One Tree Hill

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Reunion » ons maj 16, 2007 16:13

HeY skrev:Någon som vet något om en säsong 5, eller är det slutet för detta också :cry:

Men 7th, GG och Runaway (okej, runaway var ju inte så stor eller speciellt bra men jag räknar med den ändå; det är fortfarande en serie som CW inte har) är borta. Inte kan även OTH försvinna!

One Tree Hill har fått en till säsong.
Reunion
Demon Fodder

Inläggav Glorificus » ons maj 16, 2007 16:51

Yes, nu är det officiellt.
Variety skrev:Returning shows snagging official pickups: Laffers "Girlfriends" and "The Game," and dramas "Smallville," "Supernatural" and “One Tree Hill."

:lovebunny: :lovebunny:

Jag ska snart börja se ikapp OTH. Har bara sett t.o.m 4x12, helt enkelt för att jag tycker det är för bra. :D Men jag ska samla mod till mig och se resten nu. Snart.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » ons maj 16, 2007 17:29

Glorificus skrev:Yes, nu är det officiellt.
Variety skrev:Returning shows snagging official pickups: Laffers "Girlfriends" and "The Game," and dramas "Smallville," "Supernatural" and “One Tree Hill."

:lovebunny: :lovebunny:

Jag ska snart börja se ikapp OTH. Har bara sett t.o.m 4x12, helt enkelt för att jag tycker det är för bra. :D Men jag ska samla mod till mig och se resten nu. Snart.

Först jubel över säsong 5 :lovebunny: (är det bara jag som aldrig skulle ha gissat att OTH skulle få mer avsnitt än OC?).

Sedan så ser jag fram emot dina kommentarer Glory, speciellt över 4x16!
Senast redigerad av HeY mån dec 24, 2007 4:24, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Reunion » ons maj 16, 2007 17:35

HeY skrev:4x16!

Jisses, sämsta OTH avsnittet någonsin måste det ha varit. 17 var dock bättre. :)
Reunion
Demon Fodder

Inläggav HeY » ons maj 16, 2007 18:13

Reunion skrev:
HeY skrev:4x16!

Jisses, sämsta OTH avsnittet någonsin måste det ha varit. 17 var dock bättre. :)

Jag gillade att de vågade ta en rejäl risk, det vågade aldrig t.ex O.C göra. Sedan så var inte avsnittet ngt 10 poängare men inte sämsta någonsin. Men visst var 17 så mycket bättre :D

Anledningen till att jag vill veta vad hon tyckte om 16 är ju för risken.
Senast redigerad av HeY fre maj 18, 2007 2:30, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » ons maj 16, 2007 19:17

Gaah, sluta göra mig nervös nu. Och inga fler hintar om när det händer saker... försöker hålla mig helt ospoilad. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » lör maj 19, 2007 21:55

WTF guys! 4x17
Här låter jag avsnittet ligga och vänta i ett par veckor för jag tycker att serien inte är så superb, utan att veta att den superbaste av alla är med i det här avsnittet!!! TYLER HILTON FTW! Han är bäst. Och fan va dom varit uppspelta och skruvat upp Chris Keller's dyssighet ytterligare. Han förgyller verkligen serien med sin närvaro och den skulle vara mycket bättre med honom som regular. och hans nya låt som är med på The Road Mix soundtracket är så jävla bra. Älskar honom!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » sön maj 27, 2007 0:12

(spoiler 4.17) Chris Keller! :lovebunny:

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Noam » sön maj 27, 2007 11:26

The Buffster skrev: (spoiler 4.17) Chris Keller! :lovebunny:
MEN vad dåligt det var när han skulle åka iväg och ingen sa hej då eller ens tittade åt hans håll. Såna är dom ju faktiskt inte. Mobba ut nån sådär, även om han ofta är odräglig så är han inte oförstörbar. Tyckte synd om honom. :(
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav The Buffster » sön maj 27, 2007 11:47

Noam: Ja, det var ju jättesynd om honom. Under hela avsnittet så hände saker som fick honom att känna sig tragisk och ensam och så säger dom inte ens hejdå. Jättedåligt. Lite konstigt också, eftersom det kändes som om dom byggde upp för att han skulle få ett fint slut, men icke. Fast Chris Keller klarar sig, det vet jag.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav HeY » fre jun 01, 2007 20:08

4x19 - För det mesta bra men ett visst problem känns överdrivet och extremt orealistiskt!

Har människor verkligen så här stora problem? Peyton blir jagad av stalkers, Dan mördar sin bror, Deb är en junkie, Karen har födelseproblem, Nathan förlorar stipendie, Haley är gravid och Lucas har blivigt psycho-killer. De enda som faktisk är realistiska är ju Brooke, Mouth, Rachel och Haley. För även om Haley nämndes där uppe så blir faktiskt folk gravida så det är ju realistiskt. Mouth kan väl ingen tvecka på att han är normal? Brookes enda problem är kärleken och skolan, det är realistiskt. Rachel må vara lite överdriven ibland men tro det eller ej så är även hon ganska realistisk; jag har en som är *precis* som Rachel i min klass :rolleyes:

De håller åtminståne igång allting, men börjar det bli för orealistiskt? Hur långt kan man egentligen gå?

I vilket fall så älskar jag OTH :lovebunny:
Senast redigerad av HeY lör jun 02, 2007 0:11, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Reunion » fre jun 01, 2007 22:54

HeY skrev:4x19 - För det mesta bra men ett visst problem känns överdrivet och extremt orealistiskt!

Har änniskor verkligen så här stora problem? Peyton blir jagad av stalkers, Dan mördar sin bror, Deb är en junkie, Karen har födelseproblem, Nathan förlorar stipendie, Haley är gravid.

De håller åtminståne igång allting, men börjar det bli för orealistiskt? Hur långt kan man egentligen gå?

Säsong 4 har varit överdrivet orealistisk. Hela den här stalker grejen har varit förjäkla dålig. Mördar storyn blev också helt orealistisk, Lucas kom bara på att han såg henne när skolskjutningen var.. yeah right..

Jag fortsätter kritisera S4. Karaktärerna: Mouth har fan blivit den jag stör mig mest på, väx upp killen "Jag vill ha den tjejen, sen den och sen den där.. och sen den där andra. Nu måste jag grina för jag blev av med oskulden" Dags att växa upp killen?

Rachel: Varför fan är den här idioten i serien? Varför är hon regular..?

Chase/lagunakillen: Vad är det för sömnpiller dom kommer in med?

Den här säsongen har varit den allra sämsta dom haft. Som tur är kommer nog säsong 5 bli bättre.
Reunion
Demon Fodder

Inläggav HeY » lör jun 02, 2007 0:16

Reunion skrev:
HeY skrev:4x19 - För det mesta bra men ett visst problem känns överdrivet och extremt orealistiskt!

Har änniskor verkligen så här stora problem? Peyton blir jagad av stalkers, Dan mördar sin bror, Deb är en junkie, Karen har födelseproblem, Nathan förlorar stipendie, Haley är gravid.

Säsong 4 har varit överdrivet orealistisk. Hela den här stalker grejen har varit förjäkla dålig. Mördar storyn blev också helt orealistisk, Lucas kom bara på att han såg henne när skolskjutningen var.. yeah right..

Jag fortsätter kritisera S4. Karaktärerna: Mouth har fan blivit den jag stör mig mest på, väx upp killen "Jag vill ha den tjejen, sen den och sen den där.. och sen den där andra. Nu måste jag grina för jag blev av med oskulden" Dags att växa upp killen?

Rachel: Varför fan är den här idioten i serien? Varför är hon regular..?

Chase/lagunakillen: Vad är det för sömnpiller dom kommer in med?

Den här säsongen har varit den allra sämsta dom haft. Som tur är kommer nog säsong 5 bli bättre.

S4 har haft sina ups-and-downs. Jag hade föredragit att S3 inte bara förestälde termin 1 utav senior year och S4 termin 2. Jag förstår inte alls varför de gjorde så :?
Anledningen till att jag hade föredragit att S4 skulle varit College är för att man känner ju riktigt att serien behöver uppdateras. De är fortfarande kvar i lilla Tree Hill, samma personer (förutom Rachel), samma kulisser och inte tillräckligt nytt i år för att det ska kännas "nytt". Så jag ser fram emot S5 och College, och det skall visst bli ett tidshopp också. S5 ska utspela sig under sista året av college ifall jag har fattat det sätt.

Är det förresten någon som vet varför S3-4 utspelade sig under hela senior year när en säsong vanligtvis utspelat sig under ett helt skolår? :?

EDIT: Jag gillar förresten Rachel. Tycker hon är hysteriskt rolig!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Reunion » lör jun 02, 2007 12:06

HeY skrev:bli ett tidshopp också. S5 ska utspela sig under sista året av college ifall jag har fattat det sätt.

Är det förresten någon som vet varför S3-4 utspelade sig under hela senior year när en säsong vanligtvis utspelat sig under ett helt skolår? :?

Dom vill väll dra ut på det, vi vet ju vad som händer med ungdomsserier när de börjar collage.

S5 Det kommer utspela sig 4 år framåt, dom har gått ur collage och VISSA har kommit tillbaka till Tree Hill. Tydligen ska dom minska casten inför S5.
Reunion
Demon Fodder

Inläggav HeY » lör jun 02, 2007 13:06

Reunion skrev:
HeY skrev:bli ett tidshopp också. S5 ska utspela sig under sista året av college ifall jag har fattat det sätt.

Dom vill väll dra ut på det, vi vet ju vad som händer med ungdomsserier när de börjar collage.

S5 Det kommer utspela sig 4 år framåt, dom har gått ur collage och VISSA har kommit tillbaka till Tree Hill. Tydligen ska dom minska casten inför S5.

WHAT :eek:
Usch, då missförstod jag helt intervjun med Hilarie Burton. Aja, minskad cast är inget problem för mig: Bye bye, Dan, Deb och Durham (som antagligen är typ ..död).

EDIT: BTW, ungdomsserier och college har jag aldrig förstått varför det skulle vara så svårt. Jag menar, om man bara fortsätter i samma race så kan det väl inte vara så svårt? Problemet tycker jag brukar vara att författarna får för sig att alla har blivigt så vuxna i college så att man inte längre känner igen karaktärena. Man växer inte upp mycket under sommaren :rolleyes:

Annars så tycker jag att O.C:s övergång till college fungerade riktigt bra. Inte kan det bara vara jag som föredrar S4 före S3? ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Reunion » lör jun 02, 2007 13:39

HeY skrev:
Usch, då missförstod jag helt intervjun med Hilarie Burton. Aja, minskad cast är inget problem för mig: Bye bye, Dan, Deb och Durham (som antagligen är typ ..död).

EDIT: BTW, ungdomsserier och college har jag aldrig förstått varför det skulle vara så svårt. Jag menar, om man bara fortsätter i samma race så kan det väl inte vara så svårt?

Annars så tycker jag att O.C:s övergång till college fungerade riktigt bra. Inte kan det bara vara jag som föredrar S4 före S3? ;)

Alla går inte till samma collage. 4x19Brooke och Peyton ska kankse till L.A, Skills skulle väll någonstans, kommer inte ihåg, Nathan vill spela för Duke.. m.m..

OC hade bara 1 som gick till Collage och hon kom väll tillbaka efter 7 avsnitt. ;)
Senast redigerad av Reunion lör jun 02, 2007 13:40, redigerad totalt 1 gång.
Reunion
Demon Fodder

Inläggav Reunion » lör jun 02, 2007 13:39

Nån kan säkert ta bort detta inlägg.
Reunion
Demon Fodder

Inläggav HeY » lör jun 02, 2007 14:05

Reunion skrev:
HeY skrev:

EDIT: BTW, ungdomsserier och college har jag aldrig förstått varför det skulle vara så svårt. Jag menar, om man bara fortsätter i samma race så kan det väl inte vara så svårt?

Alla går inte till samma collage. 4x19Brooke och Peyton ska kankse till L.A, Skills skulle väll någonstans, kommer inte ihåg, Nathan vill spela för Duke.. m.m..

OC hade bara 1 som gick till Collage och hon kom väll tillbaka efter 7 avsnitt. ;)

Jo jag vet att alla inte går till samma college, men inte borde det väl betyda att det bör bli en speciellt svår övergång. Men ifall vi inte skall få se deras college år utan alla som vuxna så hoppas jag verkligen att vi åtminståne kommer att känna igen alla karaktärena. Jag är plötsligt ganska kritisk inför säsong 5, jag tyckte det där med sista året på college låter bättre :rolleyes:

Jo OC hade bara Summer på college, men Seth åkte ju dit fram och tillbaka hela tiden. Men det funkade ju väldigt bra med själva grejen att alla karaktärena inte var på samma plats. Visst är OC kanske ett ganska "ljummet" exempel men jag kan inte komma på ett annat. Buffys övergång var ju också väldigt bra, fast den är nog ett ännu sämre exempel då alla fortfarande var i college. Men så länge man kan känna igen alla karaktärer i en serie och de inte har "mognat upp dem" för mycket så tror jag inte att såna saker nödvändigtvis måste knuffa serien närmare yxan.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » fre jun 08, 2007 2:14

4x20 - Mycket bättre, underbart slut :D

"I'm sorry I got more but I think I'm having my baby!" - Det var nog det sötaste jag har sett i hela mitt liv. Haley är verkligen underbar :lovebunnier:

Jag fick för mig att Dan skulle skjuta sig själv, antagligen verkar han dock lämna in sig själv. Hoppas det, jag är trött på Keith-storyn nu och vill gärna begrava den ihop med Keith.

Rachel fick ta examen, så fint tycker jag. Jag gick och väntade på att hon bara skulle springa in när han sade "from distance Rachel Gatina" men tyvärr fick jag inte det. Jag är nog som sagt en utav de få som verkligen gillar Rachel :D

Men Haley är bäst, så är det bara! :lovebunny: :lovebunnier:

Ser fram emot säsongsavslutningen nu!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » tor jun 14, 2007 18:43

4x21 - Jag vet att det kommer en till säsong men jag måste ändå säga att detta hade varit ett perfekt slut på serien!

Det är i princip allt jag vill säga - jättebra avsnitt :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eynosh » fre jun 15, 2007 12:57

Överlag om senaste säsongen
Även om serien höll hög klass tyckte jag det tog för lång tid att komma in på säsongens egna utveckling, utan man höll för hårt på förra säsongens avslutning.
Annars var det en bra säsong. Tyckte om att vi fick se vissa karaktärer som Skillz, Mouth och några andra i mindre roller utvecklas som dom gjorde och, enligt mig, bli ovärderliga för serien.

Jag har tidigare sagt att 3x14 varit det bästa avsnittet hittils. Jag tror jag måste ändra mig. Spoiler 4x21
Med Mouth som härförare och hela gänget samlat, med självmordsförsök, bäbisar (yuck) och Rachel tillbaks så är det nog så att detta avsnitt slår över och blir det bästa. Men 3x14 är fortfarande riktigt bra.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav HeY » fre jun 15, 2007 21:38

eynosh skrev:Överlag om senaste säsongen
Även om serien höll hög klass tyckte jag det tog för lång tid att komma in på säsongens egna utveckling, utan man höll för hårt på förra säsongens avslutning.
Annars var det en bra säsong. Tyckte om att vi fick se vissa karaktärer som Skillz, Mouth och några andra i mindre roller utvecklas som dom gjorde och, enligt mig, bli ovärderliga för serien.

Jag har tidigare sagt att 3x14 varit det bästa avsnittet hittils. Jag tror jag måste ändra mig. Spoiler 4x21
Med Mouth som härförare och hela gänget samlat, med självmordsförsök, bäbisar (yuck) och Rachel tillbaks så är det nog så att detta avsnitt slår över och blir det bästa. Men 3x14 är fortfarande riktigt bra.

Ja det var verkligen ett fantastiskt bra avsnitt, och då glömde jag också att kommentera SPICE GIRLS DANSEN :D
Vilket var 3x14 nu igen?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eynosh » fre jun 15, 2007 21:51

HeY skrev:Vilket var 3x14 nu igen?

När Nathan sparkar rumpa på basketen i slutscenen. Sätter frikast utan att titta samtidigt som han får flashbacks från sin ungdom.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav HeY » fre jun 15, 2007 21:53

eynosh skrev:

När Nathan sparkar rumpa på basketen i slutscenen. Sätter frikast utan att titta samtidigt som han får flashbacks från sin ungdom.

Ja det avsnittet är bra! Men är inte det 3x20?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eynosh » fre jun 15, 2007 22:15

HeY skrev:
eynosh skrev:

Ja det avsnittet är bra! Men är inte det 3x20?

Kan det vara för det låter bekant.. ska se vad jag själv skrivit tidigare i tråden.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav eynosh » fre jun 15, 2007 22:16

3x20 var det såklart. Det sparkade rumpa.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav HeY » lör jun 16, 2007 2:47

eynosh skrev:3x20 var det såklart. Det sparkade rumpa.

Tänkte väl det, för det avsnittet kommer jag ihåg att jag gillade också och jag brukar komma ihåg siffrorna då. Men nu irriterar jag mig på att jag inte vet vad 3x14 är .. kollar :rolleyes:

Ah, Brooke åker till NY med modellgrejen och slutar med att hon sticker hem till stora cheerleading tävlingen istället där alla killarna också kommer upp på scen och alla är happy, happy.

Det avsnittet gillade jag ju också :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » tis jun 19, 2007 8:31

Nu har jag entrat TH-världen. Började förm några dagar sedan o såg 1x10 i går.
Älskar serien redan o längtar tills denna dfg är slut o jag får hem o kolla mer.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » tis jun 19, 2007 15:05

The Ankh skrev:Nu har jag entrat TH-världen. Började förm några dagar sedan o såg 1x10 i går.
Älskar serien redan o längtar tills denna dfg är slut o jag får hem o kolla mer.

Vad kul Ankh! :D
Jag tror inte du kommer bli besviken, jag tycker inte serien tappar någonting. Svackor kan man väl förvänta sig - i alla serier - men inga större i OTH tycker inte jag.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » tis jun 19, 2007 19:37

Ne, det bådar gott som sagt. Ska snart se nr 11 =D
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

FöregåendeNästa