Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » lör jun 09, 2007 0:38

Peak skrev:Tror jag mailade rätt person. Nja, mest OM de tänker visa nästa säsong.. :p

Hoppas det inte var tittarombudsmannen. ;)

Jag har fått uppfattningen att de köpt in minst säsong 2 också. De brukar fortsätta visa serier.

Det var ju några liv kvar, räcker för den här nya serien.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Peak » lör jun 09, 2007 0:52

Haha. Nix.. :p

Jag mindes inte ens att de hade en tittarombudsman.. :p

Säg det till alla Star Trek: Enterprise och Highlander-fans.. :p

Highlander fick en säsong på SVT och Enterprise fick 2.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

Inläggav Illyria » lör jun 09, 2007 0:56

Peak skrev:Highlander fick en säsong på SVT och Enterprise fick 2.

Dr Who passar bättre på SVT. Och är bättre.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » lör jun 09, 2007 22:28

Glömde visst kommentera förra veckans avsnitt, 3.09 Det var en snygg uppbyggnad inför avsnittet, men det blev inte riktigt den stora payoff jag hade velat ha, i stil med The Doctor Dances, men det var likväl ett bra avsnitt.

3.10 För väldigt lite medverkan av Doktorn så var det här ett riktigt riktigt bra avsnitt. Redan i början på avsnittet, med det gamla huset, fick jag känslan av ofrivilliga tidsresor pga det där avsnittet av Torchwood, och trots att det var bästa Torchwood-avsnittet så gillade jag det här mycket mer. Roligt med nya människor i Tardisen, och utan Doktorn dessutom.

Och jämfört med det där avsnittet från förra säsongen där Doktorn och Rose inte var med alls mycket, ett avsnitt jag hoppade över i min omtitt, så var det här ljusår bättre. Det var en väldigt bra story och inget löjligt.

Hon som spelade Sally såg väldigt bekant ut, undra var jag känner igen henne ifrån. Det var en bra karaktär också, skulle inte ha något emot henne som framtida companion. ;)

De senaste avsnitten har verkligen varit mycket bättre än första halvan av säsongen, precis som jag önskade mig.

Previewn 3.11 Captain Jack! Hoppas bara han är just Captain Jack och inte Torchwood Jack. Resten gav inte så mycket... hoppas det fortsätter i samma bra stil, har blivit lite rädd för framtidsavsnitten.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör jun 09, 2007 23:11

3.10: Förbaskat bra avsnitt! I'm a fan.

Jag gillade också Sally och precis som Illyria skulle jag mycket väl kunna tänka mig som en framtida companion. Jag nästan hoppades att doktorn skulle plocka upp henne. Hon var dessutom väldigt söt. Billy gillade jag också, och i den unga versionen var han minst sagt oerhört snygg.

Jag gillar hela upplägget i detta avsnitt. "Monstren" var väldigt coola och hela upplägget med alla tidsresor och allt som sakta nystades upp... jag älskar såna här saker. Att doktorn inte var med mer spelar ingen som helst roll för mig för då han var med var han bra. Och Martha stackarn är fast i tiden igen och denna gång får hon jobba i affär eller vad det var och försörja doktorn. :D

Massor av kärlek till detta avsnitt! :lovebunnier:

3.11 preview: En del saker är väldigt lovande (gissa vad?), men överlag kändes denna preview lite nja. Hoppas jag har fel.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör jun 09, 2007 23:15

Det här avsnittet kommer jag skaffa Confidential till. Och se om. It was gooood!

Illyria skrev:Hon som spelade Sally såg väldigt bekant ut, undra var jag känner igen henne ifrån.

Hon var med i Bleak House såklart! Den börjar förövrigt visas i repris på SVT på måndag. Där är även Owen från Torchwood med.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör jun 09, 2007 23:20

David Tennant har regisserat denna Confidential så jag ser fram emot detta... har den på nedladdning nu.

Yay! Tre suveräna avsnitt av Doctor Who på raken!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör jun 09, 2007 23:28

AKS skrev:Jag gillade också Sally och precis som Illyria skulle jag mycket väl kunna tänka mig som en framtida companion. Jag nästan hoppades att doktorn skulle plocka upp henne.

Jag gillade henne mer än Martha... Hon kändes väldigt naturlig i sina reaktioner och var dessutom handlingskraftig. Vill definitivt se henne igen.

Det här avsnittet kändes som ett sånt som kommer från ingenstans och verkligen överraskar dig. Som The Girl in the Fireplace.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » lör jun 09, 2007 23:45

(spoiler 3.10) Varför varför varför får Steven Moffat bara skriva ett avsnitt per säsong? Han är ju helt klart den bästa manusförfattaren de har. Jag gillade det här en massa. En väldigt massa. Kanske mer än de förra två, men antagligen inte riktigt så mycket.

Men snart få de ta in en eller två till medresenärer. Återkommande interaktioner vinner i längden.

Illyria: klart det var så. Moffat skrev det avsnittet också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör jun 09, 2007 23:48

Då kommer du inte att gilla denna mycket läsvärda recension av avsnittet av nån som författat en eller kanske flera Doctor Who-romaner:
http://www.beasthouse.co.uk/

(Jag håller alltså inte med på en enda punkt: jag älskar detta avsnitt, Fireplace, Sandman-serien samt Coupling så ouch!)

Tydligen tas DW-recensionerna ner efter ca 24 timmar så är man intresserad av att läsa den är det bara att skynda på.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör jun 09, 2007 23:53

noike skrev:Illyria: klart det var så. Moffat skrev det avsnittet också.

Så insatt är jag inte men det förklarar ju en hel del! Och det visar sig att han skrivit alla mina favoritavsnitt (Blink, The Girl in the Fireplace, The Empty Child och The Doctor Dances). Tänk så bra serien skulle vara om Moffat skrev (nästan) alla avsnitt.

Moffat får en :lovebunny:

AKS: Vad är Sandman-serien?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » lör jun 09, 2007 23:59

AKS skrev:Då kommer du inte att gilla denna mycket läsvärda recension av avsnittet av nån som författat en eller kanske flera Doctor Who-romaner:
http://www.beasthouse.co.uk/

(Jag håller alltså inte med på en enda punkt: jag älskar detta avsnitt, Fireplace, Sandman-serien samt Coupling så ouch!)

Jag med. Jag må ha vissa problem här och var med Sandman, men Jesus. Och hela passagen:

Moffat almost certainly has an opinion as to how (say) his version of the fifty-first century relates to the continuity of "The Talons of Weng-Chiang", but he'd never let anybody know it.

Det är något unket igenom hela recensionen.

Illyria: Sandman är en mytologiskt bunden serietidning av Neil Gaiman. Avslutad är den också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön jun 10, 2007 0:09

Ja, den känns lite elak. Men jag gillade den. (Som läsning alltså, jag håller ju inte om nåt alls.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Peak » sön jun 10, 2007 11:31

Veckans avsnitt bygger på en novell av Moffatt som nu har lagts ut på BBC:s hemsida:

http://www.bbc.co.uk/doctorwho/episodes ... nual.shtml

Om ni är intresserade av att läsa originalet.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

Inläggav AKS » sön jun 10, 2007 19:10

Tihi, det har var ett lite roligt inlägg från TWoP:

My name is Sam Tyler, bladiblah. Am I mad, in a coma, or touched by a quantum locked angel?

:D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör jun 16, 2007 21:18

3.10 Confidential Så det var faktiskt personer som spelade statyerna/änglarna, jag trodde det bara var props. Och nu när jag tittar på det här så vill jag verkligen se mer av Sally igen.

3.11 finns ute nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör jun 16, 2007 22:30

3.11: Första halvan = nja, andra halvan = riktigt bra.

JOHN SIMM!!!!! Är the Master nån som varit med i tidigare Who-säsonger? I alla fall så verkar han vara en äkta nemesis.

Som sagt, första halvan var verkligen inget speciellt. Om det inte varit för roliga scener med Jack så hade det varit riktig öken. Men nånstans så vände det. Då jag började märka att min intressenivå höjdes var i samtalet mellan Ten och Jack då de pratar om att Jack är odödlig. Och innan då Jack tar av sig kläderna för att han ska se bra ut. :D Nu vill jag verkligen se nästa avsnitt!!

Teaser 3.12: JOHN SIMM!!! Hur mycket John som helst! Jesus, jag kommer att dö i nästa avsnitt med alla grabbarna: the Doctor, the Master och the Captain. :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör jun 16, 2007 22:49

3.11 överlag nja, dock med vissa bra bitar
Jag var orolig för framtidsavsnittet och med all rätt, de fungerar aldrig lika bra för mig som nutid/dåtid, och det här var inget undantag. Det är som det blir för löjligt och ej trovärdigt när det sätts i framtiden och jag köper inte omständigheterna och universums sk utveckling.

Men om jag totalt bortser från de omständigheterna så finns det en bra (bättre) story här, jag ser bara inte varför han just skulle gömma sig där, hade långt hellre sett något annat och (för mig) mer trovärdigt. När vi nu kan se tillbaka på den här klockan, meddelandet från Boo, så tycker jag det lätt hade kunnat göras bättre under säsongens gång också, som Bad Wolf i säsong 1. En snyggare uppbyggnad av arcen helt enkelt.

Till det jag gillar: Doktorn är inte ensam, Mastern har gömt sig, Jack är verkligen mer lik sig själv igen och äntligen får vi höra backstoryn (förklarar ju dock inte hans uppträdande i Torcwood) och även Rose blandas in och Martha börjar förstå mer. John Simm!

Det var ett långt setup-avsnitt men en massa onödigheter, och efter förra veckans lysande avsnitt syns skillnaderna mellan Moffat och RTD väldigt tydligt. Moffat kan skriva en berättelse, det kan egentligen inte RTD. Bortsett från den egentliga storyn här har du ett vanligt framtidsavsnitt där något är fel och måste lagas och sen håller tiden på att gå ut och de springer omkring lite. I miss Moffat. Hoppas det är bättre nästa vecka.

Previewn 3.12 Ser ut att vara mycket John Simm och jag önskar jag såg mer fram emot det, men den här avsnittet drog verkligen ned mina förväntningar på hur säsongen kommer avslutas. Tyvärr.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön jun 17, 2007 0:22

AKS skrev:3.11: Första halvan = nja, andra halvan = riktigt bra.

JOHN SIMM!!!!! Är the Master nån som varit med i tidigare Who-säsonger? I alla fall så verkar han vara en äkta nemesis.

Jupp. Han har varit med ett bra tag i några skådespelares former. Jag misstänker att det blir lite problematiskt för Doktorn att hitta the Masters TARDIS i nästa avsnitt däremot. Den har fungerande kamouflage.

Och jag håller med. Förtsa halvan var rätt bra men inget exceptionellt. Men när Jacobi mer och mer började bli sig själv. Åh.

Men hur fan ska jag kunna fortsätta gtalk-diskussionen om RTD manusarbete på Dr Who nu när Boo är i Stockholm? Okänsligt!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån jun 18, 2007 1:50

3x11
Andra halvan var... wow bara, men jag tycke om första halvan också. Medhåll i att det inte var exceptionellt, men pekade ändå på ett bra avsnitt med bra vanligt äventyr. Samspelet mellan Jack och doktorn var stor del av det, liksom Derek Jacobi, som är en makalöst lysande skådespelare.

Sedan gick det snabbt från bra till exceptionellt. Visst hade jag velat se mer av Jacobi som The Master, fast samtidigt fick John Simm mig att båda tjoa och tjimma med sin fantastiska galenskap.

Doktorn, The Master, Martha och Captain Jack. Jag hoppas vi får scener med alla tillsammans, för det är ett gäng utöver det vanlig dom fått ihop här.

RTD fortsätter slå bollen långt utanför planen den här säsongen. Underbart.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » lör jun 23, 2007 21:20

Iiih, snart ska jag se Doctor Who! Jag förväntar mig ett thudathon tack vare David Tennant, John Barrowman och JOHN SIMM!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör jun 23, 2007 22:37

3.12: Fuck me, det där var alla sorters bra. Roligt, spännande, underhållande... John Simm campar upp det nåt så enormt och... jag ÄLSKAR det. "Oh, you public menace." Eller då han flera gånger öppnar dörren för att kolla om journalisten dött. Och minerna under tiden. :D

Hela avsnittet var bra, men det blev bättre och bättre ju närmare slutet vi kom och jag kan knappt vänta till nästa vecka.

Sista scenen då Martha teleporterar bort var så bra. Nu ska nog Martha visa att hon kan rädda världen.

Jack hjärta the Doctor!! :)

Nån som har en Tardis-ritning? Jag vill att det ska vara 30 juni ASAP. :)

Preview 3.13: Martha Jones!! You go, girl!

EDIT: Se alla nyhetsklipp (spoiler 3.12) här:
http://www.haroldsaxon.co.uk/

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör jun 23, 2007 23:01

AKS skrev:3.12: Fuck me, det där var alla sorters bra. Roligt, spännande, underhållande...

Det är så här man gör del ett av två-avsnitt.

John. Simm. Jag har slut på ord.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » sön jun 24, 2007 19:21

Var det inte del två av tre?

Ska bli intressant att se, när jag väl fått hem det. Måste ju vara bättre än förra veckan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön jun 24, 2007 19:40

Illyria skrev:Var det inte del två av tre?

Jo, men det kändes inte som ett mittavsnitt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HippieSpellan » tis jun 26, 2007 13:30

jag vill bara säga SPÄNNANDE. det blir bättre och bättre tycker jag.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav HeY » tis jun 26, 2007 15:26

Jag har tänkt ge mig på Doctor Who nu - dels för att det verkar vara en mysig serie och dels för att jag vill se Torchwood sen eftersom JM kanske skulle vara med och det känns som om man behöver se båda och inte en (sedan ska väl Who vara bättre enligt de flesta här?).

Iaf så undrar jag en sak: vad är Doctor Who Confidential? Är det ngt man bör se ihop med serien?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » tis jun 26, 2007 15:36

Nej, du behöver inte se Doctor Who Confidential. Det är ett behind the scenes-avsnitt för varje DW-avsnitt som produceras.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tis jun 26, 2007 15:44

AKS skrev:Nej, du behöver inte se Doctor Who Confidential. Det är ett behind the scenes-avsnitt för varje DW-avsnitt som produceras.

Jaha okej, tack så mycket! Men så ser jag bara serien för jag är inte så intresserad av behind the scenes, inte ännu i alla fall.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » tor jun 28, 2007 20:10

När ska man börja se Torchwood? Eller det kanske inte är som BtVS/AtS men under vilken säsong av Dr. Who började Torchwood - S3/S1?
Senast redigerad av HeY tor jun 28, 2007 20:24, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film