AKS skrev:3.09: David Tennants tour de force! Fan, vad han rockar detta avsnitt!
Höll på att börja gråta några gånger i John Smith-scenerna.
noike skrev:AKS skrev:Höll på att börja gråta några gånger i John Smith-scenerna.
Me too.
noike skrev:Jag är fortfarande barnsligs förtjust i gasmaskavsnitten i säsong ett, men den här dubbeln är riktigt nära. Bästa på två säsonger i varje fall om inte annat och det tycker jag säger en del.
AKS skrev:Ja, helt stört. Nog de som bara sett ett avsnitt eller en del av ett avsnitt. Och jag tror många förväntade sig "vuxen-scifi" eller nåt sånt och det är ju inte Doctor Who. (Även om jag som vuxen älskar det, naturligtvis.)
A bear skrev:Åsikter s1 då?
...fram till doktorns "dödsscen". Höh? Jag älskar dödsscener, speciellt när det är bra dödsscener för karaktärer jag gillar, men... vad var poängen, utöver att byta skådis? Vi bygger upp ångest, och så... byter han bara ansikte. Å...kej. Jaja.
noike skrev:Låt gå att det är en ungdomsserie utan någon egentlig budget och att den inte tar sig på allvar, men det gör den inte barnslig -- allra minst med att den ger sig i kast med teman som folkmord och hopplöshet och genuint hopp.
noike skrev:A bear skrev:Åsikter s1 då?
...fram till doktorns "dödsscen". Höh? Jag älskar dödsscener, speciellt när det är bra dödsscener för karaktärer jag gillar, men... vad var poängen, utöver att byta skådis? Vi bygger upp ångest, och så... byter han bara ansikte. Å...kej. Jaja.
Det är lite mer än byta ansikte, det där är en sådan där sak de har byggt in i serien efter att den första skådespelaren ville sluta. En time lord har tolv (?) liv och när han dör så ändras vissa saker som utseende.
De hade velat ha kvar Eccleston längre man han sa nej. Han är lite kinkig på det viset.
A bear skrev: (spoiler s1) man känner sig lite lurad när hela avsnittet sätter upp för att doktorn ska offra sig själv och så... gör han det, och så... kostar det honom faktiskt ingenting. Big overture, liiiiiiittle show. Nåja.
A bear skrev:och så... kostar det honom faktiskt ingenting. Big overture, liiiiiiittle show. Nåja.
adolvsson skrev:Fast det kostar ju honom faktiskt ett liv, och han har inte särskilt många kvar nu.
Peak skrev:Jag har mailat SVT, men inte fått nåt svar än...
Illyria skrev:adolvsson skrev:Fast det kostar ju honom faktiskt ett liv, och han har inte särskilt många kvar nu.
Hur många liv har en Timelord och hur många har han gjort av med?
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare