Weeds

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Matt » tis okt 31, 2006 23:12

2x12 Just när man inte tror det kan bli bättre
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Tinwiel » ons nov 01, 2006 0:05

2x12
Aaaaaah! Gud så frustrerande att behöva vänta, jag blir tokig.. avsnittet var tokbra, och jag skulle kunna strypa Silas. Han är så dum som man kan bli, uppe där och tävlar med Connor (Angel) och Matt (Nip/Tuck) + säkert nån till dum karaktär som jag inte kan komma på just nu.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Matt » ons nov 01, 2006 8:40

2x12
Om nu Peter är död kommer Nancy får vårdnaden av hans jobbiga son då de är gifta? Det lär ju bädda för en hel del trubbel nästa säsong.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav A bear » ons nov 01, 2006 10:10

Matt skrev:2x12
Om nu Peter är död kommer Nancy får vårdnaden av hans jobbiga son då de är gifta? Det lär ju bädda för en hel del trubbel nästa säsong.

Visstfanja, hon postade ju det där certifikatet. Det lär ju komma tillbaka. (Om hon tar sig ur kruxet med alla vapen, men det får man väl förutsätta.) Nåja. Om Silas åker in i fängelse behövs det väl en bortskämd barnrumpa till i huset?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Illyria » ons nov 01, 2006 14:10

Jag hoppas Silas hamnar i fängelse, efter allt han hittat på förtjänar han det. Minst. Borde inte certifikatet ställa till problem också, om nu Peter hittas död, eller är försvunnen, och det precis skickats in?

Från en intervju med skaparen om Peters öde:

(spoiler intervju med skaparen) We fell in love with Peter [played by Martin Donovan] — he was just so great and they were so great together — so when it came time to kill him it was really hard for us to accept that, even though we had that in mind all along. That's why we actually didn't hear the gunshot.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eriked » fre nov 03, 2006 20:01

Så! Då har man sett klart s.1. Inte helt övertygade men det blev betydligt bättre i slutet så fortsättning följer! En anledning var väl att serien har problem med att avsluta avsnitten. Ofta slutar det mitt i och jag står undrandes om vad som egentligen hände. Men det blev bättre mot slutet.
De sista två avsnitten var riktigt bra! Gillar utökningen av dealandet. Under seriens gång har också den andra familjen blivit mer intressant tycker jag...nu behövs det mat i magen.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Illyria » tor nov 16, 2006 21:33

Officiell pressrelease om säsong 3, 15 avsnitt! :D

SHOWTIME LIGHTS UP 3RD SEASON OF WEEDS

Fifteen New Episodes of the Network's #1 Hit Comedy Series from Lionsgate Begin Production This Spring for Summer Debut

LOS ANGELES (November 16, 2006) Hot off last months shocking second season finale of WEEDS -- the most-watched episode in its history -- SHOWTIME is green lighting 15 new episodes for the third season of the award-winning series, it was announced today by SHOWTIME Networks President of Entertainment, Robert Greenblatt. The networks most watched comedy and critical darling, WEEDS is a biting and satirical look at the complicated life of a suburban, pot-dealing mother. Produced by Lionsgate in association with Tilted Productions, WEEDS stars Mary-Louise Parker, Elizabeth Perkins, Tonye Patano, Romany Malco, Justin Kirk and Kevin Nealon. Created and executive produced by Emmy Award winner Jenji Kohan, the series will resume production in Los Angeles in spring 2007 for a summer premiere.

Källa
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » tor nov 16, 2006 21:36

Vad fantastiskt!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » tor nov 16, 2006 21:45

Underbart!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor nov 16, 2006 21:49

15 avsnitt! HUZZAH!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tor nov 16, 2006 22:20

YAAAAAAAY!

*I am evil Homer! I am evil Homer!*

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Illyria » ons nov 22, 2006 20:37

Amazon UK listar säsong 1 på dvd för släpp i januari, och de listar även widescreen, vilket jag verkligen hoppas är sant. Discshop har en svensk utgåva listad för april.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » fre feb 02, 2007 2:42

Sett avsnitt 1x01-1x05 nu, och liksom med the Office så undrar jag lite varför jag inte kollat på det här innan?

"I'm not gonna cap any motherfuckers."

Har inte så mycket mer att säga än.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav LauraP » mån feb 05, 2007 12:47

yey! Jag var rädd att weeds skulle hamna i högen med serier som bara läggs ned utan att någon frågar mig om det är ok. Skönt- då ska jag börja med den igen, tror jag kom till 2x9 eller nåt...
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav AKS » lör mar 03, 2007 19:28

Intervju med MLP (fult foto dock!) på tvguide.com. Spoiler t.o.m. slutet av S2 och lite om början av S3, men enormt lite eftersom MLP inte riktigt vet vad som kommer att hända heller.

tvguide.com

Det intressanta var på slutet om MLP vs skaparen. Visste inte att det fanns problem där. Eller "problem" kanske jag ska säga, så länge det inte påverkar serien så bryr jag mig inte.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör mar 03, 2007 19:35

"Problemen" har jag läst om tidigare, hoppas det inte kommer påverka serien något i framtiden, hittills har det ju inte påverkat ivarjefall.

Låter bra med fortsatt hairy.

Och det verkar fortfarande inte finnas något exakt info om det är widescreen eller ej för R2-releasen, vissa sidor säger widescreen, andra 4:3 och olika releasedatum. Tycker de borde bestämma sig snart.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » tor mar 22, 2007 16:26

Nu är det äntligen officiellt bekräftat att R2 kommer vara widescreen, det blir ett givet köp för min del då, men fortsatt väntan tills juli.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » fre apr 20, 2007 0:06

Och säsong 2 kommer på dvd 24 juli (R1), men det står inget om widescreen...

Weeds - Season 2 comes to DVD and Blu-ray in July
Pick them up on July 24

One of our retail friends has sent us news on the second season of Weeds, which will be released for DVD and Blu-ray on July 24. The sets include:

* Exclusive marijuana mockumentaries
* Commentaries by cast and crew
* Trivia tracks
* Musical performances
* Gag reel
* Showtime original content
* ...and more

Gag reel är alltid välkommet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav A bear » mån maj 07, 2007 1:37

2 nya cast members för s3. Artiikeln lite mer spoilrig än det som står här, som enbart är namnen på dem:

Matthew Modine och Carrie Fisher
:eek:

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Illyria » lör jul 14, 2007 0:14

På söndag (start 23:40) är det Weeds-maraton på TV3, hela säsong 1 visas. Säsong 2 börjar visas ondag 18 juli.

Har fått dispatch-mail om s2-dvdn, men jag undrar om den hinner fram innan dess. Ska definitivt se om säsongen på dvd och inte TV3.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » sön jul 15, 2007 16:45

Åh vad underbart! Jag som hade tänkt se som allting nu innan s3 börjar, detta sparar mycket väntan på att få hem s1 - perfekt tajmat :D

Tack för att du upplyste mig/oss Illyria!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sfinx » mån jul 16, 2007 16:17

Illyria skrev:På söndag (start 23:40) är det Weeds-maraton på TV3, hela säsong 1 visas. Säsong 2 börjar visas ondag 18 juli.

Har fått dispatch-mail om s2-dvdn, men jag undrar om den hinner fram innan dess. Ska definitivt se om säsongen på dvd och inte TV3.

Hade inte aning om detta, och vilken trevlig överrraskning det var. Dessutom är jag ledig idag så det spelade ingen roll när jag somnade.
Pga teknikbrist och boxbrist ser jag fram emot torsdagen. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav HeY » mån jul 16, 2007 18:27

sfinx skrev:
Illyria skrev:På söndag (start 23:40) är det Weeds-maraton på TV3, hela säsong 1 visas. Säsong 2 börjar visas ondag 18 juli.

Hade inte aning om detta, och vilken trevlig överrraskning det var. Dessutom är jag ledig idag så det spelade ingen roll när jag somnade.

Passade perfekt för mig också så jag satt uppe och tittade på hela.

Men menar du inte onsdag? Det är då s2 börjar.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sfinx » mån jul 16, 2007 19:11

HeY skrev:
sfinx skrev:

Passade perfekt för mig också så jag satt uppe och tittade på hela.

Men menar du inte onsdag? Det är då s2 börjar.

Ja, naturligtvis, jag trodde jag skrev onsdag. :)
Undrar vad jag tänkte på samtidigt?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav HeY » mån jul 16, 2007 19:14

sfinx skrev:Ja, naturligtvis, jag trodde jag skrev onsdag. :)

Torsdag är guden Tors dag och Tor var Odens son....Oden...Odsda...Odsdag...Onsdag = Tordag?

Känns det logiskt?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sfinx » mån jul 16, 2007 19:21

HeY skrev:
sfinx skrev:Ja, naturligtvis, jag trodde jag skrev onsdag. :)

Torsdag är guden Tors dag och Tor var Odens son....Oden...Odsda...Odsdag...Onsdag = Tordag?

Känns det logiskt?

:D Fullkomligt.
Det måste vara så det gick till.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Illyria » tis jul 17, 2007 20:32

Fick säsong 2 på dvd idag, det blir en riktigt efterlängtad omtitt (och några lediga gb på enda hdn). :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » tis jul 17, 2007 20:40

Åh! Vilken lyckost du är, jag vill också ha! Jag får helt enkelt ta hem säsong 2 igen och se om nu innan säsong 3 börjar. Det tar ju väldigt fort att se bevisligen eftersom S1 gick på 5h med reklam så borde ju S2 ta ungefär 5h också eftersom då slipper man reklampaus mellan avsnitten plus en mitt i.

Du får hålla oss uppdaterade och berätta att serien inte blivigt dålig på något konstigt sätt under otitten :rolleyes:
Mest av allt, du får hålla oss uppdaterade om hur snygg boxen och menyn är! Bilder upskattas :D ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tis jul 17, 2007 20:44

Jag tror inte en omtitt gör serien sämre, när jag såg om s1 förra månaden älskade jag serien ännu mer. Ska försöka se några avsnitt per dag, vill inte att säsongen ska ta slut för fort och det är ändå nästan 4 veckor kvar tills s3 börjar.

Det är en snygg box och den passade bra ihop med den svenska utgåvan jag har av s1. Bilder kommer senare. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » tis jul 17, 2007 20:48

Jag håller med om att serien bara blir bättre av omtitt. Man får in mer och eftersom man nu känner karaktärerna bättre så uppskattas de mer. Celia, t.ex, tyckte jag var mycket roligare nu i början än vad jag kunde minnas att hon var. Jag vet att jag började gilla henne senare!

4 veckor :eek: Jag ångrar nästan att jag såg säsong 1, det väckte suget på säsong 3 ju!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film