Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » ons jun 20, 2007 14:01

madskellig skrev:Senaste nummret av SFX kom med ett litet Supernatural Drinking Game :D

Bild

Hihi. Jag var precis in på PressStop och bläddrade igenom senaste SFX lite snabbt, kollade bl.a. efter bilder på pojkarna men hittade inget. Så det här var bra timing! :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » mån jul 02, 2007 20:06

(spoiler 2.21-2.22) Supernatural kommer aldrig bli en arctung serie för mig. Så det gör inte så mycket att man inte lyckas så väl med att göra mer av arcen. Jag ser serien för att jag gillar broderrelationen, alla små skräckhistorier och den spännande atmosfären de ofta lyckas skapa. Slutscenen från avsnitt 21 var fantastisk. Det som är lite dumt är att man sen inför avsnitt 22 pga. seriens begrändningar vet att Sam kommer att överleve, och det är svårt att verkligen gå in i Dean karaktär och ta åt sig....för att man vet utgången ändå. Men under givna förutsättningar tycker jag man skötte Sams "död" på ett bra sätt. Jag gillar dealen. Det må vara en enkelt och uppenbar lösning men jag hoppas man gör något bra med den, vilket jag tycker scenen i slutet när demonen ifrågasätter om det verkligen är Sam hintar en del om. Nånting med den scenen, Deans blick och uttryck, som var riktigt jävla illa till mods framkallande.

Jag tror S3 har väldigt bra förutsättningar att bli den bästa Supernatural säsongen hittils. Bara dem kan utnyttja den också på ett bra sätt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån jul 02, 2007 22:24

Glorificus skrev:
madskellig skrev:Senaste nummret av SFX kom med ett litet Supernatural Drinking Game :D

Bild

Hihi. Jag var precis in på PressStop och bläddrade igenom senaste SFX lite snabbt, kollade bl.a. efter bilder på pojkarna men hittade inget. Så det här var bra timing! :D

*fnissar* Nästan så att man får lust att supa. Roligt spel. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » ons jul 04, 2007 14:08

Teen Choice Awards Nominees

Choice TV Actor: Drama

Hugh Laurie - House
Jared Padalecki - Supernatural
Matthew Fox - Lost
Milo Ventimiglia - Heroes
Wentworth Miller - Prison Break

Jared! :lovebunny:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » ons jul 04, 2007 14:10

Glorificus skrev:
Teen Choice Awards Nominees

Choice TV Actor: Drama

Hugh Laurie - House
Jared Padalecki - Supernatural
Matthew Fox - Lost
Milo Ventimiglia - Heroes
Wentworth Miller - Prison Break

Jared! :lovebunny:

Är det fel av mig att hejja på Milo :rolleyes:
Eller jag vet inte, det är nog 50/50 mellan Milo/Jared.
Det känns som de andra har vunnit så mycket redan, speciellt Hugh och Matthews serie har vunnit så mycket så han förtjänar inte heller. Skulle inte ha ngt emot att Wenworth vann heller, men nej, som jag sa: Milo eller Jared!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » ons jul 04, 2007 14:42

HeY skrev:Är det fel av mig att hejja på Milo :rolleyes:

I den här tråden, ja! ;)

Även om jag tycker att alla förtjänar det så hoppas jag förstås på Jared, men samtidigt är det kul bara att han är nominerad. Och det här betyder framför allt att han (och Jensen?) lär komma på galan och bli intervjuade. Framför kameror.

Söndag den 26 augusti sänds galan live.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » ons jul 04, 2007 15:08

Glorificus skrev:Söndag den 26 augusti sänds galan live.

På Nickelodien?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » ons jul 04, 2007 17:18

HeY skrev:

På Nickelodien?

Vet inte hur det är i Sverige, om vi har möjlighet att se den här. Men i USA sänds den på FOX. Du tänker på Kids' Choice Awards. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » ons jul 04, 2007 21:13

Glorificus skrev:
HeY skrev:

På Nickelodien?

Vet inte hur det är i Sverige, om vi har möjlighet att se den här. Men i USA sänds den på FOX. Du tänker på Kids' Choice Awards. ;)

Ja det gjorde jag ju, haha, har fått för mig att det är samma :P

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav MissKittyFantastico » fre jul 06, 2007 10:53

"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav LWes » fre jul 06, 2007 13:17

Varje gång jag tänker på Supernatural tänker jag att jag vill att Jensen ska sluta där och komma tillbaka till Days of our Lives istället!
Det skulle vara bra för alla Jensen fans också, för då skulle han vara på tv över 100 avsnitt varje år istället för den löjliga summan 22!
Come back to us Eric Brady!!! :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » fre jul 06, 2007 14:20

LWes skrev:Varje gång jag tänker på Supernatural tänker jag att jag vill att Jensen ska sluta där och komma tillbaka till Days of our Lives istället!
Det skulle vara bra för alla Jensen fans också, för då skulle han vara på tv över 100 avsnitt varje år istället för den löjliga summan 22!
Come back to us Eric Brady!!! :o

Lämna en primetime serie för en löjlig såpa som jag inte tål, nej tack :rolleyes:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » fre jul 06, 2007 14:39

HeY skrev:Lämna en löjlig primetime serie för en fantastisk såpa som är mycket bättre, ja tack :o

Så, jag korrigerade det du skrev.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » fre jul 06, 2007 14:52

LWes skrev:
HeY skrev:Lämna en löjlig primetime serie för en löjlig såpa som jag inte tål, nej tack :rolleyes:

Ja, jag håller med dig helt och hållet. Jag tål inte heller klyschiga såpor!

Åh, vad trevligt att du håller med :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav chanda » fre jul 06, 2007 16:46

så vad tror ni om det här?

Raelle Tucker leaving the Supernatural writing staff; well, Laurence Andries is joining the staff for next season.

kan bli intressant med nytt blod
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav LWes » fre jul 06, 2007 16:51

Jag tycker att av alla serier på tv är Supernatural helt klart en av dom med störst skillnad mellan avsnitten. En del är verkligen jättebra medan andra är okej och en del tråkiga.
Vet inte om en ny författare kan ändra på det, men jag tycker att säsong 3 borde kunna bli bättre än vad serien varit tidigare.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » fre jul 06, 2007 17:40

LWes skrev:Jag tycker att av alla serier på tv är Supernatural helt klart en av dom med störst skillnad mellan avsnitten. En del är verkligen jättebra medan andra är okej och en del tråkiga.
Vet inte om en ny författare kan ändra på det, men jag tycker att säsong 3 borde kunna bli bättre än vad serien varit tidigare.

Nja, jag tycker nog att Smallville få ta hem titeln för störst skillnad på kvalite avsnitt genom avsnitt. S6 höll en väldigt bra nivå rätt igenom men i princip varje säsong har sån olik nivå på avsnitten (oftast bäst i början och slutet och sämst i mitten) att man vet inte vad man ska förvänta sig.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » fre jul 06, 2007 18:09

HeY skrev:
LWes skrev:Jag tycker att av alla serier på tv är Supernatural helt klart en av dom med störst skillnad mellan avsnitten. En del är verkligen jättebra medan andra är okej och en del tråkiga.

Nja, jag tycker nog att Smallville få ta hem titeln för störst skillnad på kvalite avsnitt genom avsnitt. S6 höll en väldigt bra nivå rätt igenom men i princip varje säsong har sån olik nivå på avsnitten (oftast bäst i början och slutet och sämst i mitten) att man vet inte vad man ska förvänta sig.

Ja helt klart!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav brat » tor jul 12, 2007 22:29

MissKittyFantastico skrev:http://uncyclopedia.org/wiki/Supernatural

:D

Spoilerigt, men kul.

Hahah, det var riktigt roligt!
"In real life, we would refer to people like him as assholes" ;)

Så så mycket att citera. Men det här var en favorit.
Bugs
The first rule of the episode Bugs is that you do not talk about the episode Bugs. The second rule of the episode Bugs is that it doesn't exist. Non-existance is sponsored by The World's Shortest Night and Dean slapping Sam on the ass and posing as his boyfriend.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » tor jul 12, 2007 23:17

(spoiler Casting säsong 3) Äntligen måste jag säga först. SPN ska tydligen ha två nya regulars och de ska båda vara tjejer. Den ena rollen av dem har redan fylld och ska spelas av Katie Cassidy.

Hela artikeln:
"Supernatural has filled one of the two new female series regular roles.

Katie Cassidy -- the 20-year-old daughter of '70s teen idol David Cassidy -- has been tapped to play Ruby, a fellow demon hunter Sam and Dean meet in the show's third season premiere. In the casting breakdown, the character is described as "sexy, brutal and ruthless."

Cassidy's previous credits include the features Click, When A Stranger Calls and Black Christmas, and recurring roles on 7th Heaven and Sex, Love and Secrets. She has also signed on to play Lucy Ewing in the the long-in-the-works Dallas pic.

No word on who'll play Bela, the "beautiful, funny and confident" mercenary who lacks a conscience. However, names should be forthcoming in the next few days."

Källa: eztv
Ursprunglig källa: tv-guide

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav chanda » fre jul 13, 2007 9:40

HeY skrev: (spoiler Casting säsong 3) Äntligen måste jag säga först. SPN ska tydligen ha två nya regulars och de ska båda vara tjejer. Den ena rollen av dem har redan fylld och ska spelas av Katie Cassidy.

casting spoiler 3
roligt att höra någon som är positiv, var riktig trött på att läsa all negativ om de nya tjejerna,som pågor just nu.
Ser själv fram i mot hur de
kommer att ingå i ploten. Tror inte att det
kommer att på värka killarnas dynamik. Trots allt det är sama skådisar som spelar sam och dean
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav HeY » fre jul 13, 2007 14:33

(spoiler säsong 3) Detta är det första jag har läst om det så jag är helt klart positiv till det. Jag har väntat på att serien ska få lite mer östrogen, så därför var jag jätteglad över att Ellen och Jo fick vara med så mycket i säsong 2. Nu med 2 helt nya tjejer som ska vara med hela säsongen så känns det ännu bättre! Dock hade jag nog hellre sett att Jo skulle följa med dem.
Jag kan självklart inte ha någon konkret uppfattning om vad detta kommer ge serien fram tills jag har sett det, men just nu känner jag mig positivt lagd mot det. När det gäller killarnas dynamik så tror jag inte alls detta kommer skada den, snarare kan detta skapa mer roligheter mellan dem!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav chanda » fre jul 13, 2007 19:20

en liten Ändring i casting spoler för s3.

från en Tydligen föritlig källa. Nu har dom ändrat
Bela och Rudy från regular to recurring.
Hoppas det var Kripke val och inte enbart pågrund av en del fans rekation.
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav Tinwiel » fre jul 13, 2007 19:43

Spoiler inför säsong 3
Två nya kvinnliga återkommande bikaraktärer känns positivt, bara dom gör nånting bra av dom, och att det är bra skådespelerskor, för dåliga skådisar kan stjälpa rätt så mycket. Supernatural har ju haft sin del av dåliga skådisar redan (inte Jensen och Jared såklart! :lovebunny: ) Hoppas att karaktärerna blir intressanta i sig själva och inte bara blir kvinnliga bihang till Sam och Dean.
Jag är peppad inför säsong 3!

Edit: Jag spoilermarkerade, kom på att alla kanske inte vill veta sånt...
Senast redigerad av Tinwiel fre jul 13, 2007 23:01, redigerad totalt 1 gång.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » fre jul 13, 2007 20:02

MissKittyFantastico skrev:http://uncyclopedia.org/wiki/Supernatural

:D

Spoilerigt, men kul.

:D Rooligt.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav chanda » mån jul 16, 2007 18:54

Två spoler
Gör så här för den nyfikne.

Ny info om casting S3

Nu har de anställ tjejen som ska spela Bela
Bela has been cast - Lauren Cohan.

She's a relatively new, unknown actress, about 24-25 years old. Check this out: she graduated from Winchester University in the U.K. (BA in English and Drama).

Sen ett ord från Mästaren kripke själv. Pratar om
när vi lämnade bröderna i slutet av Seson 2 .Om Seson 3 och icke att glömma självklart om de nya.

When we last left the Winchester brothers, Dean (Jensen Ackles) had promised his soul in order to save Sam (Jared Padalecki), and the duo had finally stopped the Yellow-Eyed Demon, but not before hundreds of baddies escaped through the gates of hell. Creator Eric Kripke promises even more excitement this fall. "We're aiming really hard for an especially action-packed, thrillride this season, because it's time to choose a side and take up arms and band together and fight war," he says. And what of Dean, who has only a year to live? "[He's] already inclined to be a hedonist." Perhaps that explains the addition of two new female characters, of whom Kripke will only say, "They're badass! I Feel like we've learned from some past errors and have created two exceptional, intriguing, violent characters who are going to be tough and make the guys' lives really difficult."
Info CW

Allt jag har att säga är Bring it on
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav HeY » mån jul 16, 2007 19:11

Det där låter riktigt, riktigt intressant! My spider-sense is tingeling :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav chanda » lör jul 21, 2007 23:29

en rätt så intresant artikel med Kripke
Innehåler spolier om gamla och nya casting
och generelt om S3

källa tv gude
http://community.tvguide.com/blog-entry ... e=12345678

är det oktober snart?
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav brat » fre jul 27, 2007 20:19

Men. Så konstigt. Det här visste jag inte.

Sökte på Supernatural på http://www.tv.com och fick upp en sponsrad länk till buffyforum. Kunde givetvis inte hålla mig från att klicka länken och hamnade då här, i den här tråden. Men om jag nu söker på Supernatural igen så är länken borta.
Hur kommer det sig att bf ligger som sponsrad länk där?
Och hur kommer det sig att den sponsrade länken försvann?

Roligt var det iaf. Mer bf-länkar i vardagen säger jag! :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » lör jul 28, 2007 1:30

Va? tv.com? Hur hänger det här ihop? :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film