Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HippieSpellan » tor jun 07, 2007 11:15

gnäll gnäll traveler är int alls intressant=(
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Illyria » tor jun 07, 2007 19:49

Förra veckan såg jag alla tre säsongerna av Numb3rs och den rekommenderas som bra procedural. Den är dock just en procedural, om än bättre på det personliga planet än många andra sådana serier, och gör inget av den potential att utveckla och gå djupare som serien faktiskt också har. Den trampar vatten som bra procedural och lämnar därför en hel del att önska, ivarjefall om du är som jag som gillar att se mer röda trådar, mer utveckling och lite arc av det hela.

Men för den som vill se en bra procedural så är Numb3rs något att satsa på. Jag tyckte den klarade av att göra terroristavsnitten långt bättre än andra serier också, dock faller den lättare i polismentalitetsfällan, så det jämnar väl ut sig.

Hade väldigt roligt åt alla gästskådespelare från Deadwood och The Wire i säsong 3, undra just vilka serier de som castar Numb3rs tittar på. :P
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor jun 07, 2007 20:15

Illyria skrev:Hade väldigt roligt åt alla gästskådespelare från Deadwood och The Wire i säsong 3, undra just vilka serier de som castar Numb3rs tittar på. :P

Åh, damnit.. nu blev man ju sugen...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » tor jun 07, 2007 20:25

Det var inte bara 1-2 personer heller, det verkade nästan som de betade av alla de kunde få tag på (som inte var de största stjärnorna).

Calamity Jane, Wolcott, Joanie, Dority, Silias, Lt Daniels, Bunk, Rhonda, Avon och nån till.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » fre jun 08, 2007 17:45

Såg nyss andra avsnittet av Hidden Palms. Jag tycker faktiskt att serien är väldigt mysig. Manus kanske är lite så där men den det gör faktiskt inget när man får denna otroligt mysiga, somriga och sköna känsla av att se på en serie.

Jag gillar det iaf, perfekt sommarserie och rekomenderas.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Off » ons jun 13, 2007 16:45

Åhh Top Chef inför s03 var helt suveränt. 4 s01 kockar mot 4 s02 kockar in a smackdown! Stephen var tillbaka! Åh Stephen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav carre » tor jun 14, 2007 18:34

Off skrev:Åhh Top Chef inför s03 var helt suveränt. 4 s01 kockar mot 4 s02 kockar in a smackdown! Stephen var tillbaka! Åh Stephen.

stephen är ALLTID bäst!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav HeY » fre jun 15, 2007 21:35

Efter att ha sett klart GG och efter att OTH nu är slut för säsongen så känner jag att jag inte riktigt får någon ordentlig dramafix, så då tänkte jag: Hmm, vad kan jag se nu?

Av någon anledning så kom jag ihåg den dära ungdomsserien som gick samtidigt som BtVS på The WB och var väldigt känd, jag ni vet vilken jag menar: Dawson's Creek.

Jag bestämde mig för att ta hem piloten och se om det är något för mig - att ta hem en hel säsong av en serie man kanske inte gillar känndes tämligen onödigt - och jag måste verkligen säga .. 15???????????? :eek: :?

Ska karaktärerna föreställa 15??
Han som spelar Dawson ser ut att vara nästan dubbelt så gammal som jag är och då jag är 16 år gammal så säger det lite om hur han ser ut. Men sånt har jag alltid kunnat överse ifall dialogen är bra, men snälla nån, de är ju mognare än karaktärena i Grey's Anatomy!

Jag vet fortfarande inte riktigt vad jag tycker men jag undrar om det är en serie värd att fortsätta se och om den blir väldigt bra?

Om den inte är något att se, skulle jag kunna få tipps på någon annan dramaserie (förutom SFU som jag gissar på att ngn skulle tippsa om, jag vet att den är bra men har tänkt att vänta lite till innan jag fortsätter med S2).

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » fre jun 15, 2007 22:12

HeY skrev:Men sånt har jag alltid kunnat överse ifall dialogen är bra, men snälla nån, de är ju mognare än karaktärena i Grey's Anatomy!

Which is fun! Eller det är ivarjefall så du får se på det, för det är inte det minsta verkligt med sina over the top dialoger och det fortsätter genom hela serien. DC är ändå en bättre såpa än OTH, mer verklighetstrogna karaktärer, kontinuitet osv, men du får nog minst ta dig till säsong 2. Har aldrig sett om den serien så jag har ingen större koll på när saker egentligen händer, men jag tror den blir mer som resten av serien i säsong 2. Gillar du ungdomssåpor kan DC klart vara värd att se.

Annars, om du inte sett dem: Freaks and Geeks och My So-Called Life
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » lör jun 16, 2007 0:24

Fan va jag tycker att Traveler är bra! Det är som ett helt fantastiskt pussel av mysterier och konspirationer! Ja, jag tycker att det är precis så bra som jag hoppades på när jag såg och älskade pilotavsnittet för länge sedan!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » lör jun 16, 2007 1:14

Jag fortsätter också gilla Traveler, det är inte alls irriterande action i stil med 24 och PB, och jag hoppas den kan fortsätta så. Men jag undrar hur långt de kan komma på 8 avsnitt egentligen, nu har hälften visats och tittarsiffrorna är inte bra... Sen är det underhållande att karaktärerna heter Jay och Tyler. Jaye Tyler! Sen är ju dessutom William Sadler med och för den som inte hänger med pratar jag om Wonderfalls såklart.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » lör jun 16, 2007 2:48

Illyria skrev:
HeY skrev:Men sånt har jag alltid kunnat överse ifall dialogen är bra, men snälla nån, de är ju mognare än karaktärena i Grey's Anatomy!

Which is fun! Eller det är ivarjefall så du får se på det, för det är inte det minsta verkligt med sina over the top dialoger och det fortsätter genom hela serien. DC är ändå en bättre såpa än OTH, mer verklighetstrogna karaktärer, kontinuitet osv, men du får nog minst ta dig till säsong 2. Har aldrig sett om den serien så jag har ingen större koll på när saker egentligen händer, men jag tror den blir mer som resten av serien i säsong 2. Gillar du ungdomssåpor kan DC klart vara värd att se.

Annars, om du inte sett dem: Freaks and Geeks och My So-Called Life

Jag kollar lite till då. Jag brukar ju gilla ungdomsserier (vilket OTH, O.C t.ex bevisar) så kanske kan DC vara något för mig :)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » sön jun 17, 2007 3:13

Slings and Arrows -- vari Benton Fraser (det vill säga Paul Gross) vid de ridande poliserna har sadlat om och blivit teaterskådespelare i New Burbage. Fast han kan inte agera, eftersom han fick nervöst sammanbrott under en Hamletföreställning för sju år sedan.

- You attacked me with a knife!
- Oh! It was a prop.

Och Mark McKinnley! Mark. McKinnley. (Rachel McAdams är också med för den som tittat för mycket på tonårskomedier.) Kandadensisk dramakomedi. 45 minuter. 3x6 avsnitt.

Jag gillade piloten. nu mot avsnitt två!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Lipton » sön jun 17, 2007 11:48

På torsdag börjar Las Vegas igen, jag har saknat Danny.
Det var ju en bra avslutning förra gången, vem överlever, vem gifter sig med vem osv.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav noike » sön jun 17, 2007 17:14

Idag visas Star Wars-specialen av Robot Chicken!

Me minst lika viktigt:
Green and his collaborators- Matthew Senreich, Doug Goldstein and Tom Root are “waist high” in production for Chicken’s third season, which is scheduled for an October debut.

OKTOBER! Det är ju en halv livstid dit!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eriked » sön jun 17, 2007 17:19

OOHH Det hade jag helt glömt..trodde det var i juli. Säsong 3 sa du? :eek: :eek: :popcorn:

Har ni sett trailern? Hihi
http://www.youtube.com/watch?v=smlMQc0zKfw

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » sön jun 17, 2007 17:27

Imorgon kommer det bli sjukt. Entourage börjar fjärde säsongen, John from Cincinnati, ReGenesis, Robot Chicken och Meadowlands-piloten. (Dead Zone också, men jag har gett upp den.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » sön jun 17, 2007 18:23

Ingen som råkar ha serien Blackpool på lager? Väldigt svår/seg att få tag på tyvärr.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön jun 17, 2007 19:15

Jag har den. Den med David Tennant alltså. Inte för att det lär finns andra tv-serier som heter Blackpool... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön jun 17, 2007 19:25

Jag har kämpat med en torrent nu väldigt länge, den ger mig 2 kb i speed och det tar med andra ord hur länge som helst att få hem avsnitten. Saknar avsnitt 5 och 6, skulle du kunna skicka dem på något sätt AKS? Måste ju få höra David Tennant prata mer skottska. :P
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön jun 17, 2007 19:34

Buffyhubben? Funkar det för dig? Aaah, DT med skotsk accent... :lovebunnier:

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön jun 17, 2007 19:42

Det är det som är problemet, jag kan inte använda DC pga mitt internet, vet inte om det går att skicka på något annat sätt, t ex om du hjälper till att seeda torrenten (om det är samma filer) eller icq/msn? Jobbigare, men de enda alternativen jag har tyvärr. :|

Förstår inte varför Bitmetv inte har Blackpool, de brukar ju ha allt annars.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön jun 17, 2007 19:46

Svar i PM.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön jun 17, 2007 22:58

noike skrev:(Rachel McAdams är också med för den som tittat för mycket på tonårskomedier.)

Tsk! Wedding Crashers och Red Eye, damnit.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » sön jun 17, 2007 23:03

Wedding Crashers måste vara en tonårskomedi -- folk över 19 brukar vilja ha lite bättre saker än den där. Och Red Eye... Well, det var rätt bra ibland, men jag håller med. Tonårskomedier brukar ha mer att komma med än Wes Craven numera.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön jun 17, 2007 23:31

Jag tyckte om Red Eye en hel del. Inte perfekt, men underhållande, Cillian Murphy och Rachel McAdams var riktigt bra. Det var då jag blev lite kär i Rachel.

Just nu laddar jag ner första avsnittet av Jekyll. Drama från BBC, med fantastiske James Nesbitt i huvudrollen och med Steven Moffat som producent. Dessutom har han skrivit första. MOFFAT! Get it, bi-atchaz.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » sön jun 17, 2007 23:53

adolvsson skrev:Just nu laddar jag ner första avsnittet av Jekyll. Drama från BBC, med fantastiske James Nesbitt i huvudrollen och med Steven Moffat som producent. Dessutom har han skrivit första. MOFFAT! Get it, bi-atchaz.

Det låter intressant. Är det en seriös serie?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » sön jun 17, 2007 23:57

LWes skrev:Det låter intressant. Är det en seriös serie?

Det ska det nog vara. TV Rage skriver "Drama | Horror" som genre.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » mån jun 18, 2007 0:05

adolvsson skrev:Just nu laddar jag ner första avsnittet av Jekyll. Drama från BBC, med fantastiske James Nesbitt i huvudrollen och med Steven Moffat som producent. Dessutom har han skrivit första. MOFFAT! Get it, bi-atchaz.

MOFFAT! 8) Press Gang! Till PG skrev han alla avsnitt i fem säsonger. Jag har bara sett 1½ säsong än så länge, men det är galet bra för oss som kan gilla en liten brittisk ungdomsserie från -89.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » mån jun 18, 2007 0:11

SPIKE!! Jag crushade enormt på honom som nästan-tonåring eller hur gammal man nu var då Press Gang gick på SVT. Lustigt att du tar upp den dock eftersom jag på förmiddagen ägnade en halvtimme åt att kolla på DVD-utgåvor av serien samt försökte hitta torrents. Det första avsnittet har jag i skrivande stund fått ner 97% av, men ingen seedar längre. :( Sammanträffande att du nämnde serien idag. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film