Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tor jun 07, 2007 13:40

Tom Waits har fått huvudrollen i Terry Gilliams nästa film, The Imaginarium of Dr. Parnassus! TOM WAITS! :eek: :psychobunny: :popcorn:

http://www.chud.com/index.php?type=news&id=10597

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor jun 07, 2007 15:09

Jag skakar av vällust! WAITS!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tor jun 07, 2007 15:16

caffeineaddict skrev:Tom Waits har fått huvudrollen i Terry Gilliams nästa film, The Imaginarium of Dr. Parnassus! TOM WAITS! :eek: :psychobunny: :popcorn:

http://www.chud.com/index.php?type=news&id=10597

Jag gjorde just en glädjepiruett på kontorsstolen. Jag tror jag ska göra en till.

Wheeee
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » tor jun 07, 2007 16:29

A bear skrev:Jag gjorde just en glädjepiruett på kontorsstolen. Jag tror jag ska göra en till.

Jag med. Ikapp. I kanon! Wh-Wh-ee-ee!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » lör jun 09, 2007 1:08

Som ett steg i the Great Fincher Re-watch 2007 har jag sett assemblyklippningen av Alien 3 för första gången. Det är faktiskt första gången jag ser om filmen i någon klippning sedan -95 tror jag. Mycket bättre än vad jag kommer ihåg, men å andra sidan är en 18-årig fjånes smak inte alltid något att gå efter. Jag har ett vagt minne av att det var någon här (eller någon annanstans, den möjligheten finns också) som skrev att "den var en riktigt bra film". Jag håller med.

Genidrag att utforska uppgivenhet och hur tro och hopp ensamt inte kan rädda dig (hej Fincher-signatur nummer ett). Det är en grym historia som tjänar en massa på ett långsammare berättartempo.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » lör jun 09, 2007 12:32

noike skrev:Jag har ett vagt minne av att det var någon här (eller någon annanstans, den möjligheten finns också) som skrev att "den var en riktigt bra film". Jag håller med.

That would be me. Jag älskar Alien 3. Ganska djupt (dock inte riktigt lika djupt som Alien eller Aliens). Har bara sett Assembly-klippningen en gång dock (att jämföra med att ha sett den vanliga klippningen 15 ggr cirka) så jag kan inte säga med säkerhet att jag föredrar den. Jag är för "van vid" och kär i originalklippningen. Men det är fullt möjligt att Assembly-klippningen faktiskt är en bättre film.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » lör jun 09, 2007 19:14

Trailer till 30 Days of Night: http://media.movies.ign.com/media/486/4 ... ids_1.html

Jag tycker fortfarande att Sam Raimi själv skulle regisserat och inte bara kastat pengar på projektet. Men vad fan, det ser kul ut ändå. Hoppas bara de tar ut svängarna som i serietidningen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör jun 09, 2007 21:05

caffeineaddict skrev:
noike skrev:Jag har ett vagt minne av att det var någon här (eller någon annanstans, den möjligheten finns också) som skrev att "den var en riktigt bra film". Jag håller med.

That would be me.

Det skulle kunna vara jag också. Fast jag vet kanske aldrig sagt det här. Älskar är dessutom ett starkt ord. Eller jag gjorde nog det från början, första gångerna, men efter fler David Fincher-filmer och fler filmer överlag och utvecklad smak lugnande det nog ner sig till bara tycka väldigt mycket om.

Fast det kan ju influerats av all negativ kritik och hur Fincher själv verkar ställa sig till A3.

Så. Omtitt, på assemblyklippningen, står alltså på schemat. Ding-dong.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav wyndham » sön jun 10, 2007 14:41

Jag är inget Indiana Jones-fan, men när jag hörde att Sean Connery hade tackat nej till fyran blev jag ändå ganska så besviken. Läste dock en fullgod förklaring på imdb idag:
"I thought long and hard about it, and if anything could have pulled me out of retirement it would have been an Indiana Jones film. I love working with Steven and George, and it goes without saying that it is an honor to have Harrison as my son. But in the end, retirement is just too damned much fun."
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Zaxx » sön jun 10, 2007 17:04

:lovebunny: En hjälte går i graven. Undrar om han någonsin kommer göra en "storfilm" igen. Det får bli att kolla gamla Bond filmer!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » sön jun 10, 2007 17:09

Folk som drar sig tillbaka och stannar tillbakadragna och inte ser det som publicitetsjippo förtjänar respekt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön jun 10, 2007 22:17

Jag skulle sett en film ikväll. Det sket sig, för strax är det sängdags. Jag skulle skrivit om Se7en igår eller idag, det sket sig också. Och jag skulle skrivit flera rader om Sunshine för länge sen men tro fan att det sket sig, det med. En riktig prutelutt.

Vi kan väl se det här inlägget som en minnsanteckning över saker som jag ska göra riktigt snarast. Okej? Okej.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Zaxx » sön jun 10, 2007 23:28

noike skrev:Folk som drar sig tillbaka och stannar tillbakadragna och inte ser det som publicitetsjippo förtjänar respekt.

Jo, men det tycker jag också. Verkligen. Men det är synd på ett sätt att bra skådespelare inte finns att tillgå.

Däremot precis som du säger, bättre att stanna där med äran i behåll, än att göra en "plastroll" i en "plastfilm"...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav wyndham » mån jun 11, 2007 0:15

Muckar ni med klassiska mästerverk som Hämnarna och The League of Extraordinary Gentlemen? Va? Va?

Okej, jag har inte ens sett den sistnämda, men The Avengers var en underlig filmupplevelse. Plast var ordet.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav lilith » mån jun 11, 2007 23:26

The League of Extraordinary Gentlemen var också ganska underlig. De hade tagit bort allt blod för att kunna sänka amerikanska åldersgränsen.Ett rykte jag läst nånstans, men det ser ut att stämma Det blev mest konstigt och fult. Svårt att förklara, men en underlig filmupplevelse är den. Och inte på ett bra sätt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Rombat » tis jun 12, 2007 5:21

De plockade bort blodet, våldtäkterna och 75% av innehållet i serietidningen och lade till en ung, snygg amerikan som kunde spela huvudrollen.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » tis jun 12, 2007 22:44

The Island
Jag har faktiskt inte sådär jättemycket emot Michael Bay. The Rock är bra action, Armageddon pinsamt underhållande och Pearl Harbor har jag inte sett, så det var med tillförsikt jag såg fram emot The Island. Den börjar bra, oväntat bra. Intressant story, snyggt filmad, Ewan McGregor och Scarlett Johansson är bra och charmiga. Ja, inget speciellt, och upplevelsen förtas lite av att historien redan utanonnonserats ordentligt i trailers, men ändå, det är bra. I 35-40 minuter. Därefter börjar actionfilmen.

Och inte fan är det snygg action heller! Prenatiöst filmad, dåligt klippt, den lovande storyn pumpas med håll i samma takt som skurkarnas vapen avfyras.

Vilken ohälsosamt korkad och usel film.

Rättelse. Jag hade inte så mycket emot Michael Bay, sedan såg jag The Island. Transformers måste vara jävligt cool om han ska kunna göra bot i mina ögon, och jag ska fortsätta hålla mig borta från Pearl Harbor.

Men åh, The Island! Hade kunnat bli skitbra och viktig science fiction, sedan kommer Michael Bay och bara rövknullar sönder det. Jag blir så suuur!!! :angry:

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tob » tis jun 12, 2007 22:52

Nahh...adolvsson...jag tycker actionbitarna är rejält fartfyllda och underhållande. Men jag håller med, det ta mig fan skär i hela hjärtar när man ser hur filmen utvecklar sig, man sitter och skruvar sig, svär lite för sig själv och konstaterar att detta hade kunnat blivit så förbaskat bra. Kanske inte fel genre, men defintivt fel fokuserat. Ush.

Pearl Harbour kan du fortsätta hålla dig borta från...den är mest felfokuserad hela tiden.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Zaxx » ons jun 13, 2007 0:42

Jag förstår inte, jag läste hela adolvssons inlägg i tron att det var A Bear som skrev den, och jag tyckte allt stämde in.

Nu vet jag ingenting längre, vem är vem av er två liksom?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav A bear » ons jun 13, 2007 1:47

Zaxx skrev:Jag förstår inte, jag läste hela adolvssons inlägg i tron att det var A Bear som skrev den, och jag tyckte allt stämde in.

Nu vet jag ingenting längre, vem är vem av er två liksom?

adolvsson är han som tror att Transformers kan bli något annat än den dyraste kalkonen i mänsklighetens historia. Jag är han som har haft Kubrickathon idag. Clockwork Orange och 2001. Yeeee-ikes, vilka filmer. Och jag tror nästan jag begrep något av slutet på 2001 den här gången.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » ons jun 13, 2007 1:56

Åh Stanley! Dags att se om hela den boxen från början till slut snart tror jag.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » ons jun 13, 2007 1:58

A bear skrev:adolvsson är han som tror att Transformers kan bli något annat än den dyraste kalkonen i mänsklighetens historia.

Näst dyraste tror jag. För alla tjugotre transformersfansen runt om i världen kommer se den hundra gånger och gnälla ihjäl Internet, så den kommer tjäna in lite pengar.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » ons jun 13, 2007 2:13

noike skrev:
A bear skrev:adolvsson är han som tror att Transformers kan bli något annat än den dyraste kalkonen i mänsklighetens historia.

Näst dyraste tror jag. För alla tjugotre transformersfansen runt om i världen kommer se den hundra gånger och gnälla ihjäl Internet, så den kommer tjäna in lite pengar.

Det är klart att den kommer att tjäna in pengar. Sen när har kvalitet något med ekonomi att göra? Knepet med att sälja på nostalgi är inte att sälja till fansen, utan att övertyga folk som INTE är fans att de var det en gång eller åtminstone borde ha varit det. Inte katten var det bara serietidningsfanatiker som gick på Spiderman 3...

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » ons jun 13, 2007 2:16

Jag ifrågasatte inte kalkon, utan dyraste. Jag kan inte säga att jag tror på Transformers ens om du hade betalat mig för det. Dyraste kalkonen lär bli Peter Jacksons filmatisering av tv-spelet Halo.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » ons jun 13, 2007 2:23

noike skrev:Jag ifrågasatte inte kalkon, utan dyraste. Jag kan inte säga att jag tror på Transformers ens om du hade betalat mig för det. Dyraste kalkonen lär bli Peter Jacksons filmatisering av tv-spelet Halo.

Transformers blir dyrast, alltså, räknat i den finansiella OCH emotionella skada den kommer att åsamka dem som tittar på den. Det där ögonblicket när de vaknar upp och inser att "Åh herregud. Hollywood viftade med marknadsföringen och jag blottade strupen som en Pavlovs hund... för en långfilmsversion av en TV-serie som bara existerade för att sälja en leksak." Jag tror vi kan få se självmordsepidemier när det sjunker in.

Det som gjorde att He-Man med Dolph i huvudrollen floppade var inte att den var usel. Det var att den var usel och BILLIG.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » ons jun 13, 2007 2:29

När du säger det på det viset. Det kommer bli trist utan Fredrik och Sebbe, men å andra sidan undrar jag om inte kan sorteras under collateral damage. Genpoolen kommer nog må bättre rent generellt efter självmordsvågen.

Edit: men vad fan! Jag skulle ju se Hearts of Darkness. Inte prata Transformersfilmen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons jun 13, 2007 6:14

Men... men... gigantiska robotar som slåss! Äsch, jag vet. Bay. Baaay.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav poser » ons jun 13, 2007 7:04

TRANSFORMERS!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Ai » ons jun 13, 2007 18:13

Jag är väl antagligen hopplöst sist med det här eftersom jag varit lite anonym på sista tiden, men:

http://www.imdb.com/title/tt0431308/

James Marsters i - vad det verkar - en hyfsad storfilm om man läser castingen (Hilary Swank bl.a.)

Jag är väl inte totalt förtjust i den här sortens filmer, men.... James! :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav AKS » ons jun 13, 2007 19:50

Oj, vad kul att se honom i en sån film. Alltså, inte genre eller hopp om kvalitet utan en film som antagligen lär komma på bio här (Gerard Butler, Lisa Kudrow, Cathy Bates...) Yay!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film