av Illyria » lör jun 16, 2007 22:49
3.11 överlag nja, dock med vissa bra bitar
Jag var orolig för framtidsavsnittet och med all rätt, de fungerar aldrig lika bra för mig som nutid/dåtid, och det här var inget undantag. Det är som det blir för löjligt och ej trovärdigt när det sätts i framtiden och jag köper inte omständigheterna och universums sk utveckling.
Men om jag totalt bortser från de omständigheterna så finns det en bra (bättre) story här, jag ser bara inte varför han just skulle gömma sig där, hade långt hellre sett något annat och (för mig) mer trovärdigt. När vi nu kan se tillbaka på den här klockan, meddelandet från Boo, så tycker jag det lätt hade kunnat göras bättre under säsongens gång också, som Bad Wolf i säsong 1. En snyggare uppbyggnad av arcen helt enkelt.
Till det jag gillar: Doktorn är inte ensam, Mastern har gömt sig, Jack är verkligen mer lik sig själv igen och äntligen får vi höra backstoryn (förklarar ju dock inte hans uppträdande i Torcwood) och även Rose blandas in och Martha börjar förstå mer. John Simm!
Det var ett långt setup-avsnitt men en massa onödigheter, och efter förra veckans lysande avsnitt syns skillnaderna mellan Moffat och RTD väldigt tydligt. Moffat kan skriva en berättelse, det kan egentligen inte RTD. Bortsett från den egentliga storyn här har du ett vanligt framtidsavsnitt där något är fel och måste lagas och sen håller tiden på att gå ut och de springer omkring lite. I miss Moffat. Hoppas det är bättre nästa vecka.
Previewn 3.12 Ser ut att vara mycket John Simm och jag önskar jag såg mer fram emot det, men den här avsnittet drog verkligen ned mina förväntningar på hur säsongen kommer avslutas. Tyvärr.