Glorificus skrev:Hm... sen har jag funderat på om det kanske krävs att man drabbas lite av den där fangirl-effekten för att man ska gilla serien fullt så mycket som några av oss här gör. (Även om det inte bara är min JaredochJensen-och-deras-kemi-uppskattning som fått mig att fastna den här säsongen, den står nog för bara... 20% (13% Jared och 7% Jensen). Så 70% är att historierna, karaktärerna och känslan träffar rätt för mig, och regi, musik, foto och allt sånt. 10% är det jag tycker funkar mindre bra. Nä, jag vet inte hur jag kom fram till de siffrorna. Avancerad matematik.
Tror du har en poäng där faktiskt. Jag ser serien för just serien och arcen och där bröderna spelar in men de är inget fokus för mig. Och när annat kommer i andra hand och när det mindre viktiga (för mig) är det som ofta spelas upp så fungerar det inte riktigt. Visst måste bröderna som karaktärer fungera, men det känns nästan som de plockat upp på exakt vad fangirlsen "skriker" om, och speciellt angående Jensen/Dean, som jag knappt tål som karaktär längre. Och jag t ex ser också hur musiken egentligen passar in rätt bra i vad serien försöker förmedla visuellt, men det är heller inte min sorts musik, och generellt gillar jag heller inte skräckfilmer, men tyckte ändå de lyckades göra det rätt bra under säsong 1. Det fanns något som kändes lite fresht, och vissa avsnitt den här säsongen tycker jag lyckades fånga det också (haunted hotel t ex) men sen är det för mycket som faller ur fokus och något känns off resten av tiden och är du inte den där fangirlen klickar det inte då. Inte för mig ivarjefall.
Glorificus skrev:Förstår att du lägger serien på hyllan om du ogillade den här säsongen, då är serien nog inget för dig. (spoiler säsong 2) Och jag håller med om en del av outnyttjad-potential-grejerna, som Ava till exempel. Men jag gillade ändå hur de knöt ihop arcen, minus några smådetaljer.
Det är inte så att jag ogillar säsongen, men den har nu fallit under min toleransnivå för en veckoserie och det har skett gradvis under säsongen och finalen blev spiken i kistan. Eller saltet, tändvätskan och elden på benen.

Och det vilar mycket på hur arcen hanterats och vad som hände i finalen. Kommer återkomma för en kommentar om hur arcen nästa säsong fungerat för att se om det kan vara värt att titta på som sommarserie nästa år. Sparar t ex Smallville på samma sätt redan.