Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav lilith » tis maj 22, 2007 23:23

Rombat skrev:Jag hatar film. De är bara bra om alla är nakna och sen dör.

IRLG!!!

*andas*

IRLG!!!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Zaxx » tis maj 22, 2007 23:46

Transformers:

Ni har säkert sett den, kanske... men Simon visade mig den just och jag fick ståfräs. Ny trailer.

Alltså.. ljudet när Prime förvandlar sig är helt otroligt

http://movies.yahoo.com/feature/transformers.html

EXCLUSIVE
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav gaspode » ons maj 23, 2007 4:07

Har till sist sett Cars

Mysig, trevlig. Lite förutsägbar såklart. Bra karaktärer. FANTASTISKT fint animerad. Jodå, den här får bra betyg av mig.

Ingen Nemo, men ändå riktigt fin. 7/10, kanske t.o.m. en 8 när den fått sjunka in?

Var lite rädd i början att det skulle vara massa racing, men det var det inte, yey för det!

Roliga eftertexter dessutom. Kul att de hade plockat in originalrösterna! Tom Hanks och John Goodman o.s.v.
"Wait a minute, here. They're just using the same actor over and over. What kind of a cut-rate production is this?"
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » ons maj 23, 2007 6:20

gaspode skrev:Mysig, trevlig. Lite förutsägbar såklart. Bra karaktärer. FANTASTISKT fint animerad. Jodå, den här får bra betyg av mig.

Ingen Nemo, men ändå riktigt fin. 7/10, kanske t.o.m. en 8 när den fått sjunka in?

JA! Solmartin 8)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav poser » ons maj 23, 2007 7:32

Zaxx skrev:Transformers:

Ni har säkert sett den, kanske... men Simon visade mig den just och jag fick ståfräs. Ny trailer.

Alltså.. ljudet när Prime förvandlar sig är helt otroligt

http://movies.yahoo.com/feature/transformers.html

EXCLUSIVE

Så laddad!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav wyndham » tor maj 24, 2007 18:25

Transamerica
Felicity Huffmans hyllade porträtt av en kvinna som är född man, och kämpar för att få ihop pengar till ett könsbyte. Den vitsiga titeln syftar också på att filmen utvecklar sig till en klassisk roadmovie när hon får reda på att hon är pappa till en ungdomsbrottsling i New York. Tillsammans färdas dom sen mot Los Angeles för operation respektive filmkarriär.

Dolly Partons sång till soundtracket mindes jag från oscarsgalan där den fick stryk av three-six-maffias "it's hard out here for a pimp". Good times.

En rolig och genomtrevlig film. T.o.m. de intolleranta moralväktarna är underbara karaktärer. En svag men välförtjänt fyra.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Eisa » tor maj 24, 2007 18:54

Åh, inlägg 666.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav wyndham » tor maj 24, 2007 19:11

Eisa skrev:Åh, inlägg 666.

Det var kul så länge det varade.

Dubbelt upp med Will Ferrell.

Stranger Than Fiction

Grämde mig ordentligt när jag missade den här på bio. En trailer jag såg var nämligen fantastiskt rolig. Men när jag såg filmen häromdan var det en stor besvikelse. Mysig på sin höjd, men inte alls jätterolig och ibland riktigt tråkig. Störde mig på en hel del. Författarrollen var bara jobbig och Emma Thomssons överspel var ännu jobbigare. Latifahs roll var helt onödig. Gillade Hoffman, men hans bedyranden av bokens kvalitet var inte särskilt trovärdiga. Mest störande var användandet av klockan som tema. Oerhört krystat och poänglöst.

Will Ferrell och Maggie var såklart charmiga, och ett par roliga scener (som hans "komedi vs. tragedi-bok"), men lite väl tamt helhetsintryck. 2/5
AD-spotting: Tony Hale (Buster) som arbetskompis.

Blades of Glory
Två rivaliserande konståkare blir avstängda på livstid. Ett kryphål i regelverket tillåter dem dock att tävla i tillsammans i paråkning. Trots den underbara premissen hade jag inte så höga förväntningar med tanke på filmskaparnas inte så imponerande förflutna. Och även om man ville hoppas på en zoolander on ice, så var den ungefär så medelmåttig som jag var rädd för. Bättre än Old School, Anchorman och Starsky & Hutch för att nämna några Ferrell-filmer i samma genre. Men ändå en tvåa. Det kunde ju ha gjorts så mycket bättre.

AD-spotting: Will Arnett och Amy Poehler som onskefulla världsmästare var roliga. Deras gulliga lillasyster spelas av den gulliga tjejen från the office US.
Senast redigerad av wyndham tor maj 24, 2007 19:40, redigerad totalt 1 gång.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Off » tor maj 24, 2007 19:13

Dissa blades of glory!? THE MADNESS!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LauraP » tor maj 24, 2007 19:30

wyndham skrev:Transamerica
Felicity Huffmans hyllade porträtt av en kvinna som är född man, och kämpar för att få ihop pengar till ett könsbyte. Den vitsiga titeln syftar också på att filmen utvecklar sig till en klassisk roadmovie när hon får reda på att hon är pappa till en ungdomsbrottsling i New York. Tillsammans färdas dom sen mot Los Angeles för operation respektive filmkarriär.

Dolly Partons sång till soundtracket mindes jag från oscarsgalan där den fick stryk av three-six-maffias "it's hard out here for a pimp". Good times.

En rolig och genomtrevlig film. T.o.m. de intolleranta moralväktarna är underbara karaktärer. En svag men välförtjänt fyra.

Ja, den är fin... var ett tag sen jag såg den, så lite luddigt är det... men jag tror att jag skulle sätta stark trea
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav wyndham » tor maj 24, 2007 19:49

Off skrev:Dissa blades of glory!? THE MADNESS!

Jag menade medelmåttig i ordets allra positivaste bemärkelse...

Mera film från veckan som gått.

Riddarfalken från Malta
Privatdeckaren Sam Spade besöks en dag av en förtvivlad ung dam som behöver hans hjälp... Noir-stämningen är total. Som jag förstått det var detta Bogarts första roll som den hårdkokta antihjälten han symboliserar. Och visst är han grym. Lätt att jämföra med The Big Sleep, som dock hade en Lauren Bacall som är svår att överträffa. Falken har även den en rollista med perfekta noir-arketyper, men spontant skulle jag inte ge den en fullpoängare. Fyra.

Bröder
Susanne Bier gör inte många dåliga filmer som inte är på svenska. Och denna är väl lite bättre än den efterföljande Efter bröllopet och lite sämre än föregångaren Älskar dig för evigt.

Bröderna är en "bra" storebror med familj och en "dålig" lillebror med ett nyss avtjänat fängelsestraff. Men som danskar gör så ska den duktiga storebrodern ut och kriga (filmen gjordes och utspelar sig under början invasionen av Afganistan) och därifrån går saker och ting utför.

Biers tre senaste handlar alla om stora känslor och ordentligt med drama. Ett steg åt gången går de dock från att vara helt karaktärsdrivna till att kännas alltmer ödesmättade. På vinst och förlust, men den lite mer vardagsnära Älskar dig för evigt berörde mig mest.

Men en riktigt stark trea, och jag ser verkligen fram emot hennes Hollywood-debut Things We Lost in the Fire som kommer till hösten.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav eriked » lör maj 26, 2007 12:06

caffeineaddict skrev:Julie Benz i Rambo 4... :rolleyes: http://www.chud.com/index.php?type=news&id=10145
Har ni sett trailern? Jag gillar!
http://www.dailymotion.com/video/x20xk6 ... john-rambo

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav caffeineaddict » lör maj 26, 2007 12:13

Haha, den är förbaskat brutal vilket är roligt, men fan vet om jag tror på det i övrigt...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Glorificus » lör maj 26, 2007 12:35

Jag såg om Almost Famous igår kväll. Alltid lika bra!
Rock stars have kidnapped my son!

Och idag var det dags för E.T. igen.
Lilla Drew Barrymore är så söt! Gertie är bäst på att hålla saker hemliga...
Anyway, why would Elliott go to the forest? Why would he do such a thing?

:D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör maj 26, 2007 12:41

Glorificus skrev:Jag såg om Almost Famous igår kväll. Alltid lika bra!
Rock stars have kidnapped my son!

JA! Kärlek!

"You are home."

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » lör maj 26, 2007 14:08

Jag inledde dan med att se MST3Ks version av "Hamlet". DET kallar jag en bra början på dan.

Ladies and Gentlemen - MISS PATTI LABELLE!

...and STAB him in a CHURCH!

Hamlet faxed me a soliloquy!

OK, show the ghost. The ghost. Cut to the ghost! CUT TO THE GHOST! CAMERA TWO! CUT TO CAMERA TWO!

Have we achieved deadness?

Några fler MST3K man måste se? Har sett några enstaka, men det går ju inte att titta sig igenom hela serien...

Och igår kväll försökte jag fira 30-årsjubileet med att se om Star Wars. Jag kom så långt så att jag hann se Han skjuta först... sen slocknade jag. Nåja. Man kan den ju.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Simon » lör maj 26, 2007 15:50

Det är bara att sticka in handen i högen så hittar man alltid något bra. Är den inte rolig första gången är det bara att se om tills man skrattar, för de är ta mig sören alltid sanslöst kul.

Personliga favoriter följer:

Puma Man
Space Mutiny
Diabolik
Danger! Death Ray
Prince of Space
Escape 2000
Agent for H.A.R.M.
The Final Sacrifice
Samson vs Vampire Women
Werewolf

Litegrann i ordning efter favoritighet, men allihop är jätteroliga. Det skall tilläggas att Diabolik är sista MST3k också, så i slutet av den så får du se vad som slutligen händer med Mike, Crow och Servo. Jag blev nästan lite rörd. :D
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav adolvsson » sön maj 27, 2007 3:08

Kollade tillbaka i tråden, såg att wyndham och AKS ställde sig på två olika sidor av Stranger Than Fiction. Jag ställer mig på samma sida som AKS. Kanske till och med lite stadigare, i alla fall såhär precis efteråt då jag är mer känslomässigt knuten till den och inte börjat analysera närmare. En underbar, underbar film, som grep tag i mig. Mysig, rolig, sorglig. Will Ferrell gör en av sina bästa roller, Dustin Hoffman är lika bra som alltid, Emma Thompson är fullständigt lysande (och därmed också lika bra som alltid, men jag antar att hennes karaktär på många sätt är mer tacksam att gestalta än Dustins), och så Maggie Gyllenhaal förstås. Maggie. Jag vill ha henne.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav A bear » sön maj 27, 2007 12:30

Simon skrev:Prince of Space

Å. Herre. Gud.

Jag tror nånting gick sönder inne i mig där.
HA!... HA!... HA!... HA!... HA!...

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Oxytocin » sön maj 27, 2007 13:57

Transamerica, Jaa! Så bra!

Igår såg jag Pirates of the Caribbean - At worlds end på bio. 1000 barn som sparkar på stolarna och prasslar med påsarna och skriker i högan sky. Mycket irriterande och också en fingervisning om att jag inte var så tagen av filmen att jag sket i ungarna.
Jag har inte så mkt att säga om den filmen egentligen. Några mycket fina och imponerande scener. Men lite trött på att de ska suga ut så mycket på pengar som möjligt ur ett vinnande koncept. Att pirater är häftiga, det har vi vetat länge. Men när nu till och med Rhapsody in rock ska gå av stapeln i sommar med pirattema blir jag anti! Inte häftigt längre.

Men däremot fick jag se trailern för Transformers innan Pirates. Jag hade inte sett den innan och helt ärligt inte varit så taggad att se den heller. Men nu är jag jättesugen!
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad

Inläggav noike » sön maj 27, 2007 16:43

A bear skrev:

Å. Herre. Gud.

Var tvungen att se den också på grund av detta.

I have no powers, but I can skip reasonably well.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » sön maj 27, 2007 17:10

noike skrev:
A bear skrev:

Å. Herre. Gud.

Var tvungen att se den också på grund av detta.

I have no powers, but I can skip reasonably well.

Your weapons are useless against me.
x femtielva

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Rombat » sön maj 27, 2007 17:30

Såg Pirates på bio idag. Det var ett misstag att se den klockan 14 en söndag. Jag hatar barn. Och så kände jag mig lite korkad att det tog tre filmer att känna igen Mackenzie Crook. :oops:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » sön maj 27, 2007 18:43

Sökte och klickade besvara i fel tråd. Dumt gjort.

Stranger than Fiction. Jag gillade en hel del. Massor massor. Kanske a bear har lite rätt i "lite mjäkigt slut uppvägs av jävligt bra skådisar", men jag har inte riktigt bestämt mig om det ändå inte passar bättre så här som det var.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Simon » sön maj 27, 2007 23:21

Jag tycker gott de kan göra Berserk-film med David Boreanaz, sådetså!

Jag har.. er... um.. tagit.. ett.. foto på honom här i.. karaktär.

Bild
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Tinwiel » sön maj 27, 2007 23:40

Rombat skrev:Såg Pirates på bio idag. Det var ett misstag att se den klockan 14 en söndag. Jag hatar barn. Och så kände jag mig lite korkad att det tog tre filmer att känna igen Mackenzie Crook. :oops:

Haha.. bad move, kl 14 på en söndag.. :D

Spellan, jag och gaspode såg Hitch tidigare idag. Vilket dravel.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » sön maj 27, 2007 23:48

Tinwiel skrev:Spellan, jag och gaspode såg Hitch tidigare idag. Vilket dravel.

Jag tyckte faktiskt inte den var usel. Men den var ju inte bra. Dravel är ett bra ord, i största allmänhet.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » mån maj 28, 2007 14:06

Simon skrev:Jag tycker gott de kan göra Berserk-film med David Boreanaz, sådetså!

Jag har.. er... um.. tagit.. ett.. foto på honom här i.. karaktär.

Bild

Bästa idén någonsin!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Rombat » mån maj 28, 2007 14:20

Tinwiel skrev:
Rombat skrev:Såg Pirates på bio idag. Det var ett misstag att se den klockan 14 en söndag. Jag hatar barn. Och så kände jag mig lite korkad att det tog tre filmer att känna igen Mackenzie Crook. :oops:

Haha.. bad move, kl 14 på en söndag.. :D

Spellan, jag och gaspode såg Hitch tidigare idag. Vilket dravel.
Will Smith sparkar en brud i fejjan! All underhållning jag kräver! :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HippieSpellan » mån maj 28, 2007 16:46

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Spellan, jag och gaspode såg Hitch tidigare idag. Vilket dravel.

Jag tyckte faktiskt inte den var usel. Men den var ju inte bra. Dravel är ett bra ord, i största allmänhet.

hanna tänker nog på de långa "jag är en känslig kille"monologerna tror jag.. och de är lite långa...
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film