Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » lör maj 26, 2007 13:33

Glorificus skrev:
Tinwiel skrev:212
Spännande avsnitt, trots att det inte var så mycket av den vanliga arcen.

Ja, 2x12 är ett av mina favoritavsnitt i serien. :lovebunny:
Ronald: "You working for the Mandroid?"
Sam: "We're not working for the Mandroid!"

Så snygg scen när Ronald blir skjuten! Det är alltid den och slutscenen som dyker upp i mitt huvud när jag tänker på det här avsnittet.

Oh mama, I'm in fear for my life, from the long arm of the law...

Underbar låt, passar så bra till dom scenerna också. Vet du vilken som sjunger?

Okidoki!! :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » lör maj 26, 2007 13:36

Tinwiel skrev:Underbar låt, passar så bra till dom scenerna också. Vet du vilken som sjunger?

Det är Renegade av Styx. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör maj 26, 2007 13:49

Glorificus skrev:
Tinwiel skrev:Underbar låt, passar så bra till dom scenerna också. Vet du vilken som sjunger?

Det är Renegade av Styx. 8)

Tack! :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » lör maj 26, 2007 15:02

213
Hm... jag är osäker på vad jag tycker om dilemmat i det här avsnittet. Om man ska blanda in Gud i det hela så kommer man ju in på hela teodicé-problemet, och jag vet inte hur man ska sig igenom det. Visst, det finns ondska så det borde finnas goda krafter också, men Gud? Varför låter Gud allt det onda hända då, och hända så många människor men just i den här situationen, i den här staden, så ingrep han/hon/det? Det blir lite för komplicerat... Fast å andra sidan så lämnade dom ju det öppet, det kunde ju ha varit slumpen som gjorde att the bad guy fick en stång rakt in i hjärtat.

Jag förstår att Sam söker efter nån bas att stå på, nu när han vet vad demonen har för planer, så hans funderingar känns trovärdiga, även om dom blev liiite väl sentimentala och smöriga i just det här avsnittet.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » lör maj 26, 2007 16:02

214
Oh, shit! Läskig "Sam"..

Haha...Bobby ger dom charms som ska förhindra att demoner hoppar upp in i grabbarna igen, Dean svarar nåt i stil med:
"That sounds vaguely dirty, but thanks". :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » lör maj 26, 2007 17:17

215
Hahaha.. :rolleyes: :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav HeY » lör maj 26, 2007 19:44

Tinwiel skrev:215

Är det Blabla avsnittet?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » lör maj 26, 2007 19:56

HeY skrev:
Tinwiel skrev:215

Är det Blabla avsnittet?

Precis. :D

216
Ett mellanavsnitt men det var vackert där på slutet. Alla spöken är inte elakingar.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » sön maj 27, 2007 0:02

217
Men alltså, kunde dom inte ha ordnat så att hon är inlåst när det är fullmåne? Om det funkar för Oz så borde det funka för henne, hon verkar ju vara vettig och ansvarstagande, och skulle kunna se till att hon är ordentligt inlåst. Nu blev det väldigt mycket drama för nåt som skulle kunna ha lösts på ett bättre sätt, tycker jag och trots att man led med Sam så kändes det inte så mycket som det skulle kunna ha gjort eftersom jag bara satt och tänkte att det inte var trovärdigt. Synd...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » sön maj 27, 2007 0:47

218 Hmm, två svaga avsnitt på rad nu. Jaja, det kan ju inte vara jättebra jämt, säsong 2 har varit så bra hittills..

Det var kul att se dom i en ny miljö, och speciellt när dom pratade om Gilmore Girls set. Men avsnittet var lite småtråkigt och det kändes lite ofokuserat och oengagerande både i story, repliker och skådespelarprestationer. Man har blivit bortskämd med stort, engagerande drama (jag räknar inte förra avsnittet för det var inget bra drama..).

Edit: Jag har läst igenom era recensioner för avsnittet nu och det verkar vara lite blandade meningar. 215 var riktigt roligt och där funkade allt men det här var inte så roligt. Dean är lite fjantig, macho och slampig ibland, nåja ofta, och det är hans personlighet, men när det överdrivs som i det här och förra avsnittet så blir det bara dumt. Jag gillade inte. Han är inte den personen enbart och vi har fått se så mycket av honom nu att det känns konstigt att se honom som en slags karikatyr, som dom gjorde honom till här. Det kan bli roligt utan att överdriva det sådär mycket. Så nä, jag gillade inte det här så värst. Från överdrivet och otrovärdigt drama till överdrivet och otrovärdig komedi. Come on guys, you can do better!
Nu ska jag natta, nu har jag bara några avsnitt kvar till säsongen är över, det kan bli bra tror jag. Dessa två avsnitt var nog bara en svacka. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » sön maj 27, 2007 3:37

Glorificus skrev:Hm... sen har jag funderat på om det kanske krävs att man drabbas lite av den där fangirl-effekten för att man ska gilla serien fullt så mycket som några av oss här gör. (Även om det inte bara är min JaredochJensen-och-deras-kemi-uppskattning som fått mig att fastna den här säsongen, den står nog för bara... 20% (13% Jared och 7% Jensen). Så 70% är att historierna, karaktärerna och känslan träffar rätt för mig, och regi, musik, foto och allt sånt. 10% är det jag tycker funkar mindre bra. Nä, jag vet inte hur jag kom fram till de siffrorna. Avancerad matematik.

Tror du har en poäng där faktiskt. Jag ser serien för just serien och arcen och där bröderna spelar in men de är inget fokus för mig. Och när annat kommer i andra hand och när det mindre viktiga (för mig) är det som ofta spelas upp så fungerar det inte riktigt. Visst måste bröderna som karaktärer fungera, men det känns nästan som de plockat upp på exakt vad fangirlsen "skriker" om, och speciellt angående Jensen/Dean, som jag knappt tål som karaktär längre. Och jag t ex ser också hur musiken egentligen passar in rätt bra i vad serien försöker förmedla visuellt, men det är heller inte min sorts musik, och generellt gillar jag heller inte skräckfilmer, men tyckte ändå de lyckades göra det rätt bra under säsong 1. Det fanns något som kändes lite fresht, och vissa avsnitt den här säsongen tycker jag lyckades fånga det också (haunted hotel t ex) men sen är det för mycket som faller ur fokus och något känns off resten av tiden och är du inte den där fangirlen klickar det inte då. Inte för mig ivarjefall.

Glorificus skrev:Förstår att du lägger serien på hyllan om du ogillade den här säsongen, då är serien nog inget för dig. (spoiler säsong 2) Och jag håller med om en del av outnyttjad-potential-grejerna, som Ava till exempel. Men jag gillade ändå hur de knöt ihop arcen, minus några smådetaljer.

Det är inte så att jag ogillar säsongen, men den har nu fallit under min toleransnivå för en veckoserie och det har skett gradvis under säsongen och finalen blev spiken i kistan. Eller saltet, tändvätskan och elden på benen. ;) Och det vilar mycket på hur arcen hanterats och vad som hände i finalen. Kommer återkomma för en kommentar om hur arcen nästa säsong fungerat för att se om det kan vara värt att titta på som sommarserie nästa år. Sparar t ex Smallville på samma sätt redan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » sön maj 27, 2007 4:01

Illyria skrev:Sparar t ex Smallville på samma sätt redan.

Säsong 6 av Smallville har jag tyckt varit jättebra och hållt väldigt bra standard hela säsongen jämfört med t.ex säsong 5. Så (enligt mig) har du en bra säsong framför dig.
Inte för att det har med ämnet att göra men jag ville bara nämna det ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » sön maj 27, 2007 4:11

Thank you. ;) Fast den ligger väldigt långt ned på prioriteringslistan nu, även om jag hemskt gärna vill se avsnittet med Kyle Gallner men jag måste se avsnitten kronologiskt också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön maj 27, 2007 11:55

Nu ska jag skynda mig att se de sista avsnitten, så att jag kan läsa under spoilermarkeringarna...

Jag tycker att serien ofta funkar bra när det gäller spänning och arc och sen så tycker jag ju väldigt mycket om Sam och Deans kemi, så lite fan girl är jag nog, bara dom inte schabblar till det i story och överdrivna och stereotypa karaktärsporträtt som i 217-218. Jag bävar lite inför resten av säsongen, nu när jag har läst Illyrias omdömen om den (inte under spoilermarkeringarna)... :?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » sön maj 27, 2007 12:11

Det finns blandade åsikter och det är kanske bra om du har låga förväntningar, men själv tycker jag om de fyra sista i s2 hur mycket som helst. :) Med 2x19 är det mycket miljön som får mig att bli extra entusiastisk. 2x20 har brat döpt om till (spoiler karaktärsfokus) The Jensen Show och det är det så du lär också älska det. Och 2x21-22 fick oss att gå in i Fangirl Overdrive. :D
Senast redigerad av Glorificus sön maj 27, 2007 14:33, redigerad totalt 1 gång.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön maj 27, 2007 12:19

Fangirl Overdrive! :D Haha...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » sön maj 27, 2007 13:27

219 Bättre!
Mera vanlig Supernaturalklass på det här avsnittet. Inte stort drama men lagom spännande och några roliga repliker, speciellt mellan Dean och Tiny. :D Spänningen avbröts något av att releasen jag hade laddat blev kaputt 30 min in i avsnittet så jag fick ladda hem ett nytt..

Edit: Deans lilla "Blue steel"-look fick mig att tänka på bloopers och andra klipp som jag har sett på youtube, där Jared ofta gör nån slags "puta med munnen och dra in kinderna-grej", jag har antagit att han härmar Jensen, för Jensen har ju onekligen rätt putiga läppar, men det kanske är nån slags "blue steel" han kör med också. Väldigt roligt! Det känns som att dom känner varann så pass bra nu att dom passar på att driva med varann när dom har möjlighet. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » sön maj 27, 2007 13:53

Tinwiel skrev:219
Deans lilla "Blue steel"-look fick mig att tänka på bloopers och andra klipp som jag har sett på youtube, där Jared ofta gör nån slags "puta med munnen och dra in kinderna-grej", jag har antagit att han härmar Jensen, för Jensen har ju onekligen rätt putiga läppar, men det kanske är nån slags "blue steel" han kör med också. Väldigt roligt! Det känns som att dom känner varann så pass bra nu att dom passar på att driva med varann när dom har möjlighet. :D

Hihi, Jensen tog upp det på konventet han var på i England för några veckor sen...
fangirl 1 skrev:some people had a couple of requests for him. One was "Could you do blue steel for us?" He laughed then did it, which was the best! And he said "You know it was funny that they wrote that in for me because Jared is the one that does that the most. Anytime we finish a scene and the camera is still rolling he's guaranteed to automatically go *does Blue Steel again* to the side pretending there's a camera"

fangirl 2 skrev:Highlights from Jensen’s stage talk include him doing his ‘famous’ Blue Steel impression and saying that Jared is always doing it without even realizing it.

:D :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » sön maj 27, 2007 14:26

Tin!!! Du ser så snabbt! :D Och nu är du vid Slutet. (Bara säsongsSlutet, inte slutetSlutet)
Har läst alla dina kommentarer och tycker att jag känner igen mig i det allra mesta. Så om vi haft så lika åsikter om säsongen hittills kan du nog vänta dig en bra säsongsfinal! ;)

Edit.
Glorificus skrev:2x20 har brat döpt om till (spoiler karaktärsfokus) The Jensen Show och det är det så du lär också älska det. Och 2x20-21 fick oss att gå in i Fangirl Overdrive. :D

Du ska inte berätta vad vi döpt om 2x21-22 till då?
Har du förresten skrivit fel siffror i ditt inlägg??

2x21-22
SAMMY!!!! del 1 och 2
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » sön maj 27, 2007 14:30

Haha... :D

220
Shit, vad ska jag säga, jag tror att mitt hjärta har gått itu. :cry: Vilket avsnitt. Alla serier verkar ska göra ett "Normal again" nu för tiden och Supernatural gjorde det riktigt bra, bättre än en viss annan serie *hostsmallvillehost* Jag var helt förstörd där på slutet, när alla bad Dean att stanna. Jag erkänner, jag lipade. Och i början, när han träffade sin mamma.. :cry: Och när han stod på kyrkogården och pratade vid graven. Jensen med sina vackra ögon lyckades få in tillräckligt mycket smärta i blicken för att jag skulle bli lessen i ögat, jag också.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » sön maj 27, 2007 14:32

brat skrev:Edit.
Glorificus skrev:2x20 har brat döpt om till (spoiler karaktärsfokus) The Jensen Show och det är det så du lär också älska det. Och 2x21-22 fick oss att gå in i Fangirl Overdrive. :D

Du ska inte berätta vad vi döpt om 2x21-22 till då?
Har du förresten skrivit fel siffror i ditt inlägg??

Hehe... nää, vadå fel siffror...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön maj 27, 2007 14:33

brat: Vart har jag skrivit fel siffror?

Edit: Jaha, Glory skrivit fel.. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » sön maj 27, 2007 14:51

Jag skriver aldrig fel. :)

Iiih, nu har du bara säsongsfinalen kvar, Tin!! :eek: (spoiler avsnittstitlar) All Hell Breaks Loose! A.k.a SAMMY! :eek:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » sön maj 27, 2007 14:57

Okej, jag läser inte spoilers i vanliga fall, eftersom jag haft vaga planer på att någon dag ta upp serien igen (planer som verkar alltmer osäkra), men avsnittstitlar kan jag glutta på och...
Glorificus skrev:Iiih, nu har du bara säsongsfinalen kvar, Tin!! :eek: (spoiler avsnittstitlar) All Hell Breaks Loose! A.k.a SAMMY! :eek:

... det där får mig faktiskt lite sugen igen. Faktiskt. Tänka sig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tinwiel » sön maj 27, 2007 15:31

221
Men.... Sam kan ju inte vara död. Det går inte, det kommer väl en tredje säsong?! :eek: Så yellow eyed demon vill att Sam ska överleva, för att han, liksom Ava, kan kontrollera demoner? (om han får öva lite)
Undra om jag ska se avsnittet direkt, eftersom jag håller på att dö av nyfikenhet, eller om jag ska cykla på affären och köpa gotta först.. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » sön maj 27, 2007 15:43

Tinwiel skrev:Undra om jag ska se avsnittet direkt, eftersom jag håller på att dö av nyfikenhet, eller om jag ska cykla på affären och köpa gotta först.. :)

Har du hunnit bestämma dig än? Jag röstar på gotta först.
Inte för att du kommer att kunna äta något medan du ser sista avsnittet... men jag tycker att du behöver en paus. För jag hade en hel lång veckas plågsam paus och det är orättvist annars. :P
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » sön maj 27, 2007 15:49

brat skrev:
Tinwiel skrev:Undra om jag ska se avsnittet direkt, eftersom jag håller på att dö av nyfikenhet, eller om jag ska cykla på affären och köpa gotta först.. :)

Har du hunnit bestämma dig än? Jag röstar på gotta först.
Inte för att du kommer att kunna äta något medan du ser sista avsnittet... men jag tycker att du behöver en paus. För jag hade en hel lång veckas plågsam paus och det är orättvist annars. :P

mm, jag ska cykla iväg nu. Jag måste kanske ta sats lite innan jag ska se sista avsnittet. I'm nervous.

Edit: Nu har jag laddat upp med salta sillar, sesamkakor och jordgubbar. Yay!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » sön maj 27, 2007 17:07

222 O.M.G

Aaah, vad ska man säga! Vilken åktur!! Dean sörjer sin bror på det där sättet som bara Dean kan, desperation och sorg och ensamhet. Men han har alltså ett år kvar att leva då. Demonen sa ju specifikt att om han försöker nästla sig ur dealen så kommer Sam att dö, så hur hade dom tänkt lösa det? För man hoppas ju ändå på mer än en säsong till. Och snackade gulögda demonen goja när han sa att Sam kom tillbaks från de döda inte helt "pure"? Åh så spännande, jag både älskar och hatar säsongsavslutningar, nu måste jag vänta... det är Supernatural och the Office US nu som kommer att bli jobbiga att vänta på. Suck...

Deans flin på slutet när han sa nåt om att dom hade mycket "jobb" framför sig, I lööööv it!

Skönt att dom faktiskt fick död på gulögda demonen nu (även om det finns massa andra demoner där ut som dom måste jaga+Sam-problemet+Dean-problemet) så var det dags för honom att dö. Hade dom dragit ut på det längre så hade blivit lite Lost av det hela.. :rolleyes:

Jättebra avslutning! (även om jag inte gillar den där dealen som Dean gjorde, jag börjar bli lite less på demondeals nu, they make me feel a little bit queesy.. ) Säsong 2 har varit väldigt tight, spännande och som helhet bra, förutom just 217 och 218, dom var inga höjdare. Alla avsnitt var väl inte lika bra såklart men säsongen höll en bra medelnivå.

nu kan jag läsa alla spoilers! Yay!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » sön maj 27, 2007 17:26

Tinwiel skrev:222 O.M.G

:D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » sön maj 27, 2007 21:02

Nu känns det lite tomt... :(
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film