Weeds

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tis jul 17, 2007 21:00

Jag hoppas kunna uppskatta Andys storyline i s2 mer vid omtitten.

Postade bilder på casten från Showtimes TCA i helgen på Tv-land (orkar inte kopiera koden) och de fotona fick mig att verkligen se fram emot s3 och omtitten av s2 lär inte hjälpa till att inte se fram emot de nya avsnitten. Som tur är har jag massa annat att titta på under de kommande veckorna, plus HP7, tror inte det kommer kännas som fyra veckor.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » tis jul 17, 2007 21:02

*Springer in på TV-land och tittar*

EDIT: (spoiler säsong 3) Ja just det, Mary-Kate hade jag ju läst om. Jag är ganska likgiltlig till det, vet inte vad jag tycker om det. Så länge som hennes syster håller sig borta och det inte blir ngt "titta, jag har en tivllingsyster" i serien så kan jag stå ut med det. Nu lät jag lite negativ ändå, men jag är faktiskt inte det, likgiltlig! Ska vänta med att få en uppfattning av henne tills jag faktiskt sett henne i serien.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tis jul 17, 2007 23:03

Bilder på boxen/arna:

Bild Bild

R1:an för säsong 2 är lite lite kortare på höjden än den svenska utgåvan av s1 men annars passar utgåvorna bra ihop för den som måste ha widescreen på avsnitten och inte vill att det ska se helt galet ut i hyllan. ;)

Bild Bild

Bild Bild Bild

Kan fixa screencaps på menyerna också om det önskades.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eriked » tis jul 17, 2007 23:57

Åh. Känner mig lite pepp inför s2 imorn. Var lite sådär halv imponerad av S1 så jag har aldrig orkat ta tag i det. Men nu p.g.a. West Wing så är jag plötsligt riktigt förväntansfull.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav HeY » ons jul 18, 2007 3:20

Illyria skrev:Bilder på boxen/arna.

Jättesnygga boxar! Jag blir riktigt sugen på att köpa dem själv, men då jag har dåligt med inkomst i sommar så blir det nog inte av :(

Illyria skrev:Kan fixa screencaps på menyerna också om det önskades.

Om det inte skulle vara till för mycket besvär :rolleyes:

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » sön jul 22, 2007 7:11

301 finns ute!

Ska se om jag kan fixa screencaps senare.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav A bear » sön jul 22, 2007 13:14

3.01

Ja jävlar jävlar jävlar.

Vilken underbar öppningsscen! Det var ju också ett sätt att skriva sig ut ur en mexican standoff. Och sen faller allt in i gammal härlig Weedstakt - den där blandningen av vardagsliv och liv och död.

Nancy lämnar Silas att ruttna. Yay!

Dean/Doug slash! Eller nästan. De två tillsammans är för härliga.

Och Celia, Celia, Celia... "YOU FUCKED UP!" Jo jävlar.

Löser ingenting, bara krånglar till det än mer, men när det är så här kul att krångla får det gärna göra det.

"I called you snowniggA. With an A."
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HeY » sön jul 22, 2007 15:00

3x01

Nej! Nej! NEJ! Varför tittade jag på detta? Varför är min nyfikenhet så stor! Usch vad jag ångrar mig och usch vad bra det var!! Nej, nu ska jag ta hem säsong 2 och se om för Weeds är helt på min hjärna. Jag vill att säsong 3 ska börja nu!!! :eek:

Åh Celia. Varför denna dumhet? Din man röker och du vet det, alla din mans kompisar röker och du måste veta det också, ändå så startar du den här "antidrog" grejen och förstör inte minst för din man, utan även så kommer du nu att få din bästa kompis dödad. Åh vilken idiot du är, men gud så underhållande!! Slutet när hon satt där som om hon satt på världens topp och sade att det var för Nancys eget bästa och man bara ser Nancys ansiktsuttryck. Underbar scen!

Och Shane som är alldeles ensam och nu är ute och kör bil! Hur ska detta sluta? Att Silas blev lämnad var bara bra, men stackars Shane.

Dean och Doug, underbart sjuka! "Want to compare it hard!?" :D

Inget Mary-Kate i avsnittet, inga som helst problem för mig. När hon väl kommer in så hoppas jag verkligen att hon är en duglig skådespelare. Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till. Har inte varit orolig tidigare men nu när jag tänker på det så känns hon så barbie och så anti-Weeds. Tänk om hon blir som Paris Hilton i Veronica Mars = yuck!

Sämst med avsnittet: ...to be continued!

Hur ska jag klara mig? :(
Senast redigerad av HeY mån jul 23, 2007 1:54, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav poser » sön jul 22, 2007 16:39

Satt och kollade på Axelmusic, Weeds är en sån serie som man kan köpa på blu-ray och priserna skiljer sig inte direkt från DVD. Dags att inse att man ska börja fasa ut sin samling dvd-boxar nu.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » sön jul 22, 2007 16:40

Tyvärr känns det som att man nyss köpt de flesta. Är Blu-ray och HD-DVD eller vad tusan det heter bakåtkompatibla med DVD:er? Tänker inte lägga ut tusentals kronor på Buffyverse *igen*.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » sön jul 22, 2007 16:53

Jag antar att HD-DVD klarar DVD, vet inte hur det är med Blu-ray spelare.

(edit) Blu-Ray klarar även DVD. (/edit)
Senast redigerad av poser sön jul 22, 2007 17:00, redigerad totalt 1 gång.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » sön jul 22, 2007 16:58

DVD får klaras att spelas tills jag nött ut nuvarande samling och jag har inga planer på att inte köpa fler kommande släpp heller.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » sön jul 22, 2007 21:22

Har avslutat min omtitt av säsong 2, vilken härlig liten serie. Tack Axelmusic för den tidiga leveransen lagom till att 301 läckte ut.

(spoiler 301) Kommer det vara en ny artist varje avsnitt för vinjetten den här säsongen också? Det är visserligen ett roligt inslag, eller kan vara det om det är en bra version, men vid omtittar försvinner överraskningen och jag föredrar ändå Malvina Reynolds original och hade hoppats serien skulle gå tillbaka till det den här säsongen. Oh well. Den här versionen var sådär, vem var det?

Perfekt att det hela börjar där det slutade, först familjen som kommer inrusande, följt av fortsatt standoff och alla förvecklingar som händer efter det, hur hela situationen halvt löser sig på olika sätt. Massa härliga replikbyten och det kändes som de skruvat upp komedin en hel del också vilket kändes passande och välkommet. Det gav avsnittet en helt annan takt, även om du vet/förväntar dig att alla viktiga personer kommer klara sig ur situationen tillslut så gav den här takten en riktig spänning.

Delar som måste nämnas: Nancy lämnar Silas på polisstationen, bra val, Doug och Dean make up (vems badrum var det?), Shane kör bil sittandes på kataloger osv :D och trevligt återseende av Kat/Zooey men nu har hon väl lämnat oss/serien.

Celia, you fucked up. Så att säga. All Milfweed förstörd, kommer U-turn "äga" Nancy och Conrad den här säsongen? Vet inte riktigt vad jag tycker om det isåfall, och hur kommer Celia spela in nu när hon vet?

Härligt avsnitt. Det är okej att det är några veckor tills säsongen börjar på riktigt, det här är en bättre cliffhanger att leva med/på några veckor än hur allt slutade i s2-finalen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » sön jul 22, 2007 22:16

3.01

Weeds är fantastiskt. Underbar öppning på den nya säsongen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » mån jul 23, 2007 1:56

Illyria skrev:Härligt avsnitt. Det är okej att det är några veckor tills säsongen börjar på riktigt, det här är en bättre cliffhanger att leva med/på några veckor än hur allt slutade i s2-finalen.

Du har en poäng där! Tack, nu känner jag mig mycket nöjdare med mitt beslut att se den :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » mån jul 23, 2007 9:14

Men nu behövde vi inte vänta så länge alls, 302 ute också. :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Matt » mån jul 23, 2007 11:08

Sweet
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav A bear » mån jul 23, 2007 12:20

Och vilket avsnitt sen.

Jo, det verkar som om U-Turn blir en stor playa i år. Han äger båda två nu.

Fortfarande ingen Olsentvilling. Yay.

Catfight Heylia vs Nancy.

Andy som får spö på en bensinmack. :D

Stackars stackars Doug. Har däremot väldigt svårt att tycka synd om Celia just nu. Jag brukade verkligen ha sympati för henne, men... jag har full förståelse för Nancys utbrott. Tur för dem bägge att Marvin är en sån trevlig typ, hoppas vi får se mer av honom.

Slutscenen. Mary-Louise Parker, shalalalala! Det enda jag är lite oroad för är att säsongen toppar lite för tidigt... hur ska de hålla det här uppe?

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HeY » mån jul 23, 2007 19:53

3x02

Ja gud vad bra! Jag älskar verkligen Weeds. Känns inte som om jag behöver säga så mycket mer, A Bear fick med det mesta. Har också samma oroa är det gäller om hur de ska kunna hålla denna kvaliten uppe.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » tis jul 24, 2007 20:42

Att jag bara postat typ tre inlägg i den den här tråden, är nästan lika tragiskt som min fasta övertygelse att jag inte sett de tre sista avsnitten av första säsongen, trots att jag uppenbarligen har det, och trots att jag nästan säkert tidigare kommit på mitt misstag.

Men! Nu är jag igång igen.

A bear skrev: (spoiler 2.03) - Ordet "immunity" nämns 2-3 gånger på lika många minuter... och sen får vi veta varför. ELVIS! Så vad har Peter i kikaren? Om han gör allt det här bara för att få dejta verkar han, ärligt talat, lite... knas.

Jag kan visserligen köpa att Peter verkligen gillar henne, som han säger så är hon småfisk i sammanhanget. Å andra sidan skulle vad han säger om giftermålet ha något kryphål, att han kommer kunna sätta dit henne ändå. Å tredje sidan, vilket känns troligare än åtminstone sida nummer tre, kanske han inte alls är ute efter Nancy utan dom större fiskarna runtomkring. T ex Heylia. Det är vad jag tänker.

2x04
Han, bara ett barn, gråter sig till handarbete hos massösen! Underbar scen.

Nu hoppas jag det inte räknar för mycket, så jag kan sticka iväg och köpa glass innan fortsättningen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » tis jul 24, 2007 23:48

adolvsson skrev: (spoiler 2x03) Å tredje sidan, vilket känns troligare än åtminstone sida nummer tre, kanske han inte alls är ute efter Nancy utan dom större fiskarna runtomkring. T ex Heylia. Det är vad jag tänker.

Tre avsnitt senare och jag känner mig inte riktigt lika säker längre. (spoiler upp till typ 2x06) Visst verkar Peter ärlig. Visst? Nej, något måste han ha i den berömda metaforiska kikaren. Tur att jag inte behöver vänta veckovis på resten.

Och helt överlag är det här jävligt bra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » ons jul 25, 2007 0:54

Jag läser era andras gamla kommentarer i takt med tittandet och så mycket mer finns väl inte att tillägga, egentligen.

caffeineaddict skrev: (spoiler 2.07) Men jag är ungefär lika tänd på israeliskan som Andy är, och hoppas verkligen hon återvänder. Fantastisk kvinna! 8)

Hell, yeah. Say what? I said heeell yeah!

A bear skrev: (spoiler 2.08) The pot thickens.

Aj. Hahaha. Aj. Skäms!

A bear skrev: (spoiler 2.09) Som sagt, jävligt bra drama. Och samtidigt kul. Weeds rockar.

Hell, yeah. Say what? I said heeell yeah!

Eller egentligen har jag faktiskt egna tankar och sager att säga men det här var mycket enklare.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » ons jul 25, 2007 1:31

2x10
Zooey Deschanel!

Och nej, jag tror inte längre att Peter hade några dolda motiv. Men nu? Jag vet inte. Det må vara läge att hämnas, bara det att han själv - med eller utan giftermål - riskera förlora en hel del själv. Fast det är klart, om han han verkligen älskade henne, vilket jag tror han gjorde, är det inte säkert att han bryr sig om sig själv.

Nancy är förresten en fantastisk karaktär. Naiv, impulsiv. Imponerande att dom kan få en fortortsmorsa till värsta drogdrottningen på ett trovärdigt sätt. Det där vinnane leendet hon har hjälper nog till.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » ons jul 25, 2007 2:07

2x11
A bear skrev:Fundering: Kan vi vara helt säkra på att Peter verkligen är korrupt?

Jag har aldrig sett Peter som korrupt, på sin höjd missledd av kärleken till Nancy. Eller om han missledde Nancy av lojalitet till sitt yrke, men den misstanken gick över ganska snabbt.

Som det ser ut nu, lär han inte ha några problem med att sätta dit henne, dock.

A bear skrev:Och så har dessutom Cat (Zooey Deschanel for president!) en prisjägare efter sig.

Jag älskar, dubbelälskar, att det är så mycket drama på alla håll (inte bara Nancy, Peter och drogerna, utan även relationsdramakomedibitarna med Celia, Doug och Dean, och mitt i alltihopa släpper dom in helt absurd Zooey Deschanel. Älskar när allt blandas på det där viset. Helt fantastiskt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » ons jul 25, 2007 2:40

2x12
Fuck.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » ons jul 25, 2007 4:08

Okej, jag hade inte tänkt ta mig ikapp hela serien idag/kväll/natt, men det blev liksom lite för bra för att hålla tillbaka. Och 3x03 på väg ner i samma nu som jag skriver, trevligt, fast den ser ut att få vänta tills efter några timmars skönhetssömn.

3x02
Yahoo, slutscenen! MLP FTW.
A bear skrev:Det enda jag är lite oroad för är att säsongen toppar lite för tidigt... hur ska de hålla det här uppe?

Jag satt mest och undrade hur dom ska få upp den igen. Uh, få upp det, menar jag. För nu har allt bara gått ner i skiten, rakare och stadigare för varje avsnitt. Inte för att jag tvivlar på att dom kommer kunna hålla serien rullade, 15 avsnitt är ju ändå 15 avsnitt och dom måste ju ha räknat med möjligheten till fler säsonger, men om man redan nu sitter med ett stort hur fan ska dom kunna klara sig ur det här framför ögonen, ja... det ska bli grymt intressant att se vart dom går härifrån.

Catfighten var underhållande, och brutal. Shit. Bra mycket brutalare än Doug och Deans lilla slagsmål i, ja, var det samma eller förra avsnittet? Sak samma. Doug och Deans, det var en catfight, Heylia vs Nancy var inget annat än ett gammalt hederligt hårdhänt slagsmål. Kvinnor kan, för bövelen!

Celia. Jag tycker om henne från början, men nu inte så mycket. Ja, hon är fortfarande en bra karaktär förstås, fast dom där karaktärsskavankerna man charmades av i början, har snarare tagit överhanden och gjort henne till en riktig satmara. Nej. Dom har visat upp henne som den ordentliga sjutunnors satmara hon egentligen är. Ursäkta språket.

Intressant att Celia och Nancy verkar ha kommit ifrån varandra rejält. Utmålades inte dom som värsta bästa vännerna i början? Jag kommer faktiskt inte ihåg. Kanske, någonstans, är det, för någon eller båda av dom, en del av problemet eller en del av lösningen. Det vill säga, det vore intressant att se vad som händer om dom hittar tillbaka till varandra igen.

Och fan vad jag gillar Conrad. Eller inte så mycket hans lilla svek mot Nancy där, men vafan, någonstans förstår man (jag) honom också, Nancy har ju ändå ställt till med en hel del oreda. Sveket var i vilket fall som helst en stark scen. MLP:s agerande i den scenen. Stort wow.

Vilket väl var allt jag hade nu. Jag vill bara lämna er med den här meningen, den här sanningen;

Mary-Louise Parker är en magnifik kvinna.

Så det så.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » ons jul 25, 2007 4:20

302 kommer kräva en omtitt av mig, det kändes inte lika starkt som säsongspremiären, men det var ändå bra utveckling. Det var lite svårt att sätta ett finger på avsnittet annars och vad jag inte riktigt gillade.

Omtitt av 302 följt av 303 (som finns ute nu!).

Kan vi får mer Dexter nu också Showtime, please?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » ons jul 25, 2007 8:44

Jag tycker inte 3.02 hade samma flyt som 3.01. Varför....ingen aning.

Slutscenen i polen när Nancy skrek under vattnet var däremot så klockren så att jag satt och rös riktigt i soffan.

Ok. Preair avsnitt skapar en viss vemodighet hos mig. Det är lite charmigt att vänta på något till ett visst datum, men så blir det inte så nu, fast samtidigt så behöver man ju vänta förr eller senare på nya avsnitt ändå.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav A bear » ons jul 25, 2007 11:06

adolvsson skrev:3x02
Yahoo, slutscenen! MLP FTW.
A bear skrev:Det enda jag är lite oroad för är att säsongen toppar lite för tidigt... hur ska de hålla det här uppe?

Jag satt mest och undrade hur dom ska få upp den igen. Uh, få upp det, menar jag. För nu har allt bara gått ner i skiten, rakare och stadigare för varje avsnitt. Inte för att jag tvivlar på att dom kommer kunna hålla serien rullade, 15 avsnitt är ju ändå 15 avsnitt och dom måste ju ha räknat med möjligheten till fler säsonger, men om man redan nu sitter med ett stort hur fan ska dom kunna klara sig ur det här framför ögonen, ja... det ska bli grymt intressant att se vart dom går härifrån.

Jo, det var väl ungefär så jag menade också fast jag inte SA så.

(spoiler 3.03) Och trean ger väl lite svar på det: gneta, spara, sälj och vänj dig vid att vara U-Turns bitch. Vilket kunde se lite tråkigt ut, men å andra sidan verkar ju åtminstone två andra - Heylia och Guillermo - vara ute efter U-Turn, så hon kan fastna mitt i något här.

Andy. Hur fan ska han klara sig ur det här då? Oavsett om han åker till Irak eller Kanada är han ju ute ur serien, och så kan vi ju inte ha det...

Silas slipper undan billigt, både hos domaren och hos sin mor. Eh, alltså, han förvärrade inte situationen, han kapsejsade den helt och hållet.

Och Celia står helt och hållet ensam i världen nu. Nånting lär hända.

Ingen är glad just nu, alla verkar vara 10 sek från fullständigt mentalt sammanbrott. Och då kommer Peter in i bilden igen. Herregud... det här börjar nästan bli för mycket. Men bara nästan.

CARRIE FISHER! Som fiskar, dessutom!

Inte i klass med de två första, men det måste ju komma ner på marschfart om det ska hålla i 12 avsnitt till. Gott så.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HeY » ons jul 25, 2007 15:23

Hur kommer det sig att så mycket läcks ut ifrån Showtime? Okej, om första läcker ut kan jag förstå men ända till 3x03! Jag jublar, men inte kan Showtime göra det samma, eller är det de som läcker ut dem?

Tänk om hela säsongen läcker ut, det skulle ju vara unde...eller nej, det skulle vara dåligt. Tänk vad länge man skulle få vänta på säsong 4 :eek: (om det nu blir ngn, men jag tvivlar inte)

Ikväll blir det Weeds, följt av nya Bionic Woman, kanske Mad Men och Chuck. Det beror på hur mycket jag orkar titta. Yay! Jag ser fram emot ikväll :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film