The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » tis jul 03, 2007 15:45

Över en månads uppehåll mellan S1 och S2 för min del. Skamligt. Men jag var inte så fruktansvärt förtjust i första säsongen.

(spoiler tom 2.06) Man har verkligen tonat ner Micheals töntiga...hmm...utspel. Det är bara lite av det sorten. Vilket gör att det är mycket lättare att ta hela karaktären på allvar. Nu går det att se igenom hans personlighet och förstå honom. Han är så tragisk, hans utspel kommer imo aldrig bli roliga, men det går att se annat i det han gör nu på ett helt annat sätt än vad jag lyckades med i S1 och det blir så gaah kraftfullt. Det mesta utöver det är väldigt bra. Pam/Jim naturligtvis. Dwight, jösses. etc.

Jag är fast.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav gaspode » tis jul 03, 2007 15:55

:lovebunny:

Som du säger, det stora lyftet för Office är när Michael tonas ner.
Nu har du mycket godis framför dig!

Oh, DVD!
Jag funderar på om jag skall klara att vänta med att köpa Office-DVD:er tills det finns en box. d.v.s. när serien är nedlagd, om jättemånga år...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » tis jul 03, 2007 17:51

gaspode: Lyck till med det. Jag menar det. Om du klarar det kommer jag att beundra dig lika mycket som en enbent, enögd munk som traskat upp till Himalayas topp med flipflopsandaler från Dolce&Gabbana på fötterna.

Det jag älskar med utgåvorna är ju extramaterialen. Den där lyxen av att ha sett 20-30 minuter avsnitt och sen veta att det finns 5-15 minuter av deleted scenes som håller lika hög kvalitet som det som kom med i avsnittet... TOUS rocks!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis jul 03, 2007 17:55

Och kommentarsspåren brukar vara riktigt roliga också, nu har jag inte säsong 1 ännu, den är alldeles för dyr för så få avsnitt, men säsong 3 ska direkt hem i brevlådan när den släpps.

Finns att förhandsboka hos Axelmusic.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » tis jul 03, 2007 17:55

AKS skrev:Det jag älskar med utgåvorna är ju extramaterialen. Den där lyxen av att ha sett 20-30 minuter avsnitt och sen veta att det finns 5-15 minuter av deleted scenes som håller lika hög kvalitet som det som kom med i avsnittet... TOUS rocks!!

Not helping!!!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » tis jul 03, 2007 18:01

Illyria: Ja, kommentarspåren älskar jag. Synd att det inte tycks bli nån Steve Carell denna säsong heller (han var dock med på S1 vill jag minnas).

gaspode: Sorry. Not. :twisted:

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » fre jul 13, 2007 13:21

(spoiler 2.11) Pam/Jim. Jag går fan sönder. Jag vet inte, men Jim känns så fruktasnvärt klockren för mig, han är en sådan där karaktär som jag går in i fullständigt och påverkar mig på ett ytterst kraftfullt sätt. Som Lindsay i Freaks and Geeks eller Willow i Buffy eller Oz i Buffy. Så detta avsnittet. Jösses.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre jul 13, 2007 13:37

Tob skrev: (spoiler 2.11) Pam/Jim. Jag går fan sönder. Jag vet inte, men Jim känns så fruktasnvärt klockren för mig, han är en sådan där karaktär som jag går in i fullständigt och påverkar mig på ett ytterst kraftfullt sätt. Som Lindsay i Freaks and Geeks eller Willow i Buffy eller Oz i Buffy. Så detta avsnittet. Jösses.

Förstår vad du menar. Jag tycker också att skådisen är klockren, han får karaktären att kännas äkta och lyckas förmedla känslor både med små och stora medel.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » fre jul 13, 2007 16:03

Jim! :lovebunny:
Och deras kemi, deras scener tillsammans, är det som gör att kärlekshistorian känns så väldigt äkta.

Åh, omtittsdags snart känner jag.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » fre jul 13, 2007 18:43

gaspode skrev:Jim! :lovebunny:
Och deras kemi, deras scener tillsammans, är det som gör att kärlekshistorian känns så väldigt äkta.

Det vill jag också göra. The Office! Jag saknar alla blickar och axelrykningar mot kameran.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » fre jul 13, 2007 19:39

noike skrev:
gaspode skrev:Jim! :lovebunny:

Det vill jag också göra. The Office! Jag saknar alla blickar och axelrykningar mot kameran.

Jag med! Vi skulle kunna låtsas själva att vi blir filmade och så göra såna blickar mot en låtsaskamera. Det skulle kunna vara kul, men lite udda kanske. Bara för att stilla abstinensen lite.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » fre jul 13, 2007 21:00

Tinwiel skrev:men lite udda kanske

Äsch, vad gör det, ingen kommer ändå att få veta.

Om vi inte berättar om det här.

Eller, förstås, om det inte finns kameror installerade i rummet du nu råkar befinna dig i.

...

*tittar sig oroligt omkring*
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » fre jul 13, 2007 21:02

Det ska, givetvis, göras på allmän plats. På fik eller så.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » lör jul 14, 2007 1:01

Glass och the Officeomtitt. En fredag KAN inte bli bättre.

"That woman is having a seizure! It's okay, I'm a sheriff deputy!"
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tis jul 17, 2007 18:23

Joss regisserar ett avsnitt till!

Kul, även om nu regissören inte precis lämnar världens största avtryck i avsnitten.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » tis jul 17, 2007 18:56

Mycket trevligt. Kommentarspår från Joss tack!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis jul 17, 2007 19:30

De fyra första avsnitten av S4 (start 27 september) kommer att vara timslånga! Nice! Fast då är det ju bara ett entimmesavsnitt kvar för hela säsongen sen... Undrar om de testar vattnen och om det funkar så kanske alla avsnitt efter jul blir en timme? Vem vet?

Tredje stycket från slutet innehåller en spoiler för början av S4:
http://www.zap2it.com/tv/news/zap-hourl ... inheadline

As things stand, though, the show will be in original episodes for 25 weeks of the season -- the same as last year.

25 avsnitt är helt klart bättre än 22 eftersom TOUS är en serie som klarar av kvalitén med många avsnitt. Men hade S3 verkligen 25 avsnitt?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » ons jul 18, 2007 0:19

låter som mycket office iaf! yay! :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » ons jul 18, 2007 0:22

AKS skrev:25 avsnitt är helt klart bättre än 22 eftersom TOUS är en serie som klarar av kvalitén med många avsnitt. Men hade S3 verkligen 25 avsnitt?

Om man räknar jul- och säsongsavslutningen som två avsnitt: ja.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons jul 18, 2007 0:25

AKS skrev:Undrar om de testar vattnen och om det funkar så kanske alla avsnitt efter jul blir en timme? Vem vet?

Heltimmesavsnitt tills Scrubs börjar så det finns inte plats i tablån förrän Scrubs visats klart, men det borde ju finnas rum för utökning för fler halvtimmar ändå tycker jag, om de inte vill visa repriser.

Det kan bli tufft också, upp mot GA och CSI direkt och dessutom heltimmesavsnitt och jag hoppas det inte påverkar tittarsiffrorna negativt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons jul 18, 2007 11:10

Hoppas Jenna blir bättre snart... jag vill ha massor med henne (och Jim) redan i början av säsongen. Längtas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav gaspode » ons jul 18, 2007 14:23

Jenna Bloggar för en månad sen och var klart på bättringsvägen

Så det verkar ju lovande, även om hon inte skrivit något sen dess. :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » ons jul 18, 2007 14:32

Det var roligt att läsa. Jag ser fram emot de nya blooperssnuttarna. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » ons jul 18, 2007 14:34

Om Jenna inte kan vara med i början, betyder detta att (spoiler s3) att hennes och Jims date var katastrofal?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » ons jul 18, 2007 14:40

noike skrev:Om Jenna inte kan vara med i början, betyder detta att (spoiler s3) att hennes och Jims date var katastrofal?

Noooo, säg inte sådär, jag blir olycklig.. då... kommer jag att protestera högljutt och börja förbanna saker. Kanske inte så att producenterna hör mig, för dom är i Amerikatt, men så att ni hör i alla fall.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav adolvsson » ons jul 18, 2007 14:41

noike skrev:Om Jenna inte kan vara med i början, betyder detta att (spoiler s3) att hennes och Jims date var katastrofal?

Eller var den så lyckad, att det tar några avsnitt för Pam att ens orka röra på benen. Man-points for the Jimster!
Senast redigerad av adolvsson ons jul 18, 2007 14:42, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » ons jul 18, 2007 14:42

Tinwiel skrev:

Noooo, säg inte sådär, jag blir olycklig.. då... kommer jag att protestera högljutt och börja förbanna saker. Kanske inte så att producenterna hör mig, för dom är i Amerikatt, men så att ni hör i alla fall.

Jag menade inte katastrofal ur den synpunkten, för då hade jag också börjat gråta. Men att de bakar in olyckan i handlingen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » ons jul 18, 2007 14:44

noike skrev:
Tinwiel skrev:

Jag menade inte katastrofal ur den synpunkten, för då hade jag också börjat gråta. Men att de bakar in olyckan i handlingen.

Jaha, du menar så. Det är ju inte en helt omöjlig lösning. Jim skulle säkert vara världens gulligaste vid en sån situation också. Ja, jag är lite småkär i Jim.. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » ons jul 18, 2007 14:47

Jenna är med från början i säsong 4.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons jul 18, 2007 15:24

Jo, men hon kanske inte kunde vara med så mycket skrev dom väl? Det kanske går att lösa på nåt sätt ändå.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film