Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » ons maj 23, 2007 23:02

Säsongsfinalen av s2 var inte bättre än s1. Långt ifrån. Jag sparade de två sista avsnitten och såg dem ihop och det var inte alls vad jag hade väntat mig av den här arcen. Lame.

Tyckte de totalförstörde arcen i finalen, all presenterad potential under båda säsongerna känns som bortblåst med lätta och ej trovärdiga lösningar och det är här jag verkligen börjar tveka på vart serien är på väg. Jag tycker inte stand alone-avsnitten ger något, speciellt när du har arcen i bakgrunden och du väntar på att något ska hända med den - och så får du det här. Arcen var lovande och den stora anledningen till att jag tittar, men säsong 2 har tappat mycket och med den här utvecklingen så gick all luft ur ballongen. Otroligt onödigt att döda en massa potentiellt bra karaktärer i samma situation som Sam och speciellt för den är utvecklingen/upplösningen. Lame. Det är det ord jag tycker beskriver den tvådelade säsongsfinalen och arcen, och speciellt första delen var verkligen meh, avslutningen lite bättre, men med det här materialet var det överlag inte något att hurra för. Vilket slöseri med Ava, och det var uppenbart att det var någon "joker" i leken redan från början.

Deans del, eller deal, tyckte jag bara var ytterligare en dum del av lösningen och tycker inte det ger någon intressant förveckling till nästa säsong. En offrar sig hit, den andra offrar sig dit, gör en deal med djävulen och sen ska de rädda varandra. Kom på något nytt, I'm bored.

Överlag tycker jag inte s2 var bättre än s1 heller, stora delar av att serien var "fresh" har inte kunnat hållas uppe, och det är för arcen jag tittar, stand alone-avsnitten ger mig inte mycket och det var en hel del sådana. Fungerade bättre första säsongen när de inte spelade upp arcen så mycket. Dessutom har de lyckats totalförsta Dean som karaktär den här säsongen. Han är inte rolig längre, bara tragsikt irriterande med sin I'm awesome-attityd. Gag. Åtminstone håller Sam liv i serien, men det räcker inte längre... (för då måste han vara lite trevligare att titta på också ;))

Efter den här säsongen, med den totala kollapsen av arcen och Dean som blivit en av de mest irriterande karaktärerna på tv (och alla fangirls som skriker efter JA), så har jag inget större intresse av att följa serien längre.

Nästa säsong lägger jag den här serien på hyllan och kanske ser ifatt den nästa sommar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » ons maj 23, 2007 23:47

Illyria skrev:Åtminstone håller Sam liv i serien, men det räcker inte längre... (för då måste han vara lite trevligare att titta på också ;))

Ouch! :D Jag tycker Sam är trevligast att titta på. ;)

Förstår att du lägger serien på hyllan om du ogillade den här säsongen, då är serien nog inget för dig. (spoiler säsong 2) Och jag håller med om en del av outnyttjad-potential-grejerna, som Ava till exempel. Men jag gillade ändå hur de knöt ihop arcen, minus några smådetaljer.

Hm... sen har jag funderat på om det kanske krävs att man drabbas lite av den där fangirl-effekten för att man ska gilla serien fullt så mycket som några av oss här gör. (Även om det inte bara är min JaredochJensen-och-deras-kemi-uppskattning som fått mig att fastna den här säsongen, den står nog för bara... 20% (13% Jared och 7% Jensen). Så 70% är att historierna, karaktärerna och känslan träffar rätt för mig, och regi, musik, foto och allt sånt. 10% är det jag tycker funkar mindre bra. Nä, jag vet inte hur jag kom fram till de siffrorna. Avancerad matematik.

Angående Dean så tycker jag han var mer av en pajas i förra säsongen, och föredrar helt klart den här Dean som visar lite mer djup och utsätts för tragiska situationer. De humoristiska delarna gillar jag också bättre nu. Men det har jag kanske redan sagt i och med alla mina "s2 är så mycket bättre än s1"-kommentarer. :) Men lite fler läskiga stand-alones hoppas jag ändå på i s3. Och mer FBI.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » tor maj 24, 2007 0:00

Jag håller med Illyria om vissa punkter, men inte om att säsongsavslutningen var dålig.

För det första så tycker jag att S1 säsongsavslutning var steget bättre än säsong 2. Jag satt mer inne i S1-avslutningen och den kändes mer djup och intensiv, jag kan komma ihåg den där känslan bara av att tänka på avsnittet. Dock i S2 så gick det inte riktigt till den känslan men jag tycker ändå att avsnittet var jäkligt bra. Sedan har det ju med smak att göra med vilket avsnitt man föredrar, precis som att vissa föredrar "The Gift" som serieavslutning istället för "Chosen" i BtVS.

Jag skulle också föredra färre stand-alones. Även om de har haft väldigt hög standard på deras stand-alones så är jag nog mer åt Illyrias håll och föredrar arc. Arc-serier är alltid bättre än stand-alones!

Håller med om Ava men inte om Dean.

Jag vet inte vad mer jag kan säga. Jag längtar efter säsong 3 och för att se hur den tar ivägen med handlingen!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav madskellig » tor maj 24, 2007 0:35

Illyria skrev: (och alla fangirls som skriker efter JA)

Jag tar inte åt mig alls *visslar* ;)

Nä, jag förstår många av dina klagomål. kan hålla med om att arcens potential inte riktigt nåddes, men demonen och hans planer för Sammy var aldrig det intressantaste för mig Och jag inser även själv att om det inte vore för en viss nivå av fangirl rättfärdigande från min sida så skulle jag tycka att de svaga punkter som serien har störde mer.

Men om det bara var JaredochJensen jag gillade så skulle jag slagit av efter bara något avsnitt, nu gillar jag stora delar av historien, jag gillar hur det är filmat och jag gillar karaktärerna. Då har jag stor tolerans för det jag verkligen ogillar (vilket t.ex. är hur överdrivet sentimentalt det kan bli alldeles, alldeles för ofta.)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » tor maj 24, 2007 14:48

Jag snubblade över några borttagna scener från första halvan av säsong två (från dvd-boxen som släppts i England). 8)

Och om man inte vill ladda ned dem så finns de på YouTube också.

(spoiler säsong 2) Hahaha, till exempel "Ash tries to pick up a girl". :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Oxytocin » tor maj 24, 2007 16:31

Jag försöker tycka om Supernatural... Men det går inte så bra. Jag tycker helt enkelt inte att det är så intressant och de missar att förklara saker och binda ihop trådar....
Men visst ska jag se det lite till.
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad

Inläggav Eisa » tor maj 24, 2007 16:37

Oxytocin skrev:Jag försöker tycka om Supernatural... Men det går inte så bra. Jag tycker helt enkelt inte att det är så intressant och de missar att förklara saker och binda ihop trådar....

Jag håller med.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav eynosh » tor maj 24, 2007 16:45

Eisa skrev:
Oxytocin skrev:Jag försöker tycka om Supernatural... Men det går inte så bra. Jag tycker helt enkelt inte att det är så intressant och de missar att förklara saker och binda ihop trådar....

Jag håller med.

Kräver ni sånt? Ackles är ju med..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Illyria » tor maj 24, 2007 17:03

eynosh skrev:Kräver ni sånt? Ackles är ju med..

Ja, vi är lite galna och vill ha mer substans! ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eynosh » tor maj 24, 2007 17:03

Illyria skrev:

Galna, ologiska härken!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Eisa » tor maj 24, 2007 17:29

eynosh skrev:
Illyria skrev:

Galna, ologiska härken!

Fähund till illbatting!
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav chanda » tor maj 24, 2007 17:35

Illyria skrev:Efter den här säsongen, med den totala kollapsen av arcen och Dean som blivit en av de mest irriterande karaktärerna på tv (och alla fangirls som skriker efter JA), så har jag inget större intresse av att följa serien längre. [/spoiler]

Nästa säsong lägger jag den här serien på hyllan och kanske ser ifatt den nästa sommar.

yep från en av dessa irriterande JA fan ;)
själv tycker jag att det är skönt att hela PK arken är borta.När de inte kunde fokusera på sams karaktär så gjorde det hela ointressant eftersom det var ju trots allt han det skulle handla om.

Då var Dean den som var mera intressant och utvecklad. Tror mest det beror mera på hur författarna gav han mera matrial och Ackles förmåga att jobba med det.

Föredrar emo Dean än en karaktär som sitter fast i samma ekor hjul som House (tack och love för Hugh Laurie som gör det titt bart)eller andra karaktärer som aldrig visar andra sidor.

Nej själv ser jag fram i mot deal making arc.tror att författarna kan göra så mycket mera av den än vad de gjorde det här året. Det är väl det ända som jag är missnöjd med.

Fördrar denna serier mot serier som 24, lost, prison break som som aldrig värkar komma någon stans. Förutom house är den här den ända som har lyckats hålla mitt intresse. och tillskillnad från House så tycker jag supernatrual författarna har lyckat fångat mitt intresse varje vecka samtidigt så kan man väll inte förneka att om det inte hade varit för att Jared och Jensen är bra skådespelare och har bra kemi så hade jag nog inte bryt mig. Utseendet är inte allt även om det i bland är ett plus i vissa fall.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav Tinwiel » tor maj 24, 2007 17:38

Eisa skrev:
eynosh skrev:
Illyria skrev:

Galna, ologiska härken!

Fähund till illbatting!

Nu tänkte jag skriva att Ackles har all substans vi behöver. Men... jag insåg att det kunde misstolkas.. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tor maj 24, 2007 21:01

206
Ok, till att börja med, varför springer Jo omkring och är dumdristig? Jag vill se mer av henne men hon behöver inte vara onödigt dum och ta onödigt dumma risker för det.. Sen så undrar jag varför hon blev så arg på bröderna för det som John hade gjort? Jag kan förstå att hennes mamma inte vill ha henne ute på jakt med dom, för att hon förlorade sin make när han var ute på jakt med John osv. Men ändå. Hon kan väl säga "jag kommer inte att hänga med er fler gånger för att det är lite för stor risk att dö när man hänger med er" istället för att bli arg för nåt deras pappa hade gjort. Hmf.

Scenen i bilen var rolig. "you're as cold as ice". :D

förresten, i 205: Intressant dilemma, hela den här "alla kan vara mördare om dom hamnar i en sån situation" och:

"I have an evil twin". :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » tor maj 24, 2007 21:40

Tinwiel skrev:206
Ok, till att börja med, varför springer Jo omkring och är dumdristig? Jag vill se mer av henne men hon behöver inte vara onödigt dum och ta onödigt dumma risker för det..

Ja, jag gillade inte det avsnittet så mycket just för att Jo är så irriterande när hon hela tiden tar onödiga risker. Det är som att de försöker få till starka kvinnliga karaktärer men för det mesta blir det helt fel (och nu pratar jag bara om fram till och med det här avsnittet). Det är skillnad på mod och dumhet. ;) Ellen tycker jag däremot har fungerat utmärkt.

Tinwiel skrev:förresten, i 205: Intressant dilemma, hela den här "alla kan vara mördare om dom hamnar i en sån situation" och:

"I have an evil twin". :D

Ååh, du har sett Simon Said!! När Dean ger bort sin baby. :D Och babblar ärliga svar utan att kunna sluta. :D Och Sam är alldeles hotfull när han stövlar fram mot Andy och motstår hans kraft. 8) Och Andy är härlig... "I have an evil twin." Och "These aren't the droids you're looking for."

Sam har förresten gipset för att Jared ramlade fel när han jagades av zombietjejen i 2x04. Jared fick svara på frågorna om gipset med det roliga svaret rätt länge: "I got tackled by a zombie." :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor maj 24, 2007 22:31

Haha, jag såg nån intervju med Jensen där dom pratade om att göra egna stunts och då nämnde han att Jared hade fått armen gipsad, men jag kom inte ihåg att han nämnde nåt om zombies. Rolig historia. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » fre maj 25, 2007 9:26

207
Linda Blair! :D

208
Shit, vad nervös jag blev att Dean skulle ta dealen.. :eek: :( Han har så ont i själen, stackarn, inte konstigt. Man kan ju tycka att pappan gjorde sitt val och får stå sitt kast men det är inte så konstigt att Dean plågas över det ändå. Nu kommer jag att vara nervös resten av säsongen över att Dean kanske ändrar sig och åkallar demonen igen...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » fre maj 25, 2007 16:08

209
Mysteriet tätnar. Det är en sak jag gillar med den här serien, att den faktiskt har en spännande arc, det skapar en "måste se varje avsnitt och helst på en gång"-känsla. Det är en av dess fördelar, som den balanserar rätt så bra med fristående avsnitt. Det är inte som i tex House, när man bara spejsar ut under sicko of the week-bitarna, och väntar på karaktärsutveckling som sällan kommer. House har fyndigare dialog och överlag bättre skådespeleri men Supernatural har arcen och engagemanget i karaktärerna. Om man nu skulle ta dom två serierna som exempel (för att jag har haft dom två och Office US som "se-i-kapp-projekt" under våren). Med engagemang i karaktärerna så menar jag att det gjorde lite ont i hjärtat på mig när Dean berättade om Grand canyon och att han inte orkade fortsätta längre. Stackarn.. :( Hoppas, hoppas att vi nu får veta "hemlisen" som John viskade till Dean på sjukhuset! Jag dör av nyfikenhet!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav MissKittyFantastico » fre maj 25, 2007 17:38

Tinwiel skrev:209
Mysteriet tätnar. Det är en sak jag gillar med den här serien, att den faktiskt har en spännande arc, det skapar en "måste se varje avsnitt och helst på en gång"-känsla. Det är en av dess fördelar, som den balanserar rätt så bra med fristående avsnitt. Det är inte som i tex House, när man bara spejsar ut under sicko of the week-bitarna, och väntar på karaktärsutveckling som sällan kommer. House har fyndigare dialog och överlag bättre skådespeleri men Supernatural har arcen och engagemanget i karaktärerna. Om man nu skulle ta dom två serierna som exempel (för att jag har haft dom två och Office US som "se-i-kapp-projekt" under våren). Med engagemang i karaktärerna så menar jag att det gjorde lite ont i hjärtat på mig när Dean berättade om Grand canyon och att han inte orkade fortsätta längre. Stackarn.. :( Hoppas, hoppas att vi nu får veta "hemlisen" som John viskade till Dean på sjukhuset! Jag dör av nyfikenhet!

Visst är det spännande! :D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Glorificus » fre maj 25, 2007 18:13

2x09
Och det var efter Croatoan de tog juluppehåll, så vi fick vänta en månad på fortsättningen! Men ja, det är härligt när man börjar bry sig så pass mycket. Jag har nått QaF-punkten med att vilja stänga in dem i en lycklig bubbla så inget mer ska hända med the boys... ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre maj 25, 2007 19:20

Glorificus skrev:2x09
Och det var efter Croatoan de tog juluppehåll, så vi fick vänta en månad på fortsättningen! Men ja, det är härligt när man börjar bry sig så pass mycket. Jag har nått QaF-punkten med att vilja stänga in dem i en lycklig bubbla så inget mer ska hända med the boys... ;)

Ja precis! Och krama dom och säga att allt ska bli bra. Gulle-grabbarna! :lovebunny: (första Supernatural-lovebunnyn? I think so! :D)

Emelie: Säg till när vi ska ha en Jensen Ackles-dregel-kväll. I'm up for it.

210
Fortsatt jättespännande. Hur hade demonen tänkt sig att han skulle få över alla på sin sida? Göra dom galna först så att dom inte bryr sig sen eller förlorar sitt samvete? För alla har ju inte haft en shitty barndom och har förmodligen ett samvete och kommer därmed inte börja mörda människor i demonens namn eller nåt sånt. Gordon är enkelspårig, och det finns säkert fler där ute som är det. Måste grabbarna akta sig både för andra hunters, evil things och polisen nu? Jobbigt..

Vad hände med Ava? Bortförd av demonen? Hon är troligen inte död, sen så undrar jag vad Sams "Ava!" där på slutet betydde. Man skulle kunna tro att det bara var "åh jag hittade Avas förlovningsring" men när Jared sa repliken så lät det som "Ava, jag ser vart hon är, eller jag ser henne framför mig" som att det blev nån slags koppling mellan Sam och Ava i alla fall", psychic to psychic. Hoppas att hon är med mer, jag gillade henne.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » fre maj 25, 2007 23:22

211
Doll collection! :D Jag älskar när dom jävlas med varann sådär.

Oj oj, mycket som läggs på Dean axlar nu. På Sams också såklart. Jag älskar sånt här drama och vad det gör med karaktärerna, men ibland önskar jag att dom kunde få ha lite roligt också. Alltså, inte "jaga- spöken-roligt" utan sånt roligt som vanligt folk har. Dom borde åtminstone få åka till Grand Canyon. :) Fast om dom gör det så finns det säkert nåt spöke där också som måste tas hand om... :rolleyes:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » lör maj 26, 2007 0:01

Tinwiel skrev:211

Jaa! :D Och drunken Sam!! "You're bossy. And short." :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör maj 26, 2007 0:03

Glorificus skrev:

Jaa! :D Och drunken Sam!! "You're bossy. And short." :D

Haha, ja just ja! Det hade jag glömt bort, det var också jätteroligt. :D :lovebunny: !
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav madskellig » lör maj 26, 2007 0:06

:D Ja, älskar den scenen. Speciellt när Sam motvilligt säger "It's true"
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tinwiel » lör maj 26, 2007 1:00

212
"I like him. He says okidokie" Är Dean gulligast ibland eller är han gulligast?! :) :lovebunny:

Spännande avsnitt, trots att det inte var så mycket av den vanliga arcen. Så FBI är dom hack i häl, jämansch.. Usch, jag hatar shapeshifters, dom är så förvirrande när man inte har nån aning om vem skurken är. Ungefär som demoner som hoppar in i människor..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav MissKittyFantastico » lör maj 26, 2007 8:59

Tinwiel skrev:212
Är Dean gulligast ibland eller är han gulligast?! :) :lovebunny:

Mmmm-hmmm. :lovebunny:

Tinwiel skrev:Usch, jag hatar shapeshifters

Jag älskar dig Tin. :lovebunny: Äntligen någon som tycker som jag.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Tinwiel » lör maj 26, 2007 11:05

Love you too, bejbi!! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: *kramar på BästEmelie*

Jag hinner inge mer Supernatural just nu för jag måste på stan men när jag kommer hem så.. oliiiidligt spännande. Anna såg nåt avsnitt med mig iförrgår, hon blev lite rädd. Hihi. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav HeY » lör maj 26, 2007 12:31

Det tar verkligen snabbt för dig måste jag säga. Tänk, snart måste du också gå och vänta på säsong 3! :(

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » lör maj 26, 2007 13:17

Tinwiel skrev:212
Spännande avsnitt, trots att det inte var så mycket av den vanliga arcen.

Ja, 2x12 är ett av mina favoritavsnitt i serien. :lovebunny:
Ronald: "You working for the Mandroid?"
Sam: "We're not working for the Mandroid!"

Så snygg scen när Ronald blir skjuten! Det är alltid den och slutscenen som dyker upp i mitt huvud när jag tänker på det här avsnittet.

Oh mama, I'm in fear for my life, from the long arm of the law...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film