Off skrev:Fan jag kommer inte ihåg vilket s05-avsnitt jag slutade titta på. Måste iaf se ikapp arcisoderna innan s06.
Några minuter in i
6x01 och insikten kommer om att jag faktiskt inte har en aning om jag själv ens sett hela S5.
Och vilken röra det här var, då. Arcisod, antar jag. Mycket viktigt som händer och det borde vara bra, känslosamt, men istället blir det tomt och statiskt. Orsaken är uppenbar. Istället för att låta karaktärerna eller ens storyn styra vart storyn ska gå, dikteras utvecklingen helt av... budgeten?!
(spoiler 6x01) Det nämndes ju tidigare i tråden att Johnny skulle vara den ende reguljära skådisen. Nu verkar det visserligen inte bli så, men Walts död kändes verkligen som en handviftning. Likaså Bruces avsked, en för Johnny såpass viktig karaktär hade varit värd något snyggare.
Och vadfan var det där om att armageddon inte kommer ske bara för att Janus dog? På tal om bortkastade karaktärer, förresten. Som om han var den ende i sin organisation. Som om Stillson trots allt plötsligt är en hyvens kille. Om det här verkligen är det sista vi får se av visioner om jordens undergång, blir jag väldigt besviken.
Förutsatt att jag fortsätter titta så länge, förstås.
Ju mer jag skrev, desto mer förbannad blev jag. Nej, tekniskt sett finns det sämre avsnitt i serien, men sällan har jag sett så många olika händelser och historier skötas så dåligt på en och samma gång.