The Dead Zone

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » sön jun 17, 2007 17:48

Vad är TDZ för sorts serie, är den värd att kollas in? Nu verkar ni i tråden vara mer negativa till senare säsonger, men de första (3?) är bra?

Jag skulle vilja se någon scifiserie som "stannar på jorden", kanske TDZ skulle vara något då, eller finns det någon ännu bättre?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön jun 17, 2007 17:59

S1-S3 av TDZ tycker jag är riktigt bra. Överlägset bra är det i arcavsnitten som tyvärr är ganska få (förutom i S3 eller hur var det?). Annars har den mycket VotW över sig då huvudrollspersonen kan se framtiden, dåtiden och ja, en massa andra saker vill jag minnas... om han tar i saker. Denna förmåga använder han för att lösa olika "fall".

Jag gillar i alla fall S1-S3 rejält mycket och S2 och S3 är bättre än S1.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön jun 17, 2007 18:19

Ska testa första avsnittet ivarjefall, är det representativt för serien/en bra pilot?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön jun 17, 2007 18:49

Illyria skrev:Ska testa första avsnittet ivarjefall, är det representativt för serien/en bra pilot?

Ja, det tycker jag nog. I varje fall för VotW-avsnitten, så det är talande för den större delen av första säsongen. Första avsnittet är dubbel btw. Så du kan behöva ladda ner två avsnitt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » sön jun 17, 2007 19:31

Tack, har satt båda avsnitten på nedladdning nu och hoppas jag gillar det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » sön jun 17, 2007 22:35

Åh, tidiga DZ... jag blir alldeles varm i hjärtat av nostalgi, och sorgsen i själen av hur snabbt det gick utför sen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tob » sön jun 17, 2007 23:39

S1-S3. Arcavsnitten. Dem var få, men så oerhört bra, en nervkittlande spänning som man sällan ser. Många av Votw avsnitten var bra och underhållande, speciellt under säsong 2 och 3. Jag håller med om pilotavsnittet, det sätter standarden rätt rejält för hur de flesta avsnitten blev.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » mån jun 18, 2007 21:35

6x01
Nooo! Walt!!! Jag blev besviken när han dog, Gene kunde väl fått dö istället! Jag ser fram emot fler avsnitt. Det kanske inte är lika bra som det var ett tag, men det är ändå bra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » tis jun 19, 2007 9:26

Fan jag kommer inte ihåg vilket s05-avsnitt jag slutade titta på. Måste iaf se ikapp arcisoderna innan s06.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » mån jul 02, 2007 18:52

Off skrev:Fan jag kommer inte ihåg vilket s05-avsnitt jag slutade titta på. Måste iaf se ikapp arcisoderna innan s06.

Några minuter in i 6x01 och insikten kommer om att jag faktiskt inte har en aning om jag själv ens sett hela S5.

Och vilken röra det här var, då. Arcisod, antar jag. Mycket viktigt som händer och det borde vara bra, känslosamt, men istället blir det tomt och statiskt. Orsaken är uppenbar. Istället för att låta karaktärerna eller ens storyn styra vart storyn ska gå, dikteras utvecklingen helt av... budgeten?!

(spoiler 6x01) Det nämndes ju tidigare i tråden att Johnny skulle vara den ende reguljära skådisen. Nu verkar det visserligen inte bli så, men Walts död kändes verkligen som en handviftning. Likaså Bruces avsked, en för Johnny såpass viktig karaktär hade varit värd något snyggare.

Och vadfan var det där om att armageddon inte kommer ske bara för att Janus dog? På tal om bortkastade karaktärer, förresten. Som om han var den ende i sin organisation. Som om Stillson trots allt plötsligt är en hyvens kille. Om det här verkligen är det sista vi får se av visioner om jordens undergång, blir jag väldigt besviken.

Förutsatt att jag fortsätter titta så länge, förstås.

Ju mer jag skrev, desto mer förbannad blev jag. Nej, tekniskt sett finns det sämre avsnitt i serien, men sällan har jag sett så många olika händelser och historier skötas så dåligt på en och samma gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tob » mån jul 02, 2007 19:19

Bra, Fredrik, att du går in och styr upp detta så jag slipper ha dåligt samvete över att inte ens laddat ner 6.01
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Off » mån jul 02, 2007 20:58

Ok nu läste jag spoilersen utan att ha sett det. Det säger väl det mesta.. Tror jag lägger DZ på till jag har massor av tid över.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » mån jul 02, 2007 21:56

Just det, jag såg ju de två första avsnitten och det verkar vara en lagom bra scifi-serie att börja titta på. Ska bara hitta lite ledig plats på hdn så jag kan ladda hem resten av säsongen också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » tis jul 03, 2007 20:28

1x01-02 - Jag gillar men jag är inte helt såld, ännu!

Jag tror att serien och karaktärena kan växa på mig och jag tyckte det var mer än en helt okej pilot. Det var ganska spännande ibland och även lite rörande, dock tyckte jag det var mer rörande när Dr. Chinese (jag och namn :rolleyes: ) hittade sin mamma än när John fick reda på att Sarah hade ny familj och hans son inte kände till honom. Hans reaktion kanske inte skulle vara så rörande, det verkade inte som det iaf, men jag tyckte man hade kunnat göra mer berg- och dalbana över det. Men det funkade iaf!

Jag ser fram emot arcisoder, även om jag hört att säsong 1 ska vara stand-alones. När jag läser att arcisoderna är fantastiska så blir jag dock riktigt positiv och känner att jag måste skynda på mitt tittande. (jag fick mycket att titta på nu i sommar ändå, mer än jag trodde - passar perfekt under det fina (regniga) sommarvädret :D )

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » tis jul 03, 2007 21:29

1x03 - lite halvmediokert avsnitt, men helt okej. Ungefär vad man kan vänta sig av stand-alones.

Dock lite kul att hockeykillen spelades av en skådespelare jag kände igen. Nu vet jag inte vad skådespelaren heter men jag har sett honom i både Malcolm in the Middle och Scary Movie 2. Hade han spelats av en helt okänd skådespelare tror jag att det hade intresserat ännu mindre.

Jag tycker det är klatigt av John att vara så öppen med sin förmåga. Alla journalister är väl att vänta när han säger att han ser syner och visar sig ha rätt och ändå blir han besvärad av dem. Nej, lite mer diskret borde han väl kunna vara ändå, får hoppas att han lär sig av misstagen han säkerligen kommer att göra nu i början och att han kommer bryta isär Sarahs familj skulle jag anta att jag också kan vänta mig. Känns dock lite vemodigt så jag tycker att sheriffen känns lite klichéaktig, det är väl ändå inte han som har rätt att vara arg :rolleyes: (även om jag förstår varför han är det)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » ons jul 04, 2007 0:17

1x04 - Gulligt avsnitt, bättre än förra! Fortfarande inte fantastiskt, men riktigt mysigt var detta iaf!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Föregående

Återgå till TV-serier och film