the live action Star Wars TV series] right, it’s something that can go on for years and years. One of the ideas is that we’ll have multiple series going on in about two or three year’s time.
* “We’re definitely going back to Sydney to shoot [the live action TV series] and probably June of next year we’ll start casting for it…I’ve had three conceptual artists working on it now for about seven months.”

http://starwarsblog.wordpress.com/2007/ ... /#more-162
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » mån jul 23, 2007 22:49

Chuck var roligt. Tror mer på humorn än storyn men kommer helt klart fortsätta titta på det.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » mån jul 23, 2007 23:18

Californication. Det här gillade jag. Showtimes halvtimmesformat levererar igen. Jag var tvivlande innan, men jag hade fel. Underhållande och med scener jag kommer ihåg. Evan Handler, om han hade varit författare istället för agent så hade man kanske kunnat göra en Studio 60-crossover. Han var också en av de personer vi inte fick se brösten på.

Och slutet! När han skriver "FUCK." i början av eftertexterna. Det var snyggt
.

Till skillnad från Chuck, jag vet att jag skrattade till ibland men några timmar efteråt kommer jag inte ihåg varför. Eller, teasern var kul, den kommer jag ihåg, men sedan. Stora blanka hål och jag är nykter. Ska det vara så?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » mån jul 23, 2007 23:39

Off skrev:Lite info om Star Wars serien. Låter nästan för lovande för att vara sant.

The Live Action Series:

* McCallum and Lucas were recently in London meeting writers for the Star Wars live action TV series.
* “We want to be able to take all this technology we’ve developed over the years and make it accessible to everybody and try to make each one of the episodes [of the live-action TV series] look like a major feature film with all the production values and visual effects that you would expect in a feature but do it for a television budget.”
* “We’ve met a whole bunch of writers from literally all over the world – we have Australia left, that’s the last place we’re going to meet some people – we’re hoping to get a group of six or seven writers ready sometime between September and December to make the final choice and then we’ll start doing story outlines. As I said before, it’s a much darker, much more character-based series, much more adult, and we’re hoping that it will go on for up to 400 episodes.”
* “I think if we can get [the live action Star Wars TV series] right, it’s something that can go on for years and years. One of the ideas is that we’ll have multiple series going on in about two or three year’s time.
* “We’re definitely going back to Sydney to shoot [the live action TV series] and probably June of next year we’ll start casting for it…I’ve had three conceptual artists working on it now for about seven months.”

http://starwarsblog.wordpress.com/2007/ ... /#more-162

Det låter löjligt häftigt. Upp till 400 avsnitt? Multibla serier efter några år? Ja tack! Dock vet jag inte hur det kommer passa in i kronologin, kontinuiteten o.s.v. med alla böcker o.s.v.
Jag skulle ÄLSKA att se Thrawn-trilogin som en serie. Young Jedi Knights skulle vara en superb ungdomsserie och New Jedi Order skulle vara det coolaste, grymmaste och bästa som någonsin visats på tv.
Men även om dom bara skriver helt nya saker kan det också bli helt superbt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eriked » tis jul 24, 2007 1:45

öh.. va?
“We want to be able to take all this technology we’ve developed over the years and make it accessible to everybody and try to make each one of the episodes [of the live-action TV series] look like a major feature film with all the production values and visual effects that you would expect in a feature but do it for a television budget.”
Hur går det ihop?

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » tis jul 24, 2007 1:47

eriked skrev:öh.. va?
“We want to be able to take all this technology we’ve developed over the years and make it accessible to everybody and try to make each one of the episodes [of the live-action TV series] look like a major feature film with all the production values and visual effects that you would expect in a feature but do it for a television budget.”
Hur går det ihop?

De har fördelen att de har allting inhouse. Tror det sänker budgeten rejält.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis jul 24, 2007 2:27

Aliens in America-piloten finns ute nu. Den tänker jag inte se, men den kan ju vara intressant för nån annan. Serien har ju diskuterats lite: rasistisk eller inte? Har sett snuttar ur den som varit okej, men inte mer. Svensk grej i första avsnittet vill jag minnas.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » tis jul 24, 2007 9:19

Off skrev:Varför skriver inte alla här hur bra de tyckte Mad Men var? Jag blir upprörd. Får jag tid ikväll blir det den där chuck och pushing.

Jag skall se...men inte nu.

Det blir så väldigt mycket att se nu. Californication är nog den jag allra helst vill se. Följt av Pushing Daisies, Chuck och Reaper. Jag har fortfarande alla avsnitt av John from Cinncimatti och Meadowland nerladdade och liggandes på datorn. Att John är bra har jag förstått, men är det någon som har titta på Meadowlands och kan säga något?

Imorgon är det ju dags för Damages också.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tis jul 24, 2007 11:25

Tob skrev:Det blir så väldigt mycket att se nu.

Det håller jag med om!!! Big Brother screwar up allt. Jag har typ bara tid att se på live feeds och väldigt få andra saker. Och jag har INGEN koll på vad som kommer i höst! Min lillasyster vet bättre än mig! Hon pratar om Gossip Girl hela tiden.
Jag ska kolla igenom alla höstscheman nu för att få en uppfattning om vad som kommer hända.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » tis jul 24, 2007 13:22

Wow, jag har just läst om alla serier som börjar i höst och det är jobbigt att jag tycker att ALLA låter intressanta!!! Alla utom "Back to You" med Kelsey Grammer, det var den enda som jag inte ens är intresserad av att se ett enda avsnitt av.

På The CW, Life is Wild, Aliens in America, Reaper och Gossip Girl.
Life is Wild låter inte jättespännande, men det är en sån serie som kan vara hur som helst, det återstår att se.
Aliens in America låter jätterolig, jag ska se piloten så fort jag får ner den.
Reaper tyckte jag var bra, men inte jättebra. Synd att dom bytt ut Nikki Reed sen piloten filmades också...
Gossip Girl tycker jag låter väldigt intressant, men vem vet...

NBC har Chuck, Bionic Woman, Journeyman och Life.
Chuck låter kul. Beskrivningen fick mig helt klart att vilja se piloten.
Bionic Woman kan vara bra, men det kan ju även vara som Painkiller Jane som var tråkig som jag vet inte vad.
Journeyman lät intressant och Life inte lika mycket, men ändå tillräckligt för att man ska vilja se det och sen avgöra om det är nåt att se.

CBS har den bästa "fall preview" sidan helt klart.
The Big Bang Theory, Cane, Kid Nation, Moonlight och Viva Laughlin är deras nya serier.
The Big Bang Theory låter som en hyfsat kul komedi.
Cane låter faktiskt inte alls särskillt intressant, men jag tänker att man aldrig kan vara säker förns man sett det.
Kid Nation är min klara favorit. Konceptet är fantastiskt och previewn var superb och gjorde mig alldeles tårögd :o
Moonlight låter ganska bra. Den kan faktiskt bli jättebra.
Viva Laughlin verkar kunna vara bra med.

FOX: K-Ville, New Amsterdam, Kitchen Nightmares och The Search For the Next Great American Band
K-Ville låter faktiskt riktigt intressant. Mycket mer så än jag trodde när jag började läsa beskrivningen.
New Amsterdam's beskrivning läste jag bara jättelite av och det räckte för att övertyga mig.
Kitchen Nightmares har jag sett den britiska versionen av. Några avsnitt i alla fall och det var inte så kul, men eftersom den brittiska versionen av Hell's Kitchen inte heller är det och alla andra brittiska reality-shows är lika tråkiga tror jag helt klart att Kitchen Nightmares US kommer vara mycket bra.
Och The Search For the Next Great American Band tror jag kommer vara jättebra. Som en blandning mellan American Idol och Rock Star kanske. Ser absolut fram emot det.

ABC's serier Samantha Who?, Cavemen, Carpoolers, Pushing Daisies, Big Shots och Women’s Murder Club verkar okej.
Cavemen verkar roligast, Big Shots intressantast och Pushing Daisies har jag inget minne av vad det är den handlar om, jag minns att vi disskuterat den här på forumet, men jag tänkte jag ska se piloten utan att läsa något om den...

Jobbigt att nästan ha 20 nya serier att följa i höst... :(
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HippieSpellan » tis jul 24, 2007 14:56

lå¨ter spännande
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav HeY » tis jul 24, 2007 16:31

LWes skrev:Wow,

Piloten finns ute, vet inte om ngn skrivit det förr: http://www.mininova.org/tor/801143

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tis jul 24, 2007 16:32

HeY skrev:
LWes skrev:Wow,

Piloten finns ute, vet inte om ngn skrivit det förr: http://www.mininova.org/tor/801143

Jag vet, men den laddar hem långsam för mig.

Jag uppskattar att ni skriver när piloter finns ute.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » tis jul 24, 2007 16:33

Jag startade den precis, klar om 30 min. Konstigt att den går så olika :?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tis jul 24, 2007 19:26

AKS skrev:Aliens in America-piloten finns ute nu. Den tänker jag inte se, men den kan ju vara intressant för nån annan. Serien har ju diskuterats lite: rasistisk eller inte?

När jag först läste det där tänkte jag "äsh, överkännsliga folk klagar på allt", men nu när jag sett den tycker jag faktiskt att det var gjort på ett ganska rasistiskt sätt. Den var inte jättebra men jag kommer följa den.
Det var verkligen just för att han var från Pakistan som dom inte ville ha honom, inte alls lika mycket för att han var lite konstig. Personligen hade jag helt klart gjort tvärt om och låtit karaktären varit väldigt konstig och lägga vikten på det, för det skulle vara roligare. Som det var var det inte så roligt. Läraren som var rasistisk var rolig, men inte lika rolig som läraren i Everybody Hates Chris som också är rasistisk på ett roligt sätt.

Jag ser att pappan bytts ut till Luke från Golmore Girls, vilket jag tycker är lite konstigt eftersom jag tyckte att pappan passade bra som han var, men, men...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film